Şimdi Ara

TAPINMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Insanlarin tapinma davranisini nasil karsiliyorsunuz.

    Yani durup dururken bur insan

    Kendini ac birakabiliyor.
    Kendine iskence edebiliyor.
    Kendini bir dehlize kapatip hic cikmayabiliyor.
    Cinsellik gibi en dogal durtulerinden vazgecebiliyor.
    Baskalarini oldurup yakabiliyor.
    Hayvanlari cocuklarini kesebiliyor.
    Garip ritueller yapiyor kimisi iki buklum kendini halilara surtuyor. Kimi dans ediyor. Kimi bagiriyor.
    Bazilari kendini olduruyor.

    Insanda bulunan bu asiri sacma durumu nasil yorumluyorsunuz.

    Mantikli bir canlinin beyninin kendisine boyle eziyet etme dusuncesinin kabulu neden kaynaklaniyor.

    Bu dunyada bedenin yok olacagi bilinci nedeniyle bilinc kendini baska yerde olumlu bir sekilde surdurebilecegine inandigi icin mi bunu yapiyor ?

    Sadece bir kitap yuzunden cildiran kafa kesen insanlar var ve biz kendimize akilli varliklar diyoruz ama uzaydan gelen nir toplulugun bizi bir cesit kabile manyagi olarak gormemesi isten bile degil diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Burada tapınmayı genel bir çerçevede ele almak gerekir öyleyse.Demek ki tapınmak insanın fıtratında var ki tarihin çeşitli zaman dilimlerinde binlerce din ve bunların çeşitli ritüelleri ortaya çıkmıştır.Aynı şekilde bu tapınmak hissi diğer hislerine zaman zaman galebe edebilmektedir ki böyle bir şeyler söz konusu olmaktadır.

    Bunun yanında evet dinler insanlara bir şeyler sunmaktadır ve bu yüzden insanlar bu şeyleri elde etmek veya şükretmek için bu şeyleri yapmaktadırlar.Tabi her dinin yaptığı şeye doğru denilmez mesela bir Hindu'nun kutsal saydığı için inek kesmemesi ile bir Müslümanın bir masumun canını haksız yere alması da aynı şekilde yanlıştır.

    51/ZÂRİYÂT-56:Ve Ben, insanları ve cinleri (başka bir şey için değil, sadece) Bana kul olsunlar diye yarattım.

    Bu ayet bile bence her şeyi özetliyor.
  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Ben sadece isin icyuzune bakmanizi istiyorum bir musluman gibi degilde sanki ilk defa boyle bir toplulukla karsilasiyormus gibi.

    Bir takim yerlerde toplanip toplu inek koyun kesmeler ( Eskiden insanlar cocuklarini ve kendilerini kesiyorlardi )

    Gecenin korunden belli bir saate kadar ac susuz kivranmalar.

    Durduk yere gidip bir haliya egilip kalkmalar.

    Birinin 1000 yil onceden kalma sakalina bakip hungur hungur aglamalar...

    Bir yere gidip sarki soyleyip gelmeler.

    Garip garip huylarimiz var ?

    KISACASI BIR ATES YAKIP ETRAFINDA SARKI SOYLEYE SOYLEYE DONEN BIR KABILEDEN COKDA FARKLI DEGIL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 10 Ağustos 2016; 0:14:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Tapınmak kelimesinin ne manaya geldiğini anlamayan biri bence bu şekilde garip karşılar bu durumu.Mesela bir bebeğin önünde namaz kılmanız ona hiçbir şey ifade etmez çünkü onun manasını bilmiyordur

    Diğer yandan insanın fıtraten yaptığı şeylerden biridir tapınmak dedim ve şöyle de bir şey var ki fıtrata ait bazı şeyler de garip gelebilir bunların manasını bilmeyenlere.Mesela topraktan çıkan bir şeyi alıp ağzımıza atmak bunun manasını bilmeyene garip gelir.Veyahut çömelip de arkadan dışkı çıkarmak da manasını bilmeyene garip gelir.Tabi bunlar şimdi fiziksel ihtiyaç olduğu için garipsenmez denilse de insan maddeden ibaret olmadığı için tapınmak gibi de ruhsal bir ihtiyacı vardır diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semender96 -- 10 Ağustos 2016; 0:14:47 >
  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Dostum duskilamayi falan katmasaydin keske ... Ulu orta konusulacak seyler degil bunlar.

    Bunun disinda cok saygi duydugumuz ulvi varliklar saydigimiz kisilerin bile diskilama gibi igrenc birseyi yapmasi zaten hayatin bir gercegini yuzumuze vuruyor. Esref i mahlukat bole igrenc seyler yapar mi ...


    Bana oyle geliyor ki akil cok tehlikeli sallantilar icinde giden bir varlik seni vezirde eder rezilde gidip evrenin bir gizeminide cozebilirsin yoksa gidip hayali bir varliga kendi cocugunu bile kesip verebilirsin.

    Bu beni hep tedirgin etti.

    Sonucta bir suru kisi kendini ac birakiyor. Bir suru kisi kendine iskence ediyor.

    Mantiksiz oldugunu dusunmeden garip garip hareketler yapiyorlar.

    Dunyada bir otorite olnadigi icin hepimiz aslinda cocukluktan beri ayni caresiz ne olup bittigini bilmeyen kisiler oldugumuz icin bu sekilde gariplikler girla gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendinden emin olarak gordugumuz herkesde senin benim kadar caresiz. Hepimizde ayni derecede cirpiniyoruz ayni gemide yokolusa dogru gidiyoruz ve siginabilecegimiz hicbirkimse veya hicbirseyimiz yok.

    Onun icin akildisi saglikli bir insanin deli isi diyecegi seyler yapiyoruuz.

    Canli kesiyoruz.
    Hoplayip zipliyorz.
    Agliyoruz .
    Kendi kendimizi ac birakiyoruz,

    Ama ne yaparsak yapalim genede dogumdan olume ayni caresizligin icindeyiz ve siginacak hicbirsey yok cunku zaten en akilli oldugunu iddia eden canli biziz ve hicbir halt bilmiyoruz kurtulus icin.

    O nedenle insanlar hafiften siyirip garip garip isler yapiyorlar. Senin gibi o kadar garip seyler soyluyorsun ki eger olum olmasaydi insanlar seni timarhaneye kapatirdi.

    Caredizligimiz sayesinde bunlari bu kadar rahat konusabiliyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 10 Ağustos 2016; 0:30:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Evet ama aklıma o an o örnek geldi kusura bakmayın.

    Şöyle aslında yapılan hareket manasız gözükse de neticeleri ve ona atıf edilen şey ona değer katıyor.

    Mesela kendi kendini aç bırakmak evet mantıksız gözüküyor ama bunun neticesi olan Allah rızası ve İslam'ın bir şartı olarak bilindiği zaman buna bir değer katıyor.

    Yine aynı şekilde affedersiniz yine aynı örneği vereceğim ama bir bilim adamının bir dışkıyı alıp laboratuvarda incelemesi mantıksız görünse de aslında bilimsel bir çalışma yapması ve bunun neticesi olan bilimsel gerçekler ortaya çıkacağı için bunlar ona bir değer katıyor.
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Çaresizlik duygunuzu anlıyorum ama buna katılmıyorum çünkü çaresiz olsak bu dünyaya geliş amacımız olmazdı.Çaresiz bir şekilde yokoluşa gitmek aslında bu dünyaya bir anlam katmıyor dünyaya gelmeden de yok oluşta olacaktı geldikten sonra da yok oluşta olacağız o halde iki yok oluş arasında olan varlık da bir anlam ifade etmiyor.Nasıl ki bir tokat vururlar size bir elma verirler.Ardından bir tokat daha vururlar ve elmayı yemeden alırlar o durumda o elmanın bir kıymeti kalmaz her ne kadar elinizde belli bir süre kalsa da.

    Aynı şekilde bu dünyaya ağlayarak gelerek zaten ilk tokatı yiyoruz.Sonra önümüze bazı güzel şeyler geliyor ama onlara doyamadan ve hepsini elde edemeden hop bir tokat daha gelip hepsini bizden alıyor.Eğer böyle olacaksa bu şeylerin hiçbir anlamı kalmaz bence.


    50/KAF-16:Ve andolsun ki insanı Biz yarattık. Ve nefsinin ona ne vesveseler vereceğini biliriz. Ve Biz, ona şah damarından daha yakınız.


    Şu ayet bile bana çaresiz olmadığı telkin ediyor dostum siz neden çaresizsiniz?Belki çaresiz değil çare sizsiniz.




  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Onunde bir tane yazi var. Yazida bilnem kac milyon yil once su su vardi su sunu kiskandi su sole yapti bu bole yapti. Sizde bole yapacaksiniz yazan bir yazi var.

    Sen bu yaziyi goruyorsun.

    Bu yazi bir kagit parcasi icin.

    Kendini ac birakiyorsun.
    Inek kesiyorsun.
    Basini gunde 5 kez haliya surtuyorsun.
    1500 km oteye gidip bir yere tas atiyorsun.
    Kulubeden hallice bir yapinin etrafinda donup duruyorsun.


    Yaptigin sey bu degil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Periah

    Onunde bir tane yazi var. Yazida bilnem kac milyon yil once su su vardi su sunu kiskandi su sole yapti bu bole yapti. Sizde bole yapacaksiniz yazan bir yazi var.

    Sen bu yaziyi goruyorsun.

    Bu yazi bir kagit parcasi icin.

    Kendini ac birakiyorsun.
    Inek kesiyorsun.
    Basini gunde 5 kez haliya surtuyorsun.
    1500 km oteye gidip bir yere tas atiyorsun.
    Kulubeden hallice bir yapinin etrafinda donup duruyorsun.


    Yaptigin sey bu degil mi ?

    Dostum ama buradaki atıf edilen mana söz konusu.

    Mesela bir kanun da kağıt parçası ve biz onun için

    Sabahın 8'inde kalkıyoruz.
    Birbirimizi iterek toplu taşımaya biniyoruz.
    Günde 7-8 saat bir yerde oturup çalışıyoruz.
    Bir ışığın yanması ile yolun ortasında durup diğer bir ışıkla geçiyoruz.

    Bunlar da garip karşılanabilir ama hepsinin manası itibari ile değer kazanıyor bence böyle düşünün.




  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    1 tane elma var . elma kendinin var oldugunun bile farkinda degil.

    Olusuyor ve yok oluyor. Ama var oldugunu bile bilmiyor.

    Bu korkunc birsey.

    Biz olusuyoruz ve yok oluyoruz ve yok olacagimizi biliyoruz.

    Bu dahada korkunc birsey.

    Bir yaziya mi siginmaliyim. Ama hicbirsey hissetmiyorum olaganustuluge dair hicbirseyde hicbir zaman hissetmeden ve o boslugu hissediyorum sadece.

    Camus buna sacma der . Birgun uyanirsin ve banyoda yuzune su carparken birden herseyin ne kadar buyuk bir saka ne kadar buyuk bir absurdluk icinde oldugunu farkedersin.

    Herseyin ici bi anda bosalir.

    Iste o anda gercegin colune ulasirsin. Buradan cogu kisi sag cikamaz. Olumu beklemek yerine ona kendilwri erkenden gider cunku bu sacmayi kaldiramazlar.

    Ama Camus sacmayi kesfettikten sonra onunla bir arada yasayabilen insanin kendini gerceklestirmis oldugunu varsayar.

    Cunku artik bir tiyatrodaki figuran degilsindir herseyi bilen kisisindir. Gercekligin acimasizligini....

    Orada hicbirsey yok inanin bana...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Kanuna nicin uyulur ?

    Cunku kanuna uydugumuzda uyuldugunda toplum isler bir duzen gelir ve biz bunu goruruz. Bir kisi baska bir kisiyi oldururse hapse girer bu bir kisinin baska bir kisiyi oldurme olasiligini azaltir olduren kisinin baskalarinida oldurmesini engeller.

    Biz bunu goruruz saptariz . Hapishaneye gidip kanuna bakabilirsin.

    Karmasik formulleri ogrenip birseyin var oldugunu dolayli yoldan kanitlayabilirsin.

    Ama var olusun icin 1500 km oteye gidip bir yere tas atman gerektigini gosteremezsin. Savundugun seyleri bir formulun icine koyamazsin.

    Sadece sozden laftan ibaret aoylediklerin. Bir tane kitap bu kitabi bir insan yazmis. Sen bu kitabi bir insan yazmadi diyemezsin. Bunu gosteremezsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Anladım yokluğa inanıyorsunuz.

    Ben öyle düşünmüyorum.Albert Camus aslında dediğinde bir nebze haklı evet öldüğümüzde aniden her şeyi keşfedeceğiz nasıl ki banyoda uyanmadan önce bir şeyi keşfedemiyoruz aynen öyle de bu dünya da ahirete nazaran bir uyku süreci.Her ne kadar gerçek gibi olsa da banyoda uyurken gördüğümüz rüyalar da gerçek gibidir ama suyun çarpması ile o gerçekler bir anda yok olur.Onların yok olması ile aslında yeni bir gerçeklik başlar.

    Bence burada siz yok olacağız derken aslında bir nebze haklısınız uyku halimizde yaşadığımız şeyler evet yok olacaklar her ne kadar hafızamızda olsalar da o yok oluş aslında yine bir varoluşa kapı açar o varoluş da işte ahirettir.

    Eğer sadece yokluktan gelip varlık olup tekrar yokluğa gidecek olsaydık o zaman varlıktan yokluğa geçerken varlıkta yaşadığım şeyler de yok olacak ve aslında yokluktan gelip yokluğa gidip daima yok olurduk ki bence bu mümkün değil.




  • Periah kullanıcısına yanıt
    Hem haklı hem haksızsınız.

    Evet mesela besmele ile kesilmeyen hayvan etinin haram olduğu bir gerçek ama bunu formülün içine koyduğumuzda bir anlam ifade etmiyor burada sadece Allah'ın emri ve imtihan meselesi var.

    Bir kitabın insan tarafından mı yoksa yüce bir varlık tarafından mı yazıldığını anlamak için de o kitaba bakılarak insanüstü şeylerin olduğunu bularak böyle bir formülün içinde konulabilir.
  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Iste sacmada burada basliyor zaten.

    Olmek icin dogmak. Yokolacagini bildigin halde yasamak hayati bir sakaya ceviriyor.

    Insan bilincinin hata verdigi nokta bu.

    Dayanilmaz gerceklik bu.

    Dinlerin cikis noktasida bu.

    Hersey sacmadan kacmak icin.

    Isin asli madde olarak yokolmuyorsun bilinc olarak yokoluyorsun.

    Yasin daha genc ve sacmanin ne oldugunu tam olarak kavrayabilmis degilsin. Bu senin icin hem bir sans hemde talihsizlik. Cunku gercegi bulmedigin icin hayatini bir iluzyon icinde yasayabiliyorsun.

    Gercegi ogrendiginde ise onun yuku altinda yasamak zorunda kaliyorsun.

    Sen bu dunyadaki sacmayi insanlara gosterip akil dunyanda sacmanin cozulmus bir seklini onererek bu hatadan kaciyorsun. Ama onerinin hayal olmasi disinda hicbir ozelligi yok mantik sacmayi gosteriyor cunku.

    Ve hepimiz aslinda tekiz. Senin belki canindan bile cok sevdigin Hz. Muhammed bile sacmadan kacamadi. O bile yok olup gitti yani kimse kurtulamayacakbtutunacak hicbir dal yok sadece biz variz ve gidiyoruz her nefeste yokolusa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Periah kullanıcısına yanıt
    Dostum size katılmıyorum ama saygı duyuyorum lakin anladım ki fikrinizi değiştirmem çok zor veya sizin benim fikrimi değiştirmeniz.

    Son olarak şunu söylemek isterim ki konudan çok saptık ama tapınmak ruhi bir ihtiyaçtır ve onun için yapılan ritüeller de atıf edilen şeye göre garip olmaktan çıkar bence.
  • Kendini ac birakmak. Sadece verdigin orneklerden bu bize ait. Allah bize bunlari imtihan olsun diye emrediyor. Imtihan icin gonderildik bu dunyaya. Baska ne sekilde imtihan edilebilirdikki ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet doğaldır.
  • Öncelikle bu dürtü yukaridaki arkadaşların dediği gibi insanoğlunun aciziyetinden gelıyor.

    Aslında saydığın rituellerın hepsının önceli paganizmdir. Örneğin noel tamamen bir pagan aktivitesidir, nevruzde ateşin üstünden atlama, mezar taşı geleneği vesaire bunların hepsinin kökeni paganizma dayanır. Paganizm en eski din veya dinler kümesi olmakla birlikte günümüzdeki dinlerin hepsinde kırıntılar barındırır. İnsanoğlu ilk başlarda doğa ile iç içe olması münasebetiyle, kendinden çok daha üstün olan bir güç farketmişti. Doğanın gücünü. Bu güç, insanoğlu eğer vefalı davranırsa onlara yağmur veriyordu, hasat veriyordu bereket veriyordu, eğer nankör davranırsa deprem veriyordu, şimşek veriyordu, sel veriyordu, çoraklık veriyordu (O zamanın insanlarının bakış açısına göre). İşte insanoğlu tam da bu zihniyete geldiğinde, bu tür şeyleri tartmaya başladığında doğaya tapınmaya başladı. Paganizm resmi olarak ortaya çıktı. Ayın hareketlerine, güneşe, yağmura... Birçok doğa olayına tapınmaya başladı. Çünkü ilk insanoğlu soyutluk düşünemiyordu. Aslında düşünebiliyordu fakat tüm hayvanlar gibi somutluğu daha çok benimsemişlerdi. Tapınma olayını da lütfen yanlış anlamdırmayın. Bu tamamen insanoğlunun kendisine yaşam veren bir kudrete olan saygısıdır.

    Daha sonra insanoğlu çeşitli doğa olaylarına çözüm üretti. Soğuğa karşı kıyafetler yaptı, saldıran hayvanlara karşı savunma mekanizmaları geliştirdi, barınak yaptı çeşitli doğa olaylarından korudu kendini. Kısacası özgüven kazandı ve kendisini üstün görmeye başladı. Fakat hala bir eksiklik vardı. İşte tam da bu dönemde soyut içgüdüleri gelişti ve artık daha da kudretli şeylerin arayışına girdi. Tek tanrılı dinlerin ortaya çıkışı bu dönemlere gelir. Hepsinin temelinde paganizmden kırıntılar vardır. Tapınılan obje doğanın kendisinden, doğayı da yarattığı öne sürülen kudretli ve tek tanrılar olarak değişmiştir zamanla. İnsanoğlu öyle özgüven kazandı ki, kendisini bir şekilde hayatın 60-70 yıllık olamayacağına inandırmaya çalıştı. Sonsuzluk her zaman aranılan bir şeydi ve tek tanrılı diller buna bir çözüm sunuyordu ahiret inancı ile. Bir nevi insanlar kendilerini tatmin etmeye başladılar.

    Ve en son basamak olan günümüzde ise artık insanoğlu aklını kullanarak pek çok soruna çözüm üretti. Özgüvenin tavan yaptığı zamanlar bu zamanlar. Aynı zamanda doğaya en çok zararın verildiği zamanlar da bu zamanlar. Ancak şunu unutmamamız lazım, örneğin arıların soyu tükenirse insan diye bir canlı kalmaz bu dünyada. Bu bilinen bir gerçek. Hala doğaya bağlıyız ve gerçekten aciz canlılarız. Şu yeryüzüne öyle muhteşem canlılar geldi ve geçti ki inanamazsınız. Kalan tek ebedi güç ise doğa idi. Buzul devri geldi, birçok organizma yaşamını sürdüremedi ve öldü, doğa ayaktaydı. Buzul devri geçti, bu devre adapte olan mamut gibi canlılar öldü, doğa yine ayaktaydı. İnsanoğlu da yok olabilir. İnanın bu çok zor bir şey değil. Ancak ayakta doğa hep kalacak.

    Bana göre ideolojik anlamda gittikçe geriliyoruz. Başlarda en azından doğaya duyulan bir saygı var idi. İnsan doğa ile olması gerektiği gibi iç içe yaşıyordu. Doğaya tapınıyordu. Din propogandaları yoktu, ölüm ile göz korkutma, cehennem gibi korku saçıcı mekanlar yoktu. Her şey doğaldı ve saftı.




  • arkadaşlar lütfen islamı savunmayı başka forumlarda yapın. burada evrensel anlamda tanrı din ve bunların yarattığı ritüeller sorulmuş, her sorgulayıcı konuya ayet kopyalayıp yapıştırmayın. çok itici olmanızı geçtim, tartıştığınız kişiye de konuya da bir katkınız olmuyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.