Şimdi Ara

Tofaş Başta Olmak Üzere Türk Malıyla Alay Eden Türkler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
236
Cevap
0
Favori
26.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biz bi bayrak için ne kanlar dökerek bu ülkeyi elde ettik.Zaman geldi,sanayimiz ülkenin en azami şartlarına göre gelişti ve kendi ürünlerimizi kendi çapımızda üretmeye,geliştirmeye satmaya başladık.Tofaş kuruldu,arçelik vs.vs.Yani türk malı diye tabir ettiğimiz herşey hayatımızda büyük yer kaplamaya başladı.

    Yollarda tofaşlar halkın büyük beğenisini topladı ve satış rekorları kırdı.Evimizdeki buzdolabı arçelik oldu,yan komşumuzunkide,akrabamızınkide.

    Türküm,doğruyum çalışkanım,türk malı almam anlayışı çoğaldıkça çoğaldı.Ama gün geldi,türkiye kendi ülkesinin vatandaşının alay konusu olmaya başladı.Ulen tofaşa binilirmi,arçelik alınırmı,ülker yenilirmi diyen insanlar çoğaldıkça çoğaldı.Peki bu görüş nerelere vardı,Ülkemiz yavaş yavaş yabancılaşmaya başladı.Avrupa arabaya binmek ,avrupa televizyon satın almak,yeni moda oldu.

    Yanlış anlaşılmasın,bu ülkede özgürlük var,herkes istediğini alır ama bi ülkenin vatandaşının kendi sanayisiyle,kendi ürünüyle alay etmesi benim çok canımı sıkmaya başladı.

    Forumda tofaş başta olmak üzere her yerde bu seviyesiz topiclerde tofaş vs. ürünler yerden yere vuruluyor.

    Bu ülkenin sınırları içinde kendi malıyla alay eden herkese burdan kocaman bi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kıraslan -- 3 Nisan 2009; 17:05:56 >







  • mazide bırakamıyoruz bazı şeyleri.

    bırakın kuş seriside orda kalsın
  • Valla hocam zamanında onlar ürettikleriyle ve fiyatlarıyla dalga geçiyorlardı bu milletle, şimdi de millete geçmiş demek ki dalga geçme sırası.
  • iyide arkadaşım fakındaysan kimse anadola bok atmıyor, Zamanında normal bir araba yapmış artık bitti onlar.. anadol ise bizimdi.bize ait olan, motoru şanzumanı.vsvs yabancı farketmez.istere ingilterede yapılsın gene de türk markasıydı. telif hakkı bize aitti,onun tofaş öyle değil. italyan üretti. oyak fransız,bence bu iki kurum kendi kaportası kendi.arabasını yapsaydı (arge) dünyada tofaş logolu bir çok araba olurdu muhtemelen iç anadoluda ve güneydogu anadoluda 1er adett fabrika sı olurdu.
    tofaşın yada renonun.Sonuçta telif hakkı ile üretilen.araç bunlar. bu arabalarla milliyetçilikte yapılmaz. Milliyetçilik yapacaksan bence anadol ve devrim.le yap..gerisi hikaye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tween25 -- 3 Nisan 2009; 22:43:14 >
  • @ ^^miHARBİ^^ ....


    SeninLe Aynı Kanıdayım !!!!


    TürkLer Kendi ÜrünLerini Evet Geliştirmedi Fakat GeriLetmedi de...

    İnsanLarda YerLi MaLına Karşı Bi Antipati oluşmuş durumda ....

  • Lisans ile üretilmiş; Fiat Regata kaportası makyajlanıp, Fiat 131 aksamı kullanılarak üretilen arabalardan mı bahsediyorsun arkadaşım? Arkadaşın dediği gibi tamamen Türkler tarafından tasarlanmış, üretilmiş araçlar üzerinden konuyu açsan eyvellah... Tartışalım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tween25

    iyide arkadaşım fakındaysan kimse anadola bok atmıyor, Zamanında normal bir araba yapmış artık bitti onlar.. anadol ise bizimdi.bize ait olan, motoru şanzumanı.vsvs yabancı farketmez.istere ingilterede yapılsın gene de türk markasıydı. telif hakkı bize aitti,onun tofaş öyle değil. italyan üretti. oyak fransız,bence bu iki kurum kendi kaportası kendi.arabasını yapsaydı (arge) dünyada tofaş logolu bir çok araba olurdu muhtemelen orta anadoluda ve güneydogu anadoluda 1er adett fabrika sı olurdu.
    tofaşın yada renonun.Sonuçta telif hakkı ile üretilen.araç bunlar. bu arabalarla milliyetçilikte yapılmaz. Milliyetçilik yapacaksan bence anadol ve devrim.le yap..gerisi hikaye..





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • katılıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ankay2

    Lisans ile üretilmiş; Fiat Regata kaportası makyajlanıp, Fiat 131 aksamı kullanılarak üretilen arabalardan mı bahsediyorsun arkadaşım? Arkadaşın dediği gibi tamamen Türkler tarafından tasarlanmış, üretilmiş araçlar üzerinden konuyu açsan eyvellah... Tartışalım...






    atalarımız , tofaş fiat'tan lisans alsın, regata'yı şahine döndürsün diye mi? kanlarını döktü... KOMİK OLMAYIN...
    arçelik'te almıyorum, bundan önceki bütün beyaz eşyalarım arçelikti, yıllık servis bakıma gelirdi, tek tek hepsine, şimdi bosch kullanıyorum...aynı para...taş gibi...hiç olmazsa cebimden para çıkmıyor , ülkemin zenginleri benim sırtımdan zengin olacağına, ELİN ALMANI İLE BERABERCE KAZANIYORUZ... O MAL SATIYOR, BEN DE MEMNUN BİR ŞEKİLDE KULLANIYORUM.




  • tween25 arkadaşım yanlışınız var,
    Anadol Türkiye'de toplu üretilen yani seri üretimi yapılan ilk Türk otomobil markası diye geçer ve ford motoru kullanılmıştır.
    İlk üretilen ve sadece yerli üretimi ünvanı olan "Devrim" dir ve sadece ne hazindir ki 4 tane üretilebilmiştir.
  • Ben yıllarca kuş serisine bindim..

    124-131-Serçe-Şahin-Doğan Kullandım.

    Zamanının Passatı,Vectrasıydı.
    Bir bakan bir daha bakardı.
    Kimsede gidipte ne kadar dandik araba demezdi.

    Herkes onların kaliteli olduğunu benimsemişti.
    Zamanının şartlarında kaliteli araçlardı.

    Ama ne yazıkki Anadol gibi bir marka bile olamadı.
    Arabayı ne zaman krikoya çıkarsak resmen esnerdi ve kapıları açılmazdı.
    Motoruna bir yerden su değse hemen hastalanırdı.
    İyi bakılmadığında çok çabuk çürüyen bir araçtı.

    Oysaki 56 Cehvroletler Amerikada nasıl gözbebeği olarak tanınıyorsa Doğanlarda aynı şekilde tanınabilrdi.

    Yazık oldu.
    En büyük yazığı Tofaş etti.

    Neyse..

    Her ne kadar ince bir yapıya sahip olsada Doğan Şahin gerçekten zasmanının en i,yi arabalarıydı.
    Benim gözümde hiç değişmedi.
    83 de Şahinimi alırken hislerim neyse hala aynı.

    Ama gidipte 20.yüzyılın ürünü bir aracı 21.yüzyıldada aynı kaliteye,beğeniye sahip olduğunu düşünmek Tofaşa,Kuş serisine büyük ayıp olur.

    Bırakalımda mazide kalsınlar.
    Şahine 180 yaptırmaya çalıştığımız günler,mazide kalsın.

    Yavaş yavaş gözlerden kaybolurken o güzelim araçlar en azından onlar hakkında böyle saçma sapan konuşmayalım.

    Şahin çok dandik araba(!)
    Diyen birinin aklından şüphe ederim.
    Daha düne kadar hangi arabaya bindiğini unutmuş bir asalak olarak adlandırırım.

    Hala ona binenler olduğunu unutmamak en doğrusu.

    Son söyleyeceklerim,Tofaş,Kuş serisi,Pioneer Tk 2800 hoparlörler hala o AGA NE SAĞLAM MAL AMA cümleleriyle anılacak kadar güçlü değiller.
    Yaşlı birer gençler.
    Kimsenin onlara haksızlık etmeye hakkı yok.
    Aynı zamanda hala çok iyi bir ürün olduklarını savunmakta doğru değil .

    En iyisimi herkes kendi altındaki metal yığınına baksın.

    Ben Vectraya binerim,İbrahim Şahine biner,Taner Passata biner..
    Sonuçta hepsi ayağımızı yerden keser.

    Tek farkları biri hiçbir ayrı güvenlik sistemi sunmadan istediğimiz yere götürür.
    Diğeri ise ESP-ABS-EBD-ASR ne var ne yok seni korumak için elinden geleni yapar.

    İçimi döktüm.
    Okuyanlara teşekkürler..




  • Şu ana kadar Parçalar herşeyi Türkiye'de üretilen tek bir araba vardır o da DEVRİM'DİR. Diğerleri hep faso fiso.
  • 15 yıl bilfiil kuş serisi, 131, Tempra kullandım. İçini ve dışını bilirim bu arabaların. Bu benim özgür yorum yapmamı engelleyecek bir durum değil ama. Konuyu milli duygular seviyesinde tartışmanın doğru olmayacağını düşünüyorum. Burada ve bu forumda otomobilleri tartışmamız, teknolojilerini, fiyatlarını, özelliklerini, bunu yapan şirketler, pazarlayan bayiler ve tamir eden kesimler hakkında sıkıntı olmadan ve hakaret etmeden yorum yapabilme hakkımızın olduğunu düşünüyorum. Husus hakkında hem olumlu hem olumsuz görüşlerimin olduğu doğrudur.

    Konuyu aslında biliyoruz. Alay etmek bir yana, yenilikçi adımlar atmak için 20 yıl süre tanınan Bursa cephesi bu fırsatı iyi kullanmamış, SX-AK ve Toros gibi allama ve pullamayla insanlara aynı aracı yıllarca satmışlardır. Aşağıdaki forumda bu tartışıldı. Yorumumu takdirlerinize bırakıyorum.

    "TOFAŞ / FIAT Nerede Hata Yaptı?":
    http://forum.donanimhaber.com/m_29113406/tm.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode


    TOFAŞ (Türkiye Otomobil Fabrikaları Anonim Şirketi) ve OYAK-RENAULT (Ordu Yardımlaşma Kurumu) RENAULT-MAİS (Motorlu Araçlar İmalat Sanayi) hata yapmadı, 40 yıl uygulanan KORUMACILIK POLİTİKASI'nın kaymağını yedi. Türkiye'ye TURGUT ÖZAL'ın liberal ekonomiyi uygulatıp gizli komünizmden arındırmaya başlaması ve korumacılık politikasını terk etmesini sağlayana kadar aynı otomobili 30 yıl boyunca biz muzaffer Türk halkına yedirdiler, yutturdular. Herkes sürücü belgesini Şahin'de aldı, amcasının Toros'una bindi (Fransa'da bile 5 vitesli Renault 12 yoktur, Bursa'da 5. vitesi geliştirdiler). TOFAŞ ve OYAK/MAİS devlet kanatları altında yıllarca çivi bile çakmadı, 1992'de TEMPRA ve RENAULT 21 ("konkort", "menecır", geçen hafta oto pazarındaki en en en ucuz arabaydı) üretilmeye başlanınca kıyamet koptu, kimsenin bu araçlara ihtiyacı olmadığı, tamircilerin bu yeni (!) araçlara uyum sağlayamayacağı ortaya atıldı.

    Duvarlar yıkılınca dışarıda ne kadar yeni, çağdaş ve güncel teknolojiler olduğu görüldü. Türk halkı karbüratörden enjektöre geçti, ABS, Klima ve Hava Yastığı ile tanıştı. İlk defa 155'lik değil de 195'lik lastiklere dokunabildi. Konfor ve tasarruf herkese ulaştı, sadece belli bir zümre ve bölgeye has ve ait olmadı.

    Fakat şu halen bir gerçek. TOFAŞ ve OYAK/MAİS mentalite olarak, kafa olarak, müşteri memnuniyetsizliği olarak 30 yıl geriden seyrediyor. Halen kendilerini bir rüyada sanıyorlar. Halen piyasaya hakim konumda olduklarına inanıyorlar. Ders veren çok oldu, ama örümcek kafalı kurumsal terör estiren bu 70'lı yılların kelli felli göbekli purolu müdavimler halen koltuklarını genç, dünya görüşlü, Blackberry'li, utanmadan süpermarkete girip 1 şişe şarap, 1 adet tirbüşon ve 1 paket OK! alabilen MBA'lı delikanlılara bırakmamakta ısrarlılar...




  • iyide bu millet daha ne yapsın.30 sene boyunca bu araçları aldık.hatta bir zamanlar parayı peşin yatırıp 3 ay sıra bekledik.80 li yıllardaki ülkemize gelmeyen araçların kalitesine,donanamına birde o yıllarda üretilen tofaşa,renoya bakın.peki tafoş,reno ne yaptı.daha 3 sene öncesine kadar renoların kapı kolları bile değişmedi.kalorifer sorununu 30 senede çözmediler.sıfır reno alıp sanayide kalorifer taktıranları bilirim.artık dünya kocaman bir pazar.araçta kriterler belli.fiyatı,kalitesi,parçası,donanımı vs.bunları yakalayaman yok olur.bizde isteriz kendi ülkemizin aracına binmeyi.hatta üçü beşide aramayız.ama artık seçenek çok fazla ve insanlar güvenlik,az yakıt vs.vs. istiyor.ve devleti yönetenlerin kaç tanesi ister özel olsun , ister makam aracı olsun böyle arabalar alıp örnek oluyor.istemesekte , üzülsekte dünyanın büyük bir pazar olduğunu kabul etmek zorundayız.kalite ve fiyat kriterini yakalayamayan her şey yok olur.




  • Yorumsuz...

    quote:

    Nihayet Ekim ortalarında Devrim otomobillerinden ilki tecrübeye hazır duruma gelebildi. Elektrik donanımı ile diferansiyel dişlileri, kardan istavrozları ve motor yatakları ile cam ve lastikleri dışında tüm parçaları yerli idi.

    Bir yandan bu ilk otomobilin yol tecrübeleri sürdürülürken bir yandan da Cumhurbaşkanı’ na sunulmak üzere B- motoru ile donatılan ikinci otomobilin yetiştirilmesine çalışılıyordu. Siyah renkteki bu 2 numaralı Devrim’ in son kat boyası ancak 28 Ekim akşamı vurulabildi. Pasta ve cilası Ankara’ ya sevk edilirken gece trende yapıldı. Buharlı lokomotiflerle çekilen trende bacadan sıçraması muhtemel kıvılcımlardan ötürü güvenlik önlemi olarak benzin depoları boşaltıldı.

    Tren sabaha karşı Ankara’ ya ulaştı. İki Devrim Otomobili o zamanlar Sıhhiye semtinde bulunan Ankara Demiryolu Fabrikası’ na indirildi. Manevra imkanı sağlamak için depolarına yalnızca birkaç litre benzin kondu. Asıl ikmal sabahleyin Sıhhiye’ deki Mobil Benzin İstasyonundan yapılacak, sonra da Meclis’ e gidilecekti.

    29 Ekim sabahı, Devrimler motosikletli oldukça kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskortun arasında yola çıktı. Çıktı ama, eskorttakiler, benzin alma işinden haberleri olmadığı için, Mobil’ e uğramadan yola devam ettiler. Meclis’ in önüne gelindiğinde durum anlaşıldı, acele getirilen benzin 1. Arabaya kondu. 2 numaraya konacağı sırada Cemal Paşa Meclis’ in önüne gelmiş ve Anıtkabir’e gitmek üzere 2 numaralı Devrim Otomobiline binmişti. Yola çıkıldı. Fakat 100 m. Kadar sonra motor öksürerek durdu. Cemal Paşa’ nın “ Ne oluyor ? “ sorusuna direksiyondaki Yüksek Mühendis Rıfat SERDAROĞLU “ Paşam, benzin bitti. “ cevabını verdi. Paşa’ dan özür dilenilerek 1 numaralı Devrim’ e geçmesi rica edildi. Buna uyan Cemal Paşa Anıtkabir’ e bu otomobil ile gitti. İnerken ünlü “ Batı kafasıyla otomobil yaptınız ama, doğu kafasıyla benzin ikmalini unuttunuz ” sözlerini söyledi.

    Ertesi gün bütün gazetelerin söz birliği etmişçesine “ 100 metre gidip bozuldu “ başlığını attıkları 2 numaralı Devrim, aynı gün Hipodrom’ daki geçit törenine katılıyor, ne bundan, ne de Cemal Paşa’ nın Anıtkabir’ e bir başka Devrim otomobili ile gittiğinden söz ediliyor; yalnızca haber, yorum ve fıkralarda harcanan bunca paranın boşa gittiğinden dem vuruluyordu. Oysa aynı yıl Tarım Bakanlığı bütçesine konmuş bulunan “ At neslinin ıslahı “ için 25 Milyon TL. ödenek ve sonucundan kimse söz etmiyordu.


    Kaynak:http://www.devrimotomobil.com/




  • Mini Cargo tamamen TÜRK TASARIMI ve MADE IN BURSA...

    Buna ne diyeceksiniz????


    Ayrıca Anadol da da FORD MOTORU vardı, bakalitten bir araçtı, ve İngiltereye tasarlatıldı.

    Bunun neresi TÜRK??
  • "Devrim" dönüm noktasıydı, seri üretimi yapılmış olsaydı bugün çok daha farklı olabilirdi diye düşünüyorum.
    Zaten üstüne de fazla düşülmediğinden ve karalandığından mütevelli uyanık "koç"lar bu işe de el attılar ve sonuç bugün ortada.
  • zmanında tofaş kurulduğunda koça yapmadık işkenceyi bırakmayan hükümete değilde bu aracı bize yüksek fiyatlarda satan ve karşı çıkanlaramı bu kadar söz.araştırın arkadaşlar araştırın zamane hükümeti koça bu kadar baskı yapmasaydı şuan belki tofaş o eski faiş fiyata satılmıyor ve daha kaliteli araçlar üretip avrupaya dahi satıyor olacaktı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet050

    Valla hocam zamanında onlar ürettikleriyle ve fiyatlarıyla dalga geçiyorlardı bu milletle, şimdi de millete geçmiş demek ki dalga geçme sırası.

    artık kaçmilyon rep versim bilmiyorum bugün okuduğum en bomba yorumdu helallll



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 3 Nisan 2009; 17:28:26 >
  • 1970 lerin teknolojisini 90-2000 lerde bizlere 0 diye satan yabancı firmaların araçlarını bizim otomobillerimiz diye savunmak çok gereksiz bence bütün parçaları en küçük vidasına kadar türk malı olan otomobil yani Devrim'dir onu deseydiniz sonuna kadar arkanızda olurdum ama tofaş renault gibi firmalar bizim sırtımızdan geçinen sülük gibi firmalardır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atakangrbz

    zmanında tofaş kurulduğunda koça yapmadık işkenceyi bırakmayan hükümete değilde bu aracı bize yüksek fiyatlarda satan ve karşı çıkanlaramı bu kadar söz.araştırın arkadaşlar araştırın zamane hükümeti koça bu kadar baskı yapmasaydı şuan belki tofaş o eski faiş fiyata satılmıyor ve daha kaliteli araçlar üretip avrupaya dahi satıyor olacaktı


    İyi de, Tofaş markalı araçlar tamamen Türk mühendisliğinin ürünü müydü, yoksa lisans sözleşmesi sonucu Türkiye'de mi üretiliyordu?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.