Şimdi Ara

TAM OTOMATİK ŞANZIMANLAR İLE ALAKALI BİR SORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tork konvertörlü bir şanzımanı seyir halinde iken Neutral(Boş,N )konumuna alıp sonra Drive(D) konumuna alırsak ne olur ? Denemiş tecrübe etmiş birisi var mı ? Araç hıza uygun vites ile devam mı ediyor yoksa şanzımanı kucağımıza mı alıyoruz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Boşa alınır mı bilmiyorum ama İ20 aracımızla çok dik yokuşlarda (hareket halinde iken) önce L konumuna alıp, yokuş çıkışında D konumuna alıp gidiyoruz. Herhangi bir sorun çıkmadı henüz. Bir yakınımın aracı, bir arkadaşı bu şekilde kullanmasını tavsiye etmiş. Böyle yapacağına dip gaz yapıp vites küçült, o şekilde çık diyorum ama bazen dediğimi yapıyor, bazen bildiğini. Hangisi doğru ben de bilmiyorum esasen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 17 Ağustos 2018; 14:16:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Boşa alınır mı bilmiyorum ama İ20 aracımızla çok dik yokuşlarda (hareket halinde iken) önce L konumuna alıp, yokuş çıkışında D konumuna alıp gidiyoruz. Herhangi bir sorun çıkmadı henüz. Bir yakınımın aracı, bir arkadaşı bu şekilde kullanmasını tavsiye etmiş. Böyle yapacağına dip gaz yapıp vites küçült, o şekilde çık diyorum ama bazen dediğimi yapıyor, bazen bildiğini. Hangisi doğru ben de bilmiyorum esasen.
    L ve 2 gibi konumlar da oluyor biraz daha eski modellerde. Onlar yokuş çıkarken vitesi 2 den yukarıya çıkarmıyor bazısında ama benim sorduğum soru tam olarak bu değil. Çift kavramalılarda sorun olmadan seyir halinde N-D geçişi yapılabiliyormuş ama tork konvertörlüde durum nedir merak ediyorum. Denemeye cesaret edemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam otomatik şanzımanlar boş viteste yağlama yapmaz. seyir halinde boş vitese almak bu açıdan şanzımana zarar verebilir.

    Ben bir kere seyir halinde elim vites üzerindeyken yanlışlıkla n ye aldım. sonra tekrar d ye alınca uygun viteste seyire devam etti.

    Hem neden böyle atraksiyonlar yapmak istiyorsunuz ki ? bence gereksiz.
  • tam durmadan benim araç d den ve n ve r ye geçmiyor. Tork konventör
  • uygun viteste devam ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Tam otomatik şanzımanlar boş viteste yağlama yapmaz. seyir halinde boş vitese almak bu açıdan şanzımana zarar verebilir.

    Ben bir kere seyir halinde elim vites üzerindeyken yanlışlıkla n ye aldım. sonra tekrar d ye alınca uygun viteste seyire devam etti.

    Hem neden böyle atraksiyonlar yapmak istiyorsunuz ki ? bence gereksiz.
    Herhangi bir sarsıntı ya da vuruntu oldu mu D ye geri alınca ? Boşta da sonuçta bir miktar devir çevirdiği için yağlaması motor durmadıkça kesilmez diye düşünüyorum. Deneyeceğimden değil merak ediyordum araştırdım herhangi bir bilgiye ulaşamadım o yüzden bu konuyu açtım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karagozgilh K kullanıcısına yanıt
    Bir sarsıntı ya da vuruntu oluyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçta geri geri giderken 6-8 gibi süratlerde durmaya yakın d ye alıp devam edebiliyorum durmadan. Bir vuruntu duymadım şimdiye kadar. Tabii ki doğrusu tamamen durduktan sonra değiştirmek ancak gecikme oluyor tork konvertörlülerde. Şehir içinde ya da sıkışık durumlarda mecburiyetten yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Hayır öyle bir şey hissetmedim.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Yok hocam bende imkan yok geçmiyor. Bi kaç kere çünkü ilk acemiliğimiz bide manuelden geçmişiz Geri giderken baya yavaşladım yeter gayrın diyip D ye aldım tık tık alamamışım. Tam durana kadar almıyor bende. Şanzumandan şanzumana değişiyor demekki.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    peki sol şeridi sürekli işgal etsem ama raconada uysam sorun olur mu

    mesela arkadan gelen hızlılara sağa geçiğ yol versem tekrar sola geçsem

    bazende geriden hızlı gelenler varken bende hızlansam sol şeritte sorun olur mu
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    hayır fark edilecek herhangi bir şey olmuyor
  • Devir dusukken n den d ye cekerseniz cokbuyuk problem olmaz.



    Oynamamak gerekir normalde n ye direkt gecer. Yanlislikla aldiysaniz rolanti normale donmeden d ye alirsaniz vuruntu yapar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavikıs

    peki sol şeridi sürekli işgal etsem ama raconada uysam sorun olur mu

    mesela arkadan gelen hızlılara sağa geçiğ yol versem tekrar sola geçsem

    bazende geriden hızlı gelenler varken bende hızlansam sol şeritte sorun olur mu
    Neden bana sordunuz bilmiyorum ama zannımca en doğrusu, yol 3 şeritli ise en sol şeridi sollamalar hariç kullanmamaktır. 2 Şeritli yollarda da duruma göre hareket edilmeli.
  • ben her inişte N ye alırım, yokuş bittiğinde düzde D ye taktığımda uygun vitese kendi alıyor endişe etme
  • Hayır sorun olmuyor ama alınması için gerek yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2001 model 1.8 Passatta bundan 10 sene önce vitesi yokuş aşagı boşa atınca şanzıman Arıza vermişti o zamanlar amcaoğlu 4-5 bin tl civarı harcamıştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Benim araçta geri geri giderken 6-8 gibi süratlerde durmaya yakın d ye alıp devam edebiliyorum durmadan. Bir vuruntu duymadım şimdiye kadar. Tabii ki doğrusu tamamen durduktan sonra değiştirmek ancak gecikme oluyor tork konvertörlülerde. Şehir içinde ya da sıkışık durumlarda mecburiyetten yapıyorum.
    yakında şanzımanı cırtlatırsın
  • Arada N ye alıyorum giderken, sorun olmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.