TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (831. sayfa)




-
-
-
o rejenerasyonla ilgili bir durum aslında. sürekli dur kalk ağır akan trafikte sürersen günün sonunda bir ihtimal 500 üzeri bir menzil yakalanabilir.
Bir de şöyle bir detay var çoğu kişi gözden kaçırıyor. Şimdi bu araç yattığı yerde şardan %1 veya 1,5 kayıp ediyor. 500 km yi 5 günde yapmaya kalksan 1,5 *5 = 7,5% kayıp kendi kendine gidiyor o da zaten 40 Km yapar.
Yani fabrika verileri benzinli araçlar gibi değil. Ancak arabayı hiç yatırmadan , hiç uzun yola çıkarmadan trafik içinde ve uygun hava koşullarında mümkün olabilecek bir şey . Ama şuna da katılıyorum %100 şarjda olan bir aracın ekranında en azından bana kağıt üstünde vaad ettiği tam km yi görmem gerekirdi.
Mg zs mi o suv olan modelin şehir dışı 420 şehir içi 580 mi öyle bir verisi var. Bir arkadaşım ısrar etti ve 550 km yi şarj etmeden gördü İstanbul yoğun trafiğinde.
-
Çok doğru, araç park ettiğimde her gün %1 yiyor ve ben yaklaşık 5-6 günde 1 şarj ediyorum, yani %6 gibi bir kaybım var, 50km kaybımı açıklar 👍
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Motorlu taşıtlar vergisi 2 taksit çıkıyor bende biri 2. Taksit diğeri ek mtv 1. Taksit diye çıkıyor. Aracımı 22 eylülde teslim aldım geçen senede bu aylarda 0 bir araç almıştım ve mtv çıkmamıştı bu ek mtvden dolayı mı karıştı yada ilk mtvnin 2. Taksidini tesla ödemesi gerekmiyor mu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nobre19 -- 2 Ekim 2023; 20:5:57 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tesla Türkiye’ye veya uygulama üzerinden servis mesaj kısmından mail atıyorsunuz size bir metni onaylamanız ve vın no kredi kartı gibi bilgiler isteyen bir onay maili daha atıyorlar sonra alıcı ödemeli kargo
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İyi Akşamlar
Pad çabuk şarj ediyor ancak iphone çok ısınıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Band izleri benim araçtada var ve zor çıkıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tamamen yalan, ben kapağı söküp baktım. Bomboş. Alt yapı olanlarda o demirin bağlanacağı yer ve elektrik tesisatı hazır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Aracı kullanmadığım çok oldu. Yaklaşık 6 günde yüzde 1 sarjı azaldı. Günde yüzde 1 sarjınız azalıyorsa ve sentry mode ile sıcaklık koruması kapalı ise bir sorun vardır aracınızda.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tesla uygulamasını açtınız mı gün içinde o da azaltıyor diyorlar. Ben açmadan duramıyorum saat başı bakıyorum oyuncak yaptım. 😄
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aşırı ısınıp şarjı yarıda kestiği için telefonu ya bardaklığa, ya da şarj etmemesi için ters koyuyorum. (iPhone 13 Pro)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lenduhacafer -- 2 Ekim 2023; 23:6:41 > -
Ben aşağıda bahsettiğim yerden almıştım. Ancak bu forumdan daha sonra aynı yerden alan bazı Tesla sahipleri yüksek gümrük vergisi ödediklerini belirtti. Ben 185 TL ödemiştim:
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156840481
-
Apple'ın kendi sattığı magsafe charger dışında hiçbir cihazdan memnun kalmadım.
Third party masa üstü olanlar
Gece saat+radyo fonksiyonu olanlar
Volvo
Tesla
BMW
Hepsi şarj etmek yerine telefonu ısıtmak tan başka bir işe yaramıyor...
Magsafe charger'i Arabaya bir yere bana bakacak sekilde sabitleyip telefonu da ona tutturmak tek çözüm. 3 yıldır Volvo'da böyle cok rahat ettim. Tesla için de magsafe charger tutucu arıyorum...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Silecek (yağmur algılama) kesinlikle sorunlu. Çünkü jel sensör yerine kamera kullanıyor ve oldukça başarısız maalesef. Bugün serviste idim, silecek şikayetlerimin genel olarak Tesla araçlarının tümünde olduğu söylendi:
* Ön cam kameralarının önü (ve ön cam) çok temiz olmasına karşın akşam vakti yol ışıklarını yağmur olarak algılayıp çılgınca çalışabiliyor silecekler. Özellikle akşam Osmangazi köpüsünde hiç sekmiyor.
* Az yağmurda, ışık değişimlerinde olur olmadık yerde yine çılgınlar gibi çalışıyor.
Bu hatalar kötü araç sensörlerinde bile görmeye alışık olduğumuz hatalar. Ancak asıl sorun şu:
* Islak otobanda yağmur yağmadığı halde öndeki araçların havaya kaldırdığı su ve çamur, ön camı görünmez hale getiriyor. Ancak bu durumda silecekler çalışmıyor. Bunu epey test ettim haftasonu. En son hem manual çalıştırmak zorunda kaldım.
Otomol'deki servis yetkilisi de durumun böyle olduğunu ve sileceklerin bu şekilde çalıştığını söyledi. Araç yağmursuz havada şeritleri görebiliyorsa, silecekleri çalıştırmayabiliyormuş. Bilmiyorum test eden oldu mu?
Dikiz aynasından gelen zırıltı
Bugün asıl Otomol'e dikiz aynasını tutan ve ön kameraları tutan plastik donanımdan gelen zırıltı sesi için gittim. Az pürüzlü otobanda bile bu zırıltı sesi kabusa dönüşebiliyor... Bunun çok sık karşılaştıkları ve çözümün bildikleri bir sorun olduğunu söylediler. Hakikaten de giderdiler, kutu içinde bir kart sallanıyormuş. Bu zırıltıdan rahatsız olan varsa bit randevu almalı. Ancak servis ve yetkililer kelimenin tam anlamı ile "overdose" olmuş. Toplam 15 dakika süren bu işlem için 4 saat sonra işlem yapılabildi. Yetkili ise oldukça nazik idi ancak işlere yetişmesi -gördüğüm kadarı ile- pratik olarak mümkün değil.
Servise gelenlerin ekserisi dinlediğim kadarı ile sorunu tekrar eden kişilerdi. Arka taraftaki otopark ise daha vahim... Az veya çok hasarlı Tesla'lar ile doluydu. Öyle kısa sürede çıkacak bir görüntü de yoktu. Uzun süredir bekliyorlar gibi görünüyorlardı. Camı-çerçevesi kırılanları çöp poşetleri ile bantlamışlar ama çok profesyonelce olduğunu söylemem mümkün değil. Amman trafikte dikkatli olun ve bir kaza-bela yaşamayın.
son olarak,
Farları buğulananlar?
Benim başıma gelmedi ama bir araç da yağmur sonrası farlarında oluşan nem ve buğu için gelmişti. Ancak maalesef Tesla'nın standartlarında bu da "normal"miş. Yani Tesla Uluslararası'nın kırmızı kitabına göre bu durum normal olarak görülüyor ve garanti kapsamında bir onarım yapılmıyor. Bir süre sonra kendi kendine geçeceği öngörülüyor ve 0 km aldığınız Teslanızın farlarını bu halde kullanmanız normal karşılanıyor. Burada servisin bir kabahati yok, tamamen aldıkları bilgi bu.
Umarım katkısı olur,
Saygılarımla.
-
Kesinlikle; Magsafe standart olsa keşke :)quote:
Orijinalden alıntı: dreadknightApple'ın kendi sattığı magsafe charger dışında hiçbir cihazdan memnun kalmadım.
Third party masa üstü olanlar
Gece saat+radyo fonksiyonu olanlar
Volvo
Tesla
BMW
Hepsi şarj etmek yerine telefonu ısıtmak tan başka bir işe yaramıyor...
Magsafe charger'i Arabaya bir yere bana bakacak sekilde sabitleyip telefonu da ona tutturmak tek çözüm. 3 yıldır Volvo'da böyle cok rahat ettim. Tesla için de magsafe charger tutucu arıyorum...
Şarj bölümünü kapatma seçeneği olsaymış keşke.
Bu tarz bir ürün aldım; memnunum:
t parts | türkiye'nin İlk ve tek tesla aksesuar ve yedek parça mağazası
Model 3 Y Kablosuz Şarj Yeri Pedihttps://www.tparts.com.tr/model-3-y-kablosuz-sarj-yeri-pedi-149
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 2 Ekim 2023; 22:8:25 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Tesla'nın parçaları inanılmaz fahiş fiyatlara satılıyor. Uzay mekiği aksesuarı alıyoruz sanki 🤬🤬🤬
Aliexpress'te bile benzer durum mevcut yeni olan her şeye çok pahalı fiyat istiyorlar..
3bin küsurata paspas mı olur, uyduruk yan sanayi spoiler mi olur😡
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 2 Ekim 2023; 22:24:13 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamda foruma dikiz aynasındaki ses sorununu yaşayan var mı diye yazacaktım siz paylaşım yaptınız. Bende randevu alıp gidicem servise gerçekten inanılmaz bir ses 1.3 dobloya biniyoruz sanki. 😁
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şu yazdıklarımızdan sonra cumartesi günü aldığım performans aracımı ilana koymayı değerlendirmeye basladim... Ariza ciksa yandik.. Uyduruk Çin markalarında bile bu kadar rezalet servis olamaz ama bizim topluma müstehak, hala araçlar yok satıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 2 Ekim 2023; 23:34:53 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X