Matrah güncellemesi yapılırsa Tesla aynı gün çıplak fiyatları artıracaktır matraha göre, orası kesin gibi. Böyle bir durumda ne olur, SR zaten %10 diliminde olduğu için son fiyat artar. LR çıplak fiyatı artsa bile, %40 tan %10 dilimine geçerse son fiyat düşer, epey düşer. Zaten mantıken iki model arasında $4K-$5K gibi bir fiyat farkı olması gerekir, bizde %10-%40 olayı durumu değiştiriyor. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2352. sayfa)



-
-
Artık sadece DC şarj ediyorum.
Sıtkım sıyrıldı kablo serip toplamaktan.
DC'lerin de kabloları ile uğraşmaktan da ayrı yıldım:)))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sr ile lr arasindaki pil materyalinin farkli olmasi da degerlendirilmeli. Lr deki nmc batarya paketi %20-80 onerildiginden sr ile benzer kullanima sahip olacak aslinda. Uzun yol kullanimi icin bu durum biraz daha farkli ama illaki lr alinmali denecek bir durum da degil bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu hükümeti ne yapacağı belli olmaz Ama ÖTV Matrah güncellemesi zor gibi görünüyor Çünkü zaten yılın ilk çeyreğinde hedefi tutturmuşlar gibi gözüküyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2.7m'a Türkiye'de model y lr yerine alınabilecek hangi araba var hocam? Hala daha en iyi seçeneklerden biri model y lr mi kalıyor?
-
-
"Fiyat/teknoloji/güvenlik/özellik/perfomans/yakıt tüketimi/bakım masrafları" denklemine alındığında Model Y rakipsiz, ister LR olsun ister SR. Yani aynı paraya daha iyi bir araba almak imkansız, hatta yaklaşabilen birşey bile almak imkansız.
Bir yakınım Honda SUV aldı 3milyon civarı, diğeri Model Y SR aldı geçen yıl neredeyse yarı fiyatına. Model Y alan aşırı memnun ve neredeyse bedavaya kullanıyor, yıllık zorunlu bakımı bile yok aracın.
Şahsi fikrim, kişiye göre değişebilir, ama bana bu iki arabadan birini alabilirsin, ücretsiz, hangisini seçersen seç deseler bir saniye bile düşünmeden Model Y seçerim. Araçtaki teknoloji ve güvenlik (güncelleniyor bu arada sürekli) diğer her seçeneği çağdışı, dinazor dönemi haline getiriyor.
Ama LR RWD modelinde fiyat düşecektir diye düşünüyorum USD bazında, şu andaki Türkiye fiyatı $72K USD çok pahalı dünyanın hangi ülkesine kıyaslarsanız kıyaslayın.
-
tesla şimdi deseki sc istasyonları çoğaltıyorum tüm illere yayıyorum ve şarj fiyatını %50 indiriyorum(birçok ülkede ücretsiz), vallahi LR-SR-P hatta eski model teslalar bile kapalı gişe satış yaparlar net...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslanplaza -- 24 Mayıs 2025; 12:41:17 > -
Teşekkür ederim. Hocam ben de LR'ye daha yakındım. En çok stok sorunu %10 luk dilimde olduğu için SR'de vardır herhalde. LR'yi özelleştirip almaya ne zaman başlayabiliriz sizce bunlar bilinmiyor henüz değil mi? Yazın sonuna kadar olur umarım.
-
Hocam bence TOGG t10f'i takip etmek gerekiyor. Eğer piyasa çıkar ise matrah yükseltmesi olur ise belki LR RWD fiyatı da düşebilir. Ama eğer imkanınız da varsa şimdiden SR alıp deneyebilirsiniz sonrasında LR de fiyat düşerse SR'ı satıp yükseltebilirsiniz. Sonuçta SR bu fiyatın altına kolay kolay düşmez.
-
LR RWD envanter gelince rahat alınabiliyor, onda sorun yok, ilk gelecek envanterden alabilirsiniz yani, ne zaman envanter geleceği avrupadaki üretim-talep denklemine göre, ama bence getirecektir Tesla LR RWD modelini üretim arttıkça, üretim yeni başladı sayılır bu modelde.
SR satabilmek için Tesla mecburen 1.4milyon TLyi geçemiyor ülkedeki şartlardan dolayı, o yüzden neredeyse diğer ülkelere göre uygun sayılabilecek bir fiyat var bu modelde, ona göre de talep patlaması var. Bir de geçen yıl SR alanların aşırı memnun kalıp yakınlarına aldırma/bilgilendirme olayı ve medyanın haberleri de eklenince, benim tahminim her hafta en azından 1000 kişi daha dahil oluyor Model Y sipariş verebilme savaşlarına. Yani her geçen hafta almak daha da zorlaşacaktır diye düşünüyorum.
-
Hocam almışken 10 yıl kullanırım diye düşünüyorum çok km yapan birisi değilim. Haftada toplam 100km anca yol yapıyorum.
Hocam İzmir'den teslim almak işime gelir, bu araçlar envanter değil de özelleştirme bölümünden rengini vs kafamıza göre seçip hiç satın alınacak duruma gelmeyecek mi?
-
Üretimin çok artması gerekir o duruma gelebilmesi için, veya avrupada talebin çok azalması.
Bunlar olmadan Tesla geçen yıl sonunda getirilen bir nevi Teslayı frenleme amaçlı "45günde teslimat" zorunluluğundan dolayı özel sipariş açmayacaktır, niye açsınki, gelen envanter dakikalar içinde tükenince.
-
Hocam bence bu pek de önemli değil. %100 pile ihtiyaç duyulan tek zaman uzun yola çıkılacağı zaman. LR araçlar da uzun yola çıkmadan gönül rahatlığıyla %100 yapabilir. Yine uzun yolda gönül rahatlığıyla %20’nin altına inebilir. Şehir içindeyse zaten günlük %30’dan fazla pil kullanmak imkansıza yakın olduğu için şehir içi kullanımda menzilin zaten pek bir önemi yok.
%20-80 muhabbetinin pile zarar vermesi için aracı %100’e getirip günlerce hatta haftalarca o noktada bırakmak lazım. Sadece arada bir uzun yola çıkmadan önce %100 yapıp hemen sonrasında aracı kullanmaya başlayan birisi pile etki yaratmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 24 Mayıs 2025; 13:20:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
az kullanılan yani yatan elektrikli araçlarda LFP batarya sorun çıkarır mı
haftada 1 yüzde 100 şarj ve kalibrasyon yapılmaz ise batarya etkilenir mi...
-
:)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun süre yatacaksa araç %50 civarı bırakın tam dolu şekilde bırakmayın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
şirket aracım var
kendi aracımı da hafta sonları taş çatlasa 100-200 km kullanıyorum
tatiller zaten uçakla
araç 5 gün yatsa haftada 2 gün de kullansam ayda 1'de yüzde 100 şarj ve kalibrasyon yapsam
pili mundar eder miyim...
yani az kullanılan LFP bataryalı araçların, batarya eskime oranına ilişkin bir data arıyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fadeout -- 24 Mayıs 2025; 14:2:16 > -
hafta sonu 200km aracı kullanacam madem kullanmadan önce %100 şarj edip kalibrasyonu ayarlarım sonra yola cıkarım 200km sonra batarya misal %30 a geldimi aracı yatırırım 5 gün birdaha ki hafta sonu tekrar %100 kalibre edip gezerim bu şekilde döngü olur, batarya gayet stabil kalır mundar felanda olmaz, olsa nolcak tesla zaten km dolmadımı 8 yıl garanti veriyor,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslanplaza -- 24 Mayıs 2025; 14:34:10 > -
Pili zorlarsınız
Ha bunu engelleyebilirsiniz, aracı yüzde 80 sarj edersiniz en fazla. Yüzde yüzü sadece hafta sonunda ayda bir yaparsanız, senty modu kullanırsanız sorun olmaz.
Tüm piller için asıl sıkıntı yüzde yüze sık getirmek ve 90 üzerinde kullanmadan beklemektir.
Yalnız bence siz araç almayın zaten. Olan neyse kullanın, hobim benim derseniz siz bilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 24 Mayıs 2025; 15:17:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X