Şimdi Ara

Tesla'nın en ucuz otomobili Model 3'ün fiyatı belli oldu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
4.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wozzhan

    Petrol şirketleri ⛽ bunların önüne nasıl kesmedi hayretle izliyorum.

    Petrol devleri nükleer santral işlerine el attılar ondandir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim benzinli yerli cadillac 35000liraya satılamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    burda bu araba en az 150 bin olur....

    her tesla otomobil haberinde bu karbon yorumsun
  • mustang'de o fiyatlarda, burada 300bin tl civarına satılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    ilk ağaoğlu aldı elektirikli aracı vergilendirmede ne yapacaklarını bilemediler. en üst vergi diliminden vergileme yaptılar... Alın size teşvik.

    Ali ağa oğlunun kaldığı kim bilir kaç bin dolar en ozeli dır.

    Eeeee o fiyat tr de lüks kısma giriyor ne yapacak toros gibi 6 ayda 20 TL mi alacak bunun vergisi daha düşük olur ona gore

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    mustang'de o fiyatlarda, burada 300bin tl civarına satılıyor

    2.3? Ötv falan?
  • Elektirikli araçlarda %kaç vergi alınıyor bilen bi arkadaş bilgilendirirse iyi olur.
    Forum ahalisi 500 bine kadar çıkarmış.
  • Menzil 320 km imiş. Batarya muhabbeti nasıl kaç TL kaç sene gider ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Elektirikli araçlarda %kaç vergi alınıyor bilen bi arkadaş bilgilendirirse iyi olur. Forum ahalisi 500 bine kadar çıkarmış.


    KDV ve ÖTV alınıyor. KDV %18, ÖTV motor gücüne göre %3, %7, %15 olarak değişiyor. Yalnız ilk önce ÖTV ekleniyor, daha sonra vergili fiyat üzerinden KDV ödüyoruz. Yani ÖTV'nin de KDV'sini ödüyoruz. Gerçi ÖTV'nin olduğu her ürün için geçerli bu durum.

    Vergiler çok yüksek aslında ama fosil yakıtlı araç vergilerinin yanında düşük kaldığı için Türkiye içinde düşündüğümüzde vergi avantajı var.

    500bin diyenler desteksiz sallayanlar, ciddiye almayınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    35 bin dolar bizim burda 300 bin olur

    Olmaz iste.

    Neden mi soyle:

    1) Tesla karina arac satmiyor! (Eger Tesla bayi acip satacaksa tabi, gidip galerilerden bahsetmiyorum). Ornegin bazi firmalar bazi ulkelerde daha fazla paraya satar distributor diye, Tesla buna izin vermiyor.

    2) Elektrikli aracin vergisi dusuk

    Ha fiyatlara elektrikli tasit diye ABD de yardimci oluyorlar (federal hukumet sanirim 7500 dolar oduyor). Yani duz hesap 45-50 bin dolar + elektrikli arac vergisi neyse Turkiye fiyati da o civarda olur diye tahmin ediyorum.
  • ThisisaNightmare T kullanıcısına yanıt
    Birak hocam tesla s 70.000 dolar bandinda fiyati sahibinden e girip bir de oradaki fiyatlara bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Birak hocam tesla s 70.000 dolar bandinda fiyati sahibinden e girip bir de oradaki fiyatlara bakin.

    Tesla S yazip bakiyorum sahibinden e. Cikan sonuclarin hepsi galeriden. En ucuzu bu:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-elektrikli-araclar-elektrikli-otomobil-narin-den-2014-tesla-model-s-p85-plus-266779851/detay
    Su arac dikkat ettiysen P serisi, tesvik fiyatindan onceki hali ABD de (su an satilmiyor eski model diye) $108k
    ustune aracin gelmesi, sartlarin uygulamnasi vs desen 115k olur o.

    Ustte birisi demis avrupa fiyatini baz alin diye bence o daha dogru olur. Simdi ayni aracin avrupa fiyati da 101k Euro. Zaten 101k Euro 113k USD ediyor. Yani burdan da goruyoruz ki araci ABD den Avrupa'ya yolladiktan sonraki fiyatina denk geliyor.

    Simdi 100k euro diyelim. KDV + OTV + Gumruk vergisi 50% olsa, eder sana 150k Euro Turkiye icin fiyat. Sahibinden.com a bakiyorum bu araci 0 km ozel siparis getirenler 180k euro fiyat biciyor. Yani 30k euro galeri kendisine kar payi koyuyor.

    Sen Sahibinden.com'da 70D RWD bulsan ayni hesapla o arac 65k euro ya gelicek, ustune 50% gumruk vergisi vs koysan duz hesap 100k euro ya gelicek. Eger Tesla direkt satsaydi bu araci en uygun fiyati TR icin 100k euro olurdu.

    Simdi insanlar diyor ki 35k USD olacak; ustte dedigim gibi bu aracin baslangic fiyati ve Tesla direkt satarsa tahminim arac 65-70k euro nun ustune fiyati gecmez.




  • ThisisaNightmare T kullanıcısına yanıt
    Sonuc itibariyle Turkiye ye gelis fiyati arac fiyatinin yine iki kati oluyor. Ki 3 le de degersiz paramizla carpinca oranin alt gelirlisi bile alirken bizim burda ust gelirli kisilerin alabilecegi bir arac oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gene dediklerinden 1000-2000$ pahalıya satıyorlar. İddiaları S60 fiyatına S60 sınıfı %100 elektrikli araba satmaktı. Gerçekten çok yaklaştılar. Yakındır, duman edecekler piyasayı...

    Bu arada arkadaşlar biraz bilmeden konuşmuşlar.

    Tesla yapısı gereği resmen satış yaptığı ülkelerde (gri ithalat olmayan ülkelerde) doğrudan kendisi satış yapıyor. Tesla Türkiye'de kuruldu diye biliyorum.

    Yani, Tesla'nızı Türkiye'de Tesla'dan alacaksınız. Eğer Iphone gibi bölge bölge fiyatlama yapmazlarsa 35.000$'lık vergisiz satış fiyatına yakın bir fiyattan burada da satışa sunulur. Doğrudan üreticinin sahip olduğu Türk şirketi ile muhatap olacaksınız. Arada distribütör olmayacak. Fiyat adaletsizliği konusunda gürültü çıkartırsanız, bunun yetkililerce duyulmazdan gelinemeyeceği, suçu başkasına atamayacakları anlamına geliyor.

    Elektrikli arabaların güçlü olanlarının KDV'si %18, ÖTV'si %15. Güçsüz olanların KDV'si %18, ÖTV'si %5. Bu araba %99 ihtimal güçlü sınıfa girecektir.

    Yani vergisiz satış fiyatı üzerine %18 + %15 koyunuz. Bunun birkaç bin dolar üzerinde bir satış fiyatı olursa, biliniz ki o da Türkiye'deki Tesla'nın karı. O fark çok olursa, cödürdediğiniz zaman suçu distribütöre atma gibi bir imkanları yok. Ya doğrudan Apple gibi, "Türkiye'de fiyatlandırmamız bu, yerse" ya da "pardon abi." demek durumundalar.

    Üçkağıt yok. Düzenbazlık yok. Açık ve net.

    Otomotiv sektöründe daha fazla markayı doğrudan Türkiye'de görmeyi çok isterim. Piyasanın dengesini müşteri lehine çok fena bozabilir bu durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Şubat 2016; 17:56:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Sonuc itibariyle Turkiye ye gelis fiyati arac fiyatinin yine iki kati oluyor. Ki 3 le de degersiz paramizla carpinca oranin alt gelirlisi bile alirken bizim burda ust gelirli kisilerin alabilecegi bir arac oluyor.

    ABD fiyati = Aracin fiyati - tesvik fiyati = 35 bin dolar

    Avrupa fiyati = Aracin fiyati

    Turkiye fiyati = Aracin fiyati + 50% lik vergi

    50% lik TR vergisi + ABD Fedaral hukumetinin tesvik fiyati yaklasik olarak aracin fiyatina denk geliyor olabilir.

    Fakat demek istedigim olay boyle bir arac Turkiye'ye 10 kat daha fazla parayla gelmez.

    Zaten Tesla su araci cikarinca buyuk ihtimal Turkiye'ye girer neden girmesin ki?

    1) Elektrik ucuz (cogu ulkeye gore)
    2) Bir yer kiralamak ucuz (cogu ulkeye gore)
    3) Motorlu tasit vergisi cok yuksek (ki Elon Musk, Tesla nin CEOsu aslinda Amerika'da olmasi gereken de bu demistir; yani Turkiye, Tesla'nin CEO su ile ayni kafada su anda); BMW 3, A4, MB C sinifindan daha ucuz olacagi kesin.




  • İyi fiyat ama abd için iyi fiyat.

    ABD de orta seviye birisinin maaşı 2000-3000 dolar arası. Kira + yiyecek vs gideri dışında eğer ailede 2 kişi çalışıyorsa min 1000 dolar biriktirmek mümkün. Orta sınıf bir abd yada zengin Avrupa ülkesinde yaşayan vatandaş alabilir.


    1000 Euro dan 35 ayda öder.

    İş Türkiye ye gelince ekstra vergi vsvs

    Min fiyatı 120 000 TL yine orta sınıf iki kişinin çalıştığı aile diyelim

    4000 TL gelir 1000 TL tasarruf

    120 ayda alabiliyor. 10 yıl yani diğeri 3 yılda alırken 10 yıl aynı işi yapsalar bile ülkesinin durumu ve parasının değeri nedeniyle 7 yıl daha fazla ödemek zorunda.


    Ve abd li benzine 0.60 cent öderken Türk 0.60*kurus değil 5.00 ödemek zorunda. 9 kat daha pahalı

    Türkiye'nin kendi arabasını yapması kesinlikle şart oldu.


    Dünya'daki sistem eğer uretemiyorsan ben urettigim için yolarım seni diyor. Hemde paranın takas değerini belirliyor.


    40 000 TL ye 400km menzilli yerli araba olursa süper olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Desenize, elektrik faturasından çok otomobilin ilk faturası ağır olacak! :D

  • Bizde sanayide elektrikli motor dönüşümü yapanlar var 25 bin TL gibi rakam mal oluyor. Hatta ankarada taksiler varmış kullanan. Ona bile destek gelmedi satamadilar bi turlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Birak hocam tesla s 70.000 dolar bandinda fiyati sahibinden e girip bir de oradaki fiyatlara bakin.

    Sahibinden dekiler genelde dolu model s ler. O araçlar Avrupada da 120 bin euro yu buluyor. En boş 90kw araba 80 bin euro. Ayrıca getiren adam üstüne bir miktar kar koyup öyle satıyor. Sen Avrupa gidip kendi aracını alabilir ya da interneten sipariş edebilirsin. Gümrüğe geldiğinde vergilerini ödeyip ve resmi işlemleri yapıp araca sahip olabiliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Elektirikli araçlarda %kaç vergi alınıyor bilen bi arkadaş bilgilendirirse iyi olur.
    Forum ahalisi 500 bine kadar çıkarmış.

    Ben yazdim okuyabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.