Şimdi Ara

Tedarik İptaline Ne Yapabilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Dün p@zarama'dan dyson'da çok ciddi bir indirim oldu 3 adet stok görünüyordu. Hızlıca 1 adet sipariş verdim. Bugün iptal bilgisi geldi.


    Bu konuda tüketici olarak haklarım nedir acaba ? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?




    Tedarik İptaline Ne Yapabilirim?



  • Dostum yollamak zorundalar. Şu meşhur Migros Xiaomi Airfryer mevzusunda da kararlar Migros'un aleyhinde çıktı (ben vicdanen ürünlerin gönderilmesine karşıyım o ayrı)


    Bir şekilde yasal hakkın var. Yapacağın şey, Tüketici Hakem Heyetine gitmek, E-Devlet üzerinden tüm belge ve bilgilerinle başvur.


    Yalnız önemli bir hatırlatmada bulunmak istiyorum, Yasa değişti, internette okuduğun bilgiler eski olabiliyor. O yüzden en iyisi Alo 175'i aramak. Orada bu konuları inanılmaz iyi bilen operatörler oluyor, gerçekten bilgi birikimlerine hayranım. Onlar ne diyorsa harfiyen uygula.

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    @E_Y_B_H_P_T hocam çok teşekkürler detaylı bilgi verdiğin için. Bu dediğin aklıma gelmemişti 175'i arayıp bilgi alacağım.


    üründe ben yanlış olduğunu düşünmüyorum. Sepette özel indirim vardı. 3 stok vardı. akakce bildirim attı vs.

  • kartal_10 K kullanıcısına yanıt

    Eyvallah hocam,


    Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda açıkça geçiyor:


    Alıntı

    metni:
    Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.


    Bu stokta bitti sebebiyle iptal etmeleri imkansız. İşin doğası gereği önce bir yoklarlar, sen razı olursan konu kapanır. Razı olmazsan hukuki kapılar açık, oradan hakkını alırsın.


    Aslında tüm mesele Mesafeli Satış Sözleşmesi'nde. Orada hangi durumlarda mal ediminin yerine getirilemeyeği bellidir. Ve orada da belirttikleri durumlar kanun dışı ise, sana imzalatmaları da geçerlilik kazanmaz:


    Alıntı

    metni:
    (6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu) MADDE 27 - Kanunun emredici hükümlerine, ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına aykırı veya konusu imkânsız olan sözleşmeler kesin olarak hükümsüzdür. Sözleşmenin içerdiği hükümlerden bir kısmının hükümsüz olması, diğerlerinin geçerliliğini etkilemez.


    175'in de tavsiyeleriyle, eksiksiz evraklarınla, hangi firmaya şikayet edeceğine de dikkat ederek başvur.


    Tüketici Hakem Heyeti büyük bir ihtimalle lehine karar verecektir. Olur ya karşı taraf itiraz edip hakimin önüne çıkardı. Orada da "sebepsiz zenginleşme" (misal 100.000 TL'lik ürünü 1.000 TL'ye alma durumu) gibi bariz bir kör göze parmak yoksa yine çok büyük bir ihtimalle lehine sonuçlanacak.


    - - - -


    Gelelim hiç kanunlara bakmadan işin vicdani boyutuna. Elbette irdelenmesine gerek yok, yani kanunen hakkın neyse alırsın.


    Ben mevcut durumu incelediğimde de o anlamda içimizin rahat olacağımıza inanıyorum. Şöyle ki; Çin'den dünyaya yayılan Kasım ayı indirim furyalarından etkilenip bir ürün satın almışsın. Yani ürünü indirimli alırken kötü niyetin yok, pekâlâ bu fiyatlardan satın alabileceğine inanmışsın. Ürünün fiyat geçmişini inceledim, o aldığın fiyat 6 ay öncekinin fiyatı. Firmalar kampanya adı altında elbette 6 ay önceki fiyata satabilir. Burada sırıtan bir şey yok.


    İptal edilmesine gelince, altında yatan sebep stokların hatası ise evet onlar adına can sıkıcı. Ama bizim açımızdan da kötü. Düşün ki 7 Kasım günü yakınlarına da haber vererek bir ürün aldığının mutluluğunu paylaştın ve beklentiye girdin. Sonuç hüsran oldu, yakınlarına karşı da mahcup oldun.


    İşte tüm bu dava süreci lehine sonuçlanırsa, sen aslında ucuza mal "kapatmayacaksın" (!) ; karşı taraf sana yaşattığı manevi bedeli ödüyor olacak bir bakıma. Ayrıca bir daha benzerleri yaşanması diye; senin davan ile daha da dikkat edip önlemler almak zorunda kalacaklar, topluma hizmetin kalitesi ve güveni de artacak.


    O yüzden vicdanen de rahat bir şekilde bu davayı sürdürmeliyiz.


    İnşallah hayırlısı ile olumlu sonuçlanır.





  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Merhaba @E_Y_B_H_P_T hocam,


    Alo 175'in yönlendirmesi ile İSTANBUL TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ'nü aradım. Orada ki arkadaşlar satılan malın satışı devam ediyor mu diye sordu. Bende iptal ettiği gün tüm ürünlerini satıcı satıştan kaldırdı dedim. O zaman bizim bir şey yapmamız pek mümkün olmuyor siz cimer'e başvurun savunmasını alalım dediler. Muhtemelen satıcı başına gelen bu durumdan nasıl kurtulacağını bildiği için satışı kapatmış. Aynı ürünü daha yüksek fiyata satıyor olsaydı ceza yerdi dediler. Tüketici hakem heyetine de başvurdum. Umut kesilmez.


    Açıkcası eşim'e müjdeyi vermiştim. İlk defa şans yüzümüze güldü diye evde bayram havası vardı. Ama hayalimiz 1 gün sürdü maalesef.


    Nasibimizde varsa inşallah olumlu sonuçlanır. Destekleriniz için tekrar çok teşekkür ederim. Gelişmeler olursa buradan bilgilendireceğim.





  • Merhaba tekrardan,


    Tüketici hakem heyeti karara bağlamış. Fakat tarafıma bugün bilgi yapıldı bende kontrol etmemişim epeydir. Geçen kasım'da başvurmuştum.


    Taraf sıfatı yokluğundan reddine karar verilmiş.


    Destekler için teşekkürler. Bilgi amaçlı iletiyorum.


    Tedarik İptaline Ne Yapabilirim?



    @Pazarama biz aracıyız 200 TL'de kupon verdik diye sıyrılmış zaten :)



    Tedarik İptaline Ne Yapabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal_10 -- 1 Mayıs 2024; 1:5:48 >




  • kartal_10 K kullanıcısına yanıt

    Hocam taraf olarak pazaryeri değil de Satıcı olmalıydı. Satıcı bilgilerini paylaşmışlar. Onun üzerinden tekrardan hakem heyetine aynı şikayetini yap.


    Ben özelden yazıyorum şimdi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.