Şimdi Ara

THY'DE PİLOTLAR AYLIK 24BİN TL MAAŞ ALIYOR? (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
395
Cevap
10
Favori
12.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pewdiepie milyoner oldu bu hala pilotlara laf etsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTimes

    Konuyu açan arkadaşa hak verdim.
    Ulan ne halt yiyorlarda 24 bin lira alıyorlar ? Ulan uçak Uçurmak bu kadar zormu sanki ? Zaten havaya kalktıktan sonra zaten otomatik pilota alınıyor ? Sanki
    SADECE sapmalarda, kalkışlarda ve ve inişlerde manuel kullanıyorlar ?
    Yahu cidden Bu ne b*ktan birşeydir. Devlet tıptan ve hukuktan başka para dağıtıcak yer arıyordu bu uyduruk mesleğe maaş veriyor öylemi ?

    Arkadaşlar o zaman bende pilot olucam çünkü iyi para var ve isterse 500 bin lira olsun benim param bol ben okurum hangi üniversiteye gitmek gerek ? Cidden fakir olan kişi bile risk alıp gidebilir 4 yıl üniversite masraflarından sürünür sonra gieer süründüğü üniversiteyi satın alır ?

    Cidden nasıl pilot oluyoruz ? Özel üniversiteye gitmek mi lazım? Maksimum 50 binlira veririm yıllık bu yüzden pilot olacağım bir okul söyleyin ? Zaten üniversite seçemiyordum şimdi karar verdim pilot olcam.
    cidden bir cevap verin ?

    Thk uni yillik 40 bin tl diye hatirliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • turkeytv kullanıcısına yanıt
    (24 bin degil 5bin ancak eder ucretleri yaptiklari birsey yok ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zoruna giden varsa denesin pilot olmayı ya da uzun yol gemi kaptanı
  • Bi yerde belirli bir işte ne kadar adam fazla ise o kadar ücret düşer tabi bu ihtiyaçlada bağıntılı bir durumdur.

    3bin 4bin tl kazanan kazma operatörleride var . Onlarda oturduğu yerden elinde joystick ile işini halletmiyormu sonuçta. Pilot sayısı da 100bin ihtiyaç varken 1000milyon olursa o vakit pilotlarda 2000tl ye çalışmak zorunda kalırlar. Ülkede ki önüne gelen mühendis olmaya çalışınca,tekniker olmaya çalışınca hatta memur olmaya çalışınca otomatik olarak sayı artıyor ücret düşüyor.

    Arz Talep meselesi kısaca.

    Edit 1. Bir başka arkadaşında dediği gibi; başkasının maaşını düşürmek , başkasının maaşının yüksek olduğunu düşünmek yerine ; "ulan ben niye bu kadar az alıyorumki" deyip kendi seviyeni yükseltmek her açıdan daha hayırlı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J.McNulty -- 3 Şubat 2015; 22:01:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTimes

    Konuyu açan arkadaşa hak verdim.
    Ulan ne halt yiyorlarda 24 bin lira alıyorlar ? Ulan uçak Uçurmak bu kadar zormu sanki ? Zaten havaya kalktıktan sonra zaten otomatik pilota alınıyor ? Sanki
    SADECE sapmalarda, kalkışlarda ve ve inişlerde manuel kullanıyorlar ?
    Yahu cidden Bu ne b*ktan birşeydir. Devlet tıptan ve hukuktan başka para dağıtıcak yer arıyordu bu uyduruk mesleğe maaş veriyor öylemi ?

    Arkadaşlar o zaman bende pilot olucam çünkü iyi para var ve isterse 500 bin lira olsun benim param bol ben okurum hangi üniversiteye gitmek gerek ? Cidden fakir olan kişi bile risk alıp gidebilir 4 yıl üniversite masraflarından sürünür sonra gieer süründüğü üniversiteyi satın alır ?

    Cidden nasıl pilot oluyoruz ? Özel üniversiteye gitmek mi lazım? Maksimum 50 binlira veririm yıllık bu yüzden pilot olacağım bir okul söyleyin ? Zaten üniversite seçemiyordum şimdi karar verdim pilot olcam.
    cidden bir cevap verin ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_80225009/f_//tm.htm#80225009




  • tek seferde kaç kişinin hayatını taşıyor. kullandıgı uçaklar milyar dolarlık uçaklar. elbetteki bununda karşılıgını alacaklardır. ve almalıdırlar.

    bugun Airbus A380'i araştırıyordum. iki katlı kocaman bir ucak 850 kapasiteli yolcu taşıyor. bu adam 24 binlira almayacakta kim alacak ?
  • Cok az aliyorlar bence, daha fazla hakediyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigmund Freud

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTimes

    Konuyu açan arkadaşa hak verdim.
    Ulan ne halt yiyorlarda 24 bin lira alıyorlar ? Ulan uçak Uçurmak bu kadar zormu sanki ? Zaten havaya kalktıktan sonra zaten otomatik pilota alınıyor ? Sanki
    SADECE sapmalarda, kalkışlarda ve ve inişlerde manuel kullanıyorlar ?
    Yahu cidden Bu ne b*ktan birşeydir. Devlet tıptan ve hukuktan başka para dağıtıcak yer arıyordu bu uyduruk mesleğe maaş veriyor öylemi ?

    Arkadaşlar o zaman bende pilot olucam çünkü iyi para var ve isterse 500 bin lira olsun benim param bol ben okurum hangi üniversiteye gitmek gerek ? Cidden fakir olan kişi bile risk alıp gidebilir 4 yıl üniversite masraflarından sürünür sonra gieer süründüğü üniversiteyi satın alır ?

    Cidden nasıl pilot oluyoruz ? Özel üniversiteye gitmek mi lazım? Maksimum 50 binlira veririm yıllık bu yüzden pilot olacağım bir okul söyleyin ? Zaten üniversite seçemiyordum şimdi karar verdim pilot olcam.
    cidden bir cevap verin ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_80225009/f_//tm.htm#80225009

    iyi yakalamışsın hocam tebrikler. yani adama sorarlar önce lisede kaldığının problemini çözde pilotların maaşlarını gelinceye kadar seni gerecek biton iş var. :)




  • fotoburak F kullanıcısına yanıt
    5bin çok değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oku Sende al yada babanın parası varsa bas parayı sende al 24 bin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında çok değil 10bin $ yapıyor buda sıradan bir avrupaının maaşı, pilotlarda ömürlerini yurtdışında geçiriyorlar yani idare ediyodur.
    Millet ülkede refah var yalanlarına inanıp 1000 tlyi para sanıyor.
    1000 tl 363 € yapar bu avrupalıların köpek mamalarına aylık harcadıkları paraya yakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre0111 -- 3 Şubat 2015; 22:11:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9 bin euro falan cok degilmis.
    ha bu her pilotun maasi degildir
    yeni pilot ve uzun ucus pilotlari farklidir.


    1. kaptan gemi uzakdogu 15bin euro+ rakamlar. ki az bile.

    bu arada bu fiyatlar cidden komik ve ucuz.

    en basiti bir soforun maasi 1500
    tir 2000lerde
    uluslararasi tir soforlerinde bu maas 10bin dolarlara yaklasiyor aylik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeytv

    THY'DE PİLOTLAR AYLIK 24BİN TL MAAŞ ALIYOR?Neden?


    Uçaga bindiginde hava boşluguna düşersen anlarsın :)) o pilotun bir hatası en az 100 insanın hayatı demek , o pilotun kafasında borç - harç vs olmayacak ki işine odaklanabilsin..


    Milleti 1500 - 2000 maaşa alıştırmışlar 24 bin TL maaş çok görünür tabii.. şu an normal standartlarda İnsanca yaşam standartında bir aile geçindirebilmek için bir işçinin bile en az 3-4 bin TL alması gerekiyor.. Milletin emeklisi yaşlılığında ülke ülke gezerken bizim emeklimiz para gitmesin diye Doğal gazını bile idareli kullanıyor yeri geliyor sogukta oturuyor , ama birileri bir yemek için 1000 TL verebiliyor..

    konu uzar gider...
  • Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım. Özet geçmek istedim ama çok zor, artık isteyen okusun

    Pilota talep gün itibariyle dünya çapında üst düzeyde ve pilot sayısı çok değil, az olan şey her zaman kıymetlidir. Yani THY değil hangi firma şark kurnazlığı yapıp düşük maaş verirse 1 gün sonra uçaklarını kaldıracak adam bulamaz çünkü o pilotlar çoktan istedikleri parayı veren başka bir şirkete geçmiştir.

    Bahsettiğimiz şirket bir sürü pilot yetiştirir kimseye minnet etmem derse bile eğitim çok masraflıdır, altından kalkması kolay değildir. Tip eğitiminde 1 saat uçuş 1000 euro gibi bir ücrete denk geliyor oradan hesaplarsınız. Hadi parayı buldu, bu sefer bir pilotun yetişmesi için geçen süre sorun olacaktır. Nispeten daha kolay yetişen yardımcı pilot olmak 3 sene gibi bir süre alır, kaptanlıksa minimum 7 sene sürer(eğitimin başlangıcından itibaren).

    Bu şirket her şeyi göze alıp pilot yetiştirmek isterse bu sefer istediği miktarda aday bulamayabilir. Aradığı aday İngilizce'yi çok iyi konuşacak, her 6 ayda bir detaylı bir sağlık taramasına girip sorun yaşamayacak, belli bir yetenek seviyesinde olacak ve mesleğin getirdiği zorluklardan kaynaklanan ekstra yıpranmayı sorun etmeyecek. İşte tüm bu şartları sağlayıp pilot olmak isteyen insan sayısı özellikle refah seviyesi gelişmiş, insanların istediği bir mesleği yaparak hayatını kolayca idame ettirdiği ülkelerde o kadar çok değil.

    Sonuçta bu meslekte bir yere ait olma anlayışı pek kalmıyor, dünyanın neresinde olsa yaparım diye düşünmeye başlıyor insan. Bahsettiğiniz diğer mesleklerde dünyada bu şekilde bir talep yok, Edirne'yi geçtiği anda Türkiye'den alınan diplomayla iş yapma şansı düşük. Talep olsa bile bugün bir mühendis, doktor, öğretmen ait olduğu yeri bırakıp kolayca çekip gidemez. Pilotun zaten çantası elindedir, daha önce uçtuğu beğendiği ülkelerden birinde şansını deneyebilir, çok da problem olmaz. Lisansı uluslararasıdır, her yerde geçer, uyumsuz olan ülkelerde de çevrim işlemini yapıp oranın lisansını almak sorun olmaz. Yaşayabileceği tek sorun çalışma iznidir, onun da çözüm yolları var.

    Diğer mesleklerde ülkelere, kişilere göre standartlar çok değişebilir. Pilotlar çoğu zaman dünya çapında iş yaptıkları için başlangıç aşamasından itibaren belli bir seviyede olmaları gerekir ve genelde birbirlerine yakındırlar. Belli periyotlarda testlere girip lisanslarını hak ettiklerini kanıtlamak zorundadırlar. Bundan dolayı da her zaman bahsettiğim standartı korumak zorundadırlar. Böyle bir imtihanı sürekli tekrarlaması gereken başka bir meslek grubu düşünemiyorum, belki vardır.

    Riskli bir iştir. İlla hata yapıp ölmekten bahsetmiyorum. Senelik ya da belli bir yaştan sonra her 6 ayda girilen sağlık muayenesinden geçemezseniz lisansınızdan olursunuz. Ne olacak hocalık yapar diye düşünmeyin onun da bir sürü şartı var, öyle her önüne geleni hoca yapmazlar, bir anda cıscıvlak ortada kalır. Yine meslekte hata toleransı diğer hiç bir meslekte olmadığı kadar küçüktür. Bu sebeple yapılan bir kritik hata sonra telafi edilse ve kazayla sonuçlanmasa bile lisans kaybına yol açabilir. Yani aslında her uçuşun son uçuş olma ihtimali vardır. Üniversite mezunu olmak çok bir şey değiştirmez çünkü eski mesleğinize geri dönmek seneler sonra o kadar kolay değildir.

    Başka ülkeleri görmek her zaman düşündüğünüz kadar keyifli değildir. Çünkü şirket sizi oraya bir sonraki uçuş için dinlenmeniz için göndermiştir gezmeniz için değil. Sonuç olarak uçuş süresi ve dinlenme süresi ucu ucuna saat farkları da hesaba katılarak hesaplanmıştır, anca uykunuzu alıp dönersiniz. Yani her ay evden günlerce uzak kalırsınız ve bu düşündüğünüz gibi tatil için değildir.

    Sağlık açısından sürekli basınç farkına, radyasyona maruz kalma, farklı saatlerde yeme-içme-uyuma yüzünden metabolizmanın bozulması vardır. Hastanede film çeken personel iyi maaş alır yıpranma payından dolayı ve erken yaşta emekli olur mesela maruz kaldıkları radyasyondan dolayı. Grip olarak gittiğiniz bir uçuşta kalıcı işitme kaybıyla dönmek gayet olasıdır pilotlukta. Yani zordur ve verilen maaşın bir kısmı bunun içindir.

    Teknoloji şu anda çok üst seviyede ama henüz o kadar değil. Otopilot sadece dışarıdan gelen parametreleri yorumlayarak ona uygun hamleyi yapar. Yanlış bir parametre geldiğinde onu algılayıp alternatif çözüm üretme yeteneği yoktur. Hava trafiği çok arttığı için olmazsa olmazdırlar, hassasiyet kısmını onlar halleder. Ama beklenmedik durumlar pilotların işidir. Yani insan-bilgisayar işbirliği şu anda olmazsa olmazdır. Bahsettiğiniz kalkışı ve inişi pilotlar yaptı, arada otopilota güvenip ikisi birden kokpitten ayrıldı diyelim. Böyle bir deney yapılsa günde onlarca belki yüzlerce kaza haberi alırız. Bu sözlerim sizlerde uçağa binme korkusu yaratmasın çünkü bu işin eğitimi en iyilerden ve bir kaza olma ihtimali insanların da makinelere yardımıyla çok düşük düzeyde. Ama yine de hep o bahsedilen meşhur otopilotun çok da inanılmaz insanüstü bir teknoloji olmadığını bilin.

    Daha aklıma geldikçe eklerim bu mesaja ama uzadıkça okunma ihtimali azalır, sizleri sıkmadan kafanızdaki o soruları böyle kabaca cevaplamış olayım




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Cok guzel yazmissin benim merak ettigimde suydu 6 ayda bir yapilan saglik kontrolunde bir sorun cikti meslekten olma cok buyuk bir sorun, yani atiyorum evli ve cocuklu 32 yasinda dimdizlak ortada mi kalirsin bildigim kadariyla alternatif bir seyler vardi ama konuya hakim degilim yanlis olmasin o kisimi daha derilemesine yazarsan mutlu olurum ve kesinlikle devamini bekliyorum 2/3 dk okumasi kesinlikle keyifliydi bu meslegi her zorluguna ragmen dusunen biri olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeytv


    quote:

    Orijinalden alıntı: FLeXL

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkeytv

    THY'DE PİLOTLAR AYLIK 24BİN TL MAAŞ ALIYOR?Neden?

    Neden almasın zoruna mı gitti?Herife bak emeğinin değerini alan adama laf ediyor.
    Madem çok laga luga yapacaksın 850 tl ye çalışan işçinin maaşının neden 850 tl olduğunu sorgula.

    Oturarak para kazanmak emek değildir emek terdir pilotlar'ın maaşı 4.800tl olmalıdır.Bedava geziyorlar her yeri hatta 3.500tl olmalıdır maaşları bu ülkede 900tlye geçinen yurttaşlar var!

    size göre program yazan yazılımcılar falan komple fakir kalsın emekte illa kol gücü arıyorsunuz sanırım




  • Hiç kullanmadım ama herkezin uçağı kullanabilceğine inanıyorum gerekli eğitimlerden geçtiği sürece.Pilotların maaşlarının bu kadar yüksek olmasının nedeni piyasada çok fazla pilot olmamamısından kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thereisnoway


    quote:

    Orijinalden alıntı: antizero

    Ben olum olmayan dunya kadar kaza sayabilirim. Peki sen kac tane olum olmayan havayolu kazasi sayabilirsin?

    Burda bahsetmeye calistigim şu , adamlar en ufak hatada õlurler ve bu hata sadece kendileri ile de sonuclanmaz. bence maaslarini hakediyorlar. Baskalarinin maaslarini tartisarak biryere varamayiz.

    Otomatik pilot diye bir sey var

    Otomatik pilotta uçurmak kolay bir şey değil. Burdan bir düğmeye basarım her şeyi o halleder mi zannediyosunuz siz bu işi? Otomatik pilotta uçurmak en az manuel uçuş kadar zordur.




  • Adamlar yüksek maaş alıyor ama o kadar yolcuyu ve mürettebatı havaya uçuruyor.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.