Şimdi Ara

TITANIC HİKAYESİNİ BİR DE BÖYLE OKUYUN (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
91
Favori
45.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
357 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Machine Wizard

    Bir yerde okuduğum bilgiye göre;
    Titanik'i batıran aslında buz dağı değil yangın.Sefere çıktıktan sonra kömür deposunda yangın çıkıyor ve güç bela söndürülüyor.Yolculara da belli edilmemesi için mürettebat
    kesin dille uyarılıyor.Yangından hasar gören bölümde buzdağına direnç gösteremeden yarılıyor.Aklımda kalan bilgi bu şekilde
    Evet gemi inşaati ve gemi makinalari muhendisi olarak şunları ekleyebilirim. Gemilerde enine ve boyuna su gecirmez perdeler vardir ve bu perdelerin ayirdigi bölümlerden en büyük olani veya birkaç bölüm tamamen yara alsa ve su dolsa bile geminin suyun yüzeyinde kalması istenir ve gemi bu şekilde tasarlanir. Titanicteki ilk hata su geçirmez perdelerin sadece enine olarak tasarlanmasıydi yani gemiyi boydan boya uzunlamasina sancak ve iskele olarak kkiye bölen su gecirmez perde yoktu bundan mütevellit bolüm yırtıldığında geminin neredeyse yarısı su ile doldu. Ayrica ikinci hata olarak su geçirmez perde güverteye kadar degilde geminin içinde ara güvertelerden birinde bitiyordu yani ara güverteye kadar su dolan bolmeden hasar görmemiş bölmeye su nüfuz ediyordu.



    Ayrica batmasinin ana sebebi olarak resmi olmayan kayıtlara göre geminin kömür rezerv deposunda yangin çıktığı bilgisi yer almakta. Depodaki kömürler yavaş yavaş yandığı için kömür rezervleri tahmin edilenden hizlı şekilde tükeniyordu. Geminin rotası üzerinde buz dağları oldugu bilgisi alınmıştı ve bu bölgede yavaş seyiredilmesi veya çevresinden dolaşarak yolu uzatıp geçilmesi gerekiyordu fakat bu durum daha fazla kömür tüketimine neden olacaktı ve daha ilk seferinde kömürü bittiği için okyanusun ortasında kalan bir geminin prestij kaybi kolay kolay düzeltilemeyecek boyutta olacaktı. Bu sebeple kaptanlar buz dagi olan bolgeyi yavaş geçmek veya yolu uzatmak yerine hız kesmeden buz daglarinin arasindan geçip bir an evvel varış noktasina kömürler bitmeden varmak istiyorlardı. Ayrıca bilinç altlarında geminin son teknoloji olmasından dolayı manevra yaparak buz dağından kurtulunabilinecegi veya buz dagina çarpsalar bile geminin onemli bir hasar almayacağı kanısı vardı.



    Ayrica günümüz yolcu gemilerinde geminin toplam filikalarinin kapasitesi geminin taşıdığı yolcu sayısının iki kati olmak zorunlulugu bulunup bu filikalar yari yariya geminin sancak ve iskele tarafında yerleştirilir. Yani gemi sancaktan yara alir ve kullanilmaz hale gelirse sadece iskele tarafındaki filikalar bile geminin tüm yolcularını alabilecek kapasitede olurlar. Titanic'in filikalari dönem kurallarına göre yeterliydi ama hepsinin kapasitesinin toplami yine de tüm yolcu kapasitesine denk degildi. Birde 15-20 kişi ile suya indirilen filikalar da olunca birçok insan okyanusun serin sularında hayatlarını kaybettiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu tür gemiler ana iskeletleri sağlam olur genelde bence düz dik aciyla carpsalar bu kadar batcak kadar hasar almaya bilirdi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cobra41 C kullanıcısına yanıt
    teşekkürler bilgi için. Forumu forum yapan sizlersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize emeğinize sağlık keyifle okudum.
  • Elinize sağlık bir çırpıda okudum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gs09gs09 kullanıcısına yanıt
    uzmanlarda öyle diyordu okuduğum bir yerde hatta buzdağı görüldüğünde iskele değil de sancak tarafına yöneltilseydi gemi batmaktan kurtulabilirmiş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İsmi geçtiğinde bile iliklerime kadar hissettiren ve bana çok büyük duygular yaşatan film Titanic tek kelimeyle super

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hazırlayıp bizimle paylaştığınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soluksuz okudum hocam. Eline sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazıyı çok güzel kaleme almışsın, ellerine sağlık.



    Titanik hakkında bilinen bütün belgeselleri izlemişimdir.



    Perçinler hususunda bilgilendirme yapmak isterim; perçinler yapılan testlerde sağlam çıkmakla birlikte eşi benzeri olmayan şekilde zaten fazla fazla kullanılmıştı.



    Yazıda olmayan ufak bir not daha, seferden önce gemide hatırlayamadığım sebepten oluşan yarık çift cidar olacak şekilde yama yöntemi ile onariliyor. Batma sebeplerinden biri olabileceği düşünülmekle birlikte yapılan incelemelerde yarığın başarı ile tamir edildiği sonucu çıkıyor.



    Son olarak şahsi fikrim geminin batmadan önce bölündüğü yönünde. Teorilere göre çok düşük bir ihtimal de olsa bölünen kıç kısmının bir süre batmama ihtimali söz konusuydu, ancak bir süre sonra kıç da aşağı yönüne döndü ve sulara gömüldü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hangi kaynaktan olursa olsun.. baştan sona ihmalkarlık, şansızlık ve aptallık silsilesi..

    yapılan aptallıklar mı dersiniz, ego mu dersiniz veya Allah'ın (tanrının) gazabı mı dersiniz..

    Gerçekten Titanic'i batırarak imkansızı başarıp, üstüne üstlük kurtarabilecekken (hemde defalarca) binlerce insanı da ölümüne sebep olmayı başardılar.

    kasten yapılmak istense bu kadar başarılı bir facia olamazdı ! Gerçekten çok trajik.
  • Kaza anindaki korku adrenalin ve soguk icimi usuttu. Dini devleti farketmez ölümünde Allah hayirlisini versin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fakirsen ölümün bile üçüncü sınıf oluyor.
  • kuzgun_ kullanıcısına yanıt
    geminin batması normal dostum,,,, çarpması ihmalkarlık,hata olabilir



    o zamanlar gemiler tek bordo simdikiler gibi değil



    şimdiki gemiler hepsi çift bordo hem alt hem yan bordolar yan sayt dediğimiz yan balans tankları mevcut



    tuzla tersaneler e gelir bazen kaza yapmış gemiler mesela dış bordo yırtılmış darbe alınca, ama iç bordo saglam ve su almasını engelliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar farkı bir konuya daha dikkat çekmek isterim. Aranızda şaşıranlar olacaktır.



    https://forum.donanimhaber.com/titanic-ve-lanetli-mumya-british-museum-muzesi-ve-madam-helena--80887247

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • okudum çok güzel bir konuya değinmişsin teşekkürler...
  • Eline emeğine sağlık bu yazıyla bir film daha çekinilir detayları hiç sıkılmadan okudum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tüylerim diken diken oldu okurken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık son zamanlarda böyle konular göremez olmuştuk
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.