Şimdi Ara

Terk edilmiş madenler 'yerçekimi bataryaları' olarak kullanılabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Terk edilmiş madenler 'yerçekimi bataryaları' olarak kullanılabilir
    Günümüzde ekonomik ömrünü tamamlamış birçok maden terk edilmiş durumda. Ancak gelecekte bu madenleri batarya olarak kullanarak tekrar ekonomiye kazandırmak mümkün. 



    Yerçekimi bataryası nedir?



    Yerçekimi bataryası (gravity battery) olarak adlandırılan bu sistemler, ağır bir yükün yüksek bir noktadan aşağı serbest olarak bırakılmasıyla elektrik üretilmesine dayanıyor. Elektriğin fazla ve ucuz olduğu zamanlarda ise, aşağı serbest olarak bırakılan yükler enerji harcanarak yukarı taşınıyor ve batarya şarj ediliyor.



    Sistemin mantığı, pompaj depolamalı hidroelektrik santralleriyle aynı. Suyla çalışan bu sistemde, elektriğin ucuz olduğu zamanlarda aşağı rezervuardaki su yukarı pompalanarak üst rezervuzarda biriktiriliyor. Elektriğe ihtiyaç duyulduğunda ise tekrar aşağı salınarak türbinler çevriliyor ve elektrik üretiliyor.



    Ayrıca Bkz.Güneş panelli kamyonetler, soğuk zincir taşımacılığını yüzde 100 elektrikli hâle getiriyor



    Kum yüklü asansörlerle elektrik üretimi



    Avusturya'nın Uluslararası Uygulamalı Sistemler Analizi Enstitüsü'nden (IIASA) bilim insanlarının önerdiği maden tabanlı Yeraltı Yerçekimi Enerji Depolama (UGES) sistemi, kum dolu konteynerları madem şarftlarından asansörler vasıtasıyla aşağı indirmeye ve bu sırada rejeneratif frenlemeyle elektrik üretmeye dayanıyor. 



    Şaftın her iki tarafındaki bir dizi elektrik motoru/jeneratör ünitesi, her asansörü yukarı ve aşağı hareket ettirecek, aşağı inerken rejeneratif frenleme yoluyla elektrik üretecek ve ardından geri dönüş yolunda bu elektriğin bir kısmını kullanacak.



    Terk edilmiş madenler 'yerçekimi bataryaları' olarak kullanılabilir
    Maksimum verimlilik için asansörler, yüzeydeyken bir kum yükü alıp bunu şaftın dibinde boşaltacak ve sonra boş olarak yüzeye geri dönecek. Tabi bu senaryoda, zamanla şarftın altındaki depolama alanı kumla doluyor. Şebekede elektrik bol ve ucuz olduğunda bu kumlar tekrar yukarı çıkartılması gerekiyor. Yükleme ve boşaltma için elektrikli konveyör bantları ve damperli kamyonların kullanıması öneriliyor.



    Araştırmacılar, UGES'in küresel olarak 7 ila 70 TWh enerji depolama potansiyeline sahip olduğunu tahmin ediyor. Çin, Hindistan, Rusya ve ABD gibi birçok ülkede bulunan terk edilmiş madenler hali hazırda gerekli temel altyapıya ve elektrik şebekesine sahip olduğu için kurulum maliyetlerinin oldukça düşük olacağı belirtiliyor.



     




    Kaynak:https://newatlas.com/energy/old-mine-shafts-gravity-batteries/
    Kaynak:https://iiasa.ac.at/news/jan-2023/turning-abandoned-mines-into-batteries







  • Bu tutmaz çünkü yine elektrikle yukarı çıkaracaklar ve ayreten işçilik ve masrafı da var gerek yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu uzunca süredir tartışılan bir konu. Yer çekimi bataryası fikir olarak çok çekici olsada ciddi yükseklikler olmadığı sürece çok enerji depolayamıyorsunuz. Ayrıca bozulabilecek çok fazla alet ve makina var o derinlikte insan gönderip tamir ettirmek iş.

    Bu madenleri su deposu olarak kullanıp oradaki ısıdan yüzeyde bir şeyleri ısıtmak daha iyi bir çözüm ama zor yinede.

    Gökdelenlerde boş yerleri otomatik yer çekimi bataryaları ile dolduralım diyen vardı o daha iyi bir seçenek bunun yanında.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kadir Genç PIKXR K kullanıcısına yanıt
    Zaten hiçbir depolama %100 verimle olmaz. Önemli olan şebeke içinde ekonomik olup olmayacağı.

    Üretim tüketim dengesini sağlamak için santrallere verilen yük al yük at talimatlarının fiyatları çok daha pahalı olacaktır. Yani %20-30 kayıpla bile depolama yapmak daha iyi olacaktır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Gökdelenler bunun yanında daha iyi seçenek değil, madenlerin enerji depolama kapasitesi devasa olur. 1km'yi aşan bina yeryüzünde yok, bir çok maden bu derinliklere rahatlıkla ulaşıyor, yeraltı galeri de kilometrelerce, 200-300m genişlikteki binalar bile yetişemez.

    Su bana da mantıklı geliyor ama 1km derinlikte 101bar basınç demek, kontrolü zor.

    Beton ağırlık ile olacak sistemlerin bakımları da sanıldığı kadar mesele değil. Zaten maden işçileri bu şekilde çalışıyor. Klasik madenciliğe göre yeni galeri açma ihtiyacı olmayacağı için biraz daha güvenli olacaktır.

  • eraybdr52 kullanıcısına yanıt
    Hiç bir iletim de. En iyi kabloda bile özellikle kullanılan voltaj düşük ise kayıplar çok ciddi. Bunun önüne geçmek fiziksel olarak imkansız.

    Faturalardaki kayıp buralardan geliyor. Kaçak ile ayırt etmesi kolay olmadığı için ikisi birlikte değerlendiriliyor.

  • Bakın elektrikli bir taşıyıcı kamyon ve çalışma programı bu konuyla bağlantılı.

    Tahmin edeceğiniz gibi hiç şarj edilmiyor, dolu aşağı inerken kendini şarj ediyor, yukarı çıkarken ise damperi boş.




    Terk edilmiş madenler 'yerçekimi bataryaları' olarak kullanılabilirElectroheadsyoutube
    It's the very biggest of all the boys, it runs only on electric and it needs plugging in less often than a Nokia 3210. The E-Dumper yeets range anxiety off, well, a mountain range - here's how. --- Follow us on social to keep up with all things Electroheads http://www.twitter.com/TheElectroheads http://www.instagram.com/WeAreElectroheads Check out the Electroheads website http://www.electroheads.com
    https://www.youtube.com/watch?v=8Yuia3JjqzU&feature=youtu.be
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.