Şimdi Ara

Tempra Motor Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
26.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merak ettiğim bir durum var malum Tofaşlarda Tempra motor dediğimiz olay var.Yani tam olarak anlayamadığım Bu S ibaresi geçen Tofaşlarda yani Tempra motorlu dediğimiz Tofaşlarda bildiğimiz Tempradaki motoru Tofaşlara mı monte etmişler yoksa Tempranın motor üstten egzantrikli olduğu için ve S ibaresi geçen Tofaşlarda üstten egzantrikli olduğu için zamanla dilmize geçmiş bir kavram mıdır bu Tempra motor? Soruyorum çünkü hiç bir Tempradan Bir Tofaş motoru sesi duyamadım. Enjeksiyonlu Şahin ve Doğanların motor sesi daha böyle temiz sadece o kadar.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tempra Motor: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Tempra Motor Nedir?

    Tempra Motor, Fiat tarafından geliştirilen ve Tofaş tarafından üretilen bir dizel motor ailesidir. 1,9 litrelik hacme sahip olup 4 silindirli ve 8 valfli bir yapıya sahiptir. Turboşarjlı ve atmosferik olmak üzere iki farklı versiyonu bulunmaktadır.

    Tempra Motorlu Tofaş

    Tempra motor, 1995-2000 yılları arasında üretilen Tofaş Şahin ve Kartal modellerinde kullanılmıştır. Bu modellerde, motor 75 beygir güç ve 140 Nm tork üretmektedir. Günümüzde, Tempra motorlu Tofaş modelleri ikinci el piyasasında bulunabilmektedir.

    Tempra Motor Nasıl Anlaşılır?

    Tempra motorunu diğer dizel motorlardan ayıran bazı özellikler vardır:

    • Motor bloğunun ön kısmında "Tempra" yazısı bulunur.
    • Enjektör kapağının üzerinde "Fiat" logosu ve "Tempra" yazısı yer alır.
    • Turboşarjlı versiyonda, intercooler'ın üzerinde "IHI" logosu bulunur.

    Tempra Motor mu Düz Motor mu?

    Tempra motor, sıralı bir motor olarak kabul edilir. Düz motorlarda silindirler motor bloğunda yan yana sıralanırken, sıralı motorlarda silindirler üst üste yer alır.

    Tempra Motorunun Genel Özellikleri

    • Güçlü ve dayanıklı bir yapıya sahiptir.
    • Yakıt ekonomisi açısından verimlidir.
    • Bakımı ve onarımı nispeten kolaydır.
    • Uzun ömürlü bir motordur.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben şahin 1.6 ie kullanıcısıyım
    birebir aynı blok diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek bildiğim;
    S:Süper
    L:Lüks
    X:Extra

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tempra motorda olsa tofaş artık günümüzde alınacak araba değil nasıl değil uzun yolculukta yorar ama köye yada yakın şehir veya ilçe köylere birebirdir. alayı yağ yakar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zambakzumbak121

    tempra motorda olsa tofaş artık günümüzde alınacak araba değil nasıl değil uzun yolculukta yorar ama köye yada yakın şehir veya ilçe köylere birebirdir. alayı yağ yakar :)

    Hocam ben işin orasında değilim zaten ama 98 99 model enjeksiyonlu yıpranmamış orjinal veya ufak jant modifiyeli olduktan sonra niye alınmasın.Klima bile var bazılarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zambakzumbak121

    tempra motorda olsa tofaş artık günümüzde alınacak araba değil nasıl değil uzun yolculukta yorar ama köye yada yakın şehir veya ilçe köylere birebirdir. alayı yağ yakar :)

    uzun yola gitmez mi? istanbul-ankara falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xrebelliousx

    quote:

    Orijinalden alıntı: zambakzumbak121

    tempra motorda olsa tofaş artık günümüzde alınacak araba değil nasıl değil uzun yolculukta yorar ama köye yada yakın şehir veya ilçe köylere birebirdir. alayı yağ yakar :)

    uzun yola gitmez mi? istanbul-ankara falan

    bakımları tamsa gider
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Karbiratörleri aynıda motoru bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende duymuştum öle bişey yan motorlu olanlara diyolar sanırım
  • 97 model Şahin ve Doğan'larda Tempra motoru var.Diğer modellerden emin değilim ama 97 modelden eminim.Bende vardı çünkü.
  • gider niye gitmesin hacı muratla zamanında izmir ankara yapıldıysa oralara da gider sonuçta ama bugün bir doğan ile yola çıksam 120 150 km lik o bile yoruyor kendi yorumum budur kötüleme amaçlı değildir. bazıları doğan şahini çok sever hastasıdır zevkler tartışılmaz o ayrı konu.
  • kuş serisine 1992 yılında başlandı tempra motor uygulaması ,
    o zamanın Doğan L araclarına bu motor takıldı ve Doğan SL olarak satıldı ,
    daha sonraki yıllarda da şahin ve kartal lara da uygulandı
  • Blok, karbüratör olarak aynıdır. Ancak arkadan çekişe uymak için bir iki değişiklik yapılmıştır olma ihtimali yüksektir...

    Literatür olaraktan kendisi Fiat 128 motorudur (diğer pushrod yani eski motor da 124 motoru diye geçer)

    Orjinali önden çekiş olup sonradan tofaşın zorlaması ile arkadan çekişe uyarlanmıştır.

    Yurt dışında çok hürmet gören. Na durumunda 200 bg kadar yolu var abi diye duyum aldığım iyi bir motordur kendileri.

    Bakımını düzgün yaparsanız epeyce gider...
  • Bildiğim kadarı ile Tempra motorlar elektronik ateşlemeli ve enjeksiyonlu oluyor. Düz motorlar ise karbüratörlü sistem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bildiğim kadarı ile Tempra motorlar elektronik ateşlemeli ve enjeksiyonlu oluyor. Düz motorlar ise karbüratörlü sistem.

    yani hocam tempra motorun enjeksiyonlusu elektronik ateşlemeliside var karbüratorlu sistemide var ama hani temprada kullanılmayan motor alttan egzantrikli eski tip motor dediğimiz diye biliyorum yani bünlar S versiyonlar çıkana kadar murat 131 eski kasa doğan gibi araçlarda kullanıldı hatta yeni kasa doğanda bile vardır 1.6 diye geçer sadece Doğan L'lerde aynı şekildedir dikkat ederseniz ufak tefek ses farklılıklarını anlayabilirsiniz.Sonradan işte hem Doğan Sl çıktı hem Şahin S çıktı motorlar üstten egzantrikli ama karburatorlu olarak devam ettı bu yüzdende tempra motoruna benzediği için tempra motor diye geçiyor diye tahmin ediyorum ben açıkçası.Hani bildiğimiz Fiat 131 alttan egzantrikli 1960 ların 70 lerın motoruna elektronik ateşleme ve üstten egzantriği ekleyip tempra motor modern motor diye sürdüler piyasaya.Yoksa tempra nere Doğan Şahin nere 90 ları göz önünde bulundurursak.




  • bide doganlara 2.0 147 hplik tempra motoruda koysalardi ne yanlanirdi driftin alasini yapardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    bide doganlara 2.0 147 hplik tempra motoruda koysalardi ne yanlanirdi driftin alasini yapardi

    Harbiden ha iyi fikir aslında
  • arkadaşlar 92 den itibaren sl olan doğanlar ile 2002 ye yani son doğana kadar hepsinde tempra-tipo larda kullanılan motor bire bir uygulandı şahinlerde ise önce sadece karbüratörü sonrada komple motoru uygulandı ama bunlar arkadan itiş olduğu için ufak tefek değişklikler oldu tabii zaten kaputu açınca en büyük fark ortada tempra-tipo önden çekiş olduğu için yanlamasına tofaş arkadan itiş olduğu için motor uzunlamasına yerleştirilmiştir aynı motordur şüpheniz olmasın:) çünki nispeten aynı hacim olmasına rağmen (1600cc) eski motora olanlar daha az yakıyor ve 10 bg civarında daha güçlüydü yani biraz daha yeni teknoloji vardı eski motorlar bilindiği gibi 70 li yılların bu ise 80 li yılların teknolojisi:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bildiğim kadarı ile Tempra motorlar elektronik ateşlemeli ve enjeksiyonlu oluyor. Düz motorlar ise karbüratörlü sistem.

    1.6 lar 86 psdir tempra motorlarda
    2.0 ie 8 subaplar 115 ps
    2.0 ie 16v cat ler ise 148 psdir
  • 95 E KADAR OLAN ŞAHİNLERDE TEMPRA MOTOR YOK 95 İN SON ÇIKANLARINDAN İTİBAREN VAR
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.