Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (62. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jeanvaljean83,

    soğuk havada ve ilk çalıştırma sonrası motor ve şanzıman ısınana kadar olan sert geçişler yağın deforme olduğunun ve artık değişmesi gerektiğinin bir göstergesidir.zaten size açıklama yapmışlar ve ben de çok farklı birşey söylemeyecğim.söylenenler doğru sadece ben tam sentetik yağ ve sarı renk kısmına takıldım.sarı olacağını sanmıyorum yağın renginin..


    ilk önce yağı değiştirin ve bir deneyin.büyük ihtimal sorun düzelecektir.. eğer düzelmezse o zaman soleonidlerin olduğu kısmın açılması gerekecektir.


    hyundai kullanan arkadaşım,

    aracınızın vites kutusunun soleonidlerinde sorun var bana göre.. bu yüzden solenoidlerin olduğu kısım açılacak daha önce sökülüp takılmasına ve temizlenmesine rağmen düzelmemesi demek solenoidlerde bir sıkıntı olduğunun göstergesidir.


    sayın mvlt42,

    evet düşük bir ihtimal de olsa solenoidlerde arıza olma ihtimali vardır.beynin içinin yağlanmama olasılğı solenoidlerde arıza varsa mümkündür..




  • sayın mete bey bende klasik amerikan arbası hastalığı var bu aralar kendime tercihan v8 bir amerikan klasik alacagım 1974-1980 modelleri arası size sorum chewrolet olsmobille pontiac bu markaların genelde v8 leri otomatik sanzıman bu yılların otomatik sanzımanları nasıldır.probelem cıkarma durumları ve tamirini yapan kişi bulma anlamında eski amerikanlarda sorun yasarmıyım.tesekkuler.
  • cinarxx,


    o yıllarda üretilen tüm araçlarda ki bunların arasında almanlar da var.. tamamen hidrolik düzenekle çalışmakta ve elekronik bir kısım ya da parça bulunmamaktadır.bu araçlarda arıza çıkarma olasılığı daha düşüktür tek dikkat edilmesi gereken konu yeni nesil araçlarda olduğu gibi yağın belli kmlerde değişmesidir.ve de kontrolleridir başka bir şey gerekmez.
  • @meteq ustam iyi geceler.
    Sayın ustam klasik 4 ileri otomatik 2000 motor ford marka aracım var. Geçenlerde uzun yola çıktığımda araçta çok sessiz bir ortamda vites 4 e geçtiğinde vites kutusunun ordan çok çok sessiz biçimde tik tik ting ting ses geliyor sanki bir kaya veya oun gibi birşey bir yere sürtüyor falan tam anlayamadım. Aracım gidişiyle ilgili hiç sorun yok gayet iyi. Acaba bir sorun olabilir mi fikrinizi almak isterim.
    Saygılar...
  • merhabalar,


    bence aracınızın akslarını(ön akslar) kontrol ettirin.hız artınca ses de aynı şekilde artıyor mu?
  • ustam ses artmıyor aynı kalıyor 3 te ses yok ama 4 e geçince seste başlıyor kısık bir ses yukarda kaya demişim :) "yay" demek istedim sanki bir yay sürtüyor gibi önce panik yaptım ama sonra kullandıkça alıştım gibi zaten 3000 km yol yaptım sorun yok. Acaba göstersem mi ya da biraz daha bekleyip ciddi bir problem olunca mı gitsem malum vites ov olunca iyi usta bulmak çok zor. Radyo falan kapalıyken zor duyulan bir ses.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahallenin_delisi -- 20 Aralık 2010; 0:29:29 >
  • aracın otomatik vites yağ seviyesini kontrol edin veya ettirin.. seviye eksik olabilir. eğer normalse o zaman ses mekanik parçalar ile alakalı olabilir..
  • İyi Günler;
    Aşağıda yazdığım sorunla servise gittim, servisteki usta sesi kabul etti ama çözüm konusunda bir fikri yok bana verdiği cevap aracın daha yeni nasılsa garantisi var bu şekilde binmeye devam et dedi. Ama benim için rahat değil, yolda kalmaktan yada daha büyük sorun yaşamaktan korkuyorum. Bunun nedeni konusunda, nerde yaptırabileceğim konusunda yada başıma daha büyük dert açarmı, yolda bırakırmı, yağ eksiği yada fazlalığından olabilirmi? yardımlarınızı bekliyorum, Sağlılarımla..

    Benim sorum: 2010 model hyundai i30 dizel otomatik (25,000 km.de) aracımdan özellikle soğuk havalarda vitesi D konumuna alınca rahatsız edici uğultu sesi geliyor. Gaza yüklendiğinizde daha da artıyor. 2-3 km sonra motor ve şanzıman ısınca kesiliyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • sevgili arkadaşım,


    bana sanırsam bu sorunu daha önce de yazmıştın.fakat senin aracında devam eden bir garanti var aracının senesi dolmamış bence sen servisten yardım al.garantisi devam eden bir araca ben karışamam doğru do olmaz.sonra yapacağım yorumlardan dolayı başım ağrıyabilir.. sanırım anlatabildim.. o servisten memnun kalmadıysan başka yere git.. hatta hyundai assan a yaz.. olmadı bir web sitesi var hepimizin malumu oraya yaz.. bir tek servis ve bir tek ustanın yorumuna göre hareket etme..
  • benimbirim@hotmail.com
  • arkadaşım,


    yazdıklarımı okumadın galiba.. garantisi devam eden araca ben karışamam.. herhangi bir yorum da yapamam.. kusura bakma durduk yerde başımı derde sokmaya pek hevesim yok..




  • öncelikle sizi ve emeğinizi canı gönülden tebrik ederim ben sizin daha önceden yorumlarınızı takip ediyordum bilgilenmek adına ama şimdi işim sizin bilginizden yön tayin edebilmek çünkü daha önce babamın otm. honda accord için okuyordum otm. çok iyi diye ben hyundai aldım ama dedigim gibi oda arızalı çıktı ben aracı bir cihaza baglattırdım ama seroneid arızasını silemedilerdi başka bir ustadada basarıya ulasamadık korkarımki konyada iyi bir yerde bulamamak yetkili servisine gitmeyi düşünüyorum ama sizin konya için bir öneriniz varmı diye görüşünüzü almak isterim birde acaba ustanın koydugu yag dexron ııı tahminim fabrikasınınki dexron ıı bu bize fark yaparmı
    (usta hondada vitesi gaz pedalından kontrol edilebilinirken ayagını çekip geri bastıgında bır üst vitese geçiyorken hyundaide bu pek münkün degil bu marka böyle midir yoksa buda bir arızamıdır ) ilginize teşekkür eder sizin gibi dürüst insanlarla çalışmak dilegi ile iyi akşamlar




  • merhaba,


    keşke hyundaiyi almadan önce kontrol ettirseydin sonradan böyle sürprizler yaşamak insanı ne yazık ki sinir ediyor.. Konya'da usta bulmanız zor olabilir.Honda ve Hyundaide kullanılan vites kutuları birbirlerinden son derece farklıdır.ve aralarında benzerlik yoktur.Hondanın üretildiği senelerde dexron2E standarttı.. fakat günümüzde Dexron2 pek kalmamıştır.bu yüzden dexron3 konması doğrudur hatta bu yağ dexron2den çok daha iyidir.övgüleriniz için teşekkürler..


    sayın omer49,

    öncelikle aracınızdaki ECU yani aracın beyni bu parçayı destekliyor mu bunu öğrenmeniz gerekiyor.bazı volvolar destekler bazıları desteklemez.bunun anlamı eğer desteklemiyorsa cruise controlü taksanız bile foksiyon etmez.850 ve s40 arasındaki parçalar birbirinden farklıdır.özellikle s40 ta etm yani elektronik gaz kelebeği olduğu için cruise control de elektroniktir.ama 850 de tamamen vakum üzerinden çalışır ve mekaniktir. bana aracınızın VIN şasi ve motor numarası B4... diye giden numarayı vermeniz gerekiyor.. Vadis ten kontrol edip bakabilirim o zaman..




  • PM olarak hattim size gerekli bilgileri haberlerinizi bekliyorm
  • ustam yine ben size bir soru daha şimdi bu araçların her vites için ayrı bir seroneidimi var yoksa tekmi çünkü sizin yorumunuzda seroneid yıkandıgı hale düzelmediyse bozuk olabilir demiştiniz eger bozuksa araç durdurunca sırası ilen vitesler normal geçiyor sorun 3ve 4deise 3den aşagı düşmüyor taki durmaya yakınken şimdi bu otomatik sanzıman aracın hız ve devrine göre vites seçimi yapıyorsa buna hareket konumunu veren eleman bozuk olabilirmi
    (eger öyle birşey varsa tabi ) yada varsa bu bir şekilde tamir olabilirmi gitmedim ama sizce yetkili servise gitmek mali açı ve beçeri acısından tatminkar olurmu birde ellen 2 ye almak bozarmı ben arasıra bunu yapıyorum ustacım mesajımı okudumda soru pekte bir degilmiş
  • ustam yeni üye oldum öncelikle bilgiler için teşekkürler. ben şunu merakettim ford fiesta 1.6 comfort benzinli otmatik vites
    arabaya hangi şanzıman yagı kullanılmalı şimdiden teşekkürler
  • ustam yeni üye oldum öncelikle bilgiler için teşekkürler. ben şunu merakettim ford fiesta 1.6 comfort benzinli otmatik vites
    arabaya hangi şanzıman yagı kullanılmalı şimdiden teşekkürler yılı 2005 model önceki mesajda yılını yazmayı unuttum kusura bakmayın
  • Sayın Meteg usta,
    Geçen hafta cuma günü sahibinden.com da 1 saatde aracınız devredilir ilanını görünce istanbulda Ulugöl otomotive gittik. 2. el 2005 model 62000 km de bir citroen c4 ile aracımızı takas etmek istedik. Benim aracımın fiyatını öldürerek bir teklifde bulundular, ne kadar sinirlendiysem de aracım artık küçük olduğu için değiştirmek istiyordum ve kabul ettim. ama hemen alamazsınız dediler. Ne zaman? "pazartesi ye kalır" dendi. tamam dedim. hatta bir gün opsiyon vererek bugün gittim. bir ne söyleseler, aracın muayenesi yokmuş, muayeneye sokacaklarmış, tamam dedim, bekledim. saat 14:30 sularında aradılar muayeneden üzerindeki filmeler sökülmek kaydıyla geçti dediler. 150 tl yaklaşık zarar etsem de ona da tamam dedim.
    benim size asıl sorum şöyle, araçla test sürüşüne çıktığımda,; 1. vitesden 2. vitese geçerken bir vuruntu yapıyordu, diğer viteslerde bişey hissetmedim. bir de araba çok zor ivmeleniyordu. Tamam , benzinli araç dizel gibi ivmelenmez çünkü tork değerleri daha düşük ama sanki bir tuhaflık var gibi geldi. onu söylediğimde, servise onu da gösterip öyle teslim edeceklerini söylediler. Ama içimde sanki otomatik vitesinde sorun varmış gibi bir his var. Buna rağmen aracı alırsam çok masraf açar mı? ya da hemen yağ değişimini yaptırırsam 1. den 2. geçişdeki vuruntu kesilir mi?
    İyi çalışmalar diliyorum,
    saygılarımla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cinarranic -- 21 Aralık 2010; 23:35:26 >




  • öncelikle bu konuya yazanlardan bir ricam olacak.. bana soru sormadan önce lütfen zahmet edip konunun ilk sayfalarına bakın.aradığınız cevapların çoğu orada var.çünkü ben buraya zaman ayırıp yazı yazıyorum bana hiçbir getirisi olmadığı halde..bunu da başıma vakti zamanında gelenler sizlerin de başına gelmesin diye yapıyorum.. sizlerden tek ricam konunun ilk sayfalarını dikkatli okumanız.


    ikici konu aracım 1.6 şu marka derken model yılını yazmanız.. aracın kmsinin yazmanız.. aracın ikinci veya sonraki sahibimisiniz yoksa ilk mi? bunlar önemli ayrıntılar.. eksik yazılan bilgiler benim işimi zorlaştırır ve cevap almanızı geciktirir. ben ilk sayfalarda size hangi araç için hangi yağ kullanılması gerektiğini ve de yağ seviyesi kontrolünün nasıl yapılacağını yazdım.. ama çoğunluk zahmet edip okumadı.. peki ben neden çok kıymetli vaktimi bilgisayar başında çakılı kalıp geçireyim.. lütfen soru sormadan önce okumaya zahmet edin..


    sayın esoese,


    yukarıda yazdıklarım senin için de geçerli.. aracın dexron3g kullanman gerekiyor.. konunun başını okusan görebilirdin..


    selam meteg usta diye nick alan arkadaş.. sende artık lütfen kendine düzgün bir nick seç.. ben Amerikan başkanı değilim beni bu kadar abartmanıza gerek yok.. soleonid sayısı genelde araçtaki vites sayısı kadardır..




  • 
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.