Şimdi Ara

Tomb Raider: Legend (Araştırma)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tomb Raider:Legend Hakkında yeni bilgiler......


    Lara Croft

    Zenginliğin içinde doğan Lara Croft, gelişme çağını, gösterişli bir yatılı okula harcamıştı. Fiziksel etkinliklerde daha başarılıydı. Bunda tarihin, eski yapıtların ve uygarlıkların etkisi olmuştu. Sonra Himalaya Dağları’nda hayatını değiştirecek bir uçak kazası yaşamıştı. İşte Lara bu olaydan sonra kendi hayatını macera peşine düşmeye ve kalıntı avlamaya adamıştı.

    Lara Croft, eski mezar ve kalıntıları araştıran bir dünya gezgini, maceracısı ve aynı zamanda arkeologudur. Eski uygarlıkların büyük sırlarını ortaya çıkarmak onda bir saplantı olmuştur. O süper bir atlet, aynı zamanda bir düzine dilde akıcı konuşma yeteneğine sahip ve her ele geçirmek istediği şeyde durdurulamayacak birisidir.

    Lara Croft’un Modeli

    Toby Gard, Lara Croft’un yapımcısı ve Tomb Raider Legend’in baş tasarımcısı, Lara’nın bu yeni modelini “doğal bir gelişim” olarak yorumluyor: “Biz bu seride Lara üzerinde yaklaşık 10.000 poligon kullanıyoruz, bu yüzden ona çok gerçekçi bir görünüm verebiliyoruz. O suya girdiğinde iliklerine kadar ıslanabiliyor. Ve eğer O pis mezarlarda çok kalırsa kirlenebiliyor da."

    "Doğrusu Lara şimdi çevresine daha gerçekçi olarak karşılık verebiliyor. Eğer Lara ıslaksa, sudan çıktıktan sonra saçını ve elbiselerini silkeleyebiliyor. Eğer Lara üşümüşse, titreyebiliyor da. Lara önceki hâllerinden daha gerçekçi. Artık O bir köprücük kemiğine, sinirlere, kaslara, gerçekçi gözlere ve birçok yüz ifadesine sahip."

    Giysiler

    Lara, Tomb Raider Legend’da baştan sona bir kaç kıyafete sahip. Toby Gard’ın da belirttiği gibi bunlar sadece onun baskın yaptığı, çevreyi yansıtan kıyafeti değil. Ama her halükarda onun kıyafeti modaya uygun. Lara'nın standart kıyafeti, onun klasik kısa kollu ve şort birleşiminden oluşuyor. Bu kıyafet çoğu durumda ve çevrede çok rahatlık sağlıyor. Ayrıca sert durumlara yeteri kadar karşı koyabilecek yüksek kaliteli malzemelerden oluşuyor.

    Lara aynı zamanda bir kazak ve pantolon giymiş hâliyle de tanınıyor oyunda. (daha çok soğuk ortamlarda görülüyor bu kıyafeti ile)

    Hikâye Akışı

    Lara Croft’un Güney Amerikalı bir kalıntıyı araştırması, geçmişinden eski ve tehlikeli bir düşmanıyla karşılaştığında, çarpıcı bir şekilde yön değiştirmeye başlar. Ve sonra Lara kendini, en meşhur yapıtlardan olan bir Artifact’ın tarihini geri kazandırma yarışında bulur.

    Karakterler

    ANAYA - Anaya, Güney Afrika’nın yoksul alanlarında çalışan sivil bir mühendistir. O Lara’nın üniversite yıllarındaki geçmişine uzanan eski bir arkadaşıdır. Ayrıca Segou yakınlarındaki faciada da yine Lara ile birlikteydi. Kendi hayatında mükemmel bir kariyer başlattıktan sonra alışılmış olarak Lara ile tekrar yolları kesişiyor.



    JAMES RUTLAND JR. - James Rutland Jr., Çok büyük bir varlığın ve şerefin gösterişiyle yetişti. O New York’taki *West Point harp okuluna gitmişti. Akademiyi kendi haklarıyla zar zor bitirebildi. Bir yerde bu memnun edici gibiydi. O da bundan mutluydu çünkü ona öz disiplin ve fayda bulabileceği bir güç verilmişti. Artık askerde özgürdü. O her istediğini almaya alışmış karizmatik bir adamdı; Onun bu sefer ki istediği obje ise aynı zamanda Lara Croft tarafından araştırılmaktadır.

    Oyunda Lara’nın genç bir sürümünü içeren bir sahne de görebilecekmişiz. Ek olarak Croft ailesi ile de tanışıyormuşuz. Söylentilere göre, bu sahneyle Lara’nın bugünkü kalıntı avcısı sitilini belirleyen Himalaya’larda meydana gelmiş kazaya da açıklama getiriliyormuş. Lara ayrıca yolculukları boyunca Croft Malikânesi’nde ona yardım eden iki tane takım arkadaşına da sahip. Bununla beraber bu karakterler hâlâ tanınabilmiş değil.

    Hareketler

    Lara önceki hâllerinden daha atletik! İpte sallanma, çubukta sallanma, tırmanma, emekler gibi yürüme, zıplama, silah atışları, kuğu dalışı ve yüzme şimdiye kadar gördüğümüz mini hareketlerden birkaçı. Crystal Dynamics aslında bize akrobatik hareketlerin Prince of Persia ile aynı düzeyde olduğunu söylüyor.

    Tomb Raider Legend’la çarpışmalarda daha derinlere inilmiş. Silah atışları hâlâ otomatik, tabii yine ustaca çevirmeler ile (Lara’yı sağa sola döndürmeler ile). Zaman zaman, Lara patlayan bir varile nişan aldığında bir simge gözüküyormuş ekranda veya bir tuş basması kadar kolayca patlatabileceği bir ip.

    Son Screen Shot’larda, Lara’nın aynı zamanda her zamanki alışılmış yana kaçışları ve atlama teknikleriyle düşmanlarına ateş edebildiğini de görmüştük. Şimdiye kadar Tomb Raider 7’de gizlilik üzerine yapılan rollerde görebildik. Bazı Screen Shot’lar bize Lara’nın yılan gibi eğilip düşmanlarından saklandığını gösteriyordu. Bu birazda sizin düşmanlarınızı uyandırmadan saldırma isteğinize bağlı bir şey.

    Lara’nın düşmanları her zamankinden daha çevikmiş. Düşmanlar değişen her çatışma durumuna göre zekice yollardan karşılık veriyorlarmış. Örneğin Lara’nın etrafını sardıklarında onu hareketsiz bırakıyor, el bombalarını atlatabiliyor hatta destek ekipte çağırabiliyorlarmış. Aynı zamanda Lara, Tomb Raider Legend’da klâsik kurbağalama yüzüş tekniğini de kullanabiliyor.

    Silahlar ve Gereçler

    Lara yine her iki yanında tamamen sınırsız mermileri olan çift Pistol’larına sahip. (bu arada Lara şarjörü değiştirmek için birkaç saniye bekliyor). Ek olarak el bombaları, yere sabit silahlar, Revolver, RPG ve otomatik silahların hepsinin yeniden olacağı söyleniyor. Bir de küçük bomba atan bir silahın da olabileceğinden bahsediliyor. Morgan Gray Lara’nın Sniper türünde hiçbir silah taşımayacağının da altını çiziyor. Gölgelerde gizlenmenin Lara’nın “sitili” olmadığına inanıyor.

    Lara tüm malzemelerini üzerinde taşıyor (artık sırt çantası sınırsız değil). Aslında bu geleneksel envanter menüsünün kaldırıldığını belirtiyor. Çünkü artık Lara’nın tam olarak üzerinde taşıdığı şeyi bilecekmişiz. Bir el bombası kullandığınızda, o bomba belinden kayboluyormuş Lara’nın. Ayrıca Lara’nın bu gereçlere elini uzatıp kaptığını dahi görebilecekmişiz. Silahlara ve bombalara ek olarak; Lara, bir seferde, ölmüş düşmanlarından aldığı bir silahı taşıyabiliyor.

    Manyetik çengelli ip, mağaraların sivri uçlu tavanlarında sallanmak veya diğer Puzzle durumlarında kullanmak için çok ideal. Toby Gard çengelli ipin belki de Lara’nın en önemli gereci olduğunu söylüyor. Çengelli ip, sadece metalik yüzeylere yapışabiliyor ve Lara’ya önceki oyunlarında imkânsız olan büyük alanların karşı taraflarına atlamaya izin veriyor.

    Manyetik çengelli ip aynı zamanda bir silah gibi de kullanılabiliyor. İp, düşmanı belinden kapmak ve onları tehlikenin içine sürüklemek için kullanılıyor. Örneğin Lara onları bir çukurdaki çivilere veya yakın mesafeli saldırılarda alanın içinde sürükleyebiliyor.

    Diğer gereçlere karanlık geçitleri aydınlatmak için kullanılan kırmızı ışıklar, ilerdeki düşmanı keşfetmek için kullanılan dürbün (dürbünün çoklu fonksiyonu olduğu söyleniyor), karanlık yerlerde otomatik olarak yanabilen Lara’nın omzundaki fener ve Croft Malikânesi’nde Video görüntüleri ile iki takım arkadaşımızla iletişimimizi sağlayan Bluetooth bir kulaklık da dâhil. Aynı zamanda Lara’nın bu kulaklık ile resimler kaydedip, Croft Malikânesi’ndeki takım arkadaşlarına bunları gönderebildiğine inanılıyor.

    Mekânlar

    Oyunda 8 tane mekân var. Peru, Gana (Batı Afrika), Tokyo, Himalaya Dağları, Rusya, Bolivya ve İngiltere (Croft Malikânesi). Söylentilere göre bu mekânlara Kuala Lumpur ve Mezopotamya da dâhil. Bununla birlikte bu iki mekân hakkında güvenilir bir bilgi de yok.

    Araçlar

    Oyundaki ana araç olduğu söylenen motosiklet, şimdiye kadar doğrulanan tek araç. Bir dergi oyunda ayrıca 4x4 bir cipin yer aldığını da söylemişti. Ayrıca oyunda birçok araç olduğu söyleniyor.

    Bulmacalar(Puzzle’lar)

    Puzzle’lar şimdi daha da fizik tabanlı ve de kısıtlamasız. Lara’nın onlardan kurtulması için artık birçok yol varmış. Ayrıca bulmacalar karmaşıklığın dışında biraz fazla kullanıcı dostuymuş. Geliştiriciler, oyuncu gerçekten takıldığında bir takım yönergeler kullanıyorlarmış; Lara oyuncunun yapması veya yapmaması gerekenlerle ilgili bir işaret veriyormuş oyun içinde.

    Duruma göre ayak uydurabilecek ve asabiyeti azaltabilecek bir sistem! Yapımcıların Puzzle’ların eski düğmeler ve geleneksel anahtarlarla daha da geliştirildiğini söylüyor. Crystal Dynamics harika bir fizik sistemi oluşturmuş. Lara sahip olduğu tüm gereçlerden faydalanarak (ayrıca kendi ağırlığıyla da) ateş, toprak ve su tabanlı karışık bulmacaları çözebiliyor.

    Kayıt Sistemi

    Kayıt nokta tabanlı bir sistem. Oyun, hayal kırıklığını önlemesi açısından sık sık karşımıza çıkan kontrol noktalarına sahip. (çoğu tehlikeli olaylardan önce)

    Oyun Motoru

    Oyun “Defiance” motorunun modifiye edilmiş bir sürümünü kullanıyor. Daha önceden LOK: Defiance ve Project: Snowblind oyunlarında kullanıldığı gibi. Jason Bell, Crystal Dynamics’in baş programcısı oyun hakkında şunları söylüyor: “Akıcı Teknoloji; Tomb Raider Legend’a önceki Tomb Raider oyunlarından farklı olarak bu başlığı saptadık, bize yapabileceğimiz çok fazla dünya ayrıntısı sağlıyor." Bell bu teknoloji hakkında şunu da belirtiyor: “Programdaki alakalı bir verinin harıl harıl, defalarca kez, konsolun belleğinin içine yüklenmesine veya dışına taşınmasına engel de oluyor."

    "Tomb Raider Legend’ın akıcı teknolojisini, kaplamalarda, animasyonlarda, seslerde ve yapay zekâda kullanabildik. Biz, paylaşabileceğimiz ve ekleyebileceğimiz, birkaç tip akıcı olabilecek kaynak keşfettik. Buna sinematik veriler ve fiziksel bilgilerde dâhil. Aslında tipik bir Tomb Raider Legend bölümünün PS2 konsolunun sunduklarından 5 kat daha fazla hafızaya ihtiyaç duyduğunu hesaba kattığınızda bu önemli bir şey.”

    "Legend'ın akıcı teknolojisi, bize Lara Croft'un orijinal konsepti arasındaki boşluğu da kapatmamıza yardım etmiştir. Aslında onun oyundaki kişiliğini de ifade etmemizde büyük rol oynamıştır. Ve çok detaylı, ayrıca enteraktif bir çevre yapmamıza da izin vermiştir bu teknoloji." diyor Jason Bell.

    Grafikler

    Oyun açılı kenarları düzleştirebilen ve obje görünüm bozuklukları(*Aliasing) ile ilgilenen bir “Yumuşaklık Süzgecine” sahip. Dinamik aydınlatma, gerçek zamanlı su ve ateş efektleri, böcek vızıltıları, uçan kuşlar, gök kuşakları, şelaleler, toz-toprak, örümcek ağları, ağaç yapraklarının bir meltemle sallanması ve duvar boyunca uzanan sarmaşıklar gibi küçük rötuşların hepsi, gerçek bir mezar baskını yapmak için eklenmişler oyuna. Riley Cooper bu küçük rötuşların gerçek bir hayat getirdiğini belirtiyor.

    Ses

    Tomb Raider Legend’ın müziklerini Troels Folmann besteliyor. Öncelikle müzik hususunda çok büyük bir araştırmaya girilmiş. Crystal Dynamics Lara’nın konsol geçmişini ve onların oyuna büyük başarı getireceğini umdukları film görüntülerini derinlemesine araştırmış. Bu oyunda, tüm ana karakterler ve gidilecek olan yerler kendi temalarına sahipler. Her bir gidilecek olan yer için imza niteliği taşıyan bir enstrüman kullanılıyor.

    Örneğin Afrika’da daha çok “balta girmemiş orman tipi” bir ritim kullanılıyor. Tokyo'nun sesi ise daha modern ve ritmi yüksek olabilir. Tomb Raider Legend aynı zamanda “Micro-Scoring” diye özel bir teknik kullanıyor. Bu teknik hareketlerimize göre müziğin durumunu belirliyor. Eğer Lara yürüyorsa yavaş bir müzik çalıyor, koşmaya başladığı zaman ise müziğin hızı artıyor. Çevrede ani bir değişikliğin olması, (taş düşmesi gibi) müzikte de heyecan veren bir değişikliğe neden oluyor.

    Kontrol Sistemi

    Kontrol sistemine sezgisel ve akıcı karakter hareketleri eşlik ediyor. Dinamik animasyon sistemi hareketleri yavaşlatıp, hızlandırabiliyor. Lara bunu istediği her yerde kullanabiliyor: etkileşim ve engelin olduğu her yüzeyde. Prince Of Persia’nın kontrol sistemi Crystal Dynamics’in en büyük ilham kaynaklarından biri.

    Legend’ın önceki oyunlara benzemeyen yönü şu; ızgara tabanlı bir kontrol sistemine göre inşa edilmemiş olması(meşhur kare mesafeleri). İşte bu nedenle onun özgürce hareket etmesine, sebepsiz yere atlamasına izin verilebiliyor. Kamera sistemlerine başlıca bir kontrol verilmiş ve her durumda oyuncunun daha iyi hareket etmesi için en iyi görüntü sunulmuş. Bununla birlikte hâlâ oyuncular gitmek istedikleri yöndeki kamerayı büyük bir ustalıkla yönetebiliyorlarmış.

    Çıkış Tarihi

    2006 Bahar Ayları

    Oyunun Çıkacağı Formatlar

    PS2, PC, Xbox, Xbox 360 ve PSP.

    Esasen oyunun tüm sürümleri aynı denilebilir. Ama bununla birlikte Toby Gard, oyunun PS2’ya göre Xbox ve PC sürümlerinin, yüksek çözünürlüklü kaplamalara, daha yüksek çerçeve hızlarına(FPS) ve daha hızlı yükleme sürelerine sahip olduğunu belirtiyor.

    Aynı zamanda oyunun Xbox sürümü geniş ekranları da destekliyor. Riley Cooper bununla birlikte oyunu oynadığınız sisteme bakmaksızın, hepsinin harika olduğunu önemle belirtiyor. Toby Gard aynı zamanda oyunun Xbox sürümünde Croft Malikânesi'ni eğlenceli yapabilecek bir otomatik pikap desteğine de yer verileceğini doğruluyor. Bu durum esasen bizim eğitim bölümünde stereo çalabileceğimizi gösteriyor.

    Oyunun PSP sürümü doğrulanmamış olmasına karşın en çok PS2 sürümünü andırıyor. Oyunun Xbox 360 sürümü hepsinin en gelişmiş olanı. Crystal Dynamics, Tomb Raider Legend’ın grafiklerini Xbox 360’ın gücüyle tam kullanabiliyor.

    Oyun her bir aydınlatma pikseli için gerçek zamanlı görüntülere, gölgelere ve içinde başka ilerlemeler olan Normal-Mapping’e destek veriyor. Tomb Raider dünyası hiç bu kadar gerçekçi değildi. Oyun, harika bir gerçekçilik hissi, büyük bir şaşkınlık ve üç boyutlu mekânlar getiriyor bizlere. Xbox 360, Lara’nın karmaşık yüz ifadeli animasyonlarını, akıcı hareketlerini ve gerçekçi hünerlerini geçen bir Video’da ispatlamıştı.

    "Benim Lara için kendi görüşüm yakında Xbox 360’ın gücüyle daha da gerçekçi olabileceğidir" diyor Crystal Dynamics’in kıdemli tasarımcısı Toby Gard. "Hoş grafikler, Lara’nın hareket edebilmesindeki genişlik ve onun çevresiyle olan etkileşimi gerçekten şaşırtıcı olacaktır."


    Kaynaklar

    www.tombraiderchronicles.com,www.tombraider.com, PLAY dergisi, Electronics Games Monthly, Games Master, Official Xbox Magazine, Official Playstation dergisi, Playstation 2 dergisi.


    Açıklamalar

    *Aliasing : Bilgisayar grafiklerinde, objelerdeki tırtıklı görünüm bozukluklarına verilen ad.
    *West Point: Hudson Nehri’nin batı kıyısında bulunan Birleşik Devletler Harp Okulu







  • Oyunun demosu çıktımı bileniniz varmı.?
  • güzel araştırma olmuş ellerine sağlık.

    çıkmasına daha çok zaman var yanlız ben daha yakın bir tarih bekliyordum ama güzel bir oyun olacağa benziyor.
  • tomb raider ın tüm serilerini bitirdim bu yeni oyunu çok geç oynayacağım kesin askerlik dolayısıyla
  • Eee sonuç yokmu yani demosu eidos dada bulamadım yaw halbuki olması lazım
  • arkadaşlar tom raider serisini gerçekten bende çok seviyorum yalnz bir yerde okumuştım aslında oyun bu aralık ayında çıkacaktı ama ertelediler ve 2006 mayıs haziran gibi gözüküyoki oda meçhül ama birgün karşımıza çıkacağı kesin
  • tomb raider gerçekten güzel oyun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bida sormadan edemicem Oyunun demosunu bulabilirmiyim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.