Şimdi Ara

Tesla, kendi evi ABD’de de resmen çakıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla, kendi evi ABD’de de resmen çakıldı
    Satışları uzun süredir beklenen seviyede seyretmeyen Tesla’nın ABD elektrikli araç (EV) pazarındaki payı neredeyse sekiz yılın en düşük seviyesine, yüzde 40’ın altına geriledi. Uzmanlar, bunun temel nedeninin Tesla’nın yaşlanan araç gamına kıyasla piyasada çok sayıda yeni ve daha uygun fiyatlı elektrikli aracın bulunması olduğunu belirtiyor.



    Tesla'ya ABD'de şok



    Araştırma şirketi Cox Automotive’in verilerine göre Tesla araçları Ağustos ayında ABD’deki toplam EV satışlarının yalnızca yüzde 38’ini oluşturdu. Bu, Tesla’nın ABD pazarındaki payının Ekim 2017’den bu yana ilk kez yüzde 40’ın altına düşmesi anlamına geliyor. O dönemde şirket, ilk kitlesel üretim otomobili Model 3’ün üretimini artırıyordu.



    Tesla, kendi evi ABD’de de resmen çakıldı
    Veriler ayrıca Tesla’nın pazar payının Haziran’da yüzde 48,7 iken Temmuz’da yüzde 42’ye gerilediğini, bunun Mart 2021’den bu yana görülen en keskin düşüş olduğunu gösteriyor. O dönemde Ford, Mustang Mach-E elektrikli aracını piyasaya sürmüştü.



    Pazar payı Temmuz’da düşmesine rağmen Tesla satışları aylık bazda yüzde 7 artarak 53.816 adede ulaştı. Öte yandan yeni EV satışları genel olarak %24 artış gösterdi. Rakip üreticilerin satışları ise %60 ile %120 arasında arttı.



    Tesla’daki düşüş ABD ile sınırlı değil. Şirket, 2024 yılında yaklaşık 1,79 milyon araç teslim ederek, 2023’teki 1,81 milyonluk satış rakamının gerisinde kaldı. Bu, Tesla’nın 2011’den bu yana ilk yıllık satış düşüşü oldu. Üretim ise daha da sert bir şekilde, 2024’te yaklaşık %4 oranında azaldı.



    Ayrıca Bkz.Tesla, MultiPass’i duyurdu: Tek hesapla farklı şarj istasyonlarına erişim



    2025’te de düşüş eğilimi devam ediyor. Şirketin ikinci çeyrekte teslim ettiği araç sayısı 384.122, geçen yılın aynı dönemine göre %13,5 düşüş gösteriyor. Özellikle Cybertruck modeli hiçbir beklentiyi karşılayamadı.



    Tesla CEO’su Elon Musk’ın ABD Başkanı Donald Trump ile ilişkisi, DOGE adlı maliyet düşürme ajansındaki görev süresi ve siyasi çıkışları özellikle Avrupa’da şirketin satışlarını olumsuz etkiledi. Ancak uzmanlar, esas sorunun rakip EV üreticilerinin daha yeni ve ucuz alternatifler sunması olduğunu vurguluyor. ABD’de Rivian ve diğer üreticiler Tesla ile doğrudan rekabet ederken Çinli üretici BYD, Avrupa ve kendi pazarında hızlı bir yükseliş kaydediyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/109375-tesla-us-ev-share-drops-eight-year-low.html







  • Haberin altında siyaset faktörü yazıyor. Türkiye'de ise ilginç şekilde tam tersi bir Tesla furyası mevcut ama o da belki EV bazında kısmi alternatifsizlikten veya Tesla'ya dair ülkemize has spesifik bir algıdan dolayı olabilir. Sanki burada Tesla sahibi olmak bir prestij göstergesi gibi. Anladığım kadarıyla Avrupa ve ABD'de işler o kadar öyle değil. Tesla vasıtaları Batı'da Türkiye'deki kadar itibar görmüyor. Tesla'ya tek boynuzlu at veya beyaz Arap atı gözüyle bakılmıyor - buradaki olası vaziyetin aksine.

  • Trump ve Musk faktörü de var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Bizde en yakın rakiplerinin toplamından daha fazla satıyor.

    Fiyat / Performans dengesine bakınca bunun makul bir başarı olduğu görülüyor ancak Togg'un bu kadar ikinci plana atılmaması gerekirdi. T10F'in çıkışının bu kadar gecikmesi ve yapılan ÖTV düzenlemesi tamamen Togg'un aleyhine oldu.

  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Haberin altında siyaset faktörü yazıyor. Türkiye'de ise ilginç şekilde tam tersi bir Tesla furyası mevcut ama o da belki EV bazında kısmi alternatifsizlikten veya Tesla'ya dair ülkemize has spesifik bir algıdan dolayı olabilir. Sanki burada Tesla sahibi olmak bir prestij göstergesi gibi. Anladığım kadarıyla Avrupa ve ABD'de işler o kadar öyle değil. Tesla vasıtaları Batı'da Türkiye'deki kadar itibar görmüyor. Tesla'ya tek boynuzlu at veya beyaz Arap atı gözüyle bakılmıyor - buradaki olası vaziyetin aksine.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Tesla = zengin arabası. Memleketteki bu itibar fetişizmini asla anlamayacağım. Sosyal medyada tesla basit bir araç yaz otur yorumları izle. Komedi. Lüks, üst segment, zenginlik falan. Millet kafayı yemiş.

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Bizde maalesef milli bir duruş yok Natalia hocam. Sıkıntı burada.

    Avrupa'daki tüm ülkelerde Tesla yerle yeksan oldu sırf Elon Musk'ın hareketleri yüzünden. Şimdi ABD'de de öyle keza.

  • Sanırım hiçbirini okumadan etrafta gördüğüm Tesla'lardan ve sahiplerinden durumu doğru sezdim, dediğinizden anladığım bu. :)


    Gerçekten Tesla'nın belirli teknik veya estetik yönlerine meraklısı varsa bir şey demem - sırf görünümünden/şeklinden dolayı bile marka, model meraklısı çok - ama bana da Türkiye'de Tesla rasyonel veya profesyonel ilgili bir yaklaşımdan ziyade itibar için alınıyor gibi geldi.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Bizde aynı seviyede siyasi şuur ve hassasiyet de yok tabii. Musk alenen - aslında ergen, tam olgunlaşamamış, bu sebeple özenti biçimde bu ideolojiyi benimsemiş - Nazi. Doğruya doğru konuşmak gerek (Nazi salute hadisesi).


    Aşırı sağ partileri ve akımları niye bu kadar vokal olarak destekleyip açıktan fonlarsın, insan işine bakar, ciddi bir CEO'ya uymayan böyle bir halt yiyorsa da göze sokmaz, değil mi?

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • lextor L kullanıcısına yanıt
    Daha cok fiyat/performans gibi bakiliyor hocam. Statü sembolu olacak bir fiyati yok ki. Oportunist bakiyor alanlar, tesla avrupaya yakin bir fiyatta sundu ulkemizde, vergi dilimine gore ayarlayarak araci. Patronun dunya gorusune bir tepki gostermiyor alici burada, kendini dusunuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • mck94 kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Statü sembolu olacak bir fiyati yok ki.


    Anahtar kelime fiyatta bence, fiyatına göre/rağmen Türkiye'deki genel algıda hala "statüsü yüksek". :)


    Yoksa gerçekten statü sergilemek isteniyorsa piyasada ne arabalar, markalar var ama işte Türkiye'de herkeste o kadar para yok. :)


    Statü arabası dediğin bence Mercedes, BMW, Audi bile - görece lüks, pahalı ve performanslı olmalarına rağmen - değildir, bunları bile belirli bir zenginlik düzeyine sahip her yerde bolca görürsün, statü araçları dediğin Maserati, Porsche, Ferrari gibi daha nadir, daha pahalı, daha özel işçilikli araçlardır/markalardır. Bu araçlara da doğal olarak herkes sahip olamaz ve olmak zorunda da değil, bir şekilde olabilselerdi zaten anlamı kalmazdı.


    Türkiye'de Tesla birazcık kalburüstü olan her yerde var. Gerçekten inanılmaz çoklar. Sırf bundan dolayı bile itibar vasıtası gibi algılanmaları tuhaf.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.




  • Biz de Teslayı malûm kesim satın alıyor.Bunlar aynı şekilde Netflix izledikleri için kendilerini elit sanan tipler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Teslaları yakıp taşlıyorlardı abd de musk geç farkına vardı ama trump ile danışıklı dövüş arayı bozduğunu gösterdi ama yemez amerikan çocugu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Hele Amerika gibi benzinin ve arabaların ucuz olduğu bir yerde kim neden elektrikli araba satın alır ki ? Ne sürüş zevki var ne de pratikler. Benzinin galonu 3 doların altında çoğu eyalette.

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    teslanın tek avantajı fiyatının hala diğer araçlara kıyasla daha uygun kalabilmesi. burada satılması tamamen duygusal yani, ülke insanımızda belli başlı prensipler mevcut değil.


    elon musk ilk palazlandığında gerçek iron man zannetti insanlar. ilk olarak elektrikli araç furyasını başlatırken abd'deki demokrat ve avrupadaki sol demokrat kesim tarafından destek gördü. hayat prensipleri de çevrecilikle aynı doğrultuda olan bu kişiler teslanın piyasaya sağlam bir şekilde tutunmasına yardımcı oldular.


    ne zaman ki elon musk trumptan şirketlerindeki vergi mevzusu yüzünden destek alabileceğini sezdi, bir anda içindeki megaloman ve egoist kişiliği tam anlamıyla ortaya çıkardı. bu yüzden piyasaya tutunmasını sağlayan esas kesime sırt çevirdiği için insanlar ya teslalarını sattı, ya da aracın arkasına "bu aracı elon delirmeden önce aldım" stickerı yapıştırdılar. yanladığı cumhuriyetçilerin oy aldığı taban ise zaten elektrikli araçları sallamayan, hatta pek de istemeyen, pickuplarına bağımlı kişiler. hayat stilleri gerçek hayattaki ezikliklerini çok büyük araçlar ve çeşitli otomatik silahlarla maskelemeye çalışan kesim yine ford f150, dodge ram ve toyota tacomadan devam dediler kısaca. adı üzerinde muhafazakar kesim, yenilikle alakaları pek olmaz.


    bunun üstüne beklediği vergi muafiyetini trump "big beautiful bill" ile bozunca, trumpun yanında çocuk gibi zıp zıp zıplayan elon musk bir anda tekrar muhalif ayağına yattı, epstein dosyalarını kurcalamaya başladı. hal böyle olunca abd ve avrupadaki sağcılar da bu sefer sırtını döndü.


    kısacası pek de siyasi işlere bulaşmayıp işine gücüne baksa işler yine yavaşlardı ancak iyice berbat konuma düşmezdi. buradaki malum kahveci gibi, müşteri kitlenin tam zıttı profilde kişilerden güç almaya çalışırsan insanlar da enayi değil senden alışveriş yapmaz. elon musk üstüne üstlük abd'de imkansız olan üçüncü yolu açacağım söylemleri ile iki taraftan da tost edilmiş oldu kısacası.

    _____________________________
    AMD Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk MAX, Crucial Ballistix Sport LT DDR4 3000 2x8GB, MSI GeForce 1060 3GB Gaming X, Kioxia Exceria Plus 1TB, Phanteks P400A, EVGA Supernova 650 G2, Noctua NH-U12S Chromax, Acer VG240ypbiip, Aula F75, Logitech G Pro X Superlight




  • end0plazmikretikulum kullanıcısına yanıt

    Güzel bir özet oldu. Teşekkürler.


    Genel anlamda zaten işine - en azından açıktan - siyaset bulaştırmak işlere zarar vermektedir (hatta bu ekonomi ve ticari faaliyete siyaset karışmaması ve siyasetle ekonominin birbirinden ayrı domain'ler kalması gerektiğine dair kısmen akılcı ancak biraz ütopik bir liberalizm düsturunun uzantısı denebilir).


    Musk ise vergi avantajları bazında "politik ekonomi" çıkarları çerçevesinde Trump'ı açıktan desteklemek zorunda değildi. Trump'ı bu kadar açıktan ve vokal desteklemeseydi big beautiful bill'e itiraz ettiğinde tutarsız görünmezdi ve Demokrat ve diğer muhalif kesimlerin bill'e olan şiddetli muhalefetiyle sinerji oluşturabilirdi.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • mck94 kullanıcısına yanıt

    Burası Türkiye. Toros 3 milyona satılsa zenginsin diyecek kafalar var bu ülkede.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    ||PS5||
  • Klür134 K kullanıcısına yanıt
    söylediklerinde doğruluk payı çok. bir sayfaları var dh'da tiki tiki konuşuyorlar. :)))

  • Orda çakılmasa burada 1 milyon TL daha pahalıdan satılırdı günaydın

    _____________________________
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de Tesla'ya arap atı olarak bakılmıyor. Teslanın ve rakiplerinin çin/amerika fiyatlarına bakıp bunları türkiye fiyatları ile karşılaştırırsanız anlarsınız Tesla'nın neden bu kadar talep gördüğünü.

    Ha sizler bakmaya tenezzül bile etmeyeceğiniz için ben yazayım. Tesla Çinde 1 liraya sattığı şeyi ülkemizde 1 liraya satarken (matrahı) Diğer rakipleri kendi ülkelerinde bayi karı ile 1 liraya sattığı ürünü ülkemizde 1.5-2 liraya satmaya çalışıyorlar. Dolayısıyla Tesla'ya olan talep de çok oluyor.

  • major24 M kullanıcısına yanıt

    Gene de segmentinde daha ucuz kalması - ki BYD ile kıyaslanırsa bu doğru ama segmentinde en uygun fiyatlısı argümanı tam da doğru değil - yeterli açıklama değil. Türkiye'de EV tercihi ve pazar payı genel anlamda büyüyor ve aynı segmentte Tesla'lardan daha uygun fiyatlı EV araçlar var. Yine de insanlar - bir sebepten - Tesla seçiyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.