Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2676. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: acar.ahmethakan , 1453since , cmkrcn
3 Kayıtlı Üye ve 29 Misafir (9 Mobil) - 23 Masaüstü9 Mobil
5 sn
53.518
Cevap
1.390
Favori
3.550.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #4
Sayfa: önceki 26722673267426752676
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    LFP bataryayı %100 yapmak zararsızdır demiyorlar. NMC bataryayı %100 yapmaya nazaran daha az zararlı diyorlardı. Evde şarj ettiğim zamanlarda şehir içinde takılacaksam ilk şarjda %80 sonrakinde %100 takılıyorum.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Lr nin avantaji sadece ihtiyac hallerinde ekstra yüzde 20 bekleyen bir kapasitemiz var onu aktif edip 100km kazanabiliyoruz. Gunluk kullanımda menzil açışından fark yok. Ayda bir kac kere uzun yolculuk yapan adamlar icin vs faydalı. Bir de kalibrasyon derdiniz olmuyor. Haftada bir kalibre istemiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoldPunch -- 25 Ağustos 2025; 16:26:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Ister NMC olsun ister LPF, hepsi lithium ion pildir. Hepsi surekli %100 sarj edilirse degredasyona ugrar. LFp kimyasi geregi NMC ye gore daha fazla %100 sarja ihtiyac duyar kalibrasyon sebebiyle. Bu yuzden LFP de kullanim omru yani life cycle (bir pilin kac defa full sarj ve desarj edilecegi sayi) NMC ye gore daha fazladir.


    O yuzden gunluk kullanima gore sarj edilmesi uygundur. Uzun yolculuklar icin iki pildede %100 sarj edip cok kisa bir sure beklemek sorun olmaz ama uzun donemde zararlidir. LFP yi surekli %100 kullanmak sorun olmasa haftada bir %100 sarj edin demezlerdi zaten. Yani anlayacaginiz pili %80 e kadar sarj etmek sadece NMC icin degil LFP icinde gecerlidir. Mesela daha oncede yazdim tum Teslalarin %30 lar civari sarjla teslim edilme sebebide budur. Bir arac uzun muddet park halinde bekleyecekse pilin en az zarar gorecegi degerler %25 - %50 arasi oldugundandir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 25 Ağustos 2025; 16:45:17 >
  • Tüm bu konular benim için çok yeni şeyler. Yanıtlarınız için teşekkür ederim.


    Bir şey daha sorayım öyleyse... Aracı %100 şarj ettiğimizde kalibrasyon başlıyor ya, kalibrasyon bitene kadar araç şarjda mı durmalı yoksa çıkarıp devam ettiğimizde de kalibrasyon süreci devam ediyor mu?

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçta günlük menzil diye bir şey yok. Uzun yol önemli olan. Yoksa şehir içi zaten menzil hesabı yapmıyorsunuz. Belli bir kullanım sonrası farkedeceksiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Kalibrasyon bitene kadar duracak hocam ilki uzun sürer sonra 10 dakika falan, ayda 1 yeterli genelde 20-80 85 aralığında kullanın,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Sarjdan cektiginiz anda kalibrasyon biter. Soyle ozetleyeyim size: LFP lerde sarjin en dusuk oldugu seviye ile en yuksek oldugu seviye arasindaki voltaj farki cok azdir ve uzun sure %100 sarj edilmezse BMS aracin gercekte ne kadar enerjisi oldugunu duzgun hesaplayamaz. Kalibrasyon denilen sey budur iste. Pili son damlasina kadar doldurursunuzki BMS o an gercekten %100 e geldigini bilsin ve menzil hesabini dogru yapsin. O yuzdendir siz ekranda %100 gordugunuz zaman bile arac hala sarj almaya devam ediyordur. Ta ki pil icindeki tum hucreler tamamiyle dolana kadar.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Şarjda kalması gerekiyor. ilk seferki kalibrasyon işlemi 30-40 dk sürebiliyor. Ama sonraki seferlerde bu rakam 15-20 dk lara düşüyor. (bunlar göz kararı değerler.)

    Özetle , LFP bataryalı aracınızı da %100 doluluğa ihtiyacınız olmadığı sürece %80 e kadar şarj etmeniz en mantıklısı olacaktır. ayda bir %100 yapsanız yeterli.

  • major24 M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler 👍🏻

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cmkrcn kullanıcısına yanıt
    Anlaşılmıştır 👍🏻 Çok teşekkür ediyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • umutsen U kullanıcısına yanıt

    PM attım hocam sıze burdan uzun uzun yazmak olur.

  • 2025.32 güncellemesi Yaz güncellemesi olarak yakında kullanıma sunulacakmış, sürüm notları belli olmasa da Grok ve şu an bizim için önemsiz olsa da yeni FSD güncellemesi bekleniyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Low power mode da geliyor bu guncellemeyle. Uzun sure aracı kullanmadiginiz durumlarda bu özelliği açınca bekleme modunda pil tüketimi düşecekmiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    çok doğru ama "En zarar göreceği değer %25 ve altı olduğu durumdur..." %25-50 değil.


    Uzun süreli park için pil %80'e şarj edilmeli, nöbetçi modu, wifi dahil her türlü aktif bekleme servisleri kapatılmalıdır ideal olarak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EUA_ -- 25 Ağustos 2025; 20:11:18 >
  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    Bu konuda bir suru farkli gorus var. Tesla bile uzun sureli park durumlarinda araci %20 altinda tutmayin der. Bunun sebeplerinden biride soguk hava. Herkesin basina gelecek diye birsye yok ama havalarin cok soguk oldugu durumlarda bu dusuk sarj yuzdesinin sorun yarattigi durumlar gozlemlenmis. Ciddi sorunlar degil elbette ama ureticisi bile bunu FAQ a yaziyorsa bir sebebi olmali bence.




    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025




  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Aracinizi gule gule kullanin.

  • GoldPunch kullanıcısına yanıt

    Birde LR in asil sefasi cok uzun sureler kullanilan araclarda ortaya cikiyor. KM arttikca batarya degredasyonu sebebiyle dusen menzile ragmen yinede diger araclara gore ortalamanin uzeri bir menzil sunacak olmasidir.

  • 
Sayfa: önceki 26722673267426752676
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.