Şimdi Ara

TELEFLEX GFI TAKTIRIP MEMNUN OLMAYAN VAR MI? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
4
Favori
53.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bahsi geçen yağlama sistemi prince ile aynı mı?
  • Burada yorum yapıyorsan kusura bakma ama biraz daha "açıklayıcı" ve "bilgilendirici" yorumlarda bulunman lazım..
    Ozaman bu marka işe yaramaz, şu marka böyle, bu marka şöyle deyip çekil kenara..Varmı böyle bi şey..
    Neden uyumsuz, neden sorun çıkartıyor, neden söküp attık gibilerinden izahta bulunman lazım bilmeyen ve sorup öğrenmek isteyenlere..

    Bunu şu şekilde de yapabilirsin;
    Arabanız turbo beslemeli ise prins`i, değilse elbetteki istediğiniz herhangi bir markayı taktırabilirsin..
    Turbo beslemeli araçlarda teleflex lpg kiti belli bir basıncın üzerine çıktığı zaman lpg`den benzine geçmekte..
    Ve bu sorunu teleflex`in kendiside kabul etmektedir.Sorun da enjektörlerinden kaynaklanmaktadır..
    Ama aracınızda turbo yoksa kafanıza yatan X markasını tavsiye ederim..


    şeklinde yorumlar bence daha doğru bir yaklaşım olurdu ama tabi kim "uğraşacak"..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbasci06 -- 29 Eylül 2011; 10:46:38 >




  • Tunalı Motorlar Teleflex'ten Veli Bey ile bu durumu konuştum birkaç ay önce.

    Sıkıntının Turbo'lu motorlarda değil, çiplenmiş motorlarda olduğunu, fabrikasyon turbolu ya da kompresörlü motorlara sorunsuzca uygulanabildiğini belirtti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Tunalı Motorlar Teleflex'ten Veli Bey ile bu durumu konuştum birkaç ay önce.

    Sıkıntının Turbo'lu motorlarda değil, çiplenmiş motorlarda olduğunu, fabrikasyon turbolu ya da kompresörlü motorlara sorunsuzca uygulanabildiğini belirtti.





    İşte buyrun..
    Sen motorun standart turbo destekli yazılımını silip chip yaptır..
    Yeni uygulama ile motorun çalışmasını kalibrasyonunu boz..
    Sonrada 1.5 bar basınca çıkınca lpg kitini suçla kendi kendine benzine geçiyor, 5 para etmez, kiti söküp prins taktırdım sorunu çözdük de..
    Sorun senin yaptırdığın uygulamada lpg kitinde değil demekki..
    Demek istediğim de bu işte..
    Hemen bir sorun olduğunda suçlu lpg markasında oluyor nedense..
    Kimse problemin sistemden mi, montajdan mı,malzemeden mi, gazdan mı, havadan mı, dirençden mi gibi sorgulamada bulunmadan yorumlar yapılıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    Burada yorum yapıyorsan kusura bakma ama biraz daha "açıklayıcı" ve "bilgilendirici" yorumlarda bulunman lazım..
    Ozaman bu marka işe yaramaz, şu marka böyle, bu marka şöyle deyip çekil kenara..Varmı böyle bi şey..
    Neden uyumsuz, neden sorun çıkartıyor, neden söküp attık gibilerinden izahta bulunman lazım bilmeyen ve sorup öğrenmek isteyenlere..

    Bunu şu şekilde de yapabilirsin;
    Arabanız turbo beslemeli ise prins`i, değilse elbetteki istediğiniz herhangi bir markayı taktırabilirsin..
    Turbo beslemeli araçlarda teleflex lpg kiti belli bir basıncın üzerine çıktığı zaman lpg`den benzine geçmekte..
    Ve bu sorunu teleflex`in kendiside kabul etmektedir.Sorun da enjektörlerinden kaynaklanmaktadır..
    Ama aracınızda turbo yoksa kafanıza yatan X markasını tavsiye ederim..


    şeklinde yorumlar bence daha doğru bir yaklaşım olurdu ama tabi kim "uğraşacak"..



    Size İlkokul dönemindeki gibi okuduğumuzu anladık mı dersleri de vermek gerekiyor sanırım.

    Bakın 16 Nisan 2011'de ne yazmışım bu başlığa
    quote:


    180 bg standardı, şu an 210 bg falan sanırım. 4000 devir civarında turbo peak yapınca silkeleyerek benzine geçiyor araç ki sollamalarda falan kullanılan devir sonuçta. Çift regulatör var araçta birde. Baştan uyardık dediğim gibi buna uygun olarak döşemesi gerekirdi. 8lik boru çekildi falan ama sonuç yok. Söylendiğine göre sistem 1.5bar üzerine çıkamıyormuş. Ne olması gerekir ki?


    Ayın 18'inde winner87 de bir şeyler yazmış ama çok uzun şimdi buraya yazarsam sayfa uzayacak. Ben de bir şeyler yazmışım durumla ilgili. Yani aracın yazılımının orjinal olmadığını kiti takan ustanın ve merkezin bildiğini yazmışım.

    Sonuç olarak zaten ben sizinle uğraşıyorum, derdimi anlatmaya açık açık çalışıyorum ama sizin TELEFLEX ile sorununuz olmadığı için anlamamayı seçiyorsunuz. Son yazdığım mesaj ile 16 nisan'da yazdığım mesajın içeriği çok yakın birbirine. Okuyabilen insanın anlaması gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Tunalı Motorlar Teleflex'ten Veli Bey ile bu durumu konuştum birkaç ay önce.

    Sıkıntının Turbo'lu motorlarda değil, çiplenmiş motorlarda olduğunu, fabrikasyon turbolu ya da kompresörlü motorlara sorunsuzca uygulanabildiğini belirtti.





    İşte buyrun..
    Sen motorun standart turbo destekli yazılımını silip chip yaptır..
    Yeni uygulama ile motorun çalışmasını kalibrasyonunu boz..
    Sonrada 1.5 bar basınca çıkınca lpg kitini suçla kendi kendine benzine geçiyor, 5 para etmez, kiti söküp prins taktırdım sorunu çözdük de..
    Sorun senin yaptırdığın uygulamada lpg kitinde değil demekki..
    Demek istediğim de bu işte..
    Hemen bir sorun olduğunda suçlu lpg markasında oluyor nedense..
    Kimse problemin sistemden mi, montajdan mı,malzemeden mi, gazdan mı, havadan mı, dirençden mi gibi sorgulamada bulunmadan yorumlar yapılıyor..




    Şimdi arkadaşlar, öncelikle sakin olalım ki kimin ne demek istediğini anlayalım.
    Bir Teleflex kullanıcısı olarak VoodoRush isimli arkadaşın sıkıntısını anlayabiliyorum.
    Ve bu arkadaş sıkıntısını olabildiğince kibar bir şekilde anlatmış. Neden böyle tepki verildiğini anlayabilmiş değilim açıkçası.

    Şimdi gelelim enjektör basıncıyla süperşarj basıncının ilişkisine.

    Kısaca turbo motorları anlatalım.
    Hava basan ve de bu havayı basmak için gereken dönme kuvvetini herhangi bir mekanik motor vs değil de eğzoz gazının çarptığı pervane kanatlarından alan bir pompa düşünün.
    Motor devirlenip egzoz gazı basıncı arttıkça pompa daha hızlı döner ve motorun "emme manifolduna" bu basınçlı havayı gönderir.

    Peki enjektörler gazı nereden motora veriyor? Onlar da emme mafioldundan.
    Şimdi düşünün:
    İçinde 1,5 bardan fazla hava olan bir boruya 1,5 barlık bir şey aktarabilir misiniz?
    Tabii ki yapamazsınız.

    Peki ya Veli Bey'in açıklamasında ne diyor?
    Çiplenmiş makinelerde sorun yaşıyoruz.
    Opel'de yaşanan sorun ateşleme zamanlamasıyla alakalı bir sorun değil ki.
    Enjektörün gaz basıncının hava basıncından düşük kalması. ("backpressure" denen tabir)

    Ben çipine mipine dokunmadan normalden daha büyük bir turbo takarsam (saçma olur ama hadi diyelim)ve turbo basıncım 1,5 bar'ın üzerine çıkarsa da bu sorun yaşanır.

    VodooRush isimli arkadaşın anlatmaya çalıştığı şey bu.

    Saygılar...




  • Alınan eğitimin seviyesi ile alakalı olmadığını. insanca anlatımda herkesin anlayabileceği bir şekilde yaşanan sorunu özetlenebileceğini,fazla uzatmadan ve verilecek cevaplar kısa bile olsa uğraşmaya değer olduğunu herkese gösterdiğin için teşekkür ederim sicakyuz..

    VoodooRush..Bahsettiğin eğitimi bana veremezsin çünkü kapasiten yetmez sana bi kaç numara büyük gelirim..
    Karşılıklı atışarak germeyelim ortamı..Fazla da uzamasın..
    Sonuçta herkes sorunun neden ve niçin meydana geldiğini, aslına problemin kaynağının ne olduğunu anladı..
  • Atışacak bir şey yok. Yazdığım şeyleri tekrar tekrar yazdırıyorsun, sonra yazmadığımı iddia ediyorsun. Okuduğunu anlayanlara teşekkür ediyorum.

    Bu arada dersi ben vereceğim demedim, vermek gerek dedim. Buradan bile okuduğunuzu anlamadığınızı ortaya koyduğunuz için ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum size.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoodooRush -- 29 Eylül 2011; 14:40:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_ihsan_ergin

    Merhabalar, Ankarada oturuyorum. 92000 km de 2005 model Subaru Forester 2.0XT aldım aracım turbolu ve 177 beygir. LPG taktırmak istiyorum. Teleflex GFİ aklıma çok yatıyor hatta Tunalıya gittim, mühendis arkadaşla görüştüm çift regulatör ve yağlama kiti takarız sorun olmaz dedi,aşağı indim Veli bey ve Serdar Beyle pazarlık yaptım randevu aldım ama hala içimde bir şüphe var. İsim vermiyorum hem Prince hem de Teleflex bayisi olan bir yerde montaj yapan ustaların bana söylediği '' Teleflex enjektörlerinin basıncı (1.5bar) sizin aracınızda yetersiz kalır, gereken basınç 4 bar civarı, bunuda Prince sağlar '' . Forumda da okuduklarımdan sonra, GFİ ile sıkıntı yaşayacağım kanısına vardım. Ayrıca Ankara da en iyi Subaburucu diye forumlarda adı geçen ustayı da aradım oda '' GFİ ile sorun yaşarsınız, biz Prince öneriyoruz '' dedi. Gerek ticari kaygılar gerek farklı sebebler yüzünden kime sorsam farklı yanıtlar almam normal. Benim ricam, lütfen bu konuda fikri ve tecrübesi olan herkes, bilhassa aynı aracın LPG'lilerini kullanan tecrübe sahibleri: Fikirlerinizi, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Herkese iyi forumlar...

    BRC`ye gitseniz Atiker`i kötüler..
    Landirenzo`ya gitseniz Lovato`yu kötüler..
    Prince gitseniz Teleflex`i kötüler..
    Bu listeyi istediğiniz kadar uzatabilirsiniz..
    Sonuçta her biri kendi eşdeğer rakibini kötüler nedense..
    Kimse yoğurdum ekşi der mi? Demez elbette..
    Neredeyse bütün markaları kullandım diğer araçlarımda..
    Hepsinden de memnundum hiç bir şikayetim olmadı..
    Şimdi teleflex kullanıyorum cruze`da..
    Herhangi bir şikayetim de yok gayet memnunum hem performans hemde tüketim anlamında..
    Önemli olan da bu..
    Aklına hangisi yatıyorsa, içine hangisi siniyorsa farketmez..
    Önemli olan aracın ile uyumlu olması..


    Sayın, bbasci06

    Bence Güzel Bir Yorum Yapmısınız Şimdi Türkiyede 3 Sınıf Kit Var ?

    1-Yerli Sistemler..

    2-İtalyan Sistemler..

    3-Hollanda Sistemler.

    Hollanda Sistemlerde Prins Telefilex Vialle Buyrun Geliniz Farklarını Tartişalim.

    Chevrolet Cruze Var Sorun Yok Diye Konu Yok Dünyada Araç Modeli Çok Sorunda Çok Kullanıcıda Çok Bence Boş Yorum yapmaya O Kit Çok Kotü Sorun Var Diye Boş Konusmaya Gerek Yok Benim Nacizene Fikrim Budur.




  • Bu lpg olayı çok farklı bir konu..
    Elbette işi bilende konuşuyor bilmeyende..
    Ben ne kadar biliyorum peki?Aslında hiç bir şey..
    Ben sadece kullanıcıyım ve memnun kaldıysam tavsiye ederim..Sorun yaşadıysam da izah eder anlatır ve paylaşırım..
    Cruze için çok marka söylendi, hiç bir sorun yaşamazsın dedikleri marka 1 hafta sonra 4 motor yakmış,2 tanesi sübapları eritmiş falan..
    Ee kullanıcı olarak ne yaptım..Araştırmayı kendim yaptım..Gidip bayiler ile birebir konuştum,sistemleri hakkında bilgi aldım..
    Sonunda da bu markaya karar verdim ve taktırdım..
    Çok şükür hiç bir sorun yaşamadım ve o yüzden de cruze kullanıcılarına da motor ile çok uyumlu olmasından dolayı tavsiye ediyorum..
    Haa ben teleflex değilde belki atiker alsaydım ve hiç bir sorun yaşamasaydım o markayı cruze için tavsiye ederdim..Yada landi, yada prins..
    Bu söylediğim bütün markalar için geçerlidir..
    Dediğim gibi işi bilende sallayıp tutuyor, bilmeyende..

    ..Alın size bir örnek..

    Vatandaş X bir marka taktırmış aracına..Tesisatı fırat borudan, enjektörleri polis düdüğünden vs.vs gibilerinden malzemeler kullanılmış..
    Şimdi bu kişi Opel İnsignia`ya Pins marka kiti takan lpg ustasına;
    "hayır sen işi bilmiyorsun..BENİM LPG SİSTEMİMDE ha enjektörleri manifolda gömmüşsün ha parça boru kullanarak uzatmışsın farketmez.."
    "hayır sen işi bilmiyorsun..BENİM LPG SİSTEMİMDE yağlama sistemine gerek yok..zaten karbüratörden yağ buharı emiyor, mafoldun içini yağlamaya gerek yok.."
    Şİmdi mukayese edilen iki marka arasındaki yorumlara bakacak olursak işi bilen ve bilmeyenin kimler olduğunu söylemeye gerek yoktur..
    Karşılaştırmayı ve mukayeseyi bu şekilde yapacak olursak elbetteki hayata düşer başkalarınıda peşimizden sürüklemiş oluruz..
    Benim savunduğum nokta budur..
    Cruze teleflex`i tercih ettim..problemsiz kullanıyorum..
    Kia`da Atiker vardı..Sorunsuz kullandım..
    Kalos`da lovato taktırdım..Asla sıkıntı çıkartmadı..
    Polo`da BRC vardı..banamısın demezdi..
    Hiç turbo beslemeli veya chip atılmış bir aracım olmadı..Olsaydı ne gibi sorunlar yaşardım bilemem veya yaşamazdım bilemem..
    Ama turbo beslemeli ve chip atılmış bir arabaya sen hangi marka kiti takarsan tak illaki bir yerde problem çıkar uyum sağlamaz..
    Anlatmak istediğim budur..
    Mukayeseyi doğru şekilde yapmak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbasci06 -- 29 Eylül 2011; 16:50:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06



    neee yine mi sen!!!

    teleflex'te teleflex... %bazında kar ortağımısınız...





    valla o değilde istanbul yapacağım uçakla mı gitsem? yoksa arabayı lpg'leyip basıp gitsem mi? diye düşünmekteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06



    neee yine mi sen!!!

    teleflex'te teleflex... %bazında kar ortağımısınız...





    valla o değilde istanbul yapacağım uçakla mı gitsem? yoksa arabayı lpg'leyip basıp gitsem mi? diye düşünmekteyim.

    Öyle anlaşılıyor değilmi..
    haklısın valla..
    bundan sonra iyide olsa kötüleyecem..
    kim ne yaparsın yapsın..gidip araştırsın,sorsun,ne istiyorsa onu yapsın banane bea..


    Valla yakın zamanda lpg taktırmayı düşünüyorsan montajı hallet öyle git derim..
    Ama lütfen benden LPG markası için hangisini önerirsin diye tavsiye bekleme..




  • Bir başka forumdaşımızın yazdığını buraya yazayım izniyle :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: elmasdag
    Bu arada yılların Brc kullanıcısı olarak, Brc artık yerli üretime geçti. Parçalar orjinali gibi kaliteli mi tartışılır. Bundan dolayı Farklı araçlarımda denediğim Lovato ve Teleflex den de çok memnun kaldım. Heleki Teleflex turbolu Forester ın hakkını çok iyi vermişti..



    http://forum.donanimhaber.com/m_25605079/mpage_119//tm.htm#53173717
  • Haluk Bey nezaket göstermiş, özel mesajla beni bilgilendirerek benden alıntı yaptığını söyledi sağolsun..
    Ben de üzerime düşeni yapıp Teleflex hakkında hatta yine defalarca farklı araçlarda tecrübe ettiğim Brc ve Lovato hakkında birşey sormak isteyen olursa cevaplarım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06



    neee yine mi sen!!!

    teleflex'te teleflex... %bazında kar ortağımısınız...





    valla o değilde istanbul yapacağım uçakla mı gitsem? yoksa arabayı lpg'leyip basıp gitsem mi? diye düşünmekteyim.

    Öyle anlaşılıyor değilmi..
    haklısın valla..
    bundan sonra iyide olsa kötüleyecem..
    kim ne yaparsın yapsın..gidip araştırsın,sorsun,ne istiyorsa onu yapsın banane bea..


    Valla yakın zamanda lpg taktırmayı düşünüyorsan montajı hallet öyle git derim..
    Ama lütfen benden LPG markası için hangisini önerirsin diye tavsiye bekleme..

    tavsiye beklemem...önereceğin marka zaten belli...


    şaka bir yana, aynı aracı kullandığımız için tabiki görüşlerin benim için önemli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    tavsiye beklemem...önereceğin marka zaten belli...


    şaka bir yana, aynı aracı kullandığımız için tabiki görüşlerin benim için önemli...

    Eyvallah..
    Herzaman..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    Bu lpg olayı çok farklı bir konu..
    Elbette işi bilende konuşuyor bilmeyende..
    Ben ne kadar biliyorum peki?Aslında hiç bir şey..
    Ben sadece kullanıcıyım ve memnun kaldıysam tavsiye ederim..Sorun yaşadıysam da izah eder anlatır ve paylaşırım..
    Cruze için çok marka söylendi, hiç bir sorun yaşamazsın dedikleri marka 1 hafta sonra 4 motor yakmış,2 tanesi sübapları eritmiş falan..
    Ee kullanıcı olarak ne yaptım..Araştırmayı kendim yaptım..Gidip bayiler ile birebir konuştum,sistemleri hakkında bilgi aldım..
    Sonunda da bu markaya karar verdim ve taktırdım..
    Çok şükür hiç bir sorun yaşamadım ve o yüzden de cruze kullanıcılarına da motor ile çok uyumlu olmasından dolayı tavsiye ediyorum..
    Haa ben teleflex değilde belki atiker alsaydım ve hiç bir sorun yaşamasaydım o markayı cruze için tavsiye ederdim..Yada landi, yada prins..
    Bu söylediğim bütün markalar için geçerlidir..
    Dediğim gibi işi bilende sallayıp tutuyor, bilmeyende..

    ..Alın size bir örnek..

    Vatandaş X bir marka taktırmış aracına..Tesisatı fırat borudan, enjektörleri polis düdüğünden vs.vs gibilerinden malzemeler kullanılmış..
    Şimdi bu kişi Opel İnsignia`ya Pins marka kiti takan lpg ustasına;
    "hayır sen işi bilmiyorsun..BENİM LPG SİSTEMİMDE ha enjektörleri manifolda gömmüşsün ha parça boru kullanarak uzatmışsın farketmez.."
    "hayır sen işi bilmiyorsun..BENİM LPG SİSTEMİMDE yağlama sistemine gerek yok..zaten karbüratörden yağ buharı emiyor, mafoldun içini yağlamaya gerek yok.."
    Şİmdi mukayese edilen iki marka arasındaki yorumlara bakacak olursak işi bilen ve bilmeyenin kimler olduğunu söylemeye gerek yoktur..
    Karşılaştırmayı ve mukayeseyi bu şekilde yapacak olursak elbetteki hayata düşer başkalarınıda peşimizden sürüklemiş oluruz..
    Benim savunduğum nokta budur..
    Cruze teleflex`i tercih ettim..problemsiz kullanıyorum..
    Kia`da Atiker vardı..Sorunsuz kullandım..
    Kalos`da lovato taktırdım..Asla sıkıntı çıkartmadı..
    Polo`da BRC vardı..banamısın demezdi..
    Hiç turbo beslemeli veya chip atılmış bir aracım olmadı..Olsaydı ne gibi sorunlar yaşardım bilemem veya yaşamazdım bilemem..
    Ama turbo beslemeli ve chip atılmış bir arabaya sen hangi marka kiti takarsan tak illaki bir yerde problem çıkar uyum sağlamaz..
    Anlatmak istediğim budur..
    Mukayeseyi doğru şekilde yapmak..

    Size Yoruma Garek Yok..




  • Bir araç Turbo, komp. veya aşırı besleme bir motora sahip ise Mutlaka PRİNS. Hiç tartışmaya gerek yok.
  • Sayın recepotogaz..
    Merak ettiğim bir konu var..Kesinlikle bilmediğim bir durum olduğu için soruyorum..
    Turbo beslemeli bir motora chip uygulaması yapılmış..
    Gerek hp olarak gerekse motorun çalışma süreleri gibi bir takım baz değişiklikler yapılmış..
    LPG sistemi takıldıktan sonra bu değişiklikler elbette lpg sistemi ile uyumsuzluk gösterecektir..
    Peki bu tür değişikliklerini lpg kiti takılmadan yapsak ve lpg sistemi o şekilde monte ettirsek, ilerleyen zamanlarda motor üzerinde yapılan bu tür değişiklikler ile lpg arasında uyum sorunu yaşarmıyız?
  • Lpg sistem takıldıktan sonra da araca chip tuning yapılabilir. Lpg beyni yeniden programlanır sorun olmaz. Yalnız saglıklı programlanabilmesi icin aracın beyininden alınması lazım sinyalllerin. Genelde bir cogu beyine mudahale etmeye cekinir veya bilmez. Sinyalleri krank sensöründen okutturur lpg beynine ki bu cok saglıklı bir programlama degildir. Gerekiyorsa yol testinde surus esnasında ince ayar da yapılabildiginden tuningli bir aracın farklı devir aralıklarındaki yüküne göre programlama yapılmıs olur.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.