Şimdi Ara

Ticarî taksilere AB standardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Ticarî taksilere AB standardı


    Sanayi ve Tiaret Bakanlığı’nın hazırlıklarına devam ettiği standardın yürürlüğe girmesi halinde, taksilerde klima dahil her türlü konfor bulunması şart olacak.
    27 Ağustos 2005 01:31


    Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde uygulanan standart ticari taksi uygulaması Türkiye’de de hayata geçirilecek.
    Taksilerin AB’ye uyumunun yaklaşık 2,3 milyar YTL’ye mal olması bekleniyor. Türkiye genelindeki 90 bin taksinin tamamına yakınının AB standartları çerçevesinde değişecek olması, otomotiv firmalarının da iştahını kabarttı. Bazı firmalar, pazardan pay almak için çeşitli seçenekler hazırlamaya başladı. AB mevzuatının taksiler için getirdiği standart, en çok müşterilerin işine yarayacak. Türk Standartları Enstitüsü (TSE), taksi şoförleri için 2001 yılında standart belirlemişti. AB mevzuatının getirdiği standartlar ise yıllardır eski ve klimasız araçlarla hizmet veren taksilerin de değişmesini gündeme getirdi. AB, taksilerin 5 yaşından büyük olmaması, klima, şoförler için koruma kabini, ABS, hava yastığı ve otomatik kilit gibi özelliklerde olmasını istiyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın bu konuda başlattığı çalışmanın ayrıntıları henüz netleşmedi. İngiltere ve bazı AB ülkelerinde olduğu gibi ayrı bir ticari taksi model ve standardı üzerinde duruluyor. Yeni standart Türkiye şartlarına uygun olacak. Yeni standardın yürürlüğe girmesiyle taksiciler yüksek sesle müzik dinleyemeyecek, müşterinin isteğine uygun müzik çalabilecek. Kirli ve koltuk yüzleri yırtık araçlarla çalışamayacak. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Ölçüler ve Standartlar Genel Müdürü Atilla Şahin, değişik kesimlerin katılımıyla oluşturulan komisyonun çalışmalarına devam ettiğini söyledi. Ticari taksiler için daha önce çıkmış üç standart bulunduğunu hatırlatan Şahin, yeni çalışmayla bunların revize edilerek günün şartlarına uydurulacağını anlattı.

    2,3 milyar YTL’lik pazar

    Türkiye’de şoförler odalarına kayıtlı 90 bin ticari taksi bulunuyor. Çoğunluğu İstanbul’da olmak üzere 10 bin civarında da korsan taksi olduğu belirtiliyor. Araçların yüzde 90’ına yakınının değişecek olmasının ortaya çıkardığı 2,3 milyar YTL’lik pazar, otomotiv firmalarını pay alma yarışına soktu. Fiat, Hyundai, Renault ve Citröen, taksicilerin istediği özelliklerde arabalar üretmek için kolları sıvadı. Fiat Albea ve Doblo modelleri, Renault Clio Symbol 1.5 dCi, Hyundai ise Accent Admire 1.6 ile pazardan pay almak istiyor. Hyundai Filo Satış Müdürü Ahmet Yeyman, Admire’yi, müşterilerinin isteği üzerine LPG’li olarak piyasaya sürme konusunda çalışma başlattıklarını söyledi. Yeyman, ticari taksi yapmak için araba alanlara anahtar teslimi fiyat üzerinden yüzde 6 indirim uyguladıklarını ifade etti. Taksilerin yenilenmesi için Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) da bir çalışma içinde. Bütün taksilerin tek tip olması için çalışan federasyon, güvenlik kabinini de zorunlu hale getirmek istiyor. Ancak taksicilerin ise buna fazla sıcak bakmadığı ifade ediliyor. TŞOF, taksilerin değişmesi için KDV ve ÖTV’nin kaldırılmasını da istiyor. İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Sedat Öner, dört firmanın taksiciler için koruma kabinli örnek araç ürettiğini söyledi. Öner, “Fiyatı 32-33 bin YTL’yi bulan bu araçları taksicilerin alabilmesi mümkün değil.” diyor. Taksi plakasının fiyatı ise durağına göre 150 bin YTL’ye kadar çıkıyor. Plakaya 150 bin YTL ödenirken müşteri 8-10 bin YTL’lik klima taktırılmayan araçlarla taşınıyor.

    Şoförlere yabancı dil eğitimi verilecek

    İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçandoğlu, şoförlere dil eğitimi vereceklerini dile getirdi. Başkan Semih Kaçanoğlu, taksimetrenin gece ve gündüz kilometre tarifesini İngilizce, Almanca, Fransızca ve Türkçe olarak müşterinin görebileceği şekilde arabanın bir kenarına astıracaklarını söyledi. Bu uygulama yeni zam döneminde taksimetrenin ayarlanması sırasında zorunlu hale getirilecek.

    ZAMAN







  • haberin geçtiği adresi yazar mısın?

    şu günlerde ticari taksi kiralamayı düşünüyordum o halde zıçtıkkkk

    eski model araçlara bile arabanın parası 10,000 ytl hava parası ve ayda 600 ytl kira istiyorlar... offf offf şimdi bu standartlarda olan arabayı kiralamak bile mümkün gözükmüyor...

    ticari taksi hakında bilgisi olanlar lütfen yardım etsşn
  • AB'den ve bize dayattığı zırvalardan nefret ediyorum.


  • ya sen ne dedıgın farkında mısın
    ne guzel taksıler yenılencek,
    hem pıyasada bıraz canlanma olacak

    okumadın belkıde haberı
    eskı hurda taksıler dolasmaya devam etsın ıstersen
    quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    AB'den ve bize dayattığı zırvalardan nefret ediyorum.


    />

  • quote:

    Orijinalinden alıntı: RSS_02

    ya sen ne dedıgın farkında mısın
    ne guzel taksıler yenılencek,
    hem pıyasada bıraz canlanma olacak

    okumadın belkıde haberı
    eskı hurda taksıler dolasmaya devam etsın ıstersen
    quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    AB'den ve bize dayattığı zırvalardan nefret ediyorum.


    />





    Bir şeyi de yabancılar istedi diye ya da onları memnun etmek için yapmayalım.Neden bir şeyler yapılamsı için illa dayatma,zorlama olması gerekiyor ki?

    Taksilerden önce otobüsler yenilensin,klima takılsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1881 -- 27 Ağustos 2005, 12:50:34 >




  • evet ya katılıyorum.taksiciler daha fazla kazanmak için kala külüstür hiçbir koruma önlemi olmayan şahinleri doğanları kullanıyorlar


    geçende bir taksiye bindim.hemen alışkanlık olarak elim emniyet kemerini aradı baktım takçak yer yok.dedim amca ben emniyet kemeri takmak istiyorum dedim adam yok takma-ya takçam-yok takma derken sinir oldum ve taksiden indim

    böyle zihniyete
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.