Şimdi Ara

Tofaş Başta Olmak Üzere Türk Malıyla Alay Eden Türkler (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
236
Cevap
0
Favori
26.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    İkinci hal : Körü körüne milliyetçilik yaparak aslında madalyonun öteki yüzünü göremeyecek kadar kör olanlar...


    Hocam, konu körü körüne milliyetçilik yapmak olmadığı gibi, ortada ne kör var ne de topal.

    Başılığı açan arkadaş bazı şeyleri tam olarak bilmediği için işi milliyetçiliğe çekerek başlık açmış.

    Ama ben inanıyorum ki ; Konunun asıl açılış amacı, tofaşla dalga geçilmesi ve başlığı açan tofaş sahibi arkadaşımızın bu olaya gücenmesi.

    Son yorumlara dikkat ederseniz konu ; Tofaşın, günümüz arabaları ile kıyaslanması ve Tofaşla dalga geçilip, teneke yığını, hurda vs... diye alay konusu olması.

    Burda tofaşı savunan arkadaşların anlatmak istedediği konu ;

    Tofaş o dönemlerde airbagli, absli vs.. donanımlı araç üretseydi, bu araçların maliyeti ne olacaktı ve bu kadar yüksek maliyetli araçları kime ve nasıl satacaktı?


    Sonuçta Koç bu işe girerken, benim ülkemin de bir arabası olsun diyerek girmedi. Tabiki para kazanmak için girdi. o dönemlerde tek tabanca gibi olmasına rağmen ve peynir ekmek gibi araba satmasına rağmen bir sürü reklam kullandı.

    Benim ülkemin de bir arabası olsun diye girseydi, devrim arabalarının başına gelen olacak ve yatırımları boşa gidecekti. Çünkü hepimizin bildiği üzere, bir çok konuda ülkemizin önü tıkanıyor malesef.




  • arkadaşlar tofaş zamanında halk tipi araçlar üretti orta direğe araç sahibi olma fırsatı tanıdı şahinin 5 yıldız hava yastıklı absli olmasını beklemeniz saçma ucuz etin yahnisi misali
    koçunda hatası suçu var tabikide yıllarca subvanse edildi monopol oldular Tofaş şahini doğanı geliştirmek istemedi makyajladı makyajladı sattı zaten bu araçlar satıyor diye geliştirmeye çalışmadı


    zaten amaç hiç bir zaman tamamen Türk malı araç üretmek değildi Fiatın araçlarını üretme hakkını Lisans anlaşmasıyla satın alıp Türkçe isim vererek sattılar buda tamamen Satış strajesiydi


    yanlız şöyle bi gerçek var Zamanında Tofaş, Renault Mais gibi firmalar olmasaydı o altınızdaki araçları rüyanızda göremezdiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Çok iyi hatırlıyorum Türkiye'ye ilk gelen Civic'ler Doğan'dan ucuzdu. O doğan ki teyp bile yok. Hepsinin ön göğüs yarılırdı. Ne çarpışma testi ne bir şey...Tempra'lar da sanırım Vectra parasına satıldı.
    Ayrıca daha da önceleri sıraya girip alınıyordu bu araçlar. Öyle ucuz falan da değildi bazılarının iddiası gibi. İnsaf be kardeşim Renault 12 kaç sene üretildi?
    1983 de Almanya'dan bir vagon eşya ile dönüş yaptık. Çünkü eşdeğer beyaz eşyalar burada yoktu. Siemens çamaşır makinası hala evde çalışıyor. Belki 20kg kireç vardır içinde . Sonra gittik Arçelik'ten bir no frost aldık. Bir süre sonra rafları küçüldü ve düştü. Adamlar dolabı test falan etmeden çıkartmışlar demek ki.
    Sanayimizin gelişmesine ben de seviniyorum. Ama bana lassayı kore malından pahalı satmaya kalkarsan almam. Enayi değilim.


    İnsan bu kadar Almanya da kalınca Türkiyeyi unutuyor tabi.

    Civic-Tofaş tartışmasına girmenin hiç gereği yok.Eski dergilere şöyle bir bak ne demek istediğimi anlarsın.

    Renault 12 veya Toros un alternatifi yeni nesil pick-up lar çıktı da geldi.Ülkemizde birçok yolda Reno 12 nin yerine kullanılacak araç markası söyler misin? Parası olan o zaman da LAND alırdı ( şu anda sıfır LAND 100 bin TL dikkatini çekerim).Dağda bayırda ne kullanacaktık? Sarı Mercedes mi?

    Eşdeğer beyaz eşya yoktu.Olsa idi zamanında Almanlar bize çalışmaya gelirlerdi.İthalatta yasaktı hemen hemen.Peki Almanya da araştırdın mı ilk üretilen Alman malları süper kaliteliymiymiş.Bu işe sıfırdan başladıklarında nerelerdeymişler.Mesela İngiliz malları kaliteli oldukları halde niye ENAYİ gibi kendi ürettikleri malları almışlar.

    Lassa nın Kore malından daha kötü olduğuna nerden vardın?


    Birilerinin zamanında Türk halkını kazıkladığı doğru.Ama bu kazıklayanlar ticaretçiler mi yoksa ülkede milleti kamplara bölerek siyaset yapan politikacılar mı yoksa 10 yılda 1 tane kitabı zor zor okuyan ki o kitapta faso fiso roman türü olur milletimizde mi?




  • arkadaşlar kafa yapısı hala aynı... yani italyadaki fiat regata... tofaş şahin oldu... (licence by fiat) şimdi de fiat hakim... siena albea palio vs vs... bu gün bakın halen aynı stratejide araç üretilmekte... şöyle ki yurt dişina gidecek olan bi palio da otomatik cm ayna vs vs abs bilmem daha ne özellik standart... ama yurt içine pazarlanan palioda bile hepsini geçtim otomatik cam bile yok yaa.... mj dizel bi araç, sürücü hava yastığı var (o da zorunlu diye var) camlar şahin gibi manuel yıllardan kaç 2010 üstüne 500 ver cd çalar al üstüne 800 ver abs olsun bi 400 daha hadi abs de olacak... bizim yapabileceğimiz tek bi şey var seçim yapmak 95te bi vectra ile bi şahin arasındaki fiyat farkından haberi olan var mı? neden ? tofaş çok talep edildiği için... bu gün japon otomobillerinin ikinci elini cazip fiyatlara bulabiliyoruz gerçekçi olmak lazim (yedek parça masrafı bi yana) bi japonun 99 00 carisma sı ile 2010 palio arasında dağlar var hem de her yönüyle... ama maddi durumlar kısıtlı olduğu için tofaş biniyoruz yapacak pek bi şey yok... alay etmenin de bi manasi yok lancer binmesini bilmiyor muyum ben... yani ama yerden yere de vurmamak gerek anca bütçesi tofaşa yetenler var dii mii... ayrıca koreye hayranım herkesin zamanında dalga geçtiği hyundai bu gün crdi vgt motoru(hyundai bu motoru almanyada alman mühendislerie ortak çalışarak geliştirdi) ile rakiplerinden daha çok piyasa yapmış durumda ve satış stratejisi mükemmel artık 2. elini alan da satan da zarar etmiyor... herkese selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 25 Mart 2010; 2:08:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    arkadaşlar kafa yapısı hala aynı... yani italyadaki fiat regata... tofaş şahin oldu... (licence by fiat) şimdi de fiat hakim... siena albea palio vs vs... bu gün bakın halen aynı stratejide araç üretilmekte... şöyle ki yurt dişina gidecek olan bi palio da otomatik cm ayna vs vs abs bilmem daha ne özellik standart... ama yurt içine pazarlanan palioda bile hepsini geçtim otomatik cam bile yok yaa.... mj dizel bi araç, sürücü hava yastığı var (o da zorunlu diye var) camlar şahin gibi manuel yıllardan kaç 2010 üstüne 500 ver cd çalar al üstüne 800 ver abs olsun bi 400 daha hadi abs de olacak... bizim yapabileceğimiz tek bi şey var seçim yapmak 95te bi vectra ile bi şahin arasındaki fiyat farkından haberi olan var mı? neden ? tofaş çok talep edildiği için... bu gün japon otomobillerinin ikinci elini cazip fiyatlara bulabiliyoruz gerçekçi olmak lazim (yedek parça masrafı bi yana) bi japonun 99 00 carisma sı ile 2010 palio arasında dağlar var hem de her yönüyle... ama maddi durumlar kısıtlı olduğu için tofaş biniyoruz yapacak pek bi şey yok... alay etmenin de bi manasi yok lancer binmesini bilmiyor muyum ben... yani ama yerden yere de vurmamak gerek anca bütçesi tofaşa yetenler var dii mii... ayrıca koreye hayranım herkesin zamanında dalga geçtiği hyundai bu gün crdi vgt motoru(hyundai bu motoru almanyada alman mühendislerie ortak çalışarak geliştirdi) ile rakiplerinden daha çok piyasa yapmış durumda ve satış stratejisi mükemmel artık 2. elini alan da satan da zarar etmiyor... herkese selamlar



    honestt gerçekleri gördüğün ve ne demek istediğimi anladığın için tebrik ve teşekkür ederim. Gerçekten kastımda bu. Koç bunu hep yapıyor avrupaya gönderdiği beyaz eşyalarla bize sattıkları arasında farklar bayağı fazla ( en basitinden avrupaya sattığı modellerin benzeri ya da aynısı diyelim bizde kat be kat pahalı ) Araçlarında da bu var. Bize sattıklarından kırptıkça kırpıyorlar. Benim demek istediğim bu ülkenin vatandaşlarına değer vermiyorlar. Ben bu yüzden koça kızıyorum. Aslında bir nevi ben burada koça para kazandırmış ya da kazandıracak herkesin haklarını savunuyorum ancak anlayana.
    Dalga geçme mevzusuna gelince kendi adıma söyliyeyim hayatta insanlarla bindikleri araba giydikleri kıyafet ya da yaşam koşulları sebebiyle dalga geçmedim, geçmem . Haddime de değil. Sonuçta hepimiz insanız yarın birgün ne olacağımız belli mi? Ancak markalarla dalga geçmek insanlarla dalga geçmek değildir. Hangi marka önemli değil. Sonuçta o markalar kişileri temsil etmez. Birisi x marka ile dalga geçiyorsa ve o benim aracımın markası ise bu beni ırgalamaz. Ve ben o kişiye dalga geçti diye kızamam eğer ki bana karşı bir hakaret yoksa. İnsanlar toyota geri çağırma yapıp pedal hatası verince dalga geçip binlerce söz söyledi ancak bu toyota sahiplerine söylenmiş bir şey değil ki direkt toyotoya. Keza yıllarca hyundaiye neler söylendi. Ancak şu an hyundainin bulunduğu konum ortada. Şimdi çin arabaları için aynı şeyler konuşuluyor. Ancak belki de bir 20 yıl sonra herşey çok değişecek ve onlarda otomotiv piyasasında önemli bir yer edinebilir. Ancak sorun şu ki tofaş 40 yıllık bir marka. Ve bunlar hakkında konuşuluyorsa sorunu insanlarda değil tofaşta aramak lazım. Tekrar ediyorum insanlar tofaşla dalga geçince bu tofaş kullanıcalarıyla dalga geçmek değildir. Evinizde ki tv vestelse ve biri vestele bir şey söyleyince üzerinize mi alınıyorsunuz? Bu da öyle birşey. Lütfen markaya yapılan yakıştırmaları kişisel algılamayınız. Bir markaya sahip olunca firma sizin olmuyor. O marka eleştirilince size değil markaya laf söyleniyor. honestt sözüm sana değil genel konuşuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    arkadaşlar kafa yapısı hala aynı... yani italyadaki fiat regata... tofaş şahin oldu... (licence by fiat) şimdi de fiat hakim... siena albea palio vs vs... bu gün bakın halen aynı stratejide araç üretilmekte... şöyle ki yurt dişina gidecek olan bi palio da otomatik cm ayna vs vs abs bilmem daha ne özellik standart... ama yurt içine pazarlanan palioda bile hepsini geçtim otomatik cam bile yok yaa.... mj dizel bi araç, sürücü hava yastığı var (o da zorunlu diye var) camlar şahin gibi manuel yıllardan kaç 2010 üstüne 500 ver cd çalar al üstüne 800 ver abs olsun bi 400 daha hadi abs de olacak... bizim yapabileceğimiz tek bi şey var seçim yapmak 95te bi vectra ile bi şahin arasındaki fiyat farkından haberi olan var mı? neden ? tofaş çok talep edildiği için... bu gün japon otomobillerinin ikinci elini cazip fiyatlara bulabiliyoruz gerçekçi olmak lazim (yedek parça masrafı bi yana) bi japonun 99 00 carisma sı ile 2010 palio arasında dağlar var hem de her yönüyle... ama maddi durumlar kısıtlı olduğu için tofaş biniyoruz yapacak pek bi şey yok... alay etmenin de bi manasi yok lancer binmesini bilmiyor muyum ben... yani ama yerden yere de vurmamak gerek anca bütçesi tofaşa yetenler var dii mii... ayrıca koreye hayranım herkesin zamanında dalga geçtiği hyundai bu gün crdi vgt motoru(hyundai bu motoru almanyada alman mühendislerie ortak çalışarak geliştirdi) ile rakiplerinden daha çok piyasa yapmış durumda ve satış stratejisi mükemmel artık 2. elini alan da satan da zarar etmiyor... herkese selamlar



    honestt gerçekleri gördüğün ve ne demek istediğimi anladığın için tebrik ve teşekkür ederim. Gerçekten kastımda bu. Koç bunu hep yapıyor avrupaya gönderdiği beyaz eşyalarla bize sattıkları arasında farklar bayağı fazla ( en basitinden avrupaya sattığı modellerin benzeri ya da aynısı diyelim bizde kat be kat pahalı ) Araçlarında da bu var. Bize sattıklarından kırptıkça kırpıyorlar. Benim demek istediğim bu ülkenin vatandaşlarına değer vermiyorlar. Ben bu yüzden koça kızıyorum. Aslında bir nevi ben burada koça para kazandırmış ya da kazandıracak herkesin haklarını savunuyorum ancak anlayana.
    Dalga geçme mevzusuna gelince kendi adıma söyliyeyim hayatta insanlarla bindikleri araba giydikleri kıyafet ya da yaşam koşulları sebebiyle dalga geçmedim, geçmem . Haddime de değil. Sonuçta hepimiz insanız yarın birgün ne olacağımız belli mi? Ancak markalarla dalga geçmek insanlarla dalga geçmek değildir. Hangi marka önemli değil. Sonuçta o markalar kişileri temsil etmez. Birisi x marka ile dalga geçiyorsa ve o benim aracımın markası ise bu beni ırgalamaz. Ve ben o kişiye dalga geçti diye kızamam eğer ki bana karşı bir hakaret yoksa. İnsanlar toyota geri çağırma yapıp pedal hatası verince dalga geçip binlerce söz söyledi ancak bu toyota sahiplerine söylenmiş bir şey değil ki direkt toyotoya. Keza yıllarca hyundaiye neler söylendi. Ancak şu an hyundainin bulunduğu konum ortada. Şimdi çin arabaları için aynı şeyler konuşuluyor. Ancak belki de bir 20 yıl sonra herşey çok değişecek ve onlarda otomotiv piyasasında önemli bir yer edinebilir. Ancak sorun şu ki tofaş 40 yıllık bir marka. Ve bunlar hakkında konuşuluyorsa sorunu insanlarda değil tofaşta aramak lazım. Tekrar ediyorum insanlar tofaşla dalga geçince bu tofaş kullanıcalarıyla dalga geçmek değildir. Evinizde ki tv vestelse ve biri vestele bir şey söyleyince üzerinize mi alınıyorsunuz? Bu da öyle birşey. Lütfen markaya yapılan yakıştırmaları kişisel algılamayınız. Bir markaya sahip olunca firma sizin olmuyor. O marka eleştirilince size değil markaya laf söyleniyor. honestt sözüm sana değil genel konuşuyorum.


    @byatunga konu başlığını ve bir kaç mesajı okudum... ona karşılık yazdım... yoksa forumdaki tüm mesajları okumuş diildim.... şimdi baktım... aynı şeyleri söylüyoruz evet... ancak, "Tofaşla dalga geçer miyim? Hem de öyle bir geçerim ki sonuna kadar." demişsin tamam tofaş kullananlara birebir demiyosun anlıyorum... ama burda eksik ifade etmişsin... tofaş derken üretenle mi dalga geçersin... 30 yıl aynı araç üretildi bu husula mı... tofaş binenle mi... tofaş sevenle mi... savunanla mı... yoksa dalga geçerim derken bu araçları her yönüyle eleştiririm mi demek istiyosun... açıklık getirmezsen konuya yabancı olan birisi muhtemelen yanlış anlayacaktır... selamlar görüşmek dileğyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honestt -- 25 Mart 2010; 2:18:49 >




  • zamanında 90 model kartalı sıfır almıştır.36 milyon 500 binliraya.Aracı anahtar teslimi aldık ve bindiğimizde o da ne paspas yok babam dedi çocuklar paspasları koymayı unutmuşsunuz dedi,adamlarda yok abi ekstra 100 binlira ödeyeceksin dedi.Yani ne bu şimdi.donanımından çarpışma testinden geçtimde bu ne.Bu sahtekarlık bu dolandırıcılık.Ben şunu bilir şunu söylerim.Bir işin ucunda KOÇ varsa ben uzak dururum.Eğerki özdemir sabancı öldürülmeseydi (artık onun ölmesi kimin işine geldiyse) şu an dünyaya satılan toyotaların %33 ünü Türkiye satacaktı.Bu süper bir rakam.Bu sayede Toyotanın parçası ucuz olacaktı ve alırkende ucuza alcaktık.Bir nevi yerli olcaktı.Ama bazılarının işine gelmedi bu durum.O kişinin ismini verip rencide etmek istemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk_ay

    quote:

    İkinci hal : Körü körüne milliyetçilik yaparak aslında madalyonun öteki yüzünü göremeyecek kadar kör olanlar...


    Hocam, konu körü körüne milliyetçilik yapmak olmadığı gibi, ortada ne kör var ne de topal.

    Başılığı açan arkadaş bazı şeyleri tam olarak bilmediği için işi milliyetçiliğe çekerek başlık açmış.

    Ama ben inanıyorum ki ; Konunun asıl açılış amacı, tofaşla dalga geçilmesi ve başlığı açan tofaş sahibi arkadaşımızın bu olaya gücenmesi.

    Son yorumlara dikkat ederseniz konu ; Tofaşın, günümüz arabaları ile kıyaslanması ve Tofaşla dalga geçilip, teneke yığını, hurda vs... diye alay konusu olması.

    Burda tofaşı savunan arkadaşların anlatmak istedediği konu ;

    Tofaş o dönemlerde airbagli, absli vs.. donanımlı araç üretseydi, bu araçların maliyeti ne olacaktı ve bu kadar yüksek maliyetli araçları kime ve nasıl satacaktı?


    Sonuçta Koç bu işe girerken, benim ülkemin de bir arabası olsun diyerek girmedi. Tabiki para kazanmak için girdi. o dönemlerde tek tabanca gibi olmasına rağmen ve peynir ekmek gibi araba satmasına rağmen bir sürü reklam kullandı.

    Benim ülkemin de bir arabası olsun diye girseydi, devrim arabalarının başına gelen olacak ve yatırımları boşa gidecekti. Çünkü hepimizin bildiği üzere, bir çok konuda ülkemizin önü tıkanıyor malesef.



    Tofaşla dalga geçerim, tıpkı king, sinbo, premier ile dalga geçtiğim gibi. Tıpkı Seg ile Novia(çakma nokia) ile, dalga geçtiğim gibi... Neden çünkü DALGA GEÇİLECEK ARAÇ-GEREÇ ürettikleri için...

    Ayrıca 90'lı yıllarda tofaşın o tenekelerine verdiğiniz paralarla avrupada 2 araç alıyordun. Boş boş konuşmayalım, maliyeti yükselirdi felan gibi. Almanya ne yapıyordu da bizim yarı fiyatımıza 2 kat donanımlı araç satabiliyordu? Onlara hammadde işçilik gökten zembille mi iniyordu? İnanın bu tür durumlar için söylenecek çok güzel argo bir atasözümüz var ama ben imtina ederim. İlla da merak eden varsa özel mesajla yollarım...




  • ülkemiz üzerinde oynanan oyunları oturup burda tartışmak komik olur...biri de kalkıp kuş serisinin türk olduğunu arçeliğin türk malı olduğunu idda etmekte...benim babam 25 yıldır koç çatısı altında arçelik bayiliğini yürütmeye çalışan ve kan öksüren bir adam durumuna geldi...kimse kalkıpta türklükten ve milleyetçilikten bahsetmesin bana bu ürünler türk malı herkes kullanmalı şeklinde...herkes açıp biraz kitap okusun 1950-60 larda ülke nereye doğru çevirdi yönünü bir baksın...

    Altına K.atatürk imzası ile bu tarz düşüncelere sahip olan kişilerin ben atasını ve yaşadığı dünyayı ve gerçekleri bile çok yanlış anladıklarını düşünüyorum...

    Bu ülke insanı zavallıdır...dünya kırsallarının yaşam alanı ile bizim geçtiğimiz dönemlere bir bakın...

    1950 lerden sonra dışa bağımlı hale gelmeye başlayan ülkemiz çok sarsıntılı ve iç ve dış oyunlarla müptela hale getirilmiştir...

    Özellikle 1980 darbesinden sonra ülkemizde başlayan ve 80 lerin sonlarında açılan tüm kapılar ve dışa bağımlılığımız ile yol almaya başladığımızda yani tüketim toplumu olmaya başladığımız ve çıldırdığımız dönemleri bir düşünün....bu dönem öncesi ufak bir karşı çıkma ile gelen ambargo ile sana yağ kuyruklarını ve sefaleti biliyor bu insanlar...

    çok oyunlar oynandı ve tüketim toplumu haline vardık...artık cellatlarımıza aşığız biz bize eziyet ediyorlar ve onların tüketim malzemelerine zorunlu kalıyoruz...

    Araçlarına 2 kat para veriyoruz ve vergileri devletimiz diye nitelendirdiğimiz sahibi kim olduğunu bilmediğimiz bir yere akıyor...çünkü senden %80 ÖTV ve kdv si ile birlikte benzini litresi 4 liradan 18liralık aracı sana 35-40 liraya satarak seni zaten eline avucuna almış bulunmakta...

    Ceddimiz kurtuluş savaşını belki fiilen kazandılar ancak yenilen adamların geri dönmesi çok geç olmadı ve istediklerini aldıklarını düşünüyorum...

    kimse kalkıpta türk malı bunu herkes kullanmalı tatavasını okumasın hiç kimselere...

    Teslim olmuş bir ülke...!!! kimse kusura bakmasın




  • Orijinalden alıntı: tenekekutu


    Orijinalden alıntı: bende345

    Çok iyi hatırlıyorum Türkiye'ye ilk gelen Civic'ler Doğan'dan ucuzdu. O doğan ki teyp bile yok. Hepsinin ön göğüs yarılırdı. Ne çarpışma testi ne bir şey...Tempra'lar da sanırım Vectra parasına satıldı.


    İnsan bu kadar Almanya da kalınca Türkiyeyi unutuyor tabi.

    Civic-Tofaş tartışmasına girmenin hiç gereği yok.Eski dergilere şöyle bir bak ne demek istediğimi anlarsın.

    Renault 12 veya Toros un alternatifi yeni nesil pick-up lar çıktı da geldi.Ülkemizde birçok yolda Reno 12 nin yerine kullanılacak araç markası söyler misin? Parası olan o zaman da LAND alırdı ( şu anda sıfır LAND 100 bin TL dikkatini çekerim).Dağda bayırda ne kullanacaktık? Sarı Mercedes mi?

    Eşdeğer beyaz eşya yoktu.Olsa idi zamanında Almanlar bize çalışmaya gelirlerdi.İthalatta yasaktı hemen hemen.Peki Almanya da araştırdın mı ilk üretilen Alman malları süper kaliteliymiymiş.Bu işe sıfırdan başladıklarında nerelerdeymişler.Mesela İngiliz malları kaliteli oldukları halde niye ENAYİ gibi kendi ürettikleri malları almışlar.

    Lassa nın Kore malından daha kötü olduğuna nerden vardın?


    Birilerinin zamanında Türk halkını kazıkladığı doğru.Ama bu kazıklayanlar ticaretçiler mi yoksa ülkede milleti kamplara bölerek siyaset yapan politikacılar mı yoksa 10 yılda 1 tane kitabı zor zor okuyan ki o kitapta faso fiso roman türü olur milletimizde mi?


    Benim ne kadar sene Almanya'da kaldığımı nereden biliyorsun ki. Hemen cebinde mavi bandrollü marlboro taşıyan almancı mı sandın beni?1983 den beri Türkiye'de yaşıyorum. Daha önce babamın görevi dolayısıyla yurtdışındaydık.
    80 öncesinden bahsetmiyorum ben. Civic'in 80-90 lı yıllarından bahsediyorum. Yani kuş serisinden kötü de mi , o arabalar o kadar gümrük ve nakliyeye rağman daha ucuzdu ? Toros'u 30 sene sonra o paraya satmaları bize revaydı yani...
    Lassa'nın şimdiye kadar bir testine rastlamadım. Ama Hankook , Kumho gibi markalarınki var. Gene de Lassa iyi olabilir ama kalkıp da benden bir kış lastiğine 160 lira isterse kusura bakmasın veremem. Sen ver gene de. Kore malı dünyanın öbür ucundan gelip de daha ucuza satılabilirken bu adamların benim parama ihtiyacı yok demek ki. Acaba yurtdışında Lassa kaça satılıyor?
    Eskisi gibi değil , şu an da beyaz eşyada Türk markaları hiç de çok ucuza satılmıyor. Manisa'da üretilenle Japonya'da üretilen arasında pek fiyat farkı yok. Peki sizce kalite aynı mı?
    Buradaki kaç kişinin foruma girdiği bilgisayarı Arçelik marka merak ettim şimdi....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk_ay


    Son olarak bir soru;

    Şu an Tofaşı kötüleyen kişiler ; İlerde ( belki 20 sene sonra ) şimdi alamadağı pahalı arabaları, ucuza aldığı zaman, şimdiki bindiği meganı, escortu, clioyu, toyotayı, mazdayı... vs..yi de;

    "Ulen zamanında escorta, mazdaya vs..bilmemneye... bi dünya para verip almıştık dandik bir anolog kliması vardı, bide sürücü hava yastığı. Ama şimdi 12 hava yastıklı + çift taraflı kilması + vs... vs..Daha konforlu + daha güvenli, bir sürü özelliği olan arabaya biniyoz. Zamanında iyi kakalamışlar bize bunları"

    der mi acaba????


    Bence der.
  • @Bende345,
    Konuşuyorsun ama ne diyorsun anlamıyorsun.

    1990 öncesi Türk siyasi yaşamı,anayasası vs neye izin veriyordu.Ürettilen az,talep fazla fiyat yüksek olmayacakta ne olacak.Peki madem bu işlerle bu kadar ilgilisin bir maliyet hesabı çıkar bize burada 1980 model Reno 12 için. 2010 da gelmiş 80-90 nı eleştiriyorsun.

    80-90 da millet arabam olsun yeter diyordu.Ayrıca Yerli üretim olmayan Civiclerin ucuz olduğunu da senden duyuyorum.İthalat vergileri gümrük birliğine kadar oldukça yüksekti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: honestt

    arkadaşlar kafa yapısı hala aynı... yani italyadaki fiat regata... tofaş şahin oldu... (licence by fiat) şimdi de fiat hakim... siena albea palio vs vs... bu gün bakın halen aynı stratejide araç üretilmekte... şöyle ki yurt dişina gidecek olan bi palio da otomatik cm ayna vs vs abs bilmem daha ne özellik standart... ama yurt içine pazarlanan palioda bile hepsini geçtim otomatik cam bile yok yaa.... mj dizel bi araç, sürücü hava yastığı var (o da zorunlu diye var) camlar şahin gibi manuel yıllardan kaç 2010 üstüne 500 ver cd çalar al üstüne 800 ver abs olsun bi 400 daha hadi abs de olacak... bizim yapabileceğimiz tek bi şey var seçim yapmak 95te bi vectra ile bi şahin arasındaki fiyat farkından haberi olan var mı? neden ? tofaş çok talep edildiği için... bu gün japon otomobillerinin ikinci elini cazip fiyatlara bulabiliyoruz gerçekçi olmak lazim (yedek parça masrafı bi yana) bi japonun 99 00 carisma sı ile 2010 palio arasında dağlar var hem de her yönüyle... ama maddi durumlar kısıtlı olduğu için tofaş biniyoruz yapacak pek bi şey yok... alay etmenin de bi manasi yok lancer binmesini bilmiyor muyum ben... yani ama yerden yere de vurmamak gerek anca bütçesi tofaşa yetenler var dii mii... ayrıca koreye hayranım herkesin zamanında dalga geçtiği hyundai bu gün crdi vgt motoru(hyundai bu motoru almanyada alman mühendislerie ortak çalışarak geliştirdi) ile rakiplerinden daha çok piyasa yapmış durumda ve satış stratejisi mükemmel artık 2. elini alan da satan da zarar etmiyor... herkese selamlar



    honestt gerçekleri gördüğün ve ne demek istediğimi anladığın için tebrik ve teşekkür ederim. Gerçekten kastımda bu. Koç bunu hep yapıyor avrupaya gönderdiği beyaz eşyalarla bize sattıkları arasında farklar bayağı fazla ( en basitinden avrupaya sattığı modellerin benzeri ya da aynısı diyelim bizde kat be kat pahalı ) Araçlarında da bu var. Bize sattıklarından kırptıkça kırpıyorlar. Benim demek istediğim bu ülkenin vatandaşlarına değer vermiyorlar. Ben bu yüzden koça kızıyorum. Aslında bir nevi ben burada koça para kazandırmış ya da kazandıracak herkesin haklarını savunuyorum ancak anlayana.
    Dalga geçme mevzusuna gelince kendi adıma söyliyeyim hayatta insanlarla bindikleri araba giydikleri kıyafet ya da yaşam koşulları sebebiyle dalga geçmedim, geçmem . Haddime de değil. Sonuçta hepimiz insanız yarın birgün ne olacağımız belli mi? Ancak markalarla dalga geçmek insanlarla dalga geçmek değildir. Hangi marka önemli değil. Sonuçta o markalar kişileri temsil etmez. Birisi x marka ile dalga geçiyorsa ve o benim aracımın markası ise bu beni ırgalamaz. Ve ben o kişiye dalga geçti diye kızamam eğer ki bana karşı bir hakaret yoksa. İnsanlar toyota geri çağırma yapıp pedal hatası verince dalga geçip binlerce söz söyledi ancak bu toyota sahiplerine söylenmiş bir şey değil ki direkt toyotoya. Keza yıllarca hyundaiye neler söylendi. Ancak şu an hyundainin bulunduğu konum ortada. Şimdi çin arabaları için aynı şeyler konuşuluyor. Ancak belki de bir 20 yıl sonra herşey çok değişecek ve onlarda otomotiv piyasasında önemli bir yer edinebilir. Ancak sorun şu ki tofaş 40 yıllık bir marka. Ve bunlar hakkında konuşuluyorsa sorunu insanlarda değil tofaşta aramak lazım. Tekrar ediyorum insanlar tofaşla dalga geçince bu tofaş kullanıcalarıyla dalga geçmek değildir. Evinizde ki tv vestelse ve biri vestele bir şey söyleyince üzerinize mi alınıyorsunuz? Bu da öyle birşey. Lütfen markaya yapılan yakıştırmaları kişisel algılamayınız. Bir markaya sahip olunca firma sizin olmuyor. O marka eleştirilince size değil markaya laf söyleniyor. honestt sözüm sana değil genel konuşuyorum.


    @byatunga konu başlığını ve bir kaç mesajı okudum... ona karşılık yazdım... yoksa forumdaki tüm mesajları okumuş diildim.... şimdi baktım... aynı şeyleri söylüyoruz evet... ancak, "Tofaşla dalga geçer miyim? Hem de öyle bir geçerim ki sonuna kadar." demişsin tamam tofaş kullananlara birebir demiyosun anlıyorum... ama burda eksik ifade etmişsin... tofaş derken üretenle mi dalga geçersin... 30 yıl aynı araç üretildi bu husula mı... tofaş binenle mi... tofaş sevenle mi... savunanla mı... yoksa dalga geçerim derken bu araçları her yönüyle eleştiririm mi demek istiyosun... açıklık getirmezsen konuya yabancı olan birisi muhtemelen yanlış anlayacaktır... selamlar görüşmek dileğyle...



    honestt bu noktaya şöyle açıklık getireyim. Tofaşla dalga geçerim derken ; koçla dalga geçerim, bu araçlarla dalga geçerim. Ancak tofaş kullananlarla dalga geçmek gibi bir düşüncem hiç olmadı. Ki haddime de değil bunu da belirttim. Koçu sevmem neden çünkü sattıkları her üründe sadece kendi ceplerini düşünen bir firma. Ben sadece kendim için demiyorum. Koça para kazandırmış her insanın o paraya daha çoğunu hakettiğini düşünüyorum. Ve bu yüzden koçla sonuna kadar dalga geçmeye devam ediceğim, bu yüzden arçelikle tofaşla dalga geçmeye devam ediceğim: Ancak bunları kullananlarla dalga geçmek aklımın ucundan geçmez. Ben sadece biraz daha objektif olma taraftarıyım. Eğer bu araçlar bu kadar kaliteliselerdi neden avrupaya ihraç edemedik ( etiyopya değil ) Şu anda bir çok ülkeye bir çok markanın otomobilini montajlayıp gönderiyoruz. Madem bu kadar kalitelilerdi neden avrupa aaa ucuza kaliteli araç bize de satın demedi. Toyotanın ürettirdikleri yurtdışına gidiyor keza hyundai de öyle. E fiatta gidiyor ancak sizin söylediğiniz gibi o kadar farklı ki. Fordu amerikaya ihraç ettik diye bas bas reklam yaptılar. Şimdi bu araçlar madem bu kadar kaliteli ve koç bunları üretmeye devam ediyor. Neden sadece etiyopya gibi ülkelere satıyor? Neden avrupaya göndermiyor? Ya en basitinden şöyle sorayım. Madem ortada harika bir motorları var ( bunu ben söylemedim buradan biri söyledi ) bunu biraz daha geliştirip ( ki vw 1.6 motoru kaç yıllık bir motor) neden yeni bir kasa ile üretmiyor ve Türkiye de tekrardan satmıyor? Koçta bunu yapmıyor yapamıyor. Çünkü bunun için cebinden para çıkacak. Çünkü ellerinde bahsedildiği üzere kaliteli bir motor yok. Yeni teknolojiler geliştirmek zorunda. Ya da fiata yeniden lisans parası ödemek zorunda kalacak. Onun yerine hala aynı araçları üretip etiyopyaya satmayı tercih ediyor. Yakında onlar da gelişirse ne olacak koçu sepetliyecekler ve kendi markalarını yaratacaklar. Arkadaşlar araçlarınızı sevebilirsiniz lakin bu firmanın her yaptığını doğru kılmaz. Ben x markayı seviyorum diye bir yanlışında sineye çekmem. Haksız bir durumda aracım vw se doğuşa kızarım sayarım söverim bmwyse borusana opelse gmye hangi markaysa onun distribütörünü de eleştiririm firmasınıda. Gerekirse dalga da geçerim. Bu o markaları kullanan insanlarla alakalı değil şirketlerle alakalıdır. Bir çok markaya laf söylenir en basitinden adidas kötü bir firmadır gördüğüm en berbat firma dense (farazi konuşuyorum) adidas giyenler kalkıp ayakkabılarını çöpe mi atacak ya da ne bileyim kalkıp sen nasıl konuşursun adidas hakkında mı diyecek? Tabii ki hayır. Arkadaşlar tofaş sadece bir marka vw , hyundai, toyota , volvo , chery vb. gibi kuş serisi de sadece bir kaç araba modeli accent, corolla , getz, a3 vb. gibi. Tofaş her eleştirildiğinde çıkıp höstt sen nasıl konuşursun tofaş hakkında öyle şeklinde serzenişlerde bulunmanız gerçekten saçma oluyor ( herkes için söylemiyorum sadece bir kaç kişi için söylüyorum ). Hele bir de üstüne çıkıp koçu savunmaya başlarsanız iyice komediye dönüyor iş. Bu toyota pedal hatası verdiğinde toyodayı ( toyotanın başkanı ) savunmak gibi. Bu doğuş grubu şöyle kötü böyle kötü dediğimizde ferit şahenki savunmak gibi. O sebeple biraz daha objektif olmanız ve firmaları onların ürünlerini kullanıyorsunuz diye kendinizinmiş gibi savunmaya geçmemeniz dileğiyle. honestt umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurbagaprens
    Tofaşla dalga geçerim, tıpkı king, sinbo, premier ile dalga geçtiğim gibi. Tıpkı Seg ile Novia(çakma nokia) ile, dalga geçtiğim gibi... Neden çünkü DALGA GEÇİLECEK ARAÇ-GEREÇ ürettikleri için...

    Ayrıca 90'lı yıllarda tofaşın o tenekelerine verdiğiniz paralarla avrupada 2 araç alıyordun. Boş boş konuşmayalım, maliyeti yükselirdi felan gibi. Almanya ne yapıyordu da bizim yarı fiyatımıza 2 kat donanımlı araç satabiliyordu? Onlara hammadde işçilik gökten zembille mi iniyordu? İnanın bu tür durumlar için söylenecek çok güzel argo bir atasözümüz var ama ben imtina ederim. İlla da merak eden varsa özel mesajla yollarım...


    Almanya ve Türkiye karşılaştırması.Hemde 80 lerde 90 larda.Tabi herşeyimiz eşitti zaten o zaman.Alman ekonomisi hatta biraz daha kötü idi Türkiyeden.

    Alman ne yapıyordu da satıyordu;

    Google da yazıyor ama gene okuyan yok.Bak bakalım Almanlar ne yapıyordu.

    Geçmişe niyazi diyelim.Şimdi de aynı paraya birçok ülkede 2 tane araç alıyorsun.Hatta 3 tane.Örneğin Amerika da.Niye bu tenekelere biniyorsun.Güç sende artık.Bırak geçmişi.Hadi bize ucuza araba getirde kahramanımız ol,tarih kitapları seni Türk insanını tenekeden kurtaran adam olarak yazsın.

    Eski nesil kahve de yeni nesil forumda ülkenin zaten tüm sorunlarını çözer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylandi

    fiat şimdide aynı haltı yiyor.palio,albea denen ucube arabalar 3 defa makyajlandı halen satılıyor.

    arkadaşım niye öyle diyorsun yaa ben de ilk arabam olrak fiat palio almayı düşünüyorum. çok da hevesliyim. şimdi bu yazdıklarınızı okudukça soğumaya başladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MartNisan


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylandi

    fiat şimdide aynı haltı yiyor.palio,albea denen ucube arabalar 3 defa makyajlandı halen satılıyor.

    arkadaşım niye öyle diyorsun yaa ben de ilk arabam olrak fiat palio almayı düşünüyorum. çok da hevesliyim. şimdi bu yazdıklarınızı okudukça soğumaya başladım


    yau neden soğuyorsun ki sonuçta alacak olduktan sonra ? palio almasan ne alacaksın ? sonuçta hepsi aynı yola çıkmıyor mu?




  • Sayın Tenekekutu karşında dünkü çocuk yok. Ben de biliyorum 80 öncesinin siyasi ortamını. Kaçak sigaranın köşe başında satıldığı dönemleri. Ama o ortamın oluşmasında , ticari olarak kapalı toplum oluşumuzda o arabaları üretenlerin hiç mi etkisi yoktu?
    Yayın hayatına başladığı ilk günden son bir iki seneye kadar Otohaber dergisini sürekli aldım. Otomobil benim merakımdır. O yüzden o civicler ilk çıktığı zaman (Yıl aklımda değil ama tip olarak tarif edeyim: İlk CRX lerin burnunu taşıyan modeller) gazetelerde boy boy ilanları vardı ve doğandan biraz ucuzdu bunu hatırlıyorum. Tabi servis ağı yoktur ayrı konu.
    Tabiki serbest piyasa ekonomisi gereği adam istediği paraya araba satar. Ama Renault Broadway'i almak için bir memur yırtınıyordu da alamıyordu. Üstelik şimdiki kadar da vergiler yüksek değildi. Bu yüzden o arabayı satanı savunamam. Yoksa Adapazarı'nda üretilen Auris gibi diğer örnekler benim de hoşuma gidiyor. Ben de isterim bir Kore kadar olmayı. Sadece tekstil satıp don-gömlekle anılan bir ülke olmamayı.
    Bir daha soruyorum varsa forumda yurtdışından biri yazsın lütfen: Bir adet - ebat belirterek- Lassa kaç Euro?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orijinalden alıntı: MartNisan


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylandi

    fiat şimdide aynı haltı yiyor.palio,albea denen ucube arabalar 3 defa makyajlandı halen satılıyor.

    arkadaşım niye öyle diyorsun yaa ben de ilk arabam olrak fiat palio almayı düşünüyorum. çok da hevesliyim. şimdi bu yazdıklarınızı okudukça soğumaya başladım


    yau neden soğuyorsun ki sonuçta alacak olduktan sonra ? palio almasan ne alacaksın ? sonuçta hepsi aynı yola çıkmıyor mu?

    çıkıyorda baksana bunların dedeleri kuş serisiymiş. ben de oldum olası sevmem hep bizi güttüler diye. Ee ben de alırsam o zaman ben de güdülmüş olmayacakmıyım

    oysa paliolara her gün bakıyorum sahibinden ve arabam.com dan vs.. o kadar da benimsemiştim. duyguya bağladım şimdi




  • Yeni araçlarla sakın karıştırmayın onlarla yarışmaya kalkmayın. Tabip ederken yakın taip etmeyin o dudur siz duramazsınız. Güvenlik berbattır. 60 km yi geçmezseniz güvenli gidebilirsiniz.
  • Yıllarca bu millete güvenlik namına hiç bir şeyin olmadığı bu Kuş serisini kakalayan bu Koç grubunun bu kadar avukat bulmasına şaşırdım doğrusu. Arabalar Türk malı olsa bişey demiyecem. Üretimden kalkmış Fiat'ı sen gel 2000'lere kadar üret. Gelişme-arge adına yıllarca kılını kıpırdatma. Elektrikli ön camlı Doğan SLX'i arge çalışması diyen çıkmaz umarım.

    Bu Koç'un güvenliği hiç ama hiç umursamadan yıllarca millete sattığı bu Kuş serilerinde kim bilir kaç insan öldü, kaçı sakat kaldı...

    Bu millete bu teneke yığını arabaları reva görenleri her hatırladığıma sinirim tepeme vuruyor .
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.