Şimdi Ara

***Tofaş Genel***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
2.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet tüm tofaş sahiplerini bu başlık altında bekliyorum herkez derdini dermanını burda bulsun umuyorum . Sorun çözüm türü bir başlık olmasını ve güncel kalmasını umuyorum . İsteyen araç resmi paylaşabilir sorunlarını anlatabilir sorularını sorabilir. Tüm deneyimli Tofaş sahiblerini buraya bekliyorum. Üye olmak isteyenleri ekleyebilirim. Konumuzu canlı tutalım . Önceden tofaş kullanmış veya şuanda sahibi olan herkez davetlidir Üyelik başlamıştır kendimden başlayayım
    Not: Üye olmak isteyenler lütfen model belirtsinler
    ÜYELERİMİZ
    .Sturmgeist: 93 Tofaş Doğan SLX
    .İmportant: 99 Tofaş Kartal 1.6
    .madmax50: 98 Tofaş Doğan SLX
    .Lego95: 93 Tofaş Şahin
    .Yusuf434382 : 96 Tofaş Doğan SLX
    .iade: 94 Tofaş Şahin
    .sahin261 : Fiat Bis ( minik akrabamız )
    ...NeyzeN..: 98 Tofaş Şahin S
    .statükocu : Fiat Albea
    .nk061 : 91 Tofaş Kartal (Fabrika Çıkışlı Klimalı :) )
    .leptop arası köfte : 95 Fiat Tempra 2.0 ie
    .xxkowboyxx: 97 Tofaş Kartal SLX 1.6 ie
    .1453rpm: 97 Tofaş Doğan SLX 1.6 ie
    .caner4141: 95 Fiat Tempra SXA
    .VioLee: 78 Murat T Stop

    .Dardanel: 84 doğan,93,şahin,2001 palio,2004 stilo,2010 bravo,
    .Minibüscü: 91 Tofaş Şahin
    .Alagözsalih: 94 Tofaş Şahin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sturmgeist -- 13 Temmuz 2015; 17:40:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • TOFAŞ (Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.), 1968 yılında Koç Topluluğu'nun kurucusu merhum Vehbi Koç tarafından kuruldu. Üretim fabrikası Bursa’da yer alan, Koç Holding ve FCA - Fiat Chrysler Automobiles'ın eşit hissedar olduğu kuruluş, bugün %37,8 Fiat Auto S.P.A, %37,8 Koç Holding A.Ş. ve %24,3 diğer kuruşlara ait ortaklık yapısıyla faaliyetlerine devam etmektedir. Tofaş, hem binek, hem de hafif ticari araç üretebilen tek Türk otomotiv şirketi konumunda yer almaktadır. Türk otomotiv sanayisinin büyük üreticilerinden biri olan Tofaş, yılda 400 bin araçlık üretim kapasitesine ve 6.500 çalışana sahiptir.[1]

    2013’te Fiat Chrysler Automobiles’ın 175 fabrikasında uygulanan WCM - Dünya Klasında Üretim Programı kapsamında “Altın Seviye”ye ulaşan Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında, Fiat’ın yanı sıra Citroen, Peugeot, Opel ve Vauxhall markaları için de üretim yapılmaktadır.[2]

    Otomotiv sektöründe güçlü ve köklü bir geçmişe sahip olan Tofaş, Türkiye’de Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati (Fer Mas) markalarının satış ve satış sonrası operasyonlarını üstlenmektedir.[3]

    Günümüzde 80 ülkeye ihracat yapan Tofaş, 2013 yıl sonu verilerine göre 160.000 adet araç ihraç etmiştir. Tofaşı'ın 2013 satış geliri 7 milyar TL, net kârı ise 434 milyon TL'dir. Türkiye’de 240.000 adetle toplam üretimin %22’sini karşılayan Tofaş, ihracat hacmini %4 artırarak 1,6 milyar Euro ihracat gelirine ulaşmıştır.

    Tarihçe

    1968 - Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. kuruldu.
    1969 - Bursa’da üretim fabrikasının temelleri atıldı.
    1971 - İlk Tofaş modeli Fiat 124 (yerel adıyla Murat 124, daha sonraki versiyonu Serçe), Fiat lisansı altında üretildi. İlk motorsporları takımı kuruldu.
    1972 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 20 bin adete ulaştı.
    1973 - Yedek parça üreticisi OPAR kuruldu.
    1974 - Tofaş Spor Kulübü kuruldu.
    1975 - Mısır’a ihracat başladı.
    1976 - Murat 131 modeli üretildi.
    1981 - Murat 131’in versiyonları olan Kartal ve Doğan modellerinin üretimine başlandı.
    1984 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 35.000’e yükseldi.
    1987-1990 yılları arasında fabrikanın üretim kapasitesi artırıldı, 1990 yılında 100.000’e ulaştı.
    1990 - Tempra modeli üretildi.
    1991 - Yeni motor yatırımları yapıldı.
    1992 - Tofaş’ın pazar payı %41’e ulaştı.
    1993 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 250.000’e ulaştı.
    1994 - Uno modeli üretildi.
    1994 - Tofaş Ar-Ge kuruldu
    1995 - Tempra modelinin ihracatına başlandı.
    1995 - Tüketiciye finansman sağlayan Koç Finans kuruldu.
    1997 - Tofaş ve OPAR Yedek Parça ticari birleşime gitti.
    1999 - Marea ve Brava modelleri üretildi.
    2000 - Doblo modelinin üretimine başlandı.
    2001 - Tofaş Fabrika ve Tofaş Oto Ticaret birleşti.
    2001 - Alfa Romeo markası Tofaş çatısı altına girdi.
    2002 - Albea modeli üretildi.
    2002 - Tofaş; Sektör Lideri, İhracat Şampiyonu, Üretim Şampiyonu, Motor Sporları Markalar Şampiyonu oldu.
    2003 - Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi açıldı.
    2005 - Ferrari ve Maserati markalarının distribütörlüğü alındı ve Fer Mas kuruldu.
    2006 - Palio ve Albea modellerinin Rusya’ya ihracatı başladı.
    2007 - Fiat Linea lanse edildi.
    2007 - Lancia markasının distribütörlüğü alındı
    2007 - Minicargo projesi tamamlandı. Fiat Fiorino’nun lansmanı yapıldı. Minicargo projesiyle Tofaş’ın tarihinde ilk kez, PSA’ya Peugeot Bipper ve Citroen Nemo adlarıyla üretim yapıldı.
    2007 - Tofaş’ın üretim kapasitesi 250.000 adetten 360.000’e yükseldi.
    2008 - Tofaş’ın üretim kapasitesi 360.000 adetten 400.000’e yükseldi.
    2009 - Albea Sole lanse edildi.
    2009 - Tofaş Basketbol Takımı 1. lige yükseldi.
    2010 - Yeni Fiat Doblo’nun üretimine başlandı. Fiat Doblo “2011 Uluslararası Yılın Ticari Aracı” seçildi.
    2011 - Doblo modeli, Opel ve Vauxhall markaları için üretilmeye başlandı.
    2012 – Fiat ve Chrysler şirketlerinini global birleşmesi sonrasında Jeep markasının satış ve satış sonrası operasyonları Tofaş’a katıldı.
    2013 - Amerika ve Kanada’ya ihraç edilecek Doblo Amerika ile Doblo FL yatırımları açıklandı.
    2013 - 2015’te piyasaya sürülecek yeni sedan otomobil yatırımı açıklandı.
    2013 - Tofaş Fabrikası, WCM - Dünya Klasında Üretim Programı’nda, Fiat-Chrysler dünyasındaki 175 üretim tesisi arasında Altın Seviye”ye yükseldi.
    2014 - Tofaş Akademi’nin yeni binası açıldı.
    2014 - Tofaş Fen Lisesi’nin protokolü imzalandı.

    Ürettiği modeller

    Murat 124 modeli ile seri üretime başlayan Tofaş, daha sonra 1977'de Murat 131'i Kuş Serisi olarak adlandırılan (Fiat Regata bazlı Şahin, Doğan, Kartal, 1983'te Murat 124'ün devamı olan Serçe) ve daha sonra Fiat ile aynı anda olmak üzere 1990'da Tempra üretimine geçti. Bu modelleri sırasıyla Tipo, Uno, Siena, Palio, Marea, Brava, Albea, Doblò, ve Linea modelleri izlemiştir. 2007 yılı sonunda Fiorino modelinin üretimine başlanmış ve bu araç PSA grubu için de üretilmekte olup üretimin büyük kısmı ihraç edilmektedir. Tofaş 2009'da yeni Doblo'nun, 2012'de ise yeni Linea'nın üretimine başlamıştır.

     ***Tofaş Genel***




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arranger.

    TOFAŞ (Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.), 1968 yılında Koç Topluluğu'nun kurucusu merhum Vehbi Koç tarafından kuruldu. Üretim fabrikası Bursa’da yer alan, Koç Holding ve FCA - Fiat Chrysler Automobiles'ın eşit hissedar olduğu kuruluş, bugün %37,8 Fiat Auto S.P.A, %37,8 Koç Holding A.Ş. ve %24,3 diğer kuruşlara ait ortaklık yapısıyla faaliyetlerine devam etmektedir. Tofaş, hem binek, hem de hafif ticari araç üretebilen tek Türk otomotiv şirketi konumunda yer almaktadır. Türk otomotiv sanayisinin büyük üreticilerinden biri olan Tofaş, yılda 400 bin araçlık üretim kapasitesine ve 6.500 çalışana sahiptir.[1]

    2013’te Fiat Chrysler Automobiles’ın 175 fabrikasında uygulanan WCM - Dünya Klasında Üretim Programı kapsamında “Altın Seviye”ye ulaşan Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında, Fiat’ın yanı sıra Citroen, Peugeot, Opel ve Vauxhall markaları için de üretim yapılmaktadır.[2]

    Otomotiv sektöründe güçlü ve köklü bir geçmişe sahip olan Tofaş, Türkiye’de Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati (Fer Mas) markalarının satış ve satış sonrası operasyonlarını üstlenmektedir.[3]

    Günümüzde 80 ülkeye ihracat yapan Tofaş, 2013 yıl sonu verilerine göre 160.000 adet araç ihraç etmiştir. Tofaşı'ın 2013 satış geliri 7 milyar TL, net kârı ise 434 milyon TL'dir. Türkiye’de 240.000 adetle toplam üretimin %22’sini karşılayan Tofaş, ihracat hacmini %4 artırarak 1,6 milyar Euro ihracat gelirine ulaşmıştır.

    Tarihçe

    1968 - Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. kuruldu.
    1969 - Bursa’da üretim fabrikasının temelleri atıldı.
    1971 - İlk Tofaş modeli Fiat 124 (yerel adıyla Murat 124, daha sonraki versiyonu Serçe), Fiat lisansı altında üretildi. İlk motorsporları takımı kuruldu.
    1972 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 20 bin adete ulaştı.
    1973 - Yedek parça üreticisi OPAR kuruldu.
    1974 - Tofaş Spor Kulübü kuruldu.
    1975 - Mısır’a ihracat başladı.
    1976 - Murat 131 modeli üretildi.
    1981 - Murat 131’in versiyonları olan Kartal ve Doğan modellerinin üretimine başlandı.
    1984 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 35.000’e yükseldi.
    1987-1990 yılları arasında fabrikanın üretim kapasitesi artırıldı, 1990 yılında 100.000’e ulaştı.
    1990 - Tempra modeli üretildi.
    1991 - Yeni motor yatırımları yapıldı.
    1992 - Tofaş’ın pazar payı %41’e ulaştı.
    1993 - Fabrika üretim kapasitesi yıllık 250.000’e ulaştı.
    1994 - Uno modeli üretildi.
    1994 - Tofaş Ar-Ge kuruldu
    1995 - Tempra modelinin ihracatına başlandı.
    1995 - Tüketiciye finansman sağlayan Koç Finans kuruldu.
    1997 - Tofaş ve OPAR Yedek Parça ticari birleşime gitti.
    1999 - Marea ve Brava modelleri üretildi.
    2000 - Doblo modelinin üretimine başlandı.
    2001 - Tofaş Fabrika ve Tofaş Oto Ticaret birleşti.
    2001 - Alfa Romeo markası Tofaş çatısı altına girdi.
    2002 - Albea modeli üretildi.
    2002 - Tofaş; Sektör Lideri, İhracat Şampiyonu, Üretim Şampiyonu, Motor Sporları Markalar Şampiyonu oldu.
    2003 - Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi açıldı.
    2005 - Ferrari ve Maserati markalarının distribütörlüğü alındı ve Fer Mas kuruldu.
    2006 - Palio ve Albea modellerinin Rusya’ya ihracatı başladı.
    2007 - Fiat Linea lanse edildi.
    2007 - Lancia markasının distribütörlüğü alındı
    2007 - Minicargo projesi tamamlandı. Fiat Fiorino’nun lansmanı yapıldı. Minicargo projesiyle Tofaş’ın tarihinde ilk kez, PSA’ya Peugeot Bipper ve Citroen Nemo adlarıyla üretim yapıldı.
    2007 - Tofaş’ın üretim kapasitesi 250.000 adetten 360.000’e yükseldi.
    2008 - Tofaş’ın üretim kapasitesi 360.000 adetten 400.000’e yükseldi.
    2009 - Albea Sole lanse edildi.
    2009 - Tofaş Basketbol Takımı 1. lige yükseldi.
    2010 - Yeni Fiat Doblo’nun üretimine başlandı. Fiat Doblo “2011 Uluslararası Yılın Ticari Aracı” seçildi.
    2011 - Doblo modeli, Opel ve Vauxhall markaları için üretilmeye başlandı.
    2012 – Fiat ve Chrysler şirketlerinini global birleşmesi sonrasında Jeep markasının satış ve satış sonrası operasyonları Tofaş’a katıldı.
    2013 - Amerika ve Kanada’ya ihraç edilecek Doblo Amerika ile Doblo FL yatırımları açıklandı.
    2013 - 2015’te piyasaya sürülecek yeni sedan otomobil yatırımı açıklandı.
    2013 - Tofaş Fabrikası, WCM - Dünya Klasında Üretim Programı’nda, Fiat-Chrysler dünyasındaki 175 üretim tesisi arasında Altın Seviye”ye yükseldi.
    2014 - Tofaş Akademi’nin yeni binası açıldı.
    2014 - Tofaş Fen Lisesi’nin protokolü imzalandı.

    Ürettiği modeller

    Murat 124 modeli ile seri üretime başlayan Tofaş, daha sonra 1977'de Murat 131'i Kuş Serisi olarak adlandırılan (Fiat Regata bazlı Şahin, Doğan, Kartal, 1983'te Murat 124'ün devamı olan Serçe) ve daha sonra Fiat ile aynı anda olmak üzere 1990'da Tempra üretimine geçti. Bu modelleri sırasıyla Tipo, Uno, Siena, Palio, Marea, Brava, Albea, Doblò, ve Linea modelleri izlemiştir. 2007 yılı sonunda Fiorino modelinin üretimine başlanmış ve bu araç PSA grubu için de üretilmekte olup üretimin büyük kısmı ihraç edilmektedir. Tofaş 2009'da yeni Doblo'nun, 2012'de ise yeni Linea'nın üretimine başlamıştır.

    . Açıklama ve bilgi için teşekkürler şu ana kadar kullandığınız bir model varsa ekliyeyim sizi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sturmgeist -- 10 Kasım 2014; 0:21:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Açıklama ve bilgi için teşekkürler şu ana kadar kullandığınız bir model varsa ekliyeyim sizi


    Rica ederim. 2005,2006 arası 99 1.6 kartal kullanmıştım. Ekleyebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    quote:

    Açıklama ve bilgi için teşekkürler şu ana kadar kullandığınız bir model varsa ekliyeyim sizi


    Rica ederim. 2005,2006 arası 99 1.6 kartal kullanmıştım. Ekleyebilirsiniz.

    Ekledim katılımlarınızın devamını beklerim teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel başlık ama alıntınızı silin lütfen çok uzun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Güzel başlık ama alıntınızı silin lütfen çok uzun

    Tamam hallediyorum varsa kullandığınız bir modeli sizide ekleyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Güzel başlık ama alıntınızı silin lütfen çok uzun

    Tamam hallediyorum varsa kullandığınız bir modeli sizide ekleyebilirim

    Tabiki 1998 Doğan SLX
  • 93 Model Şahin yaz hocam gerçi aracı sattım ama çok temiz bakardım kerataya
     ***Tofaş Genel*** ***Tofaş Genel***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lego95 -- 10 Kasım 2014; 0:35:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    93 Model Şahin yaz hocam gerçi aracı sattım ama çok temiz bakardım kerataya
     ***Tofaş Genel*** ***Tofaş Genel***

    Aracınız hakkaten güzelmiş ben alırdım bu güzelliği bilseydim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008'e kadar 94 şahin kullandık 0'dan beri bizdeydi sattığımızda hala 80000km deydi o zamanın parasıyla 7000 TL etmişti anca. Şimdi satsan en az 15000 TL isterler
  • 96 model bej renk doğan slx sahibiydim. 80 bin km'de benzinliyken sattım. Şimdi megane var doğan slx ruhu yok megane'da bir kere yolda bırakmadı üstelik Manavgat-Kütahya arası kullandım. Beni de yazarsan sevinirim. Megane'ı satınca 2 sene sonra bordo bir doğan slx alıcam inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hey gidi beyaz şahini gördüm bizim 89 Şahin geldi aklıma 2003'te satmıştık Şimdi bulsam ne kadar olduğuna bakmadan anında alırım.Duygulandım
  • Hoca alttaki doğan fena hoşuma gitti 10-11'e verse düşünmeden alırım.Sence nasıl?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-1998-dogan-slx-1.6-ie-115.000-kmde-hatasiz-orjinal-full-aksesuar-186812469/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf434382

    96 model bej renk doğan slx sahibiydim. 80 bin km'de benzinliyken sattım. Şimdi megane var doğan slx ruhu yok megane'da bir kere yolda bırakmadı üstelik Manavgat-Kütahya arası kullandım. Beni de yazarsan sevinirim. Megane'ı satınca 2 sene sonra bordo bir doğan slx alıcam inşallah.

    Hemen ekliyorum hocam benimde ilk arabam bordo doğan slx satmaya kıyamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Hoca alttaki doğan fena hoşuma gitti 10-11'e verse düşünmeden alırım.Sence nasıl?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-1998-dogan-slx-1.6-ie-115.000-kmde-hatasiz-orjinal-full-aksesuar-186812469/detay


    Araç çok güzel ama jantları orjinal 5 kola çevirirseniz daha güzel olur bence peşin 11 12 ye verir bu fiyat tutturduğuna satmak için bence satabilir pek çürük gibi değil araç diri duruyor şasi de güzelse alınır kesinlikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    93 Model Şahin yaz hocam gerçi aracı sattım ama çok temiz bakardım kerataya
     ***Tofaş Genel*** ***Tofaş Genel***

    Hocam herşeyi anlarım da şu sisler neden kırmızı? Kimse dışarıdan güzel gözüktüğünü düşünmüyor, hatta pavyona benzetiyor. Üstüne karşıdakinin gözünü alıyor. Halbuki şöyle orjinal binseniz ne kadar güzel araç;
     ***Tofaş Genel***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeftBehind -- 10 Kasım 2014; 1:26:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LeftBehind kullanıcısına yanıt
    Hocam sisler normal sarıydı . Ben sonrasında aracın arka farlarını transparan kırmızı folyo ile kızarttım çok hoş olmuştu . Tabi artıncada sisleride öyle yaptım. Ama göz almıyordu merak etmeyin bende hassasım bu konularda trafik olan yerde açmazdım zaten anca köy yoluna giderken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    93 Model Şahin yaz hocam gerçi aracı sattım ama çok temiz bakardım kerataya
     ***Tofaş Genel*** ***Tofaş Genel***

    Aracınız hakkaten güzelmiş ben alırdım bu güzelliği bilseydim

    Hocam zaten satmak hiç aklımda yoktu bir anda paraya çok acil ihtiyacım oldu satılık yazısını asar asmaz aldılar Gözüm gibi bakardım boyası falan çok güzeldi içi dışıda tertemizdi
     ***Tofaş Genel***




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Hocam sisler normal sarıydı . Ben sonrasında aracın arka farlarını transparan kırmızı folyo ile kızarttım çok hoş olmuştu . Tabi artıncada sisleride öyle yaptım. Ama göz almıyordu merak etmeyin bende hassasım bu konularda trafik olan yerde açmazdım zaten anca köy yoluna giderken.

    Konu tofaş olunca eksiliyorlar hocam alınmayın millet mazda vw konuları açar durur biz saygı gösteririz ama kimse bize saygı göstermez bu işler böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.