Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

TEKNOSA DAN FS ALDIM :VE BAŞIMA GELENLER

264
Cevap
0
Favori
19.311
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Taşınabilir Bilgisayarlar >> Notebook - Ultrabook >> TEKNOSA DAN FS ALDIM :VE BAŞIMA GELENLER
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    388 Mesaj
    Bencede TEKNOSA DAN BİR ŞEY ALINMAZ.

    Teşhirde ürünleri varsa sadece incelemek için gidiyorum.
    Bende Sony video kamerada aynı şeyleri yaşadım.
    Ayrıça çalışanlarının bir çoğunun sattıkları ürünün teknik
    bilgilerinden bile haberleri yok.Birde üstüne üstlük adam
    bilemiyorum da demiyor, yanlış bilgi veriyor.( aslında bu
    çok önemli değil internetten her türlü bilgiye ulaşıyoruz)

    Önemli olan TEKNOSA NIN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ
    ÖNEMSEMEMESİ.
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    94 Mesaj
    Bende laptop almayı düşünüyordum bu yazılanları görmem iyi oldu artık hangi şirketden laptop almamam gerektiğini iyice anlamış oldum hepinize uyarılarınız için teşekkürler arkadaşlar...
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    388 Mesaj
    ALINTI

    Teknosa Ve Mahkeme Kararı...
    Bir arkadaşın başından geçen bir olayı alıntı yaparak aktarmak istiyorum...

    Almıs oldugu laptop'da yasadıgı bir türlü düzelmeyen problemler.. İşin garip tarafı o problemler aynı marka model laptopların neredeyse hepsinde gözlemlenen bir sorunmuş.. ve Bunu distribütör firma kabül etmesine rağmen bir sürü problem yaşanmışş.Yaklaşık olarak 1 yıl mücade etmiş..Güler misiniz ağlar mısınız


    "Teknosa aleyhine Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 iadesi için açtığım dava bugün bitti. Hakim iade kararı verdi. Avukat tutmadım dilekçeleri kendim hazırladım, savunmamı kendim yaptım. Pul parası, bilirkişi ücreti, mahkemeye gidiş- gelişler vs. toplam masrafım 200 YTL civarında oldu. Öncelikle etkili bir dilekçe yazdım, mağdur kullanıcılardan şahitler gösterdim ve mahkemede dinlendi.teknosa 3 avukat ile dosyalarını hazırladı En önemlisi bilirkişi raporu cihazın problemli olduğu yönündeydi. Sonuçta süreç biraz uzadı ama 7 ayda sonuca ulaştım. Şİmdi yasal faizi ile ödediğim 1.849 YTL yi alacağım.

    Ben davamın temelini o dönem sattıkları bu üründe SATA disk olduğunu kataloglarında ve tanıtımlarına belirtmedikleri ve profesyonel olmayan kişilerin işletim sistemi kuramayacağı yönünde oluşturdum. Ayrıca ısınma, klavyede tuş atlama sorunlarını ilave ettim. Öncelikle tüketici hakem heyetine başvurdum buradan çıkan karar iadeydi fakat teknosa uygulamadı. Sonra mahkeme süreci başladı. Bilirkişi diskin sata olduğunun belirtilmesi gerektiğini, tuş atlama problemi olduğunu yazmış. sonuçta şahit ifadeleri ile birlikte iade kararı çıktı.

    Tarih: 17 Ocak 2007, 15:00




    üye
    (Meraklı )
    Antalya
    27 konu açmış,
    252 cevap yazmış
    Bu arada mahkeme dileçkesini de yazmış arkadaş onu da yazayım..

    Davacı : .....
    Adresi : .....
    Tel / Faks : .....
    Davalı : 1) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş.
    : 2) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş. MANİSA Mağazası
    Adresi : 1) Ankara Asfaltı E-5 Karayolu üzeri Gülsuyu Mevkii 34846 Maltepe/İstanbul
    : 2) Yarhasanlar Mahallesi Dogu Caddesi No:24 / A
    Şikayetin Parasal Değeri : 1.849,88 YTL.
    Dava Konusu : Satın alınan malın ayıplı çıkması
    OLAY : 11.11.2005 tarihinde Manisa teknosa mağazasından 1.849,88 YTL ödeyerek Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 notebook aldım. Notebook u satın alma aşamasında mağazada özellikleri abartılı olarak anlatıldı. Notebook u aldıktan sonra aşağıda maddeler halinde yazdığım problemleri yaşadım.

    1) Pil ömrü 4,5 saat olarak belirtilmesine rağmen en fazla 2 saat sürmektedir. İnternette yaptığımız araştırmada ürünü satan ve delillerde yer alanwww.hepsiburada.com sitesindeki ilanda ürünün teknik özelliklerinde pil ömrü 3 saat olarak belirtilmiş, bu özellik teknosa ilanlarında belirtilmediği gibi mağazada yanlış bilgi olarak 4-4,5 saat olarak verilmiştir.
    2) Cihazı kullanmaya başladığım ilk gün klavyede tuş atlama problemi ile karşılaştım. Mağazadan ve internetten yaptığımız araştırmada problemin software kaynaklı olduğunu öğrendik, mağazdan servis e gitmesi gerektiğin öğrendik fakat ilk günden servise göndermek istemediğimden bu hatayı kabullenerek kullanmaya devam ettim.
    3) DVD writer sürücüde mekanik sesler olduğunu ve bazı DVD ve DIVX leri okumadığını döngüsel hata verdiğini gördüm.
    4) Aldığım ürünün yanında hediye olarak verilen Bluetooth arızalı çıktı ve 15.11.2005 tarihinde Manisa teknosa tarafından yenisi ile değiştirildi.
    5) Cihazda standart notebooklardan çok daha fazla fan sesi geldiğini fark ettim. Özellikle sessiz ortamlarda fan sesi kullanıcının dikkatini dağıtacak derecede kuvvetli geliyor.
    6) Bütün bu problemlere rağmen kullanmaya devam ettiğim notebook a WINDOWS2000 server işletim sistemi kurmak istediğimde bu işletim sistemi kurulmadı. Ürünü götürdüğüm mağaza personeli tarafından da kurulamayacağı söylendi. (normal bir bilgisayarda kullanıcı işletim sistemini kendi kurabilir.) Mağaza personeli tarafından verilen bilgide notebook üzerinde verilen S-ATA harddisk yüzünden başka işletim sistemi kuramayacağımı, servise göndermem gerektiğini öğrendim. Gelişen teknolojide her yeni çıkan işletim sistemi için servise başvurmak zorunda bırakılamayacağımı belirterek mağazaya 16.11.2005 tarihinde ürünü iade etmek istediğimi belirttim, fakat mağaza personeli bunun mümkün olmadığını söyledi. Tüketici kanununa göre buna hakkım olduğunu belirttiğimde bunun özel bir ürün olduğunu ve tüketici kanununa tabi olmadığı mağaza personeli tarafından beyan edildi. Teknosa müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerden sonuç elde edemeyince mağazaya tekrar yaptığım başvuruda hiç birşey yapamayacaklarını ve iade kabul etmediklerini beyan ettiler. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada birçok tüketicinin aynı nedenden dolayı mağdur olduklarını gördüm. Cihazın reklamlarında ve teknosanın internet sitesinde cihaz özelliklerinden harddisk kapasitesi belirtilmiş fakat SATA özelliği belirtilmemişti. Başka satış yerlerinde örneğin, delillerde yer alanwww.hepsiburada.com internet sitesinde ürün özelliklerinde harddisk’in S-ATA olduğu belirtilmiş. Ürün şuan satıştan kaldırıldı, satışta bulunduğu süre içinde sürekli kampanya yapılarak yanında hediyeler verilerek ve fiyat sürekli aşağı çekilerek ürün çok kısa sürede tüketiciye ulaştırıldı. Şuan internet sitelerinde ve bizzat Fujitsu Siemens in yetkili servisi Datapro nun kayıtlarında yüzlerce tüketicinin bu üründen dolayı mağdur olduğu görülmektedir, ekte 75 adet aynı ürün arıza kaydı yer almaktadır. Ayrıca firma farklı müşterilerine farklı uygulamalarda bulunmaktadır. Şahit olarak gösterdiğim .... isimli müşteriden aynı ürün için benzer şikayetlerde dolayı cihazı koşulsuz olarak geri alıp parasını iade etmişlerdir. Aynı şekilde şikayetçi olan .... ın ise iade talebi kabul edilmemiştir.
    08.12.2005 tarihinde başvurduğum Manisa Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığından ürünün iade edilmesi yönünde 17.01.2006 tarihinde karar çıktı. Kararı firmaya 2 defa elden, 1 defa fax ile yaklaşık 20 kez telefon ile ve 2 kez mail ile iletmeme rağmen tam 41 gün, (01.03.2006 tarihine kadar) olumlu veya olumsuz cevap verilmedi. 01.03.2006 tarihinde tekrar aradığımda müşteri hizmetlerinden kararı kabul etmediklerini ve itiraz edecekleri cevabını aldım. Ürünün üretici firması olan Fujitsu Siemens ile yaptığım görüşmelerde şikayetlerim konusunda haklı olduğum, teknosa nın ürünü iade alması gerektiği ifade edilmesine rağmen teknosa konuya duyarsız kalmış ve beni yaklaşık 4 ay oyalamıştır. Tüm girişimlerimden sonuç alamayınca hukuki yollara başvurma kararı aldım.
    Tarih: 17 Ocak 2007, 15
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    641 Mesaj
    TEKNOSA, FUJITSU SIEMENS VE YARGI SÜRECİ

    Sevgili Arkadaşlar,

    Nihayet yargı süreci bitti. (yargıtay kararı onadı) 11.11.2005 tarihinde başlayan mücadelem hakkında kısa özet bilgiler sunacağım. 11.11.2005 tarihinde Manisa TEKNOSA mağazasında 1.849.88 YTL ödeyerek Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 dizüstü bilgisayar satın aldım. (yanında verilen 4 adet hediyeye kanarak) Aldığım akşam fark ettiğim problemler üzerine ertesi gün TEKNOSA mağazasına gidip problemler hakkında bilgi almak istediğimde bir gün önce nezaketten yerlerde sürünen kişiler gitmiş bana vebalı gibi bakan ve kaçarak uzakalaşan kişiler gelmiştir. Problemlerimi dinlemedikleri gibi direkt servise gönderelim dediler. Bende daha 24 saat dolmadan servise gönderemeyeceğimi bildirerek mağazadan ayrıldım. Müşteri hizmetlerini günlerce aradım ve mağazaya gidip geldim. Aynı tutum devam edince 08.12.2005 tarihinde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurdum. TEKNOSA yanı tutumuna devam edip Hakem Heyetine cevap dahi vermedi. Hakem heyetinden çıkan iade kararını mağazaya elden götürdüm fakat hiç kaale almadılar. Daha sonra merkez kararın ulaşmadığını vs. söyleyerek beni 1 ay oyaladı. Defalarca telefon görüşmesi, yüzyüze görüşme ve mail trafiğinden sonra 06.06.2006 tarihinde iade talebi ile mahkemeye başvurdum. İlk duruşmadan itibaren hiçbir delil sunmayan teknosa ısrarla bilirkişi incelemesi talep etti. Bilirkişi incelemeside olumlu olunca herşeye itiraz eden teknosa bunada itiraz etti fakat sayın hakim yeter artık diyerek 28.12.2006 tarihinde iade ve paranın faizi ile ödenmesine karar verdi. Karar teblig edildikten sonrada teknosa aynı tutumu devam ettirdi. Tabii bu arada Fujitsu ile yaptığım sayısız görüşmeden hiç bahsetmiyorum bile. Çünkü mahkemeye müdahil olarak çağrılmasına rağmen katılmadılar. Teknosanın uzlaşmaz tutumunu görünce süreç başından beri avukatsız olarak devam eden mücadelemi avukat arkadaş a devrettim. İcra süreci başladı fakat Teknosa itiraz ederek gerekli teminatı yatırıp dosyayı yargıtay a taşıdı. Yargıtay a gönderdikleri dilekçe resmen komediydi. Çünkü teknikten uzak hukuk diliyle yazılmış olayları kapsamayan bir itiradı. Neticede davayı başından beri kendim takip ettiğimden itirazlarına cevabı yazıp avukatıma verdim o gerekli düzletmeleri yaparak cevabımızı gönderdi. Nihayet 05.07.20007 tarihindewww.yargitay.gov.tr adresinden yaptığım sorgulamadan kararın onandığını gördüm. Henüz tebligat gelmedi ama sanırım son bir hamle (karar düzeltme talebi) yapmazlarsa bu iş bitti. Şimdi 2 yıllık süreçte uğradığım maddi ve manevi kayıplar için tazminat davası açmayı düşünüyorum. Ben davamı kazandım diye artık kenara çekilecek değilim bundan sonra imkanlarım el verdiği ölçüde tüm tüketicileri bilinçlendirmeyi ve haklarını aramalarını sağlamayı hedefliyorum.
    Süreç içinde yaklaşık 1200 gazetesi yazar, yüzlerce sivil toplum örgütü ve 200.000 in üzerinde bireysel mail kullanıcısına bilgilendirme maili attım. Ayrıca birçok forumda binlerce kişiye bu konu hakkında bilgi verdim. Sizlerde örnek olacak bu kararı çevrenizle paylaşınki artık insanlarımız avrupada ki gibi kanunların ülkemizdede uygulandığını 1 liralık dahi olsa hakkımızı aradığımızda karşılığını alacağımızı görsün.

    Saygılarımla
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2248 Mesaj
    geçmiş olsun tekrar abi. sen bu konuda öncüsün helal olsun tekrar
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
sohbet
haberler
SEO
Lastik Fiyatları
Paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,234
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.