Şimdi Ara

Toyota Auris Hibrit (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
3
Favori
13.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Zeytinbey Z kullanıcısına yanıt
    Bu rakamlar 2017 MTV rakamları. 2018'de en az %25-50 arasında artış eklenmeli.



    Son açıklanan MTV zamlarıdan sonra indirim yapacaklarmış ama benim tahminim yeni getirilen 'araç fiyatına göre vergilendirme' çok daha etkili olacak gibi MTV üzerinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle iyi dilekleriniz için herkese teşekkürler.

    Ne yazık ki hibrit araçlarda MTV indirimi yok. Aslında MTV'nin temel mantığı düşünüldüğünde(aracın yarattığı negatif dışsallıklar) MTV oranının düşürülmesi gerek ancak 1.8 motorlar ne ödüyorsa onu ödüyorsunuz.

    Örneğin, 250 km'lik deneyimime dayanarak kullanımımın %30-35'i elektrikli motorla oldu. Hani bir de teşvik edilmesi gerektiğini düşünsek MTV'de yüzde 50'lik bir indirim mantıklı olurdu. Tabi ben Maliye Bakanı değilim, bu sadece bir temenni. Şimdilik sadece ÖTV indirimi var.

    1 haftalık sürede 5km ve üzeri yolculuklarda minimum: 1,6 L /100 km, maksimum 6 L/100 km değerlerini gördüm. 250 Km'nin genel ortalaması 4,3 L/Km. Ama tabi bu değerler sakin bir kullanımda, güç isterseniz bu değerler 8L/100 km'ye çıkabiliyor. Bu arada yolda hız sabitleyebileceğinizi düşünüyorsanız o da inanılmaz tasarruflu oluyor. Ben duruma göre şuanda 70Km ve 50 km'lerde sabitleyebildim. Bu alanda da çok başarılı ortalama değerler ortaya çıkıyor.

    araç soğuk havalarda muhtemelen daha çok yakacak, çünkü elektrik motoru tam şarj olmasına rağmen benzin motoru ısıtmak için bir süre çalışıyor. Sıcak havalarda da yazın tam tersi olacak diye düşünüyorum. Şu ara kullandığım saatlerde Ankara'da hava sıcaklığı 13-14 derece.

    Multimedya sistemi benim kullandığım en iyilerinden birisi(BMW 118i, Passat Golf denediklerim). Kontrolü çok kolay, hem direksiyondan hem ekranın kendisinden. Ekrandan mesaj da yazabiliyorsunuz ancak deneme gereği duymadım. Birini arama, konuşma, arama sonlandırma çok başarılı.

    Yalıtım gerçekten çok iyi, dizel araçtan sonra huzuru buldum diyebilirim. Şimdilik araç beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Umarım ilerleyen dönemlerde de bu tarz mesajlar yazmaya devam edebebilirim. Bir sorunla karşılaşınca 180 derece dönebilen birisiyim :)Velhasıl birinci haftanın sonunda hala tavsiye ediyorum. Şu 2018 sonrası MTV muhabbetinden dolayı alacak olan varsa çabuk düşünsün derim.

    Bu arada Toyota showroomlarda sıra beklemeden sizi test sürüşüne alıyorlar. ben CHR, Yaris ve Aurisi beklemeden deneme fırsatım oldu. Bir de şunu söyleyeyim, Doğuş Otoya gittiğimde karşılaştığım "hemşerim ne işin var burada" tavrı yerine "Buyrun size bir şeyler ikram edelim" tavrı ile karşılaştım. (benim gittiğim Toyota Efe)

    Herkese selamlar, saygılar.

    Bir de şöyle bir fotoğraf ekleyeyim:
    Toyota Auris Hibrit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreakyuz-Hibrit -- 6 Ekim 2017; 17:1:17 >




  • emreakyuz-Hibrit E kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın. Tespitler, paylaşımlar için teşekkürler.
    Fiyat olarak bilgi vermeniz mümkün mü?
  • emreakyuz-Hibrit E kullanıcısına yanıt
    Bu aralar Auris Hybrid'in fiyatı diğer aynı sınıf/donanım araçlara göre uygun gibi görünüyor. Bunun nedeni biraz da 2018'de kasa değişikliği olacağı için olabilir. Kasa değişeceğini bilmiyorduysanız üzülmenize gerek yok aslında, çünkü yeni kasa tahmin edileceği gibi daha pahalı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün Antalya Toyota'dan:
    Auris Hybrid Premium: 120.600 TL
    C-HR Hybrid Diamond: 125.000 TL
    teklif aldım.
    Araçlar güzel de, özellikle C-HR'de bagajın çok küçük olması sıkıntı benim için.
  • emreakyuz-Hibrit E kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun, aynı aracın (avtive) dizelini kullanıyorum. İzmir şehir içinde ortalamam 4.5-5.5 arası değişiyor duruma ve trafiğe göre. Uzun yolda 3.5 rekorum, daha altını görmedim. Yazın yarım saat hybrid rav4 kullanmıştım, çok keyifliydi. Park ederken lastik sesi bile gelmiyordu o araçta. Auris forumuna da bekleriz, kazasız-belasız

    Toyota Auris Hibrit




  • LPG oluyor mu buna hocam :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    LPG oluyor mu buna hocam :))

    LPG taktıranlar var. Bugünkü LPG litre fiyatları ile 10-12 kuruş/km tüketim yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    Fiyatlar konusunda ben Ankara Efe'den aldım. Alış fiyatım 103.000 TL Active Skypack için. 60.000 TL kredi, faiz oranı 1,14'tü.

    https://www.toyota.com.tr/#/iframe/https%3A%2F%2Fturkiye.toyota.com.tr%2Fmiddle%2Ffiyatl_aksesuar.html

    Liste fiyatları burada, kampanyalı fiyatlardan niş miktarı pazarlık gücünüze bağlı :)
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    3.5 L çok iyiymiş. Benim önceki arabam Dizel'di. İşyeri ev arası kısa mesafe olunca Dizel benim için anlamsızlaşmaya başladı. Zaten motor ısınana kadar 8-9 Ortalamayla iş yerime varıyordum. Şimdi bununla 4.5 L çok ekstra bir durum olmazsa. Ekstra durum trafik olursa ortalama 3.5 Litreye kadar düşüyor.

    Şehirlerarası henüz denemedim, ben Polo 1.6 TDI'da en düşük 4.1 L görmüştüm.
  • Bu arada araç hakkında bir bilgilendirme daha yapayım:

    Şimdi bana anlatılan; araba 50 Km / Saat hızın üstündeyken benzin motoru devreye girer denilmişti. Ancak o iş öyle olmuyor. Farklı bir algoritma var:

    1. Senaryo: Elektrik motoru şarjı yeterliyken, düz bir yolda hızınız diyelim ki 100 Km/Saat, hızınızı korumak istiyorsunuz. Bu durumda benzin motoru devreye girmiyor. Elektrik motor kapasitesi dahilinde hızınızı korumak için devrede oluyor. Yani 50 km/Saat'in üstünde elektrikli motorla gitmek mümkün.

    2. Senaryo:Elektrik Motor Şarjı Azken: Yine hızınız diyelim ki 100 Km/Saat, hızınızı korumak istiyorsunuz. Hızınızı korumak için elektrik motorun gücü yeter ise, benzin motor rolanti modunda devreye giriyor ve elektrik motoru şarj ediyor. Araç yine elektrik motoruyla ilerliyor.

    EV Modu: Bu modda sadece elektrik motor devrede oluyor. İşte bu modu seçerseniz hızınız 50 Km/Saatin altında olması gerekiyor. Burada da elektrik motorun şarjı yetersizse moddan otomatik olarak çıkıyor. Normal moda geçiyor ve ikinci senaryo devreye giriyor.

    3. Senaryo: Millet de saygı yok, en ufak aralık görse önünüze kırıyor saygısızlar, tampon tampona gitmek zorundayım modu. Bu modda sizin sinir katsayınız, benzin motorunun da kullanım payı artıyor. Hemen "Power Mod"a alıyorsunuz aracı, elektrik ve benzin motoru aynı anda tekerlere güç veriyor. Motor aynı zamanda elektrik motoru da şarj ediyor. Sonra baktınız saygısızlar hatasını anladı, önünüze kırmayı bıraktılar. Tekrar 3. senaryoya rahatça geçiyorsunuz.

    4. Senaryo: Yokuş tırmanmıyorsunuz. Haliyle 10-20 Km/Saat ile tırmanmayacaksınız. Bu durumda benzin ve elektrik motor birlikte çalışıyor.

    Özetle konu tamamen ihtiyacınız olan beygir gücüyle alakalı ve elektrik motor hemen hemen her zaman devrede oluyor.

    Bir de hava serinse eğer, aracı ilk çalıştırdığınızda benzin motoru rolanti modeunda direk devrede oluyor. Amaç her iki motoru da ısıtmak sanırım. Bu arada havalar biraz serinledi, kaloriferler yanmaya başladı. Genel ortalamamız 4.5 L/100 Km oldu. Ancak kendimce kafamda 6.5 L/100 Km'ye kadar tahammülüm var. Sonrasında biraz düşündürür beni.

    İlk defa arkada oturan misafirlerimiz oldu, artık kibarlıktan mı bilemeyeceğim, cam tavanın da etkisiyle çok ferah ve keyifli bir yolculuk olduğunu söylediler.

    (Bu arada LPG konusunu atlmayayım. Gerçekten bilmiyorum, şuan benim işime gelmiyor. İşyerimin kapalı otoparkına almıyorlar LPG'li araç. Ancak başka bir platformda CHR için bir konuşmaya denk gelmiştim. Bir usta (hangi marka hatırlamıyorum) bir markanın yakında Toyota ile anlaşacağını, garantiyi bozmadan LPG takabileceklerini söylemiş.)

    Herkese selamlar, saygılar.




  • emreakyuz-Hibrit E kullanıcısına yanıt
    Koltuk ısıtma varsa kalorifer yerine onu kullanın. Kalorifere göre daha az yakıt tükettirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 9 Ekim 2017; 12:6:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Benim araç baz model, maalesef öyle şeyler yok :)
  • Şu konuyu okumanızı tavsiye ederim yakıt tüketiminizi daha da azaltabilirsiniz.

    https://forum.donanimhaber.com/hybrid-arac-surus-teknigi-hbyrid-nirvana-si-yani-hybvana--125142709
  • İnceledim, çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Hatta şimdi ilk mesajımda bir düzenleme yapayım.
  • Tekrar merhaba. Bu sabah arabada yeni bir deneme yaptım. Acaba dedim, Power Mode'unda kullanırsak nasıl olur.

    Power Mode'da normal olarak araç bir cengaverleşiyor. Kaçışı çok iyi. Gaz pedalına dokunmamla arabanın fırlaması bir oluyor. Diğer araçları sollarken tırmanışta dahi sıkıntı olmuyor.

    Gelelim dez avantajlara, 20 km yolda, yaklaşık 110-120 Km bandında yakıt ortalaması 5.5 L/100 Km oldu. Motor sesi var, ama bir dizel kadar var mı, hayır. Hani Passat karşılaştırması yapmıştım, onun kadar motor sesi geliyor. Ancak Passat'tan bir tık daha aşağıda diyebilirim.

    Herkese iyi yolculuklar.


    Sosyal Mesaj: Lütfen güvenlik şeridini, güvenlik araçlarına bırakın.
  • emreakyuz-Hibrit E kullanıcısına yanıt
    Merhaba burada yazdıklarınızı yakında takip ediyorum.Şuan dizel araç kullanıyorum ve ileride bu araç ile değiştirmeyi düşünüyorum.Yakıt tüketimlerini ara ara paylaşırsanız sevinirim birde tasarruf ettirdiği yakıtı sanırım mtv alıp götürüyor.
  • Merhaba,

    Benim merak ettiğim şehir içinde bu kadar avantajlı olan bir modelin şehirler arası yakıt durumu. Dizeller malum şehirler arasında çok avantajlı oluyor. 120-130 km hızla şehirler arası yol alırken aracın menzili nedir, bir depo ile kaç km yol yapabilir bir bilgisi olan ya da test etmiş olan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.