Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
296.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @Haluk

    Hocam, aracı sıkıştırdım demişsin nasıl sıkıştırdın yani o yakıt mesela kaç civarında olabilirdi? Tabi test güzergahı da önemli ama...

    Bir de peugeot'da da mı aynı motor var?

    Ve yalıtım olarak nasıl araç? Yani özellikle yol sesinde?
    _____________________________
  • Golf testini de bitirmek üzereyim arkadaşlar.

    Sorulara o zaman cevap vereyim.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • 1.6 ecoboost olması lazım, giderseniz bana da haber verin, hafta içi akşam 5 den sonra olursa bende gelirim
    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    izmir bornova çetaş da var, ankara yolu üzerinde


    Mondeo var mıymış bari?

    Hele bir de dizelse mutlaka ayarlamaya çalışırım.


    smg05 arkadaşa sözüm var.
    _____________________________
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır




  • Haluk Test Sürüşü 27. VW Golf 1.6 TDI düz vites Trendline.

    Günün son testi merakla beklenen Golf.

    Golfteki 1.6 motorun Polo ve Jettada beğendiğim ama tıpkı 1.2 Polo BMT testindeki gibi Passat BMT modelinde de rafine olmayan bir şekilde gürültülü ve sarsıntılı çalışan bir motor olup olmadığını ben de merak ediyordum açıkçası.


    Test edip onayladım.

    Motor aynen Polo ve Jettada bulunanlardan. :)

    Demek ki Bluemotion versiyonlarda var bir çokluk.


    Ancak daha önce test ettiğim Golf TSI Comfortline araca göre Golf TDI trendline aracın yol sesi yalıtımı o kadar da başarılı gelmedi bana.


    Belki Comfortline - Trendline versiyonlar arasında yalıtım farkı vardır.

    Belki de 64.800 km'deki dizel test aracından kaynaklanan bir fark vardır.

    Bilemedim artık.

    Test aracının debriyajı da VW Amaroktan alınmış gibi çok sertti.

    Kas yaptım.


    Test güzergahı Şaşmaz'dan Carrefour kavşağına kadar gidiş dönüş şeklindeydi ve de ricam üzerine 2 tur attım.

    Test aracı bu:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Test sırasında 5. vites 2000 devir süratini de tespit ettim: 110 km.

    90 bg lik Poloda bu rakam 120.

    Hayret!!!

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Aracı sıkıştırdığımda ortalama tüketim 8.5 litreye kadar çıktı.

    Yukarıdaki fotoda da 8.1 görünüyor.

    Testi 6.8 ortalama ile tamamladım.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Golf testinde başka foto çekmedim.

    Aslında olur da (50 bin TL sınırını geçip) Golf alırsam Highline versiyonu tercih ederdim.

    Hız sabitleme ve otomatik kararan ayna dahil işime yarayacak tüm donanımlar o pakette mevcut maalesef.


    Ama tek çekincem düz vites tercih edeceğimden hiçbir düz vites versiyonda ESP'nin mevcut olmayışı.


    Bu arada bir de muhtemelen yine gürültülü çalışan bir motora sahip Bluemotion Golf olayı da mevcut.

    Boşline Polo 1.6 dizel yerine aynı paraya 1.2 dizel BMT alabiliyorsunuz ve de araçta hız sabitleme dahil bir sürü şey standart.



    Ama Golf BMT tam boş oğlu boş.

    İşe yarar sadece ESP var.

    Bu da link:

    http://binekarac.vw.com.tr/golf-bluemotion-donanim.aspx



    Aracın Comfort ve High versiyonlarında iç mekan ambiansı daha iyi olduğundan Trend Golf test aracının iç fotolarını çekmedim.

    Başka bir sefer araç bulursam çeker, buraya eklerim.



    Daha önce test ettiğim ve bugün ikinci kez denediğim C4 testine de eklemeler yapacağım birazdan.


    Temelde aynı makineler olan S40, C4 ve Golf 1.6 dizellerin bende bıraktığı performans izlenimleriyle ilgili de birkaç şey yazacağım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 19 Şubat 2012; 22:38:42 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    1.6 ecoboost olması lazım, giderseniz bana da haber verin, hafta içi akşam 5 den sonra olursa bende gelirim


    Eğer Çeşmeden gelirsem ve de o saatten sonra test ettirirlerse haber veririm.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • silinecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 21 Eylül 2011; 11:10:54 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    1.6 ecoboost olması lazım, giderseniz bana da haber verin, hafta içi akşam 5 den sonra olursa bende gelirim
    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    izmir bornova çetaş da var, ankara yolu üzerinde


    Mondeo var mıymış bari?

    Hele bir de dizelse mutlaka ayarlamaya çalışırım.


    smg05 arkadaşa sözüm var.




    EyvALLAH üstadım aklında yer edinmem güzel.........
    _____________________________
    F30 M sport + HK
    When the lamp is turned off, all women get beauty.




  • Trendline Golf'ten nefret ediyorum,keşke Comfortline olsaydı araç.Yine de emeğiniz için teşekkürler.
    _____________________________
    God doesn't play dice with the universe.
    2013 BMW 1.16d Sportline
    2015 Mercedes C200d Fascination
  • Mesaj içeriği ilk sayfanın altındaki C4 testine taşındı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 19 Şubat 2012; 18:18:21 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • Ben 1500km yol yaptım C4 en fulü ile evet aracın süspansiyonları çok yumuşak ancak araç yolda geziyor yüksek süratte bu bir.

    İkincisi 180+ hızlarda ön kaput saçma sapan şekilde titriyor ki bunu diğer C4 sahibi 2 arkadaşımda söledi 2011 model bir arabada saçmalık resmen.

    Üçüncüsü kullandığım araç otomatik idi ve vites geçişleri şehir içinde sarsıntılı rahatsız edici.

    Onun dışında yalıtım ve konfor gayet başarılı çok sessiz bir araç eski kasa ile alakası yok ve bence Megane 3'ten çok çok daha iyi zira c4'ü alan arkadaşımın aynı zamanda Megane 3 Privilege aracıda var oda aynı şeyi söledi.

    Sessiz konforlu ama keyifsiz bir araç geldi bana C4.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar merhaba,

    Bir yandan testleri yazıyorum.

    Bir yandan da bilgi vereyim.


    Cumartesi günü inşallah 2 haftalığına tatile gidiyorum Çeşme ve Ören taraflarına.


    Çok uç bir durum olmadığı sürece bir süre zarfında test sürüşü yapıp izlenim yazamayacağım.



    Bu konuya başlayalı beri daha da artan sayıda gerek özel mesajlarla gerekse de bu sayfalardan araç tercihi konusunda fikrimi soran arkadaşlarım oluyor.


    Onlara biraz daha fikir vermesi açısından şimdiye kadar test ettiğim 25 kadar araçla ilgili kısa bir tercih rehberi yazmayı planlıyorum yarın.


    Birkaç saate test izlenimlerimle görüşmek üzere.







    Haluk Bey öncelikle yeniden teşekkürler bu testler ve bizimle paylaştığınız için.

    Sizi tatilde de rahat bırakmayacak bir haber daha öğrendim

    Açmış olduğum BU (http://forum.donanimhaber.com/m_50364610/mpage_1//tm.htm#50364610) konuda da yazdığı gibi Mazda'nın sizin gideceğiniz yol üzerinde sayılabilecek bir güzergahta test günleri varmış ve bence güzel düşünülmüş bir olay.Bilginize sunmak istedim.

    Eğer gidip test edebilirseniz Mazda 2'yi bir de sizin yorumlarınızla görmek isterim ayrıca Mazda 6'yı da çok merak ediyorum.

    İyi Akşamlar ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 30 Haziran 2011; 23:40:13 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Ben 1500km yol yaptım C4 en fulü ile evet aracın süspansiyonları çok yumuşak ancak araç yolda geziyor yüksek süratte bu bir.

    İkincisi 180+ hızlarda ön kaput saçma sapan şekilde titriyor ki bunu diğer C4 sahibi 2 arkadaşımda söledi 2011 model bir arabada saçmalık resmen.

    Üçüncüsü kullandığım araç otomatik idi ve vites geçişleri şehir içinde sarsıntılı rahatsız edici.

    Onun dışında yalıtım ve konfor gayet başarılı çok sessiz bir araç eski kasa ile alakası yok ve bence Megane 3'ten çok çok daha iyi zira c4'ü alan arkadaşımın aynı zamanda Megane 3 Privilege aracıda var oda aynı şeyi söledi.

    Sessiz konforlu ama keyifsiz bir araç geldi bana C4.



    Ben o kadar süratlere çıkmadım, normalde de çıkmam herhalde.

    Vites geçişleri olarak diğer yarı otomatiklerden bir eksiğini göremedim.

    Bravodan alıştığım için çok dert etmedim açıkçası.

    Hatta Bravoda performanslı kullanımda cc ile yokuş çıkarken birkaç kez vites küçültüp büyütmüştü kararsızlıktan.

    Özellikle onu denedim ve de gayet stabil geldi.


    Ama daha önce düz vites Picasso kullandım.

    Yarı otomatiği mumla ararsınız.


    Galiba yumuşak - sert süspansiyon olayı tercih meselesi ama ileride C4'ü denemek istiyorum.


    Daha önce sert süspansiyonlu sayılabilecek 3 aracım oldu (C-Max - Focus - Bravo).


    Belki bir süreliğine kiralayabilirim denk getirip.

    Bilgi için teşekkürler.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • smg05, Johnnn, time_keeper arkadaşlarım S40 testi sonuna birşeyler ekledim.

    Umarım eksik kalan yerleri cevaplar.

    Hiçbir aracın ses sistemini test edemiyorum maalesef.

    Buna ne süre yetiyor ne de diğer öncelikli konularımdan sıra geliyor.

    Ama Arda Mazda 3'ün ses sistemini beğendiğini belirtmişti galiba.



    Yasakpınar arkadaşım verdiğin linkteki bilgiler süpermiş ama cümbür cemaat gideceğimizden gidiş geliş sırasında çok zor.


    Küçük bir ihtimal Söke olabilir ama o da benim standart test güzergahlarımdan farklı olacağından objektif olmayacaktır.


    Hatta iyi ki bu konuyu gündeme getirdin zira geçen sene test sürüşünde bana çok sessiz gelen Aurisin pütürlü asfalt performansı beni hiç mi hiç kesmemişti.


    Şimdi testlerde yolun birkaç yerindeki kepçe izlerini hedeflemeye çalışıyorum mümkün olduğunca. :)


    Ayrıca Mazda yetkilisi Sevgi Hanım da bu sayfaları takip ettiğini söyledi şimdilik "guest" olarak.

    Birkaç gün önce beni aradı ve de Mazda 6 test aracı geldiğinde bana haber verecek.

    Mazda 2 test aracı varmış ama ona da ben gidemedim.

    Artık tatile gidip gelince test ederim onları da.


    Zaten test edince sıcağı sıcağına yazmak gerekiyor.

    Tatilde buna fırsat bulamayabilirim.


    Sevgiler, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 1 Temmuz 2011; 1:16:28 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • quote:

    Temelde aynı makineler olan S40, C4 ve Golf 1.6 dizellerin bende bıraktığı performans izlenimleriyle ilgili de birkaç şey yazacağım...


    ... demiştim ve de yazıyorum.

    Öce S40 dizelin teknik özelliklerini vereyim:

    115 bg 6 ileri vites ve 1750-2500 devir arasında 270 nm tork. (yazmamış ama C4 ile temelde aynı motor olduğundan overboost ile 285 nm)


    Peşinden Golf dizelin teknik verileri

    105 bg 5 ileri vites ve 1500 - 2500 devir arasında 250 nm tork.


    C4 ise,

    112 bg 6 ileri vites ve 1750 - 2500 devir arasında 270 nm tork (overboost ile 285 nm)


    C4 otomatik vites olduğundan objektif bir karşılaştırma olmaz ama S40 ve Golf dizel testlerinde benim görebildiğim en önemli fark gaz pedalına aldığım tepkiydi.

    Golfün 1500-2500 devirler arasında verdiğini belirttiği 250 nm tork bende daha çok 2500 devirlere doğru geliyor izlenimi uyandırdı.

    Diğer taraftan S40 ın 1750-2500 arasında geliyor dediği 270 nm torku 1750 devirde gerçekten hissettim.

    Yani her iki araç ta 4. viteste olsa ve de 1750 devir civarında gaza dokunsalar S40 öne atılırken Golf normal bir hızlanma gösterir gibi sanki.

    Ama tam tersi bu deneme 2500 devire yakın yapılsa Golf daha avantajlı olabilir gibime geliyor.

    Bu araçların karakterleri farklı yani.


    Bir de Golf 5 ileri olmasına rağmen 2000 devir son viteste S40 ın aynı devir 6. vitesiyle yaptığı sürati yapıyor.

    Bu yüzden de Golfün vites oranları daha uzun ve de kullanımda o kadar da ateşli hissttirmiyor.




    Umarım bu yazdıklarım da ilgili arkadaşlarıma bir fikir verir.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Ben 1500km yol yaptım C4 en fulü ile evet aracın süspansiyonları çok yumuşak ancak araç yolda geziyor yüksek süratte bu bir.

    İkincisi 180+ hızlarda ön kaput saçma sapan şekilde titriyor ki bunu diğer C4 sahibi 2 arkadaşımda söledi 2011 model bir arabada saçmalık resmen.

    Üçüncüsü kullandığım araç otomatik idi ve vites geçişleri şehir içinde sarsıntılı rahatsız edici.

    Onun dışında yalıtım ve konfor gayet başarılı çok sessiz bir araç eski kasa ile alakası yok ve bence Megane 3'ten çok çok daha iyi zira c4'ü alan arkadaşımın aynı zamanda Megane 3 Privilege aracıda var oda aynı şeyi söledi.

    Sessiz konforlu ama keyifsiz bir araç geldi bana C4.

    yeni c4 sahibi olarak şehiriçi vites geçişleri sarsıntılı olmuyo alışınca.180 km hıza çıkmadım bilmıyorum ama kaputun sallandığını bende forumda okudum.çıkarsam görüşlerimi burda belirtirim.ancak 120 km hızda cam açıkken çok sessiz ve çok tatlı salınarak gidiyor ki hiç bir araçtan böyle keyif almadım.
    _____________________________




  • isterseniz araçla ilgili - ve + daha ayrıntılı bilgi verebilirim
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    isterseniz araçla ilgili - ve + daha ayrıntılı bilgi verebilirim


    Neden olmasın ?

    Kullanıcı izlenimlerinin yeri bir ayrı oluyor.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    quote:

    Temelde aynı makineler olan S40, C4 ve Golf 1.6 dizellerin bende bıraktığı performans izlenimleriyle ilgili de birkaç şey yazacağım...


    ... demiştim ve de yazıyorum.

    Öce S40 dizelin teknik özelliklerini vereyim:

    115 bg 6 ileri vites ve 1750-2500 devir arasında 270 nm tork. (yazmamış ama C4 ile temelde aynı motor olduğundan overboost ile 285 nm)


    Peşinden Golf dizelin teknik verileri

    105 bg 5 ileri vites ve 1500 - 2500 devir arasında 250 nm tork.


    C4 ise,

    112 bg 6 ileri vites ve 1750 - 2500 devir arasında 270 nm tork (overboost ile 285 nm)


    C4 otomatik vites olduğundan objektif bir karşılaştırma olmaz ama S40 ve Golf dizel testlerinde benim görebildiğim en önemli fark gaz pedalına aldığım tepkiydi.

    Golfün 1500-2500 devirler arasında verdiğini belirttiği 250 nm tork bende daha çok 2500 devirlere doğru geliyor izlenimi uyandırdı.

    Diğer taraftan S40 ın 1750-2500 arasında geliyor dediği 270 nm torku 1750 devirde gerçekten hissettim.

    Yani her iki araç ta 4. viteste olsa ve de 1750 devir civarında gaza dokunsalar S40 öne atılırken Golf normal bir hızlanma gösterir gibi sanki.

    Ama tam tersi bu deneme 2500 devire yakın yapılsa Golf daha avantajlı olabilir gibime geliyor.

    Bu araçların karakterleri farklı yani.


    Bir de Golf 5 ileri olmasına rağmen 2000 devir son viteste S40 ın aynı devir 6. vitesiyle yaptığı sürati yapıyor.

    Bu yüzden de Golfün vites oranları daha uzun ve de kullanımda o kadar da ateşli hissttirmiyor.




    Umarım bu yazdıklarım da ilgili arkadaşlarıma bir fikir verir.






    Golf'te yasanan durum 1.3 mj te de var. 1750 devirde basliyor maksimum tork ama 2200 gibi gaza net tepkiler veriyor arac.
    3000 devir civarlarinda kesinlikle go-kart gibi gidiyor araba. Turbo lag son derece az 3000 devir civarlarinda.

    1.6 multijet nasildi abi?
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    isterseniz araçla ilgili - ve + daha ayrıntılı bilgi verebilirim


    Neden olmasın ?

    Kullanıcı izlenimlerinin yeri bir ayrı oluyor.


    araçla ilgili - ler şahsi görüşümdür kesinlikle başka bir c4 kullanıcısı benım gibi düşünmeyebilir.aracın kliması açıkken (normalde olmayan) gaza basınca hafif bir uğultu geliyor hissedilir şekilde.ne olduğunu yarın servise gidince öğrenicem problem mi bilmıyorum.belkide diger kullanıcılar hissetmıyordur bile.kullanırken cam kenarındaki kapı döşemesi ince ve kolunu bırakmak isteğinde kayıyo dolayısıyla bu şekilde kolunuzu dinlendirerek kullanamıyorsunuz. cam kumandaları geride konumlandırılmış kolunuzu biraz geriye çekerek kumanda etmek zorundasınız yada benım kolum fazla uzun.boyum 1.85 arka diz mesafesi iyi ancak tavan alçak gibi.kavşaklarda dönerken sağdan gelen araçları görebilmek için iyice öne eğilmeniz gerekiyor.bunlar benım için geçerli küçük şeyler araçla ilgili bariz bir eksiklik şu ana kadar görmedim.+ lar ise halkuk beytin dediği gibi araç çok sessiz bazen çalışmadığını düşündürecek kadar sessiz çalışıyor ki motor geçen ışıklarda durduğumda yanımda duran opel corsa nın motor sesini dinliyordum.star-stop gerçekten anında devreye giriyo ve frenden çeker çekmez çalışıyor dakika da 6 kere kullanılabiliyormuş bu özellik ben denemedim şahsen.ivmelenmesi hızlanması gayet iyi seri araç aklıma gelenler bunlar ha birde ses sistemini hiç begenmedim sölemek istiyorum eski focus a göre bariz kötü bence.
    _____________________________




  • Merhaba arkadaşlar, bende Haluk Abim ve Görkemle katıldığım 2 test sürüşü izlenimimi paylaşacağım 2 farklı mesaj halinde. Öncelikle VW Passat 1.6 TDI'dan başlamak istiyorum.

    Araç Comfortline donanımındaydı, opsiyonel olarak park asistanı ve metalik boya vardı, sunroof yoktu, iç mekan son derece geniş, koltuklar rahat, fakat koltuğun kumaşı bir önceki kasa (makyajsız 2005te çıkmış olanı söylüyorum) comfortline-passat lara göre daha kalitesiz geldi ama yine de çok rahat. Sırtlık ayarı ve bel desteği elektrikli, sürüş pozisyonu çok rahat ayarlanıyor. Ayna ayarı, vites topuzu, kol dayama, gaz-fren-debriaj yerleşimi tipik bir alman ekolü şeklinde mükemmel.

    Motoru ilk çalıştırdığımda dizel tıkırtısını duyunca şaşırdım ve son derece rahatsız oldum. (Bu olay C5-508-Insignia dada geçerli) ben mi benzine fazla alıştım bilmiyorum ama, TSI motorlu Passatı çalıştırın, çok ciddi söylüyorum anlamanıza İMKAN YOK. Ama dizelde durum farklı. Neyse ki ilerledikten sonra yol-motor-rüzgar sesi gelmiyor (ama ben aracı sanırım en fazla 115km/s ye kadar çıkarabildim)

    Çok tartışılan çekiş konusuna geliyorum.. Beyler, bayanlar 105hp dizel motor BU ARACA YETİYOR. 3 kişiydik, klima hafif modda açık, devirli bir kullanımda 250nm torku rahatlıkla hissediyorsunuz, gerçekten aracın tek eksiği otomatik şanzıman. Konfor-yalıtım çok iyi. D segmentinin hakkını veriyor, klimanın çalışması başarılı, RCD-510 müzik sisteminin performansını zaten Golf'ten biliyorum, yine D segmentinin hakkını verir nitelikte. Direksiyon netliği çok iyi, şanzıman geçişleri neredeyse kendiliğinden yapıyor, araçta stop&start ve hill holder gibi ekipmanlar da mevcut. Tüketim ortalamasını hatırlamıyorum, virajlara da aman aman bir hızla girmediğim için net birşey söylemem mümkün değil ama ESP standart ve yol tutuşun bir önceki kasaya göre iyileştirildiğini pek çok kaynaktan okumuştum.

    Araçtan son derece mutlu ayrıldım, aklımda kalan olumsuz yanları:

    1- Motoru ilk çalıştırdığımda duyduğum dizel tıkırtısı
    2- Comfortline donanımındaki koltuk kumaşı
    3- Sürüş karakterinin(bence) vede ortak parça kullanımının Golf-6 ya çok yakın olması (Passat kötü anlamında demiyorum, Golf fazla iyi.)
    4- Otomatik şanzıman eksiği.
    5- Satış Fiyatı.

    Bunların dışındaki tüm kriterlerde mükemmele yakın diyebilirim gönül rahatlığıyla. Mistubishi ASX yazısı da biraz sonra sizlerle, sorusu olan varsa burdan veya PM' ile sorabilir.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.