|
Merhabalar, TCL TV almayın, aldırmayın diyerek ve Türkiye'deki genel kalitesizliğe dair serzenişlerimi de içeren bir yazı yazmak istedim. Yazdıklarımın tamamı kendime ait görüşler olup, hiç kimseyi bağlamamaktadır. Geçen hafta Media Markt mağazasına gidip TCL 55C745 TV satın aldım. Yetkili servis, aldıktan 1 gün sonra kurulum için geldi. Yetkili servisten gelen arkadaş, üstünkörü cihazı kurup, 10 sn içinde hızlandırılmış eğitim(iron) verip gitti. "Ölü piksel testi yapmayacak mısınız" dedim ? "Yok, ben TRT 1 kanalı açıp baktım, sıkıntı yok" dedi. Tabii benim Yüksek Elektronik Müh. olduğumu bilmiyor olmalı idi.. Neyse ilgili servis personeli ayrıldıktan hemen sonra bir ölü piksel testi yaptım. Kısa bir detaylı inceleme ile panel üzerinde görebildiğim 10 adet ölü piksel mevcut idi. Cihazın çalışmasında bir sorun yoktu. Ancak panel çok sıkıntılı idi. Zaten 10 adetten sonra saymayı da bırakmıştım. Belki de daha fazla da olabilirdi. TCL TV'lerde ölü piksellerle ilgili bir çok şikayet alındığına şahit oldum. Bu noktadan sonra kurulumu yapan yetkili servise kayıt oluşturdum. Fotoğraf istediler, çekip gönderdim. İlk etapta BİLKOM (TCL GENEL MERKEZ) ilk göndermiş olduğum ölü piksel fotoğraflarını TOZ TANESİ diyerek reddetti ve kaydı kapattı. Daha sonrasında daha net fotoğraflar ve video çekerek BİLKOM Genel merkezine gönderdim. Yaklaşık 1 haftalık bir aradan sonra baskı ile ve güç bela şekilde İADE talebim kabul edildi. Media Markt mağazasına giderek para iadesi aldım. Ek olarak, BİLKOM'un da iyi bir sınav verdiğini söyleyemem. Açıkçası öve öve bitiremedikleri TCL TV'den bu düzeyde bir kötü panel beklemiyordum. Panel bildiğiniz çöp gibi arkadaşlar. Ölü piksel 1 çıkar, 2 çıkar, 3 çıkar anlarım ama 10 tane ölü piksel olmaz. Eğer 10 tane ölü piksel var ise bir panelde, bu seri veya genel olarak panel üretim tekniği sorunludur. Bu sorunun benim aldığım TV'ye ait olduğunu düşünmüyor olacaktım ki TCL ile ilgili daha sonrasında internet üzerinde çok fazla ölü piksel kaydı buldum. Bu sebeple ben sorunun Türkiye'ye gönderilen cihazlar/paneller özelinde olduğunu düşüyorum ve yaşamış olduğum sıkıntıdan dolayı TCL markasını önermiyorum. Yani hiç kimse elektronik şans işi, sana gelen cihazda böyle bir sıkıntı yaşamışsın gibi şeylerle gelmesin bana :) Genel anlamda yazacak olursam; Eskiden hep dillerde olan bozuk/hatalı panel serileri Türkiye'ye gönderiliyor muhabbeti halen devam ediyor anlaşılan... Benim gördüğüm durum bu... Türkiye Cumhuriyeti Devleti bu kalitesizliği önlemeli, önlem almalı. Tamam, Tüketici Hakem Heyeti vs. diyorsun, buralardan bir şekilde hakkını alıyorsun ama hep eziliyorsun, hep aşağılanıyorsun ve hep uğraşıyorsun. Para kaybı, zaman kaybı hepsi var... Kuralı koyacaksın, 1 tane bile ölü piksel çıksa TV'yi anında iade edebilirsin diye. Gerekiyorsa kanun çıkartacaksın. Ülkemin teknoloji anlamında bu aşağılanma durumundan bir an önce kurtulması gerekiyor. Teknoloji şans işi, elektronik böyle bir şey vs. gibi laflara da inanmıyorum. Halen bir çok firma/marka 2-3 adet ölü piksele sıkıntı çıkartıp müşteriyi uğraştırıyor. Ben ölü piksel olmaz/çıkmaz demiyorum.. Ancak 1 tane bile çıksa bunu firma sorgusuz sualsiz iade almalı.. Eğer sen zaten firma olarak 10 yıldır ölü piksel seviyesini sıfıra indirecek bir formül/üretim tekniği geliştiremediysen panel üretmeyi bırak, fabrikayı kapat git. Bu kulaklar neler neler duydu, bu gözler neler neler gördü. İsim veremeceğim TV üreticisinde serinin hatalı olduğunu bile bile piyasaya sürdüler TV'leri vs vs. Yani bu işlerin denetimi, yaptırımı da olursa bu kadar kolay hiç kimse onay vermez diye düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese kolay gelsin. |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

1 Mobil
Konudaki Resimler


kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt

kullanıcısına yanıt
Hızlı






