Şimdi Ara

Tecrübelerinize ve tavsiyelerinze, ihtiyacım var Harareti düşürmek için?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamın hararet göstergesi kimi zaman 100 *C oluyor hemen fan devreye giriyor. Durduğum zaman fan 10-20sn çalışıyor (kırmızı ışıklarda, dur kalklarda) soğutma sistemimde hiçbir sorun yokta, fanım sık sık çalışıyor genelde arabanın harareti şehir içi 95-100 *C arası geziniyor (max 130 *C) kimi zaman 110 dereceye kaadar çıkıyor. Normal olarak bu beni korkutuyor kimi zaman, fan bu sefer çok çalışıyor motor yine soğuyor. ama ne zaman fan devreye girse arabanın rolantisi biraz düşüyor.

    soğutma suyunu 3 günde bir kontrol ederim maxiumum düzeyde.

    şimdi soruma gelirsek harareti düşürmek için, yüksek hızda mesela boşa alıp gitmek mi iyidir, yoksa viteste az gaz vererek gitmek mi iyidir?

    birde soğutma sıvısı olarak su koyuyorum malum kış geliyor, antifriz'i ne zaman koymalıyım. birde antifriz sıcak havalarda ısınır mı su gibi?



    _____________________________




  • %50su+%50antifiriz konmalı yaz kış.
    relantide boşa almak yerine yüksek vitesde ayağınızı gazdan çekerek veya biraz daha hızlı gitmesini istiyorsanız hafif gaza dokunarak gidin,
    aracınızı asla boşa atmayın.
    rampa çıkarken çok düşük devirlerde gaza fazla basarak motorun zorlanmasına musade etmeyin bir düşük vitesde biraz daha yüksek devirde çıkın soğutma suyunuz daha az ısınacaktır.
    başedemediğiniz bir yükselme meydana geliyorsa aracınızın kaloriferini sıcak konumuna getirip fanı hızlı bir devirde açın oda küçük bir radyatör gibi motor suyu sıcaklığınızı düşürecektir.
    _____________________________
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgi için
    _____________________________
  • Yokuş aşağı boşa almak motoru en hızlı ekilde soğutur. Hatta öyle hızlı soğutur ki, soğuk günlerde motor bloğu açısından tehlikelli bile olabilir. Gerçi buna gerek olmaması lazım, ısı en çok motor yüküyle alakalı şekilde yükselir.

    Eğer yaz boyunca motora sadece su eklediyseniz sistem sağlıklı değildir. Mutlaka paslanmıştır. Kireçten ve pastan kanallar tıkanır, pompa verimli çalışmaz, termostat geç cevap vermeye başlar. Zamanla radyatörler ve silindir kağpağı çürür, devridaim contası kaçırmaya başlar.

    Bence sistemi tamamen boşlatıp berrak su gelinceye kadar temizleyin. Üzeimde standardı yazan, ve mutlaka Fiat'ın istediği tip antifirize geçip doğru oranda kullanmaya başlayın. Sulandırmak için saf su ekleyin. Üç ay /5bin km sonra tekrar değiştirin, böylece sistem hala çürümediyse temizlenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Arkadaşlar arabamın hararet göstergesi kimi zaman 100 *C oluyor hemen fan devreye giriyor. Durduğum zaman fan 10-20sn çalışıyor (kırmızı ışıklarda, dur kalklarda) soğutma sistemimde hiçbir sorun yokta, fanım sık sık çalışıyor genelde arabanın harareti şehir içi 95-100 *C arası geziniyor (max 130 *C) kimi zaman 110 dereceye kaadar çıkıyor. Normal olarak bu beni korkutuyor kimi zaman, fan bu sefer çok çalışıyor motor yine soğuyor. ama ne zaman fan devreye girse arabanın rolantisi biraz düşüyor.

    soğutma suyunu 3 günde bir kontrol ederim maxiumum düzeyde.

    şimdi soruma gelirsek harareti düşürmek için, yüksek hızda mesela boşa alıp gitmek mi iyidir, yoksa viteste az gaz vererek gitmek mi iyidir?

    birde soğutma sıvısı olarak su koyuyorum malum kış geliyor, antifriz'i ne zaman koymalıyım. birde antifriz sıcak havalarda ısınır mı su gibi?



    Arabanız kaç yaşında? Kaç kilometrede?
    _____________________________




  • soğutma suyunuzu boşaltıp %50 antifiriz %50 su olarak yaparsanız hararetiniz düşücektir bir nebze. Su biraz çabuk ısınıp soğuyo.
    _____________________________
  • Tam anlayamadim musirde sorun olmadigina emin misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Subaru hararet yaptı, ustalar radyatör şişlemeli dedi ama beceremediler.
    Ancak yerine takılan radyatöre rağmen bir daha hararet yapmadı. Tahminimce radyatör hava yapmıştı ve sökülüp takılınca o hava boşluğu yok olup devir daim tamamlandı.
    Hararet ibresi de çıkıp çıkıp iniyordu. Aşırı yükseldiğinde boşa atıyordum, 1 dakikada normale dönüyordu ve sorunsuz bu şekilde 2 ay kullanıp sattım.
    Sattığım kişi 3 gün sonra arayıp "Abi buna kapak contası nerden alabilirim?" Diye sordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
  • @karbon12
    evet yaz boyunca su ekledim, heralde benden önceki sahibide öyle yapmış. bütün suyu boşaltıp. antifriz+saf su eklesem düzeltme imkanım olur mu? teşekkür ederim bilgi için:)

    @alperenbugra
    91 model, Fiat 126 arabam :)

    @olur böyle şeyler
    müşirde sorun yok ondan eminim gösterge yükselince fan soğutuyorda, bu fanın devresini aküden çeksem direkt bi anahtar düğme konsola koysam, kendi iseğime göre açsam aynı zamanda sağlıklı olur mu? çünkü radyatör fanı aküden çok çekiyor. ne güzel torosta radyatör fanı V kayışına bağlı oldugundan motor çalışınca sürekli çalışıyordu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szahinowski1 -- 29 Eylül 2014; 22:40:10 >
    _____________________________
  • Yazlık müşür taktırın ve yokuşlarda mesela 3 le çıkıyosanız 2 ye çekerek maksimum devirde basın düşmeye başladığnı görceksiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    #VestelAlmaAldırma
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.