Şimdi Ara

Tofaş Fiat nerede hata yaptı??? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
0
Favori
15.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ebu Computer ;
    Bu arabaların %100 Türk malı olmadığını tabiki biliyorum. Şahin ve doğanların ön sağ çamurluklarının altında küçük bir etiket vardır. Şöyle yazar "Fiat Lisans" diye.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    TOFAŞ (Türkiye Otomobil Fabrikaları Anonim Şirketi) ve OYAK-RENAULT (Ordu Yardımlaşma Kurumu) RENAULT-MAİS (Motorlu Araçlar İmalat Sanayi) hata yapmadı, 40 yıl uygulanan KORUMACILIK POLİTİKASI'nın kaymağını yedi. Türkiye'ye TURGUT ÖZAL'ın liberal ekonomiyi uygulatıp gizli komünizmden arındırmaya başlaması ve korumacılık politikasını terk etmesini sağlayana kadar aynı otomobili 30 yıl boyunca biz muzaffer Türk halkına yedirdiler, yutturdular. Herkes sürücü belgesini Şahin'de aldı, amcasının Toros'una bindi (Fransa'da bile 5 vitesli Renault 12 yoktur, Bursa'da 5. vitesi geliştirdiler). TOFAŞ ve OYAK/MAİS devlet kanatları altında yıllarca çivi bile çakmadı, 1992'de TEMPRA ve RENAULT 21 ("konkort", "menecır", geçen hafta oto pazarındaki en en en ucuz arabaydı) üretilmeye başlanınca kıyamet koptu, kimsenin bu araçlara ihtiyacı olmadığı, tamircilerin bu yeni (!) araçlara uyum sağlayamayacağı ortaya atıldı.

    Duvarlar yıkılınca dışarıda ne kadar yeni, çağdaş ve güncel teknolojiler olduğu görüldü. Türk halkı karbüratörden enjektöre geçti, ABS, Klima ve Hava Yastığı ile tanıştı. İlk defa 155'lik değil de 195'lik lastiklere dokunabildi. Konfor ve tasarruf herkese ulaştı, sadece belli bir zümre ve bölgeye has ve ait olmadı.

    Fakat şu halen bir gerçek. TOFAŞ ve OYAK/MAİS mentalite olarak, kafa olarak, müşteri memnuniyetsizliği olarak 30 yıl geriden seyrediyor. Halen kendilerini bir rüyada sanıyorlar. Halen piyasaya hakim konumda olduklarına inanıyorlar. Ders veren çok oldu, ama örümcek kafalı kurumsal terör estiren bu 70'lı yılların kelli felli göbekli purolu müdavimler halen koltuklarını genç, dünya görüşlü, Blackberry'li, utanmadan süpermarkete girip 1 şişe şarap, 1 adet tirbüşon ve 1 paket OK! alabilen MBA'lı delikanlılara bırakmamakta ısrarlılar...





    Ben bu yazıdaki fikirlere katılamıyorum. Günümüzde Koç 'un diğer firmalarının kalite kontrol, üretim teknolojileri gibi konulardaki durumunu görüyoruz. Gayet ileriler.. Beko ingilterede en prestijli markalardan biri..Aynı kişilerin 30-40 yıl önce "lan bunları düdüklüyoruz ne versek alıyorlar, boşver hiç bbir şey geliştirmeye gerek yok" dediklerini düşünmüyorum. O zaman da özellikle anadol olarak bazı şeyler yaptıklarını şanzıman motor ve karoseri geliştirdiklerini falan biliyoruz. Anadol STC spor turkish car demekti. Pek çok Koç çalışanının mühendisinin Karsanı vs kurduğunu biliyoruz. Biz doğulular bu hatayı hep yapıyoruz. Bugünün doğruları ile geçmişi yargılıyoruz. Başbakanımızı asıyoruz kimse itiraz etmiyor, 50 yıl sonra iade-i itibar yapıyoruz, en iyi şairlerimizden birine vatan haini damgası vuruyoruz. 50 yıl sonra iade-i itibar yapmaya çalışıyoruz. Oysa batıda böyle bir şey yok: Ünlü ingiliz edebiyatçı oscar wilde çok popüler biri iken gay olmuş bu nedenle pek çok cezalar görmüş ve sefalet içinde ölmüştür. Günümüzde gay lik ingilterede suç sayılmıyor. 2000 yılında ölümünün 100. yılında bazı gay kuruluşları gay liğin suç olmadığı iddiasıyla ingiltere yüksek mahkemesinden Oscar Wilde a iade-i itibar talep etmişti..Yüksek mahkeme bugünün değer yargıları ile geçmiş değerlendirilemez, her yargı kararı geçerli olduğu yıllardaki kanun değer yargıları ve gelenekler ile verilir diye bu talebi hemencecik reddetmişti.

    Koçun da muhtemelen hataları olmuştur belki ama tek başına tüm suç da onun değildir. Yukarıda da dediğiniz gibi Özal öncesi korumacı zihniyet hemen hemen bir komünist ülke gibi oluşumuz nedeniyle, otomobil bir lükstü. Her evde telefon da lükstü. Örneğin o yıllarda otomobillerin sağ aynası olmazdı Koç da sağ aynası olmayan araba üretti. Çünkü mevzuatımıza göre sağ ayna olan araba lüks sayılıyor ve vergisi artıyordu ( bu forumda hala sağ aynasız araba üretiyorlardı diye aşağılanırlar ) Ancak Özaldan sonra otomobilin ve telefonun ihtiyaç olduğu herkesin hakkı olduğu düşüncesi oluştu ve sağ aynası olan lüks (!) arabalar alabildik.

    Bu durumda Özal'a o kadar methiyeler de düzmeye gerek yoktur. Liberalizme bizi geçirmiştir ama daha yumuşak, kendimizi biraz daha koruyarak bu geçişi yapabilirdik. Oysa Özal -bize mi Batılı ülkelere mi hizmet ettiği şüphelidir- hiç korumadan her şeyimizle dışa bağlamıştır , belki daha refah içindeydik Özal öncesi döneme göre ama ÇOK DAHA FAZLA DIŞ BORCUMUZ OLMUŞTUR.

    Sen yıllar boyunca sağ aynası olan arabaya lüks vergisi alırsan o da lüks olmayanı üretir. Birden bire kapını açarsan ve çok daha ileri ülkelerin arabaları karşısında rekabet edemezsin. Burada bir geçiş dönemi olmalı çeştli zorunluluklarla 5-10 yıl içinde Tofaş veya MAİSin rekabetçi seviyeleri gelmesi sağlabilirdi belki de...

    ..diye düşünüyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34
    Oyak/Renault olarak ; 90'lara kadar R12 ve R9 serisi ile devam eden gruba 21 serisi adı ile Manager ve Concorde katıldı ve üretilmeye başlandı. Daha sonra ikisinin arası Optima üretildi.


    Aslında konu ile alakalı değil ve önemsiz bir bilgi fakat yine de düzeltme yapmak istedim izniniz ile. Optima seriye en son katılan model fakat Manager ile Concorde arasına değil. Optima serinin en düşük modeli. 1.6 motor hacmi ve son derece sade bir donanım paketine sahipti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 19 Ocak 2009; 13:34:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34
    Oyak/Renault olarak ; 90'lara kadar R12 ve R9 serisi ile devam eden gruba 21 serisi adı ile Manager ve Concorde katıldı ve üretilmeye başlandı. Daha sonra ikisinin arası Optima üretildi.


    Aslında konu ile alakalı değil ve önemsiz bir bilgi fakat yine de düzeltme yapmak istedim izniniz ile. Optima seriye en son katılan model fakat Manager ile Concorde arasına değil. Optima serinin en düşük modeli. 1.6 motor hacmi ve son derece sade bir donanım paketine sahipti.



    Geçmiş yıl, yanlış hatırlamış ve söylemişim. Dediğin gibi doğru. Serinin alt modeliydi. Sağol.




  • Kuş muş ama, hala pahalılar. Bende 1996 Doğan Slx vardı. 100.000 km ve orijinal boyalı sorunsuzdu. 3 ay önce setlerini söktürdüm ve 9100 YTL peşin olarak sattım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: br251

    Bu ülkede hangi arabanın neden tutulduğunu, bazı araçların neden sevilmediğini anlamak çok zor.9-10.000TL veripte hala direksiyonu hidrolik olmayan, kliması.....vb.si olmayan R12SW satılabiliyorsa bu ülkede garip birşeyler var demektir.Aynı şekilde 10.000TL civarı doğanlar var hala.Fiat renaulttan iyi veyahutta renault fiattan iyi diyebilmek çok zor.Mesela Albea=Symbol Symol=Albea ne farkları var birisi çok iyide diğeri çok mu kötü?Bizlerde nedense takım tutar gibi marka tutma olayı var.Kimisi İllaki renault diyor kimisi Fiat...Ondan sonra gereksiz bir sürü tartışma......Özellikle forumdaki mesajlarda bazısı fiat için uçan teneke diye bahsediyor.Bazılarıda renaultlara plastik çamurluğu var hurda çürük...vb diye bahsediyor.

    Renault Megane çok tutuldu,oturaklı dış görünüşüyle birçok kuruma makam arabası bile oldu.Güzel araba ama onuda beğenmeyenler var.Linea çıktı dış görünüşü ile kendini hemen farkettiriyor, iç mekan görüntüsüde çok güzel.onuda motor çekmiyor kalkış zayıf...vb. gibi bahanelerle kötülüyorlar.(birde segment tartışması var yok B,C...vb).Ben anlamadım ozaman millet bu arabalara neden biniyor.
    Sanki herkes 40 yıllık araba uzmanı memlekette bilende konuşuyor bilmeyende.

    Sokaklara bir çıkın etraf symbol,megane,albea ,linea.hyundai accent kaynıyor.Ama iş lafa geldimi bu araçlar yaramaz....

    Sonuçta renaultunda iyi olduğu modeller var fiatında iyi olduğu modeller var.Bu aralar fiat ticari araç işine kendini vermiş durumda fiorino çok tutuldu.Renault ise yeni symbol ve megane satışlarıyla devam ediyor.

    Kendimizden örnek vereyim.1 yıl önce ilk arabamızı almaya karar verdik elimizdeki parayla hoşumuza giden birşey almak istedik.Symbollere baktık albealara derken.Albea aldık.Neden?Markayla hiç alakası yok Albeanın iç mekan görüntüsünü sevdik hoşumuza gitti ondan aldık.bir şikayetimizde yok.Komşumuzun Symbolü var onunda sıkıntısı yok.

    Albea iç Mekan:
     Tofaş Fiat nerede hata yaptı???


    Symbol İç Mekan:
     Tofaş Fiat nerede hata yaptı???


    Çok konuştum kusura bakmayın






     Tofaş Fiat nerede hata yaptı???




  • Doğan slx ler aluminyum jantlı geliyordu ama fanatikler onu bile söküp başka jant takıyorlardı.
  • FIAT TOFAS eksileri:
    -yuksek fiyat politikasi
    -kaliteden taviz verme
    -defolu arac imalati ve satisi
    -satis sonrasi hizmetler ve yetkili servislerde profesyonellikten yoksunluk

    Renault artilari:
    -surdurulebilir fiyat politikasi
    -kalite anlayisini devamli iyilestirme cabasi
    -ortaklik yaptigi japonlarin teknolojisinden faydalanarak defolu arac imalatini asgariye indirme cabasi
    -yetkili servislerde uzman personel egitimine zaman ayirma

    Ozetle, her iki imalatcinin da fabrikalarini bursa'da gezerseniz, demek istediklerimi daha net anlayabilirsiniz.
  • olay broadway-toros ile şahin-kartal döneminde başladı.ozamanlarda da halkın gözünde brodvey-toros sağlam arabalardı.reno bunların hasadını topluyor hala..
    aynı şey toyota-honda-vw için de geçerli.95-2000 arası ürettikleri araçlar çok sağlamdı şimdikiler daha az sağlam olsa bile imajdan kazanıyorlar..demek istediğim tofaş,; şahin-doğan-tempra-kartal (özellikle bunların sac inceliği yaygın bir efsanedir) ile imajını bozdu ve böyle de devam etti.şuan fiatın bravo-punto vs multijet vb güzel denilebilecek araçları, motorları var ancak işte imaj meselesi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli


    Şunlara bir bakın :

    124
    131
    Şahin
    Doğan
    Kartal
    Uno
    Tipo
    Tempra
    Siena
    Marea
    Brava
    Palio
    Albea
    Linea
    Punto
    Stilo
    Panda
    İdea
    Fiat 500
    126 BIS

    Eğer unuttuğum yoksa, Türkiye'de satışa sunulmuş Tofaş-Fiat otomobil modelleri...

    Hiçbiri döneminin en iyileri içinde değil. Belki 124, 131 ve kuş serisi; rekabetin olmadığı dönemin modelleri olduklarından toplumdan zoraki "iyi araba" muamelesi görmüşler.

    Hiçbiri döneminin vasati özelliklerinin üzerine çıkamamış hatta çoğu vasata bile yaklaşamamış.

    Hiçbirinin nesli devam ettirilmemiş... Yeni tasarımlar ve yeni teknolojilerle geliştirilip "yaşayan model" haline getirilmemiş. VW'nin Golf'ü, Opel'in Corsa'sı, Toyota'nın Corolla'sı gibi kuşaktan kuşağa devredilip de güven ve sempati sembollerine dönüştürülmemiş. Şu yukarıdaki listeye bir bakın, yirmiye yakın model içinde bir tane efsane var mı?

    Renault bile bunu çoktan kırdı; Clio, Megane, Laguna gibi sınıflarındaki diğer araçlara her zaman alternatif olabilecek araçlar üretmeyi başardı. Tofaş-Fiat ise anlayamadığım bir ısrarla sıklet altı araç üretmeye devam ediyor. Yeni model çıkarıyor; bir öncekiyle aynı yavanlık, aynı kalitesizlik, aynı kişiliksizlik...

    "Ucuz satıyor, taşraya hitap ediyor, bunları her zaman alacak kemik bir kitle bulunuyor" iddiaları doğruluğunu her geçen gün yitiriyor. Toplum artık cin gibi, alternatifi çok, imaj her geçen gün daha önemli hale geliyor ve Tofaş-Fiat imaj açısından koca bir sıfır!

    Diyelim ki, Koç Holding yöneticileri geri kafalı; değişim ve dönüşüm gereğine itibar etmiyorlar! Bünyesinde Alfa Romeo, Lancia, Ferrari gibi markaları da barındıran Fiat da mı geri kafalı? Koç'a "Yahu Türkiye'de rekabet ve kalite iyice arttı. Biz de şu Tofaş-Fiat'ı bi atılıma soksak!" demiyor mu?...




    Birde Serceyi unutmussun




  • Fiat'ın sevdiğim en büyük özelliğinden biriside şu sıfır parça bulma bulundurma kolaylığı, serçe 70 li yılların aracı ve halen hemen her parçasını kolayca bulabiliyorsunuz, doğan slx, tempra şu an halk tarafından çok rağbet görmekte hem piyasası hem parçası bol yani düşünün şu an temranın opar üretimli sıfır fabrika üretim motoru satışta hani bir renonun parçası nerde nerede 21 concorde nerede ilk çıkan clionun motoru varmı söyleyin bakalım bırakın motor parçasını ön tamponu dahi yok! bulmanız çok zor çıkması altın değerinde, fiatın en sevdiğim özelliği bu işte adam ne yaparsa yapsın aracının her daim arkasında sitesine giriyorsun tüm modellerin orginal katalog ve kullanım kitapçığı var. Kalite olarak renault çok üstünmü değil, uçan teneke denen araçlarına bir bakın halen daha yollarda taş gibi diğer araçlara bakın resmen dükülüyor. Sonra kalkıp tofaş grubu alma avrupa araç al diyenler havada uçuşuyor milletin aklını bulandırıyorlar adam gidiyor 96 model araba alıyor eyvahh yandı parça kırdı yok, çıkmacıları gez bul uğraş ustası anlayanı yok vb.. sorunlar ile karşılaş adam hem tavsiye hem otomobil aldığına bin pişman akıllanıyor ve gidip parasının değerinde tofaş alıyor çünki bu insanları en iyi tofaş anlıyor.. bu yüzden hep söylerim tofaş tam bir halk otomobilidir böyle olmaya devam ettiği sürece trafikte daha çok şahin, doğan, tempra, tipo ve diğer fiat otomobillerini göreceğiz.

     Tofaş Fiat nerede hata yaptı???


     Tofaş Fiat nerede hata yaptı???



    http://www.fordtofasyedekparca.com/tempra-komple-motor-16-karburatorlu-servis-tipi-motor

    27.07.2011 Stokta var!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Optech -- 27 Temmuz 2011; 8:08:00 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.