Şimdi Ara

Toyota aslında Türk otomobili (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
1.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim de markamız olsun varsın tedarikçiler tarafından üretilsin. Hindistan bile Tata ya bizim diyebiliyor ama biz Tofaşa bizim diyemeyiz.

    Fakat 1961 senesinde gururla bizim diyebileceğimiz otomobilimiz vardı.
  • tamamen duygusal
    kocaeli çevresinde ki tedarikçi firmalardan alınan bazı parçalar mevcut doğrudur fakat bu firmalarda yurt dışından çalışıyor yani tedarik edilen parçaları üreten firmalar türkiyede kurulmuştur...
    +gördüğüm şu trden gelen parçalar
    cam,şase,kaporta,tampon vb. birkaç parça
  • türkiye bir otomobil üretirse tamamen kendi markasıyla olmalı gerçekten. fluence i türkiye üretiyor ama türk otomobili değil. malesef bu çok üzücü. gerçekten bu kadar otomoble değer veren bir ülke daha yoktur belki. bizim yapımızda var bir çok zorluklarla aldığımız için olsa gerek evlat muamelesi görür bizde otomobil. ama devlet baba nın bu konuda bir tedavi olması lazım. bir evlat yetiştirmemiz lazım. fransız japon vs markalara dadılık etmektense kendi evladımızı yetiştirmemiz lazım. bence oto sanayi sitelerindeki kalteli ustalar ve iş adamlarımız ve iyi mühendislerle bu yapılabilir. devlet gelirinin binde 0.5 i gibi bir bütçe ayırsa bu iş için sanırım patentli kendi markamızda bir otomobilimzi yapabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    mastürbasyondan farksız


    aynen
  • Burun kıvırmasına kıvırıyoruz da,ben kendi adıma şunu istiyorum mesela..Parçasını kim üretirse üretsin,montajını kim hangi ülkede nerede yaparsa yapsın dünyada kime sorarsanız sorun Toyota,Honda Japon otomobilidir,Opel,Volkswagen,BMW,Mercedes Alman otomobilidir,Peugeut,Citroen,Renault Fransız otomobilidir.Varsın parçası dışarıdan gelsin,varsın montajı Çin'de yapılsın,ama otomobil Türk otomobili olsun..
  • Bence iyi birşey... Hiçbir kötü yanı yok, normalde dağ toprak olan bir yerin toprağından madeni ayrıştırıyorsun ve hiç olmayan birşey ortaya çıkarıyorsun, o çıkardığın şey için madeni çıkartana para ödüyorsun, kumaşını yapana para, camını yapana para.

    Bir sürü istihdam yaratılıyor.



    SÜper birşey bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Aslında Japonlar da Türk!


    japonlar turk degildir ancak turkler ve japonlar ikisi de altay soyundan geldigi icin kardes soylardir.yani turk ya da japon olmak altay soyunun altkumesidir. bu nedenle dunyanin %90i cumleyi tumlec sona gelecek sekilde kuruyorken, japon-koreliler,turkler-mogollar ve tum amerika yerlileri ki hepsi ayni soydan gelir, tam tersi sekilde konusur.

    hatta 11.yyda yazilan kasgarli mahmudun divaninda japonlardan(cabargalilar) sozedilir ve ilginctir dunya uzerinde japon adasi haritasi ilkkez bu sozlukte yer almistir.ayni harita uzerinde anadolu ve balkanlar da bulunur. kasgarli mahmudun nasil bir cografyayi kac yilda dolastigini siz dusunun artik.

    tabi biz bunlari dikkate alacagimiza avrupanin 16.yyda dunyanin tepsi gibi tasfir edildigi haritalarini dunyanin ilk cizilen haritalari saniyoruz. ayni harezminin 8.yyda buldugu etki-tepki ve ivme-kutle-kuvvet yasalarini 18.yyda ilk kez newtonin buldugunu sandigimiz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Aslında Japonlar da Türk!


    japonlar turk degildir ancak turkler ve japonlar ikisi de altay soyundan geldigi icin kardes soylardir.yani turk ya da japon olmak altay soyunun altkumesidir. bu nedenle dunyanin %90i cumleyi tumlec sona gelecek sekilde kuruyorken, japon-koreliler,turkler-mogollar ve tum amerika yerlileri ki hepsi ayni soydan gelir, tam tersi sekilde konusur.

    hatta 11.yyda yazilan kasgarli mahmudun divaninda japonlardan(cabargalilar) sozedilir ve ilginctir dunya uzerinde japon adasi haritasi ilkkez bu sozlukte yer almistir.ayni harita uzerinde anadolu ve balkanlar da bulunur. kasgarli mahmudun nasil bir cografyayi kac yilda dolastigini siz dusunun artik.

    tabi biz bunlari dikkate alacagimiza avrupanin 16.yyda dunyanin tepsi gibi tasfir edildigi haritalarini dunyanin ilk cizilen haritalari saniyoruz. ayni harezminin 8.yyda buldugu etki-tepki ve ivme-kutle-kuvvet yasalarini 18.yyda ilk kez newtonin buldugunu sandigimiz gibi.


    damardan girmişsin be usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Aslında Japonlar da Türk!


    japonlar turk degildir ancak turkler ve japonlar ikisi de altay soyundan geldigi icin kardes soylardir.yani turk ya da japon olmak altay soyunun altkumesidir. bu nedenle dunyanin %90i cumleyi tumlec sona gelecek sekilde kuruyorken, japon-koreliler,turkler-mogollar ve tum amerika yerlileri ki hepsi ayni soydan gelir, tam tersi sekilde konusur.

    hatta 11.yyda yazilan kasgarli mahmudun divaninda japonlardan(cabargalilar) sozedilir ve ilginctir dunya uzerinde japon adasi haritasi ilkkez bu sozlukte yer almistir.ayni harita uzerinde anadolu ve balkanlar da bulunur. kasgarli mahmudun nasil bir cografyayi kac yilda dolastigini siz dusunun artik.

    tabi biz bunlari dikkate alacagimiza avrupanin 16.yyda dunyanin tepsi gibi tasfir edildigi haritalarini dunyanin ilk cizilen haritalari saniyoruz. ayni harezminin 8.yyda buldugu etki-tepki ve ivme-kutle-kuvvet yasalarini 18.yyda ilk kez newtonin buldugunu sandigimiz gibi.


    Yazdıklarınızda elbette haklısınız. Ben Japonlar da Türk! derken dikkat ederseniz cümlenin sonuna ünlem işareti koymuşum. Bu bir kinaye anlamına gelmektedir. Zira başka milletlerin başarılarını, "aslında onlar da bizim soyumuzdan, yani Türk!" diyerek sahiplenmenin dayanılmaz hafifliğine tepki olarak yazdım bunu ve bu olguya hemen her yerde şahit oluyoruz.

    Birgün başkalarını Türkleştirmek yerine kendi başarılarımızla övünmek dileği ile...




  • dünya türk olsun laaaayn. gaza geldim a.k. Bu araba konusunda bi atılım yapsak ne iyi olur. %100 seri üretim türk araba markası. etox falan demeyin,ne olduğu az çok belli. diyorum ki 'araba markası'.
  • aşağılık psikolojisi yerleştirmişler içimize biz Türkler böyleyiz durumunu bırakmak lazım
  • Kızılderililerde türk di yo la
  • isterse %100 parcasi turk olsun.hamalligini Turkler cekiyor ,kaymagi baskasi yiyor
  • bu yazıları görünce hep nezaman fasonculuktan kurtulcaz die düşünüyorum.

    son zamanlarda yeniden heycanla dile getirilen yerli arac fikri tehlikelidir. zira oluşan heycanı sadece bir sedan ve onun sw modelini üretip 10 yıl satarak harcanabilir bu heyecan. sonra yine üretimi durur bir 20yıl bekleriz. bunu devlet ortaklı bir motor teknolojisi grubu kurarak motor ve diğer teknolojileri kendi patentimizle yapmalıyız. geri kalan işi özel sektör yapacaktır. ülkemizde kara taşıtları deniz taşıtları savunma araçları üretenler zaten var ama hep motor ve teknolojik kısınlar dışardan ki konumuzdaki toyotada muhtemel ithal olan %20lik kısım bunlar. çözüm teknolojiyi devlet ortaklığı ile üretmek gerisi için sermayemiz oluşacak ve ozaman sokaklarda 2011 model anadol, yerli motorlu ramzey motorsiklet, kamyon otobüs hatta denizlerde gemiler ve uçaklar görebiliriz. tanklarımıza gururla bakarız. hatta ortaklığın adı türk motor grubu olabilir (tmg) adıylada dalga geçebilirz bolca ama yinede bizim olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu topraklarda ne kadar çok üretim, o kadar iyi demektir.
    bu gün başkası için üretiriz, yarın bize üretiriz.
    bir yerlerden başlamak lazım.
  • önemli olan burada bilmem kaç oranında yerli olması değil,dünya çapında markanın sizin ülkenize ait olduğunun bilinmesidir.
  • bir dünya markası oluşturmak kolay değil. mesela burada konusu geçen toyotanın marka değeri 25 milyar dolar. sadece marka değeri bu kadar. tamam bir markamızın olması güzel olurdu iyi olurdu. hatta bir dünya markamız olmasına kim hayır olmasın derki. ama şu rakamları da görmezden gelemeyiz. sadece marka değeri 25 milyar dolar olan bir sanayi devini var edecek maddi olanaklarımız var mı? sorusunu da sormak lazım.

    ülkemizde yaşayan en zengin kişinin menkul ve gayrımenkul tüm varlıklarının toplam değeri ne kadar? hangi özel sektör firması böyle 25 milyar dolarlık bir marka oluşturabilecek bir olanağa sahip?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 4 Ağustos 2011; 12:59:53 >
  • işin kötü yanı bir çok markanın taşeronu olmuşuz bari bize dost olan ülkelere hizmet etsek elin canilerine değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 4 Ağustos 2011; 13:03:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Böyle böyle avutuyoruz işte kendimizi..


    Doğru söze ne hacet...


    imzamı atarım bu söze..
  • Bu kötü bişeymiş gibi herkes vah vah demiş. Yerli arabamızın olması başka, toyotanın %80 ini üretmek başka. Sonuçta o fabrikada bizim insanımız çalışıyor. O sayede bir sürü aile ekmek yiyor. Bence bu üretim çapı Türkiyenin dünya sanayisinde yer aldığını gösterir.

    Asıl eleştirilmesi gereken, %80i yerli olan bir otomobilin neden bu kadar pahalı olduğu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 4 Ağustos 2011; 13:44:28 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.