Şimdi Ara

$$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
0
Favori
23.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    ## İŞTE BENİM MAKİNE ##
     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$


    arkadaşlar arabam için yorumlarınızı alayım

    1993 model 1,4 72bg
    arkadaki 3 cam flimli
    arka stoplar flimli
    eksoz değişik
    pioner hoparlör (arabanın kendi orjinalleri)
    CLATRONİC marka cd-çalar [alman markası ->clatronic 2,5 sene önce almanyadan 100€ werdim]
    108,000km'de

    araba sivil polis arabalarına çok benziyor değil mi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    1993 model 1,4 72bg
    arkadaki 3 cam flimli
    arka stoplar flimli
    eksoz değişik
    pioner hoparlör (arabanın kendi orjinalleri)
    CLATRONİC marka cd-çalar [alman markası ->clatronic 2,5 sene önce almanyadan 100€ werdim]
    108,000km'de

    araba sivil polis arabalarına çok benziyor değil mi



    araban gerçekten hem motor hem de iç olarak temiz ve güzel görünüyor...

    güle güle kullan...

    ancak lpg regülatörüne sıcak hava bağlantısında t kullanmışsınız...biz de r12 ye aynısını yapmıştık ısıtmanın verimi düşmüştü daha sonra t yerine seri bağladık problem çözüldü varsa öyle bi sorun onu da dikkate alırsınız...

    ben eskiden bizim 88 r12 tx den sonra amcamın 95 stw torosa geçerdim araba uzay mekiği gibi gelirdi bana:)hele ayarları yerindeyse tadından yenmezdi...




  • ilk defa sunroof'lu reno 12 gördüm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingulcan

    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    1993 model 1,4 72bg
    arkadaki 3 cam flimli
    arka stoplar flimli
    eksoz değişik
    pioner hoparlör (arabanın kendi orjinalleri)
    CLATRONİC marka cd-çalar [alman markası ->clatronic 2,5 sene önce almanyadan 100€ werdim]
    108,000km'de

    araba sivil polis arabalarına çok benziyor değil mi



    araban gerçekten hem motor hem de iç olarak temiz ve güzel görünüyor...

    güle güle kullan...

    ancak lpg regülatörüne sıcak hava bağlantısında t kullanmışsınız...biz de r12 ye aynısını yapmıştık ısıtmanın verimi düşmüştü daha sonra t yerine seri bağladık problem çözüldü varsa öyle bi sorun onu da dikkate alırsınız...

    ben eskiden bizim 88 r12 tx den sonra amcamın 95 stw torosa geçerdim araba uzay mekiği gibi gelirdi bana:)hele ayarları yerindeyse tadından yenmezdi...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: engingulcan


    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    1993 model 1,4 72bg
    arkadaki 3 cam flimli
    arka stoplar flimli
    eksoz değişik
    pioner hoparlör (arabanın kendi orjinalleri)
    CLATRONİC marka cd-çalar [alman markası ->clatronic 2,5 sene önce almanyadan 100� werdim]
    108,000km'de

    araba sivil polis arabalarına çok benziyor değil mi



    araban gerçekten hem motor hem de iç olarak temiz ve güzel görünüyor...

    güle güle kullan...

    ancak lpg regülatörüne sıcak hava bağlantısında t kullanmışsınız...biz de r12 ye aynısını yapmıştık ısıtmanın verimi düşmüştü daha sonra t yerine seri bağladık problem çözüldü varsa öyle bi sorun onu da dikkate alırsınız...

    ben eskiden bizim 88 r12 tx den sonra amcamın 95 stw torosa geçerdim araba uzay mekiği gibi gelirdi bana:)hele ayarları yerindeyse tadından yenmezdi...

    hocam sölediğin çok iyi olduya bizde öle sorun wardı yani araba çabuk ısınıyor sorun t olmasından dolayımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    quote:

    Orjinalden alıntı: engingulcan


    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    1993 model 1,4 72bg
    arkadaki 3 cam flimli
    arka stoplar flimli
    eksoz değişik
    pioner hoparlör (arabanın kendi orjinalleri)
    CLATRONİC marka cd-çalar [alman markası ->clatronic 2,5 sene önce almanyadan 100� werdim]
    108,000km'de

    araba sivil polis arabalarına çok benziyor değil mi



    araban gerçekten hem motor hem de iç olarak temiz ve güzel görünüyor...

    güle güle kullan...

    ancak lpg regülatörüne sıcak hava bağlantısında t kullanmışsınız...biz de r12 ye aynısını yapmıştık ısıtmanın verimi düşmüştü daha sonra t yerine seri bağladık problem çözüldü varsa öyle bi sorun onu da dikkate alırsınız...

    ben eskiden bizim 88 r12 tx den sonra amcamın 95 stw torosa geçerdim araba uzay mekiği gibi gelirdi bana:)hele ayarları yerindeyse tadından yenmezdi...

    hocam sölediğin çok iyi olduya bizde öle sorun wardı yani araba çabuk ısınıyor sorun t olmasından dolayımı

    Alıntıları Göster
    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    ilk defa sunroof'lu reno 12 gördüm...
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    ilk defa sunroof'lu reno 12 gördüm...


    oohooo hocam sunroof ne ki...
    Bak eleman buna yapılabilecek her türlü şeyi yapmış nerdeyse, ha sunroofuda unutmamış...
    Arka frenler disk, önler soğutmalı disk, yanlış hatırlamıyosam 1600 cc idi, ayrıca araç bu şekliyle bayağı hafiflemiştir...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    ilk defa sunroof'lu reno 12 gördüm...


    oohooo hocam sunroof ne ki...
    Bak eleman buna yapılabilecek her türlü şeyi yapmış nerdeyse, ha sunroofuda unutmamış...
    Arka frenler disk, önler soğutmalı disk, yanlış hatırlamıyosam 1600 cc idi, ayrıca araç bu şekliyle bayağı hafiflemiştir...



    Alıntıları Göster
    araba güzelmiş 1600 motor way beee orjinal motor mu torosun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    aslında bende ki torosun problemi şu arabanın çok yuksek devirde çalışıyor olması....
    motor ısınınca ışıklar da duruyorum mesela 10 yerine 15-18 gibi yerde duruyor ipresi ve tabi öle olunca ayagımı frenden çekince araba kendiliğinden ilerliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    aslında bende ki torosun problemi şu arabanın çok yuksek devirde çalışıyor olması....
    motor ısınınca ışıklar da duruyorum mesela 10 yerine 15-18 gibi yerde duruyor ipresi ve tabi öle olunca ayagımı frenden çekince araba kendiliğinden ilerliyor

    Alıntıları Göster
    bizde önceden 75 model dürbün göğüs avrupa 12 ts vardı.inanın o arabadan aldığım zevki unutamıyorum.1300 motor ama acayip süratli bir arabaydı.190 gösterge vardı.ölmeyen araba renault 12 !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan83

    bizde önceden 75 model dürbün göğüs avrupa 12 ts vardı.inanın o arabadan aldığım zevki unutamıyorum.1300 motor ama acayip süratli bir arabaydı.190 gösterge vardı.ölmeyen araba renault 12 !!!

    Alıntıları Göster
    anadolu da rakibi yok gerçekten,,,, kuş serisi bir otomobil olsaydı anadolu da kesinlikle dayanamazdı dökülürdü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    Alıntıları Göster
    bence regülatörün yeterli sıcak suyu alamaması gibi durum söz konusu olmaz üstad...çünkü sıcak su motordan çıkıyor ve direk regülatöre giriyor ayrıca yazın lpg olmayan araçlarda da kapanınca sorun yaratması gerekir ama yaratmıyor çünkü yaz kış valfinden iki tane sıcak su hortumu çıkıyor kışın devre açıkken sıcak su kaloriferin peteğinden veya her ne varsa ondan geçip devir daim ediyor yaz konumundayken yani kalorifer kapalı iken sıcak su diğer borudan geçerek kalorifere uğramadan devir daim ediyor buna göre bi sorun çıkacağını sanmıyorum...

    bu arada playboy benim dediim arabanın içinin ısınma sorunu idi arabanın çabuk ısınması deil o ayrı bi mesele ona da bişeyler söylenebilir ama tecrübeli arkadaşlar söylese daha iyi olur...

    bu arada rolanti ayarlarına da bi baktır istersen değerler gayet fazla jikle teli de bazen sıkışıyo dediğin sorunu yapabiliyor...

    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    aslında bende ki torosun problemi şu arabanın çok yuksek devirde çalışıyor olması....
    motor ısınınca ışıklar da duruyorum mesela 10 yerine 15-18 gibi yerde duruyor ipresi ve tabi öle olunca ayagımı frenden çekince araba kendiliğinden ilerliyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Yalniz seri bagli olunca da su sorun cikiyor. Yaz gunu kaloriferi kapatinca devirdaim durdugu icin regulator yeterli isiyi alamiyor ve gazda tekleme yapiyor.

    T ile baglanti bence dogru olani,ancak regulatore giden hortumlardan birine debiyi azaltacak bir vana baglanarak sicak suyun kalorifer devresine daha cok gitmesi saglanir.

    aslında bende ki torosun problemi şu arabanın çok yuksek devirde çalışıyor olması....
    motor ısınınca ışıklar da duruyorum mesela 10 yerine 15-18 gibi yerde duruyor ipresi ve tabi öle olunca ayagımı frenden çekince araba kendiliğinden ilerliyor


    Bak sorun bizim torosda da oluyor. Sabah ilk çalıştırdığında normal 800-900 devirde ısınınca 1200-1400 arasına geliyorr..Jikleyle bi alakası yok bizimkinin,sebebini neden bilmiyorum??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esdegel06

    araba güzelmiş 1600 motor way beee orjinal motor mu torosun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    araba güzelmiş 1600 motor way beee orjinal motor mu torosun


    sanmam,
    GORDINI olabilir diye düşündüm ama o da değil, resimdeki motor dahada farklı bişey...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan83

    bizde önceden 75 model dürbün göğüs avrupa 12 ts vardı.inanın o arabadan aldığım zevki unutamıyorum.1300 motor ama acayip süratli bir arabaydı.190 gösterge vardı.ölmeyen araba renault 12 !!!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    bizde önceden 75 model dürbün göğüs avrupa 12 ts vardı.inanın o arabadan aldığım zevki unutamıyorum.1300 motor ama acayip süratli bir arabaydı.190 gösterge vardı.ölmeyen araba renault 12 !!!


    En zor bulunan modelinden biri 12 nin, heleki orijinaline rastlamak artik oldukca zor.


    @playboy

    Rolantinin fazla olmasi su sebeplere baglidir.
    -Karburatorden ve LPG regulatorunden rolanti ayari yanlis yapilmistir.
    Rolanti ayari yapilirken motor iyice isindiktan sonra ilk once benzin icin rolanti ayari yapilir.(900 d/d civarinda) daha sonra lpg ye gecirilerek karburatordeki hava vidasi hic ellenmeden regulator uzerinden 900 d/d civarina ikinci ayar yapilir.

    -Motor biryerlerden hava aliyordur.(Manifold contasi,westinghouse,motor yag buharlarini manifolda ileten hortum,karburator contalari,asiri asinmis gaz kelebegi mili)
    Rolanti ayarlamayla tutturulamiyorsa bu dedigim yerlerden birinden motor hava aliyordur.

    @engingulcan:
    Renault-12 kalorifer muslugu iceriden soguk konumuna alindiginda devirdaimi kesmektedir.(denedim).Musluk 1 giris 2 cikisa sahip.cikislardan birisi musluk orta konumdayken aciliyor.Musluk tam acik konuma gelince iki cikista tam aciliyor. Bunun esprisi su.Kalorifer radyatorunun 2 girisi var.Bu cikislar radyator girislerine bagli.
    Musluga herhangi bir sekilde direkt olarak radyatoru es gececek sekilde hortum bagli degil.Muslugun her iki ucu da kalorifer radyatorune gidiyor.
    LPG olmayan araclarda kalorifer devirdaiminin kesilmesi neden sorun yaratsin ki?

    @djoz:
    Sende renault-12 nin kullanici kilavuzu var mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    bizde önceden 75 model dürbün göğüs avrupa 12 ts vardı.inanın o arabadan aldığım zevki unutamıyorum.1300 motor ama acayip süratli bir arabaydı.190 gösterge vardı.ölmeyen araba renault 12 !!!


    En zor bulunan modelinden biri 12 nin, heleki orijinaline rastlamak artik oldukca zor.


    @playboy

    Rolantinin fazla olmasi su sebeplere baglidir.
    -Karburatorden ve LPG regulatorunden rolanti ayari yanlis yapilmistir.
    Rolanti ayari yapilirken motor iyice isindiktan sonra ilk once benzin icin rolanti ayari yapilir.(900 d/d civarinda) daha sonra lpg ye gecirilerek karburatordeki hava vidasi hic ellenmeden regulator uzerinden 900 d/d civarina ikinci ayar yapilir.

    -Motor biryerlerden hava aliyordur.(Manifold contasi,westinghouse,motor yag buharlarini manifolda ileten hortum,karburator contalari,asiri asinmis gaz kelebegi mili)
    Rolanti ayarlamayla tutturulamiyorsa bu dedigim yerlerden birinden motor hava aliyordur.

    @engingulcan:
    Renault-12 kalorifer muslugu iceriden soguk konumuna alindiginda devirdaimi kesmektedir.(denedim).Musluk 1 giris 2 cikisa sahip.cikislardan birisi musluk orta konumdayken aciliyor.Musluk tam acik konuma gelince iki cikista tam aciliyor. Bunun esprisi su.Kalorifer radyatorunun 2 girisi var.Bu cikislar radyator girislerine bagli.
    Musluga herhangi bir sekilde direkt olarak radyatoru es gececek sekilde hortum bagli degil.Muslugun her iki ucu da kalorifer radyatorune gidiyor.
    LPG olmayan araclarda kalorifer devirdaiminin kesilmesi neden sorun yaratsin ki?

    @djoz:
    Sende renault-12 nin kullanici kilavuzu var mi?

    Alıntıları Göster
    pcdata76
    Keşke olsa, internette falan da deli gibi aradım ama nafile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    pcdata76
    Keşke olsa, internette falan da deli gibi aradım ama nafile...

    Alıntıları Göster
    sormayın yaw ben de baktım hala da bakıyorum ama yok, tanıtım kitapçığı gibi bi kaç sayfaya rastladım ama kullanma kılavuzu yok...deli olacam...aslında toros kullanma kılavuzu da olur 2000 yılına kadar ürettiler die biliyorum heralde onlara da koymuyorlardı böyle bişey...

    @djoz:
    Sende renault-12 nin kullanici kilavuzu var mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    pcdata76
    Keşke olsa, internette falan da deli gibi aradım ama nafile...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engingulcan -- 15 Kasım 2006; 22:25:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingulcan

    sormayın yaw ben de baktım hala da bakıyorum ama yok, tanıtım kitapçığı gibi bi kaç sayfaya rastladım ama kullanma kılavuzu yok...deli olacam...aslında toros kullanma kılavuzu da olur 2000 yılına kadar ürettiler die biliyorum heralde onlara da koymuyorlardı böyle bişey...

    @djoz:
    Sende renault-12 nin kullanici kilavuzu var mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    pcdata76
    Keşke olsa, internette falan da deli gibi aradım ama nafile...



    Alıntıları Göster
    üstad...

    pcdata76
    "Renault-12 kalorifer muslugu iceriden soguk konumuna alindiginda devirdaimi kesmektedir.(denedim)."demişsin bu halde soğuk konumunda devir daim nasıl sağlanıyor, motor boşluğunda başka bir bağlantı mı var...ayrıca"LPG olmayan araclarda kalorifer devirdaiminin kesilmesi neden sorun yaratsin ki?"demişsin, öyle zannediyorum ki kalorifere giren sıcak su aynı zamanda motoru soğutacağımız su dolaysıyla devir daim kesilirse sorun çıkar die düşünüyorum...

    bu arada laf aramızda ben de o musluun yapısını bi türlü anlamış değilim(zira 360 derece dönüyor bizimkisi dur durak yok) bigün açacam ama toplayamam die korkuyorum malum çok alengirli arabalar:)

    bu arada bizim su bağlantısı şu anda anlattığım gibi hiç bi problem yok hatta sıcaklık inanılmaz eskiden torosu olan amcamın oğlu bindi geçende 1km gitmeden şaşkın bi ifade ile bu ısındı yau dedi...bu da böyle bi hikaye işte:)...

    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingulcan

    üstad...

    pcdata76
    "Renault-12 kalorifer muslugu iceriden soguk konumuna alindiginda devirdaimi kesmektedir.(denedim)."demişsin bu halde soğuk konumunda devir daim nasıl sağlanıyor, motor boşluğunda başka bir bağlantı mı var...ayrıca"LPG olmayan araclarda kalorifer devirdaiminin kesilmesi neden sorun yaratsin ki?"demişsin, öyle zannediyorum ki kalorifere giren sıcak su aynı zamanda motoru soğutacağımız su dolaysıyla devir daim kesilirse sorun çıkar die düşünüyorum...

    bu arada laf aramızda ben de o musluun yapısını bi türlü anlamış değilim(zira 360 derece dönüyor bizimkisi dur durak yok) bigün açacam ama toplayamam die korkuyorum malum çok alengirli arabalar:)

    bu arada bizim su bağlantısı şu anda anlattığım gibi hiç bi problem yok hatta sıcaklık inanılmaz eskiden torosu olan amcamın oğlu bindi geçende 1km gitmeden şaşkın bi ifade ile bu ısındı yau dedi...bu da böyle bi hikaye işte:)...

    saygılar...

    Alıntıları Göster
    Devirdaim pompasinin 4 tane baglantisi var.Bunlardan ikisi buyuk capli.Birisi sicak suyu ondeki sogutma radyatorune gonderiyor.Digeri ise radyatordeki sogumus suyu cekiyor.

    Birde daha kucuk capli 2 baglanti daha var.Bunlar da kalorifer radyatoru gidis ve donus hatlari.Yani devirdaimin kalorifer isitma ve motor sogutma kisimlari ayri.Dolayisiyla kaloriferi bloke edince motor sogutma duyunun devirdaimi etkilenmiyor.

    Bundan baska kucuk capli karburatorun donmasini engelleyen bir isitma hatti da var.

    O musluk normalde 90 derece donmeli. Benim eski musluk bozuktu ve hangi konumda olursa olsun devirdaimi kesmiyordu.Bu nedenle yazin bile arabanin kaloriferi sicak ufluyordu. Simdi yenisini taktim. Soguk konuma alinca kalorifer devirdaimini tamamen kesiyor.Kalorifer radyatoru buz gibi olup hic isinmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-25B1CCF06 -- 15 Kasım 2006; 23:00:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Devirdaim pompasinin 4 tane baglantisi var.Bunlardan ikisi buyuk capli.Birisi sicak suyu ondeki sogutma radyatorune gonderiyor.Digeri ise radyatordeki sogumus suyu cekiyor.

    Birde daha kucuk capli 2 baglanti daha var.Bunlar da kalorifer radyatoru gidis ve donus hatlari.Yani devirdaimin kalorifer isitma ve motor sogutma kisimlari ayri.Dolayisiyla kaloriferi bloke edince motor sogutma duyunun devirdaimi etkilenmiyor.

    Bundan baska kucuk capli karburatorun donmasini engelleyen bir isitma hatti da var.

    O musluk normalde 90 derece donmeli. Benim eski musluk bozuktu ve hangi konumda olursa olsun devirdaimi kesmiyordu.Bu nedenle yazin bile arabanin kaloriferi sicak ufluyordu. Simdi yenisini taktim. Soguk konuma alinca kalorifer devirdaimini tamamen kesiyor.Kalorifer radyatoru buz gibi olup hic isinmiyor.

    Alıntıları Göster
    Buda sogutma sisteminin semasi. A ile gosterilen kisim TS, B ile gosterilen kisim da TS harici tum modelleri gosteriyor.Geri kalan taraflar ise ayni.
    Ayrica musluk ta 1969-1975 arasi modellerdeki sekilde gosterilmis.75 ten yukari modellerde bildigimiz torostaki musluktan var.

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Buda sogutma sisteminin semasi. A ile gosterilen kisim TS, B ile gosterilen kisim da TS harici tum modelleri gosteriyor.Geri kalan taraflar ise ayni.
    Ayrica musluk ta 1969-1975 arasi modellerdeki sekilde gosterilmis.75 ten yukari modellerde bildigimiz torostaki musluktan var.

     $$$ TOROS' un ve R12 Geçmişi $$$


    Alıntıları Göster
    bizimde 85 yılında aldığımız 84 model renault 12 GTS vardı. bunlar çok özel üretimlerdi. bildiğim kadarıyla İran`a ihraç ediliyordu çoğunluğu. otomatik ve renkli camlar, klima, fan, açık renk iç döşeme ve konsol standarttı. 93 yılında satıp spring aldığımızda bu özellikler yoktu ve çok garibimize gitmişti. çocukluğumuzda az kahrımızı çekmedi. daha önceki TS`ler falan 1300 cc iken bu 1400 cc`di. ilk defa 4`lü far grubu bunlarda çıkmıştı. daha sonra çıkan TX ve torosları bizimkisinden sonra hiç beğenmemiştim. keşke GTS olarak üretselerdi. kaloriferi bile çok ama çok iyi ısıtırdı. diğer 12 ler gibi değildi. sonuçta araba kullanmayı 84 renault 12 GTS ile öğrenmiştim. harbiden duygulandım şimdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desevigne -- 16 Kasım 2006; 11:30:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    bizimde 85 yılında aldığımız 84 model renault 12 GTS vardı. bunlar çok özel üretimlerdi. bildiğim kadarıyla İran`a ihraç ediliyordu çoğunluğu. otomatik ve renkli camlar, klima, fan, açık renk iç döşeme ve konsol standarttı. 93 yılında satıp spring aldığımızda bu özellikler yoktu ve çok garibimize gitmişti. çocukluğumuzda az kahrımızı çekmedi. daha önceki TS`ler falan 1300 cc iken bu 1400 cc`di. ilk defa 4`lü far grubu bunlarda çıkmıştı. daha sonra çıkan TX ve torosları bizimkisinden sonra hiç beğenmemiştim. keşke GTS olarak üretselerdi. kaloriferi bile çok ama çok iyi ısıtırdı. diğer 12 ler gibi değildi. sonuçta araba kullanmayı 84 renault 12 GTS ile öğrenmiştim. harbiden duygulandım şimdi

    Alıntıları Göster




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.