Şimdi Ara

$$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
143
Cevap
0
Favori
23.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    arkadaslar bu renault-12 lerin benzin gostergesini bir turlu anlamadim hangi seviyede nereyi gostermesi lazim?
    Bende ibre kirmizi bolgenin icinde sag tarafta olursa benzin neredeyse kalmiyor.
    Fakat bunun uzerine 20 YTL (8 lt civari)alinca ibre ortadaki cizginin biraz sagina geliyor. Normalde ortadaki cizginin yarim depo(25 t) gostermesi gerekmiyor mu? Yoksa ben mi yanlis biliyorum?

    Kardeş sana bi yolunu söyleyim eğer halletmediysen daha. Bagajda deponun şamadıra kısmının konduğu kapak var ordan şamadırayı sök ve duruş istikametine göre şamandırayı biraz yukarı kalkacak şekilde telini yukarı doğru bük o zaman içindeki benzin çok da olsa az gösterir. seninki az olduğu halde var gösteriyosa bunu bu sayede düzeltmiş olursun. ben 1978 ts de böyle halletmiştim sorunu ve biraz fazla yaptığım için yarısı dolu depoda gösterge çeyrek depoyu gösteriyodu. :)




  • benim sorum güme gitmesin arkadaşlar lütfen
  • Sagol arkadasim,depom asiri kullanim sonucu yuk v.s. yamulmus ve paslanmis durumda. En kisa zamanda degistirecegim. Degisimden sonra da yine ayni seyi yaparsa onerini dikkate alirim.

    Merkezi kilit isi cok zor,R9 falan uydurma yapmak lazim,en iyisi bence orijinal kalmasi. Konfor konusunda da haklisin gerek ses yalitimi olsun gerek rahatlik eski R-12 lerde daha iyi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: emirfurkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    arkadaslar bu renault-12 lerin benzin gostergesini bir turlu anlamadim hangi seviyede nereyi gostermesi lazim?
    Bende ibre kirmizi bolgenin icinde sag tarafta olursa benzin neredeyse kalmiyor.
    Fakat bunun uzerine 20 YTL (8 lt civari)alinca ibre ortadaki cizginin biraz sagina geliyor. Normalde ortadaki cizginin yarim depo(25 t) gostermesi gerekmiyor mu? Yoksa ben mi yanlis biliyorum?

    Kardeş sana bi yolunu söyleyim eğer halletmediysen daha. Bagajda deponun şamadıra kısmının konduğu kapak var ordan şamadırayı sök ve duruş istikametine göre şamandırayı biraz yukarı kalkacak şekilde telini yukarı doğru bük o zaman içindeki benzin çok da olsa az gösterir. seninki az olduğu halde var gösteriyosa bunu bu sayede düzeltmiş olursun. ben 1978 ts de böyle halletmiştim sorunu ve biraz fazla yaptığım için yarısı dolu depoda gösterge çeyrek depoyu gösteriyodu. :)




  • İşte Buda Benim Arabam Tamamen Orijinal 1973 R12 TN France

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$
  • Super ya. Aynalar bile orijinal. Iceriden far yuksekligi ayarlama ozelligi de var mi?(Genelde TN lerde vardi silecek dugmesinin yaninda siyah bir dugme) Ileride kesin alacagim bu ilk seri R-12 lerden, kurtulusu yok :)

    Gecen yolda gordugum kirmizi r-12 nin plakasini arastirdim arac 72 model cikti(73 diye tahmin etmistim plakadan 06HE ydi demekki HE 72 lere aitmis) ,son tescil ise 76 da yapilmis. Belli ki arac son sahibinde :) Garaj arabasi oldugu belliydi zaten.

    Bu arada upload ettigim R-12 kitapcik ve dokumanlarinin linkini tekrar burada veriyorum, belki farketmeyen ve ihtiyaci olan arkadaslar olmustur.

    Bu R-12 bakim kitabi,Turkce


    (aradaki - olmayacak,yildizli gozukmesin diye boyle yazdim)

    Bu da diger yardimci dokumanlar(parca katalogu,karburator ayarlama v.s.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-25B1CCF06 -- 16 Şubat 2007; 23:33:58 >




  • Aynalar dışarıdan ayarlanıyor.
    İçten ayarlanan farlar dörtlü far sisteminde mevcut sadece.
    Ayrıca arabamın kendi modifiyem olan bazı aksamları var. (Motor hariç hiç ellemedim. Sadece 2000 senesinde 180000 km'deyken motoru sıfır ellerimle yaptım. Motor parçalarını bile orijinal avrupa taktım silindir kapağı krank kesinlikle taşlanmadı hatta yarım ay yatakları dahi değişmedi çünki yeni aldığımız yataklar motoru çok sıktı krank dönmedi eski yatakları geri taktım yani hiç aşıntı olmamış.)
    Bu arada 06 HA-HH ARASI 1972 Model ondan sonrası 73
    Birde R 12 bakım kitabının tam linkini verirsen sevinirim şimdiden teşekkkürler.
  • Linki yukarida yazdim ancak rapid-share yazan yerde aradaki - yi kaldirmak lazim, forumda yasaklandigi icin yildiz seklinde gozukuyor - siz yazinca. Bu arada parcalari bulmakta zorlaniyor musun? Ben ozellikle aksesuara giren parcalari (far,panjur,tampon v.s.) bulamiyorum bildigin r-12 cikmacisi varmi?
  • renault 12 sağlam arabadır.bunun sebebi bence özelliksiz olması basit ama sağlam.
  • Ben Ankaradayım burda ivedik hurdacılar sitesini geziyorum bazen parça düşüyor elime bazen ostimdeki yıldız sanayine gidiyorum.
    Zaten bazı eski parçaların sıfırı mevcut elimde kaza yapmadığın müddetçe parça sıkıntın fazla olmaz bazı eski renault parçacılarının elinde eski renault parçaları bulunuyor bakmak lazım bütün sanayileri gezmek lazım.
  • arkadaşlar reno 12 lere saygım sonsuz bu arabalar sizin istediğiniz her işi yapar tarlada traktör,dağda jip,otobanda da yerli bir mercedes gibidir. ama renocular arabada hiçbir geliştirme yapmadılar.90 torosla 2000 toros arasında bildiğim kadarıyla hiç bir fark yok sadece toros yazısı değişmiş 2000 model arabaya en azından bi merkezi kilit koyun be kardeşim onu geçtik sağ ön kapının içten açılma meselesinde bile değişiklik olmamış biraz geliştirselerdi renonun yine vazgeçilmezleri arasında yer alırdı.şimdilerde onun ve reno9 ların yerini clio symbol almış gibi gözükse de kimse torosdan iyi olduğunu idda etmiyor.toroslara koyun bi uzaktan kumandalı merkezi kilit,klima,abs biraz da motorunu güçlendirin renonun tüm arabalarını siler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adu040 -- 17 Şubat 2007; 17:55:08 >
  • Bende Ankaradayim. Gecen gun ivedik hurdacilar i dolastim epey bir panjur bulamadim. Yolda kusa carptik giderken 2 ay once panjur ve cizgili on logo gitti, su ara bu ikisini bulmam gerekiyor.(Panjurun nikelajlisi ile cizgili amblemi sifir bulmak cok zor) Ivedikte ara ara parca aldigim buyuk bir R-12 hurdacisi vardi oda kapatmis dukkani elindeki parcalarin cogunu da atmis, onda her turlu sey vardi 73 TS konsolu bile gormustum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Malibaba

    Ben Ankaradayım burda ivedik hurdacılar sitesini geziyorum bazen parça düşüyor elime bazen ostimdeki yıldız sanayine gidiyorum.
    Zaten bazı eski parçaların sıfırı mevcut elimde kaza yapmadığın müddetçe parça sıkıntın fazla olmaz bazı eski renault parçacılarının elinde eski renault parçaları bulunuyor bakmak lazım bütün sanayileri gezmek lazım.




  • hocam toros karbüratörlerin fiyatı nedir
  • 300 milyon toros karburatoru.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bal_975

    ya bunlar cok pıs araba jeepın cıktıgı yerlerı cıkıyorlar ya neredeyse..dık tarlaları cıkıyorlar kolay kolayda bısı olmuyor bunlara saglamlar...


    4 kişi taşlı yokuş bi yolda ön tekerler anında boşa dönmeye başlar götüremez kendini ne jeepi ne dağı bayırından bahsediyorsunuz ki.biraz yerden yüksek o kadar.4-5 kişi binicede çöker yere sürünür.
  • Kolay değil... Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor. ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Otomobil Fuarı’dan bugüne 21 ayrı ülkede üretim lisansı alındı. Fuarın ardından aldığı tepkiler çok etikeleyiciydi: Konforlu iç mekan, kendine özgü tasarım, performans ve yakıt ekonimisi. Bu otomobil hepsini bir araya getirmişti. Çok yakından tanıdğımız Renault 12’yi konuk ediyoruz...
    Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu. ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı. Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri çok netti: Maliyeti ekonomik, fazla maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve küçük motor taşıyan bir otomobil yaratın! Bu otomobilin diğer misyonu da dünya otomobili olası, Fransa dışında da satılmalıydı.
    Otomobilin tasarımı konusunda Renault 16’dan fazlasıyla etkilenildi. Buna rağmen teknolojileri arasında ciddi farklılıklar vardı. Boylamasına yerleştirilmiş motoru, hemen arkasına yerleştirilmiş kompakt boyutlardaki aktarma organları ve önden çekişli yapısıyla farkını ortaya koymaya başladı.

    Teknolojisi takdir edildi
    İç mekan yapısı da oldukça basitti. Vites kolu kokpitin hiçbir bölgesiyle temas etmiyordu. El freni yine çıplak yapısıyla dikkat çekiyordu. Rijit arka aks ve dört tekerlekteki bağımsız süspansiyon sistemiyle yol tutuş kabiliyeti de etkileyiciydi.
    Aracın öncelikle L ve TL (donanımı zengin) olarak tanımlanan donanım versiyonları satışa sunuldu. Her iki modelde de 1289 cc hacmindeki 54 HP’lik güç sunan motor bulunuyordu. ’70 yılında seriye vagon model katıldı. Aynı yıl tamamı alüminyumdan üretilen 1565 cc hacmindeki benzinli motor tanıtıldı. Bu motoru serinin performans modeli olarak tanımlanan Gordini taşıyacaktı. Gordini, güçlendirilmiş krank mili, çift karbüratör ağzına, beş ileri vitese, hava kanallı ön disk frenlere ve arka disk frenlere sahipti. 185 km/s gibi o zaman için yüksek sayılabilecek hızlara tırmanabiliyordu. Sadece, mavi renkte ve gövdesi üzerinde çift beyaz şeritle satıldı. ’72 yılında TS, ‘73’te TR gibi donanım versiyonları satışa sunuldu. Bunun yanı sıra TR versiyonun da direksiyon üzerinden otomatik şanzıman standart olarak bulunuyordu. Renualt 12 ’75 yılında ciddi bir makyaj geçirdi. Yeni ızgara, farlar, stop grubu ve kokpit günün ihtiyaçları doğrulutusunda otomobile monte edildi.
    Renault 12 Amerika pazarı da dahil olmak üzere pekçok ülkede satıldı. Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa’dan sonra üretimi üstlendiler. ‘70’li yılların sonunda Renault 18 nedeniyle bantlara veda etmek zorunda kaldı. Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi. Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor.




  • Fotoloru koymayı başaramadım ama isteyenler için linki atayım
    hürriyet
    Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri
    http://arabam.ekolay.net/haber.aspx?HID=1&PID=2309&haberID=279282#




  • keyifle izleyeceğiniz daha fazla rn 12 videosunu burda bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bal_975

    ya bunlar cok pıs araba jeepın cıktıgı yerlerı cıkıyorlar ya neredeyse..dık tarlaları cıkıyorlar kolay kolayda bısı olmuyor bunlara saglamlar...


    4 kişi taşlı yokuş bi yolda ön tekerler anında boşa dönmeye başlar götüremez kendini ne jeepi ne dağı bayırından bahsediyorsunuz ki.biraz yerden yüksek o kadar.4-5 kişi binicede çöker yere sürünür.


    Jeep ile 1e 1 karşılaştırmak doğru değil ama senin dediklerin de doğru değil, 124 131 gibi kendi emsallerinden tut ta şimdiki paliosundan fiestasından toyotasına kadar yokuşta ve yükte hiçbirinden geri kalmaz, ağırlık dağılımı bu yeni nesil araçlarda daha çok frenlemeyi ve yol tutuşu iyileştirmeye yönelik olduğundan nisbeten arkaya kaydırılmış fakat renault 12 öyle değil, motor ön akstan çok çok önde olduğu için yokuşta önü kolay kolay havada kalmaz.

    Yere sürünme konusunda ise örnekleri çok, cevabın bende değil yollarda...

    Not:"yokuşta ve yükte hiçbirinden geri kalmaz" deyişim yokuşta kalkış ve max yükleme konusundadır, yani güçtü torktu sidik yarışıydı vs. gibi başka taraflara çekilmesin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 24 Şubat 2007; 13:51:04 >




  • Bu arabayi gecmis senelerde 4-5 sefer Batikent taraflarinda(Kardelen-mesa civarinda)gordum gibi hatirladim simdi. Hatta bir ara arka tamponu yerinde degildi. Bu o hatirladigim arac mi?(Kaputtaki renault amblemi ve panjurdaki RENAULT yazisi onda da vardi cunku) Hatta o zamanlar yolda durmusken rastlasam da satar mi acaba diye sormayi bile dusunmustum :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: Malibaba

    İşte Buda Benim Arabam Tamamen Orijinal 1973 R12 TN France

  • djoz arkadaşım 98den 2002 ye kadar 4 sene 90 model reno 12 vardı bende.bu arabayla fethiyeden ankaraya gidiş geliş 1300 km yolda yaptım dağ bayır gezdimde.bi şey söylüyorsam biliyorumda söylüyorum.renonun 1.4 olan arabalarının hiç biri bu ğünkü modeller dahil 5 kişi binmeye uygun değil.arka koltuğu boşuna koyuyorlar.biraderimde 98 eropa var araba 3 kiş iyi ama 5 olunca sürünüyor resmen yolda gazı benzinide oluk gibi çekiyor.şimdi bende 97 doğan var daha hiç bi yokuşta kalmadım.teyze oğlumla geçen yıl 2 araba kır gezmesine çıktık onda binek 88 bende doğan çok yerde ben onu çıkamadığı için çekmek zorunda kaldım.yollardaki kanıt diyorsunda buda ona cevabım.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.