Şimdi Ara

Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Tesla, merakla beklenen kamyoneti Cybertruck'ı nihayet tanıttı. 756 km'ye kadar menzil sunan araç 61.000 dolar başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu.



    Üç farklı versiyonu olan kamyonetin arkadan itişli başlangıç modeli 402 km menzile sahip. Dört tekerden çekişli çift motorlu versiyonu 547 km menzil, üç motorlu versionu ise 515 km menzil sunuyor. 



    Cybertruck'ın batarya kapasitesi hakkında bilgi verilmedi ncak 250 kW şarj hızını desteklediği belirtildi. Araç 15 dakikalık şarj ile 206 km yol gidebiliyor.



    Ekstra batarya ile 756 km menzil



    Sunumda menzil arttırıcıdan da bahsedildi ancak detay verilmedi. Akıllara içten yanmalı motor ile ekstra menzil mi sunuluyor sorusu gelse de Tesla'nın böyle bir seçenek sunacağı beklenemezdi. Elon Musk, X'de konuyu açıklığa kavuşturdu. Kamyonetin arka kasasının üçte birini kaplayan batarya modülü ile menzili arttırmak mümkün oluyor. Bu ekstra batarya ile 756 km'ye kadar menzil elde edilebiliyor.



    Ayrıca Bkz.Togg'a beklenen zam geldi! İşte yeni fiyatlar



    Cybertruck'ın 183 x 122 cm boyutundaki kompozit kasası 1134 kg'a kadar yük taşıyabiliyor. Araçta 89 cm çapında arazi lastikleri ve dört köşeli havalı süspansiyon bulunuyor. Kamyonetin yerden yüksekliği ise 43 cm.



    Kurşuna dayanıklı paslanmaz çelik gövdeye sahip kamyonetin camları da kırılmaya dayanıklı yapıda. Kalın camlar aynı zamanda ses izolasyonuna da yardımcı oluyor.



    Tesla Cybertruck'ın özellikleri
    Özellik

    RWD (Arkadan itiş) 

    AWD (Dört tekerden çekiş, iki motorlu)

    CyberBeast (üç motorlu)
    Menzil 402 km 547 km 515 km
    Ekstra batarya ile Bahsedilmedi 756 km 708 km
    Hızlanma (0-97 km/h) 6.5 sn 3.9 sn 2.6 sn
    Son hız 180 km/h 180 km/h 209 km/h
    Çekme kapasitesi 3400 kg 4990 kg 4990 kg
    Fiyat 60.990 dolar 79.990 dolar 99.990 dolar


    Cybertruck köşeli, futuristik tasarımıyla ilk tanıtıldığından beri insanları böldü. Ancak aerodinamik olarak beklenenden daha iyi değere sahip. 0.335 cd sürtünme katsayısıyla birçok rakibinden daha iyi değere sahip.




    Cybertruck aynı zamanda steer-by-wire teknolojisiyle gelen ilk araç olma özelliğini taşıyor. Kamyonetin bir diğer yeniliği 12 volt yerine 48 volt sistemle gelmesi. Böylelikle %70 daha az kablo kullanılabilmiş.



    Cybertruck'ın üç motorlu en üst modeli çeyrek mili 11 saniyede katedebiliyor. Hatta kamyonet Porsche 911'i çekerken çeyrek mili Porsche 911'den daha kısa sürede tamamlayabiliyor.





    Diğer araçlara ve eve elektrik sağlayabiliyor



    Kamyonetin arka kasasında 4 adet 120 Volt ve 1 adet 240 Volt prizlere yer verilmiş. Prizler 40 A'e kadar çıkış sağlayabiliyor. 240 Volt çıkışıyla diğer elektrikli araçları şarj etmek mümkün kılınmış.




    Araç aynı zamanda V2H (araçtan eve elektrik sağlama) özelliğine de sahip. Tesla bu özelliğe Powershare adını veriyor.



    İç mekan ile ilgili fazla bilgi verilmezken, yenilenmiş Model 3'de de olan bütün konsol boyunca uzanan ambiyant ışığı göze çarpıyor.



    2019'da ilk tanıtıldığı zamanın üzerinde 4 yıl geçtikten sonra nihayet piyasaya çıkan Tesla Cybertruck'ın AWD ve Cyberbeast modelleri ise şu anda Tesla’nın web sitesinde siparişe açılmış durumda. Başlangıç modeli ise daha sonra piyasaya çıkacak. 





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı



     









  • Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Tesla Cybertruck nihayet tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı

    Tasarım şöyle yumuşatılsaydı efsane olurdu. Böyle ucuz ve çiğlik hissi veriyor görüntüsü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Verememelerinin nedeni paslanmaz çeliğeancak bu kadar şekil verebildiklerinden. Aracın tasarımının böyle olmasının ana nedeni dışının inatla çelik ile üretilmek istenmesinden.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Uyuyan hisseler koşacak artık. Yatırım tavsiyesi değildir. Yatırıma sahip çıkma tavsiyemdir

  • araç çok güçlü bu araç tam dolu tır römorkunu çeker, 3 motorlu versiyonu fakat normal bir kullanıcı bu araca neden ihtiyaç duyar, ihtiyaçdan doymayan bir tasarım, paslanmaz çelik olması sanırım bir ilk ama maliyeti inanılmaz artıran bir detay.Elon kendi zevklerini mi ürettiriyor.Mutlaka alan olacaktır ama maddi açıdan israf olarak görüyorum.Askeri araç olarak kullanılacaksa o ayrı tabi.

  • Bu araç bir süre sonra sadece benim mi gözüme hoş gelmeye başladı?

  • Meraklısına…

  • Bir 'nihayet' daha. Haberi yapanlar merakla bekliyormuş galiba.

  • Oo nihayet çıktı nasıl olsa alamıcaz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    Son50 yıldır otomobiller sanki ortada bir yuvarlatılmış tasarım zorunluluğu varmış gibi hep aynı/benzer şekilde çıkıyordu. Bu cyber en azından bu anlayışı kırdı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isosonsuz kullanıcısına yanıt
    Çeliğe istenen her şekil verilebilir, kalıplama ve materyal teknolojileri çok gelişti. Bu tamamen aerodinamik verimlilik ve estetik kaygı gütmeyen inatçılıktan ötürü böyle.

  • kasım ustanın sanayide yaptığı yerli ve milli arabalar gibi durması dışında çok pahalı.

  • Hedef yıllık 500 bin üretim ancak bu fiyatlarla nasıl satış yapacaklar merak ediyorum. ABDlilerin yorumlarına şöyle bir baktım herkes fiyatların abartı olduğunu yazmış. Hele 100 bin dolarlık cyberbeast modeli satış tahminlerinin çok altında kalacaktır.

  • Zenohsama kullanıcısına yanıt
    Hocam ben öyle değil diye biliyorum. Çeliğe istenen her şekil verilebilir ancak hacimli üretimde-seri üretimde lazer-su ile CNC makinalarda şekil vermek veya eritip kalıba dökmek yavaş ve yüksek enerji gerektiren şekil verme yöntemleri. Araç üretiminde hızlı ve nispeten az enerji kullanan dev kalıp makinaları kullanılıyor, onlar da çeliğe doğru düzgün şekil veremiyorlar, ondan basit köşeli şekiller verilmiş diye biliyorum bunu da Cyberpunk havası içinde pazarladılar gitti gibi geliyor.

    Ama net bilmiyorum. Böyle olduğunu düşünüyorum sadece. Düzeltin lütfen eksiğimi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Togg'dan önce tanıtıldı Togg'dan sonra çıktı
  • Togg'dan önce tanıtıldı Togg'dan sonra çıktı

  • Tesla'nın temel sorunu, kalite, tasarım ve yangınlar markayı olumsuz yönde etkliliyor. Tesla bu sorunları da çözerse kimse Tesla'yı tatamaz

  • Wc terliginden hallice son derece cop

    Edit: Rivian alir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igetsky -- 19 Aralık 2023; 4:32:5 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • porsche çekme videosu 400 metre finish değilmiş , aslında 200 metre civarında tamamlanmış. Yanıltıcı bir reklam. Ayrıca elektrikli araçlarda özellikle bakmamız istenen tarafa çekiyorlar bizi ve algıyı oradan yapıyorlar. Porsche gibi köklü bir markayı hedef alarak porschenin marka prestijinden yararlanılmaya çalışılıyor açıkçası.


    Porsche tabii ki bu videoya cevap vermez.


    Şöyle bir senaryo yapsalar,


    Almanya otobanı hız sınır iptal tabelasıyla başlayan bir reklam düşünün. Porsche ve peşinde bir tesla. 200km/h dayamış gidiyor. Doğal olarak 100 km sonra enerjisi biten tesla kenara çekiliyor başka bir tesla takılıyor peşine . O da bitince 3. sü. Ancak ondan sonra yakıt ikmaline giren bir porsche. 3 dk da yakıtı alıp tekrar 200/km hızla ilerlemeye başlarken de 1. teslanın daha şarjını tamamlayamadığını gösterirsin. Başka senaryoda eksi bilmem kaç derecede kontak basıp gümbür gümbür egzoz sesini dinletirsin. Yanında buz tutmuş teslayı çekersin. Sonra 40 yaşında antika değeri olan bir porsche ile otobanda 250 ile giderken video çekersin ve bir park alanına gider park edersin. Yanına da o antikanın bedeli ile kaç tane tesla alınabildiğine dair 15-20 tane sıfır tesla koyarsın.


    Ama tabi bunu yapmazlar çünkü emisyon kriterleri , regülasyonlar yüzünden benzin işi öyle ya da böyle sonlanacak gibi duruyor. Bu nedenle fosil yakıtlı araçlara özendirecek ve teslanın yaptığı gibi bel altı vuracak reklamlar yapılmıyor.


    Hiç bir üretici , sattığı aracın 20-30 sene kullanılmasını istemiyor. Bu açıdan elektrikli araçlar hepsinin işine gelmekte.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.