Şimdi Ara

Tesla'nın Türkiye satışlarındaki düşüş devam ediyor: Sebepleri neler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
1.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla'nın Türkiye satışlarındaki düşüş devam ediyor: Sebepleri neler?
    Tesla, Türkiye pazarına geçen yılın Nisan ayı başlarında Kemal Geçer'in Genel Müdürlüğünde adım atmış ve özellikle "Tesla takipçileri" tarafından yoğun ilgiyle karşılanmıştı. Türkiye'deki satışlarına Model Y ile başlayan Tesla, rekabetçi fiyatlarıyla dikkati çekmişti.



    4 Nisan'daki tanıtım toplantısında, Türkiye'de satışa sunulan tek model olan Model Y'nin arkadan itişli ve 430 kilometre menzile sahip versiyonunun fiyatı 1 milyon 548 bin lira olarak belirlenirken, çift motorlu ve 533 km menzile sahip versiyonun 1 milyon 619 bin liradan, yine çift motorlu performans ağırlıklı 514 km menzile sahip versiyonun ise 1 milyon 778 bin liradan satılacağı belirtilmişti.



    Türkiye için ilk teslimatları 2023 Mayıs'ta Berlin'deki fabrikasından gerçekleştiren Tesla, lansmanın ardından 4 ay içerisinde 10 binden fazla satış yaptı.



    Türkiye Genel Müdürü 2 yılda istifa etti, yerine yönetici atanmadı



    ODMD verilerine göre, Tesla'nın 2023 yılı aylık satışlarına bakıldığında Mayıs ayında 200, Haziran ayında da 800 adetlik teslimat gerçekleştirdiği görülüyor. Temmuz ayında 1500 adet satış gerçekleştiren marka, en yüksek satışını ise 4700 adetle Ağustos ayında yaptı. Ağustostan sonra Tesla'nın satışları bin adetlerin altında seyretti ve marka, 2023'ü 12.150 adetlik satışla tamamladı.



    Ancak satılan araç sayısıyla doğru orantılı bir satış sonrası hizmet servisi sağlanamadığı nedeniyle müşteri memnuniyetsizliği ortaya çıkmaya başladı. Satış sonrası hizmet sürecini kısıtlı personelle yöneten Kemal Geçer, 2023 Kasım'da sosyal medya hesabından yayımladığı mesajında 2 yıldır yürüttüğü Tesla Türkiye Genel Müdürlük görevinden başka bir projeye odaklanmak için ayrıldığını duyurmuştu.



    Ancak Geçer'in yüksek satış adetlerine rağmen Tesla merkezden özellikle satış sonrası hizmetlerle ilgili yeteri kadar yatırım ve destek alamadığı gerekçesiyle görevinden ayrıldığı öne sürülüyor. Diğer yandan Kemal Geçer'in yerine Türkiye özelinde bir yönetici görevlendirilmedi.



    2024 yılına kötü başladı



    Bu yıla kötü bir başlangıç yapan Tesla Ocak'ta 220, Şubat'ta 75 olmak üzere iki ayda toplam 295 adet Model Y sattı. Tesla'nın satışlarındaki düşüşün arkasındaki nedenler merak konusu oldu.



    AA muhabirinin sektör uzmanlarından derlediği bilgilere göre, özellikle "Teslamania" olarak adlandırılan Tesla hayranlarının taleplerinin büyük ölçüde karşılanmış olması, piyasada araç bulunurluğu sorununun yavaş yavaş ortadan kalkmasıyla başka araçlara yöneliş olması, artan fiyatlar ve satış sonrası hizmetlerle ilgili sorunlar yaşanması nedeniyle Tesla'nın satışları neredeyse durma noktasına geldi.



    Tesla fiyatları 3 milyon lirayı aştı



    Bu noktada Tesla'nın Mart fiyatlarına bakıldığında Model Y'nin arkadan itişli ve 430 km menzile sahip versiyonunun baz fiyatı, aracın ilk satıldığı 2023 Nisan'a kıyasla yüzde 68,25 artarak 2 milyon 605 bin liraya yükseldi.



    Tesla Türkiye'nin internet sitesine bakıldığında, martta Model Y'nin uzun menzilli versiyonu 3 milyon 81 bin lira ve yine çift motorlu performans ağırlıklı 514 km menzile sahip versiyonu ise 3 milyon 334 bin liradan satışa sunuluyor. Aracın tahmini teslimat süresi için ise Nisan-Mayıs ayları gösteriliyor.



    Sektör temsilcileri, Tesla'nın söz konusu fiyatlarla elektrikli otomobil pazarında rekabetçi olamayacağını belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.1092 beygirlik Porsche Taycan Turbo GT tanıtıldı: Tam bir pist canavarı



    Satış sonrası hizmetler şikayet konusu



    Fiyatlardaki yükselişin yanı sıra Tesla'nın satışlarını etkileyen diğer nedenlerden olarak görülen "satış sonrası hizmetler" tarafında da sorunlar yaşanıyor.



    Türkiye'de sadece İstanbul'da Bakırköy ve Tuzla'da servis merkezleri bulunan Tesla, ülkede belli bölgelerdeki anlaşmalı kurumlar vasıtasıyla bazı hasar onarımlarını gerçekleştiriyor.



    Bir kaza ya da arıza durumunda uzun servis süreleriyle ilgili çeşitli platformlarda şikayetlerini açıklayan Tesla sahipleri, aynı zamanda yönetimsel anlamda "muhatap bulamamaktan" dolayı da duyulan rahatsızlıkları sıklıkla dile getiriyor. Ayrıca sipariş iptali yapan müşterilerin kapora iadesi konusunda sorunlar yaşadığı da belirtiliyor.



    Tesla'nın Türkiye'deki geleceğinde söz konusu sorunlara getireceği çözümlerin belirleyici rol oynaması ve Türkiye pazarına yönelik olarak elektrikli otomobil pazarı paralelinde yeni stratejilerini açıklaması bekleniyor.



    Tesla'nın 2023 yılı ve 2024 yılı satış adetleri şöyle:



    Tesla 2023 Satışları Tesla 2024 Satışları
    Mayıs: 200 Ocak: 220
    Haziran: 800 Şubat: 75
    Temmuz: 1500  
    Ağustos: 3000  
    Eylül: 4700  
    Ekim: 500  
    Kasım: 900  
    Aralık: 550  
    Toplam: 12.150 Toplam: 295


     




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/teslanin-turkiye-satislarindaki-dusus-devam-ediyor/3162112







  • Paradan ziyade bence de düşüşün sebebi, piyasanın küçük olmasından dolayı ve ana merkezler ile olan mesafenin uzaklığından dolayı yeterli desteğin sağlanamamasından dolayıdır. Yoksa Şubat'ta araç satışları nasıl önceki seneye göre daha da arttı ise, bu da artabilirdi. Ülkeye para girsin diye, kaynağını sormayacağız diyerek, onca dünya çapında aranan, balkanların, rusyanın ve daha nice ülkelerin uyuşturucu baronları, kumar, insan ve daha bir çok suçta patronları ve onların adamları geldi. Bunlar sınırsız paralı insanlar. Ülkeye gelip, mafyatik işlerine bisiklet üzerinde ya da egea ile devam edecek halleri yok. Boşuna kara listeye alınmadık.
    Çıkarımlarınızı eksik buldum.

    Tesla geldiği zaman 5 yaşındaki aracımı döviz bazında aldığım fiyatın %50 fazlasına satıp 80 bin dolar civarına Tesla aldım. Şu an aynı aracı satmak istesem o dönemki fiyata satamam ve Tesla da 100 bin dolar civarına kadar artırdı fiyatları.

    Açıkçası alanların büyük kısmı %220 ÖTV yerine %50 ÖTV olduğu için, araçtan ve ekonomiden anladıkları için aldılar. Türkiye gerçeğini bildikleri için ve bu aracın içten yanmalı motorla ve yamyam distribütörlerle gelse fiyatının en az 2 katı olacağını biliyorlar.

    Aldığıma bırakın bini, bir pişman bile değilim.
  • Parası olan aldı, gerisinde de para yok.

  • Servis hizmeti ağı zayıf olması talebi azaltır.Servis zayıf olan aracı kim almak ister.

  • Fiyatı sürekli artıyor diye yatırımlık aldı herkes kapış kapış, piyasa durunca duracak tabi son 2 yılda Türkiyede satılan araçların yüzde kaçı biniciye gitti ki

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fiyatlar bu kadar basit, 1 sene önce 1.6 milyon tl olan araç şuan 3 milyon tl ye yaklaşmış 3 milyon verdikten sonra bir sürü araç var yemişim teslasını

  • teslaydı tosla oldu :D

  • memleket otoparksız apartman dolu, kim nerede şarj edecek bu arabaları?

  • Paradan ziyade bence de düşüşün sebebi, piyasanın küçük olmasından dolayı ve ana merkezler ile olan mesafenin uzaklığından dolayı yeterli desteğin sağlanamamasından dolayıdır. Yoksa Şubat'ta araç satışları nasıl önceki seneye göre daha da arttı ise, bu da artabilirdi. Ülkeye para girsin diye, kaynağını sormayacağız diyerek, onca dünya çapında aranan, balkanların, rusyanın ve daha nice ülkelerin uyuşturucu baronları, kumar, insan ve daha bir çok suçta patronları ve onların adamları geldi. Bunlar sınırsız paralı insanlar. Ülkeye gelip, mafyatik işlerine bisiklet üzerinde ya da egea ile devam edecek halleri yok. Boşuna kara listeye alınmadık.

  • SaxHobbit kullanıcısına yanıt
    Aynen, piyasada çok pahalıydı ucuz diye herkes bayiye başvurdu, sonradan gelenleri zamlı fiyattan aldılar, satamadılarda, ellerinde kaldı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla'nın Türkiye satışlarındaki düşüş devam ediyor: Sebepleri neler?

    Peynir alamıyoz kanka. Sebepleri simitçi bıyıklı bi takım tipler ve sevdalıları.

  • Teslanın bu memlekette az satması kadar doğal bir şey olamaz, elektrikli olması bile başlı başına şimdilik ciddi bir sebep, tabi tek sebep bu değil ama gerçeği görmek isteyen çok az, rekabette olduğu araçlara göre artısı ekisi onu zora sokacak bir gerçek.

    Baz modelin fiyatı 2.4milyon'dan 2.6milyona zam yemiş mart itibariyle, o seviyedeki araçlara bakar mısınız? rakiplerinden kalite manasında artısı nedir? zevk meselesi kısmı can damarı ama ülkemizde de bu aracı sevecek kitle az, satacağı kadar sattı zaten.

    Rahatlıkla diyebilirim ki bu fiyatlarla rakipleri daha albenili duruyor, 2. araç olarak dahi gidip Tesla alacak bir hissiyatım yok.

    Son olarak yolda izde gördüğümde farklılık olarak dikkatimi çekiyor, çok yalın hatları var beni irite ediyor, elektrikli olup bunu kusan tasarımların tam tersi yuvarlak hatları var kalite algısıdı anlatıldığı gibi değil, ortada zevk tercih meselesi gibi hayata dair bir gerçek var durum bu.





  • Tesla yanlış bir zamanda Türkiye geldi. Enflasyon alım gücünün düşmesi sonuçları buraya getirdi. Tesla alanların çoğu da bir heves teslam var desinler diye aldılar. Çok fazla araçtan anladıklarını da sanmıyorum. Aldıklarına da bin pişman oluyorlar bu haberden de bunu anlıyoruz. Çinli firmalar güven vermiyor diye söyleniyor, ama teslanın da onlardan farkı yok gibi. Yakında çekip giderse alanlara geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Portraitclub -- 12 Mart 2024; 17:57:55 >
  • Portraitclub kullanıcısına yanıt
    Çıkarımlarınızı eksik buldum.

    Tesla geldiği zaman 5 yaşındaki aracımı döviz bazında aldığım fiyatın %50 fazlasına satıp 80 bin dolar civarına Tesla aldım. Şu an aynı aracı satmak istesem o dönemki fiyata satamam ve Tesla da 100 bin dolar civarına kadar artırdı fiyatları.

    Açıkçası alanların büyük kısmı %220 ÖTV yerine %50 ÖTV olduğu için, araçtan ve ekonomiden anladıkları için aldılar. Türkiye gerçeğini bildikleri için ve bu aracın içten yanmalı motorla ve yamyam distribütörlerle gelse fiyatının en az 2 katı olacağını biliyorlar.

    Aldığıma bırakın bini, bir pişman bile değilim.

  • Modası geldi ve geçti.

  • Türkiyede arabayı kullanıcı almıyor ki. %90 alsatçı komisyoncular alıyor. Alsatçılar da yeterince stokladı herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satışlarının azalmasının en büyük sebebi. 100 bin dolar barajına yaklaşması.

  • Haketmediği bir fiyatı var. Ortaya bir ekran koymuş zaten tipi de güzel değil. Rakipleri o paraya çok güzel tasarımlara sahip.

    Üstüne de servisi sıkıntılı. Genel müdür bile atamıyor adamlar bizimkiler hala yok fiyat yok bilmem ne. Zaten togg ile rekabet şansıda yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Takriben 15 yıldır,zaman zaman kamufle Kol gibi enflasyon var ülkede, halkın umurunda değil,

    iki ufacık teneke ton balığı 150 TL bugün kü fiyatı,bir sepet yumurta 140, bir litre zeytin yağı 260, ortalama bir ab ülkesinde 3o bin dolarlık model3,. Yuksek vergiden 2 milyon xx ülkede...

    Yuksek faizleri,akıl dışı vergiler ,tepkisiz bir toplum

    Tesla ve seviyesinde markalar cok durmaz gidecek tir.

  • Tesla türkiyede tutunamaz bu fiyatlarla ve servis ağı olmayışıyla. Ki zaten parası olup almak isteyenler aldı bile elektrikli arabasını. Geri kalanda zaten para yok satsa satsa her ay öyle 50 100 arası zor satar. BYD cherry togg vs bir sürü marka var rekabet zor.

  • O kadar paraya kalitesiz ve çirkin araba satılmaz tabii , geçen youtube da yurtdışı Türk kullanıcı bunda ettiğim zararı hiçbir araçta etmedim diyordu yani yurt dışında da durum aynı %50 zarar etmiş şuan 29000 euroya satamam diyordu.
    Bunun sebebinide anlatırken söyledi yandan geçen aracın sesini duyuyorsunuz diyor ,yani o kadar para ver izolasyon zayıf , dışarıdaki sesler içeride.Model Y nin yan cam ile kasa arasındaki boşluğa kimse bakmıyor mu neredeyse 1cm den fazla , çerçevesiz cam tercihinin sonuçları ,sekizsilindir bile teslasını bıraktı sürekli togg da :))

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.