Şimdi Ara

Tıkalı Devirdaim Kanallarının Açılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, maalesef golf mk5 140 hp aracım belli bir süratin üstünde hararet yapmaya başladı.


    ilk götürdüğüm usta genleşme kabının hortumlarını çıkartıp aracınız devir daim yapmıyor dedi, incecik su akıtıyordu motordan gelen hortum. devirdaim pompasının değişmesi, radyatörün temizlenmesi ve termostatın değişmesi lazım dedi, 4000 lira bir ücret istedi.


    yetkili servis ise bütün her yerin tıkalı olduğunu, adım adım gideceklerini ancak masrafın ucunun açık olduğunu söyledi.


    devirdaim pompası 30.000 km önce değişti, ben şahsen oradan olduğunu düşünmüyorum, ya motor bloğunda ya da diğer borularda bir tıkanlıklık olduğunu ve bunu açabilirsek bu kadar yüksek meblağlardan kurtulabileceğimizi düşünüyorum.


    birkaç sorum var, yardımcı olabilecek arkadaş varsa lütfen yardım edin,


    1) devirdaim pompasının ÇALIŞMADIĞINI nasıl anlarız?


    2) motor içindeki soğutma suyu kanalları genelde bir parmak genişliğinde olan kanallar, temelde çok basit ve az sayıda geçişten mi bahsediyoruz yoksa tahmin ettiğimden çok daha karmaşık ve içinden çıkılmaz bir yapı mı?


    3) diyelim devirdaimin çalıştığından bir şekilde emin olduk, hortumlar, radyatör ve ÖZELLİKLE motorun içinin temizliğini kime nasıl yaptırırız? radyatörcü radyatörü yapıyor da, motor içini temizlerler mi ?


    4) basınçlı suyla motor içininin temizlenebileceğini okumuştum, var mıdır aslı astarı? ya da kimyasal birşeyler kullanımı var mıdır?


    şimdiden en ufak bilgi kırıntısını paylaşan her arkadaşa teşekkür ederim




  • evet arkadaşlar, yazdığımı unuttuğum başlığa dönüş yapayım


    orijinal başlıkta şüphelendiğim gibi motor bloğunda değil, motordan tekrar genleşme kabına giden hortumda ve kaloriferin kendisinde tıkanma varmış.


    kaloriferi açabilirz diye düşünerek radyatorcuye gidip 2 kere üst üste temizlik yaptırdık, ama maalesef işe yaramadı.


    motordan çıkıp genleşme kabına giden hortumu çıkarttık, içine basınçlı hava sıktık ve sevindirici bir şekilde açıldı. sonrasında da kalorifer radyatörünü 400 liraya değiştirdik ve böylelikle bu işin sonuna geldik.


    işin özeti: mutlaka ama mutlaka 3-4 ustanın fikrini alın, ben ilk fikir aldığım yere yaptırsaydım haybeye devirdaim pompasını değiştirecekler ve 4000 lira alacaklardı.


    kötü ihtimal, gittiğim yerler bana söylemeden yüksek ihtimalle bu hortumun tıkalı olduğunu anladılar, ancak ne koparırsak kar düşüncesiyle yok devirdaim pompası yok motor açılacak diyerek arabayı bıraktıracak, sonrasında da tek bir hortumu temizleyerek 4000 lira paramı alacaklardı.


    araştırma yapmadan ilk önünüze gelen ustaya bırakmayın, en ucuz seçenekle başlayın, eğer gerçekten hata büyükse en fazla kaybedeceğiniz o aşamaya gelene kadar olan "ucuz" seçeneklere ödediğiniz para olacaktır, öbür türlü en pahalıdan başlarsanız.. neyse umarım gelecekte okuyacak arkadaşlara örnek olmuştur

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.