Şimdi Ara

Teknosa iade

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
2.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 gün önce aldığım asus marka laptop chrome da bile donuyor. başka uygulama dahi yüklü değil chrome da tek sekme bile gezilmiyor sürekli siyah ekran ve donma mevcut
    bugün gösterdim pc yi.
    chrome da bile donuyor dediğim anda anladı sorunu.
    %100 disk kullanımı sorunu var dedi. ayarlardan her şeyi performans moduna getirdi şuan pc pili sömürcek yani.
    1 ay kadar kullan açılır(ayakkabı mı bu) sorun yaşarsan tekrar getir hallederiz dedi ancak 15 günden sonra yasal itiraz hakkım geçcek 2-3 gün daha beklerim ancak.
    windows 10da ssd siz bilgisayarların sorun çıkardığını söyledi madem bilinen bir şey neden satılıyor bunlar ( diğer pc ssd siz ekran kartsız win10 gayet iyi )
    iade olayının olmayacağını ayıplı ürün olsa değişim olcağını ancak üründe ayıp olmadığını bunun normal olduğunu söyledi.
    ne önerirsiniz bilgisayarda hiçbir şey yapamıyorum. tamir servis bakım format falan filanda uğraşmak istemiyorum 0 bilgisayar için.
    münakaşaya girmeden iade etme yolu yok mudur sonuç olarak ürün sorunsuz değil istenilen performans verilmiyor.
    piyasaya sürülmeden test edilmiyor mu bu ürünler

    ürünü uğraşmadan iade etmem mümkün müdür direk mağazaya gidip ? personel ayıplı ürün iade olmaz diyor. yasal bir hakkım var mıdır
    not: pc tam modeli
    asus x542ur gq277t







  • 15 günlük yasal süre dediğiniz nedir onu anlayamadım? Tespit yaptırıp tamir ettirmeden iade için başvuru yapın, kabul etmezlerse hakem heyeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını düzenlemeyi amaçlayan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip olacak.
  • Ürünü internetten mi aldınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    maalesef mağazadan aldım cayma hakkı yokmuş yeni öğrendim.
    demek ki teknosa diye fazla para verip mağazadan almaya gerek yok sonuç olarak sorun çıktığında yine direk asus türkiye ye yönlendiriyorlar.
    n11 den daha ucuza alınsa hem sorun çıkınca iade hakkı var hemde garanti yine asus türkiye
  • Kredi kartıyla ve/veya taksitle mi aldınız?
  • kontratak kullanıcısına yanıt
    bonusla 6 taksitle aldım.
    perşembe aldım cuma vakit bulamadım cmt gittim sorunu belirtmek için. girişte direk ürünü satan eleman yakaladı bi şey yapmadan oyaladı yolladı.
    bugün tekrar gösterdim sorunlar devam edince. o yoktu mağazada hemen en yetkisiz kişiyi yakalayıp bahsettim alt katta teknoasist var onlar ilgilenir dediler sonunda bir muhattap bulabildim.
    mırın kırın ettiler ancak sorun olduğunu bilsek bile bizim iade hakkımız yok dediler
    zorunlu asusa yollatım bilgisayarı iade talebiyle bi de 25 gün bilgisayarsız bekle.
    dolar kurlarıda yansımış fiyatlara hayırlı olsun
    2700 den aldım şuan 3249
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Teknosa İADE ÇEKİ
    11 yıl önce açıldı
    Hepsiburada monitor iadesi
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kullanıcı9999 K kullanıcısına yanıt
    Taksitle aldığınız için 7 gün içinde cayma hakkınız var.



    Ayrıca ayıplı mal söz konusu olduğu için seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz. Bunlardan biri de sözleşmeden dönüp bedel iadesi alma hakkınızdır. Yani cayma hakkı süreniz dolarsa bile malın ayıplı olduğu ortada olduğu için bedel iadesi alabilirsiniz. Tabii servis istasyonunun da ayıbı kabul etmesi gerekir. Eğer aksi olursa ve ayıplı olduğu iddianız devam ederse THH'ye başvurabilirsiniz.



    Ama siz sözleşmeyi kurduktan, yani ürünü satın aldıktan 7 gün içinde karşı tarafa cayma hakkınızı kullanmak istediğinizi bildirdiğiniz için başka hiçbir gerekçe olmaksızın size paranızı geri vermek zorundalar.



    Tabii söz konusu Teknosa olunca tüketici kanununu "unutması" çok normal. Bunlar kendi işine gelmeyen her maddeyi her nasılsa unuturlar, ama 3 kuruş kazançları olacakSA her maddeyi ezberden okurlar.



    Siz hakkınızı almak için elinizden geleni yapın. Bana kalırsa THH'ye başvurmak tek çözüm. Bunların karşısında kanunu madde madde okusanız yine fayda etmez. Kendilerinden iki defa icra yoluyla her masrafını ödeterek paramı aldım ve birçok arkadaşa da paralarını almaları için yardımcı oldum.

    Ekleme: Ürün ayıplıysa bedel iadesi hakkınızı kullanabileceğiniz gibi ayıpsız misli ile değişim hakkınızı da kullanabilirsiniz. Eğer beğendiğiniz bir ürünse, bozuk olmasa kullanırım diyorsanız fiyatının arttığı şu durumda bu hakkınız daha cazip görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 17 Nisan 2018; 22:24:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kontratak kullanıcısına yanıt
    hocam ürünü çoktan teslim ettim bugün garantiye yollanması için.
    şuanda ne yapmam gerek ücret iadesi için?
  • kullanıcı9999 K kullanıcısına yanıt
    Tekrar talep edin. Cayma hakkınızı kullandığınız belgeli olmalı. Eğer belgeniz yoksa ihtar çekebilirsiniz. Teknosa, Teknosalığını yapacaktır yine de.



    Bu arada, cayma hakkınız olmadığına dair size kayıtlı bir bildirimde bulundular mı? Kayıtlı telefon görüşmesi olur, yazılı bir metotla olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 17 Nisan 2018; 22:52:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşlerini biliyorlar kayıt yok

    CMT günü satan personelle konuştum cayma hakkımı kullanmak istediğimi söyledim. Cayma hakkı yok istersen servise yollarız dedi mecbur döndüm

    Bugün teknoasist denen yere yönlendirildiği

    İade etmek istediğimi söyledim. Sadece servis kabul ederse iade alınır dedi mecbur servise yolladım

    Şimdi ürün servise ulastiysa dilekçe verip halledebilir mıyım

    Dilekçe örneği ve nereye göndereceğim hakkında yardımcı olabilir misiniz acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simdi aradim teknosayi

    urun kusurlu oldugu icin kosulsuz iade hakkim olmadigi(sorun brnden kaynaklanmasa dahi)

    soylendi

    yetkili servise gidip onlarin kararina gore iade ya da degisim olur dedi

    kusursuz.urunu ben niyr alip iadr ediyim ki ztn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanıcı9999 K kullanıcısına yanıt
    Cevap özelliğini kullanmadan yazdığınızdan bildirim gelmedi, yazdıklarınızı konuya girdiğim için şimdi görüyorum.

    Servisin sizin yerinize sizin seçimlik haklarınızı seçme gibi bir yetkisi yok. Sadece üründe kullanıcı hatasından kaynaklanan bir sorun olup olmadığını tespit ederler ve eğer siz isterseniz onarım yaparlar. Üründe sizden kaynaklanmayan bir sorun tespit edilirse, siz bedel iadesi seçimlik hakkınızı kullanmak istiyorsanız satıcı derhal ödediğiniz bedeli iade etmek zorundadır. Ayıpsız misli ile değişim istiyorsanız ürünü teslim ettiğiniz tarihten itibaren 30 iş günü içinde bu değişimin yapılması gereklidir.

    Ancak bu satıcılar, sanki seçimlik hakkı servis istasyonuna aitmiş gibi davranırlar. Seçimlik hakkı tüketicinindir, servis istasyonunun veya satıcının değil.

    Siz eğer üründe kusurdan dolayı değil de taksitle satıştan doğan cayma hakkınızı gerekçesiz olarak kullandığınızı belirtseydiniz servis istasyonuna gönderme prosedürünü araya sıkıştırmaları tamamen yanlış ve haksız bir uygulama olurdu.

    Bu durumda cayma hakkınız sürüyor yine de. Siz PTT üzerinden ihtar çekebilirsiniz. Veyahut genel müdüre e-posta gönderebilirsiniz, genelde dönüş yapılıyor (kendisinin bizzat ilgilendiğini pek sanmıyorum ama dönüş oluyor). Dönüş yapacakları için karşı tarafın bundan haberdar olduğunu da belgelemiş olursunuz. Sikayetvar.com üzerinden yazarak da bildirebilirsiniz, Teknosa o siteye resmi olarak kayıtlı olduğu için yine haberdar olmadıklarını iddia edemezler. Taksitle satış söz konusu olduğundan 7 gün içerisinde gerekçe göstermeden cayma hakkınızın olduğunu ve bunu kullandığınızı belirtmeniz, satın alma tarihiniz ve aldığınız ürünün marka ve modelini yazmanız yeterli olur.




  • kontratak kullanıcısına yanıt
    kusura bakmayın mobilden girdiğimde çok sorun yaşıyorum dh de.
    şimdi servisi arıyıp yazcam.
    konuştum şimdi asusla.
    ürünün incelemede olduğu bir kaç güne sonuç çıkcağı söylendi
    ürünü geçen hafta bugün akşam 7-8 gibi aldım.
    şuanda ürün serviste olduğu için yapabilceğim bir şey yok galiba.
    teknik inceleme bitip sorunun müşteri kaynaklı olmadığı söylendiğinde direk iade talebinde buluncam.
    yapmam gereken başka bir şey var mıdır ?
  • kullanıcı9999 K kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi, cayma hakkınızı kullandığınıza dair karşı tarafa daha sonra kanıtlayabileceğiniz şekilde bildirim yapmış olmanız gerekirdi. Bu talebinizi karşı tarafa ilettiğinizi, karşı tarafın da bundan haberdar olduğunu kanıtlayabilirseniz taksitle satışa dair cayma hakkınızı kullanabilirsiniz.

    Ancak, cayma hakkınızı kullanamasanız bile, üründe kullanıcı kaynaklı olmayan bir sorun bulunursa bedel iadesi seçimlik hakkınızı kullanabilirsiniz. Bunun için ise elinizde iade talep ettiğinize dair bir belge olmalı. Teknosa'nın size imzalı ve kaşeli olarak verdiği belgede gönderim nedeni olarak "iade" yazıyorsa sizin açınızdan bir problem yok demektir. Fakat servis istasyonu üründe sorun bulamazsa ve 7 gün içinde cayma hakkınızı kullandığınızı karşı tarafa bildirdiğinize dair ispatı da yapamazsanız problem büyüyor. Bu durumda yine THH'ye başvurabilir ve bedel iadesi talep edebilirsiniz, cayma hakkınızdan da bahsedebilirsiniz ve sizi yanlış yönlendirdiklerini iddia edebilirsiniz. Bilirkişi incelemesi sonucu karar belirlenecektir. THH, sizin beyanınızı ve belgelerinizi yeterli bulursa cayma hakkınızı kullandığınıza ve bedelin iadesine karar verebilir, veyahut bilirkişi üründe sizden kaynaklı olmayan bir sorun tespit eder ve bedel iadesi kararı çıkabilir. Aleyhinizde bir karar çıksa da bilirkişi ve tebligat masrafları size yüklenmez.




  • kontratak kullanıcısına yanıt
    Sadece başını okudum daha oradan başlıyor hatanız. Taksitle satış sözleşmesini kredi kartı ile yapılan alışverişler kapsamaz. Cayma hakkını bu şekilde kullanamaz malın ayıplı olduğunj kanıtlaması gerekir. sertosmanın ilk cevabı doğru olan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Bilmem Beyin Bilir kullanıcısına yanıt
    TKHK m. 22/2: Kredi kartı sözleşmeleri, faiz veya benzeri bir menfaat karşılığında, ödemenin üç aydan daha uzun süre ertelenmesi veya benzer şekilde taksitle ödeme imkânı sağlanması hâlinde tüketici kredisi sözleşmesi olarak değerlendirilir.

    TKHK m. 24/1: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin tüketici kredisi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

    Kredi kartı sözleşmelerinde de aynı şekilde cayma hakkı bulunuyor.

    Ancak şu [http://dergipark.gov.tr/download/article-file/398167] makaleden bir alıntı yapayım:

    Ödemelerinin kredi kartı ile yapıldığı sözleşmeler uygulamada önemli bir yere sahiptir. Esasen kredi kartı bir ödeme vasıtasıdır. Kredi kartı hamili, kredi kartını kullanarak alışveriş yaparak bankadan kredi kullanmış olur. Satıcı, sözleşme bedelini aralarındaki sözleşmeye göre bankadan tahsil eder ve alıcı da bedeli, bankaya öder. Ancak uygulamada üye işyeri ve banka arasındaki sözleşme ile belirli kredi kartı ile yapılan alışverişlerde özel indirim uygulanması, taksit ertelemesi sunulması ve taksitlendirme sağlanması hallerinde satıcı ile banka arasında yukarıda ifade edilmiş bulunan ekonomik bütünlüğün mevcut olduğu sonucuna ulaşılır. Bu gibi hallerde, banka ile kart hamili arasındaki ilişkiye TBK m. 263/2 uyarınca taksitle satış sözleşmesi hükümlerinin uygulanması gerekir. Ancak bu şekilde bir ekonomik bütünlük söz konusu değilse, taksitle satış sözleşmesi hükümleri uygulanmaz. TKHK m. 22/2 hükmünde de faiz veya benzeri bir menfaat karşılığında, ödemenin üç aydan daha uzun süre ertelenmesi veya benzer şekilde taksitle ödeme imkânı sağlanması halinde, kredi kartı sözleşmelerinin, tüketici kredisi sözleşmesi olarak değerlendirileceği öngörülmüştür. Bu çerçevede, ekonomik bütünlük teşkil eden kredi kartı işlemlerinde banka ile tüketici arasındaki ilişkiye TKHK’nin tüketici kredisine ve bağlı tüketici kredisine ilişkin hükümler uygulama alanı bulacaktır.

    TKHK’de düzenleme altına alınmış bulunan bağlı kredilere ilişkin düzenlemeler dışındaki, taksitle ödeme yapan tüketici ile kredi veren arasındaki bağlantılı ödünç sözleşmeleri bakımından da TKHK m. 83/1 hükmünden hareketle, TBK m. 263/2 uyarınca, taksitle satış sözleşmelerine ilişkin hükümlerin kıyasen uygulanması yoluna gidilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 22 Nisan 2018; 23:28:26 >




  • kontratak kullanıcısına yanıt
    “(5) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.” 2 gün boyunca kullanılmış bir üründen bahsediyoruz. Olağan gözden geçirme, ilk incelemenin fazlası bu. Ama ısrarlıysanız ben daha fazla uzatmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Ama yine de bu haliyle yanlış yönlendirdiğinizi düşünüyorum. İyi günler dilerim.
    Dip not: Tamamen konusunu değiştirip bunu yazma sebebim sizin neye dayandığınızı da anlayamamam. Taksitli satış sözleşmesi diye başlayıp tüketici kredisine girdiğinden maddeler sunulmuş. 7 gün dediğiniz için taksitli satış sözleşmesi için yola çıktığımızda dahttp://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150114-5.htm Md:2/4 açık bu hususta. Uzatmamak için yukarıdaki kısımdan girdim. 2 günlük kullanım olağan gözden geçirme olarak kabul edilemez. (Kararı ben değil thh verdiği için kabul eder etmez bilemem ama ben kişileri bu şekilde asla yönlendirmem bildiğim kadarıyda thh de bunu gözden geçirme olarak kabul etmiyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Bilmem Beyin Bilir -- 22 Nisan 2018; 10:0:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben Bilmem Beyin Bilir kullanıcısına yanıt
    7 gün nispeten kısa olan süre olduğu için onu belirttim. Yaptığım alıntıya dayanarak bakınca da taksitle satış olarak düşünülmesi daha doğru görünüyor. Ama bu sadece o alıntıya dayanarak yapılan bir yorum, "kesin böyledir" demiyorum.



    Arkadaşın yazdıklarına göre olağan bir gözden geçirme durumu olarak algılanıyor. Sadece Chrome üzerinden test etmiş, başka yazılım bile kurmamış. Bunun ardından sorun olduğunu görmüş ve bunu karşı tarafa bildirmiş. Ancak karşı taraf, bilgisayarı ayakkabı sanarak kullandıkça açılacağını iddia etmiş. Üstüne üstlük bizim burada alıntıladığımız kanun maddelerini görmezden gelerek cayma hakkının olmadığını, sadece ayıp olması durumunda iade olabileceğini, ama ayıbın bile olmadığını öne sürmüş. Yani yönlendiren biri varsa, anlatılanlara göre, o da ürünün satın alındığı taraf olarak görülüyor. Ben sadece anlatılanlara bakarak kanunda yazanlardan bahsediyorum. Zaten cayma hakkının kullanılamama olasılığından da bahsettim. Karar tamamen kişinin kendisine aittir.



    Bu arada, eğer mesafeli satış sözleşmesi söz konusu olsaydı mutat kullanımın da önemi yoktu. Bunu sıklıkla göz ardı ediyor satıcılar, hatta neredeyse böyle bir hak yokmuş gibi görüyorlar (o kadar ki birçok satış sitesinin iade koşulları bölümünde mevzuatla alakası olmayan şeyler yazıyor). O yüzden bunu da yazma gereği duydum. Okuyan olursa bununla bizim bu konu için bahsettiğimiz cayma hakkını karıştırmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 22 Nisan 2018; 11:34:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kredi kartı ile taksitli satışlar gerçek bir taksitli satış değildir. Bu nedenle 7 günlük cayma hakkı kullanılamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.