Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (60. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın ramadan89,


    makine olmadan yağ değişimini sağlıklı olarak yapmanız mümkün değildir.sadece tork konvertörü 3,5 litre yağ alır.. hadi tıpayı açtınız peki tork konvertörü içinde kalan yağ ne olacak? işte bu yüzden o makine olmadan bu iş sağlıklı olarak yapılamaz.bilmiyorum bu defa daha iyi anlatabildim mi?



    sayın skarsel,

    size verilen bakım fiyatları bence yüksek.. sizin yapacağınız en doğru şey bence o yıldırım otoda bakım yaptırmak.bir de sp3 dediğiniz yağ eğer dexron3g özelliklerinde tam sentetik değilse kullanmayın.bakın daha önce de bir çok kez burada yazdım.piyasada farklı özelliklerde otomatik vites yağları var.. bunlar da aynı motor yağları gibi farklı özelliklerdedir.ilfer oto dediğiniz yerin ustası acaba atf yağının en eski tür yağ ve aracınıza uygun olmayan bir yağ olduğunu biliyor mu? belli ki bilmiyor çünkü bunu aracınıza koyunca şanzımanınız kısa zamanda arızalanacak.. kendisi acaba masrafları karşılayacak mı? karşılayacaksa koysun yok eğer konuyu bilmiyorsa ahkam kesmesin.. o motorla ilgilensin şanzımana karışmasın.. bir litre yağ eğer tam sentetik yağ ise fiyat normal olabilir.. yok değilse katiyen çok pahalı bir fiyat bence.. tekrar yazıyorum atf3g yani dexron3g kullanılması gereken özelliklere sahiptir.hangi şirketin markası olur o size kalmış..bp firmasının sp3 ü eğer tam sentetikse uygundur.. değilse uygun değildir..


    sayın ozitec,

    ne yazık ki Ankarada tanıdığım ve bildiğim bir tamirci yok.bu konuda Ankarda ikamet eden arkadaşlar varsa konuyu görüp yazarlar..

    sayın hera92,


    konuyu okudum demişsiniz ama bence iyi okumamışsınız ki bana hangi yağ kullanılması gerekiyror diye soruyorsunuz.. bir kez daha tekrarlayacağım ama bana bundan sonra aynı şeyleri tekrar yazdırtmaz ve zaman kaybettirmezseniz sevineceğim.. çünkü aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan hoşlanmıyorum bu yüzdendir ki konuyu ve sayfaları okurken dikkat etseniz görecektiniz.. neyse şimdi gelelim cevaba..

    dexron1 yani atf yağı mineral olup 1985 yılına kadar üretilen ve elektronik kontrol birimi içermeyen araçlarda kullanılır.

    dexron2D ve E yarı mineral yarı sentetik olup 1992 yılına kadar olan ve bazıları elektronik birim içeren kutularda kullanılır.

    dexron3 ve g tam sentetik yağlar ise 1993 ve sonrası tüm otomatik vitesli araçlarda günümüzdeki araçlar dahi( yarı otomatik kutular hariç yani mmt,dsg,easytronic gibi) kullanılır.. doğal olarak sizin kullanmanız gereken de dexron3g özelliklerinde yağdır..




  • peki en kisa surede istanbulda tekrar yag degistirtip tekrar neticeleri yazacagim.
  • sayın meteg usta
    benı 2001 model 1.6 otamatık vıtes aracım var aracım vıtes degıstırırken 2. vıtesten 3. vetese gecerken sorun yaratıyor. bu sorun da arabanın devır saatı 4000 5000 cıkıyor 2. vıtesten 3. vıtese gecmıyor.bıraz arabayı denedım. zorlandı araba gostergede resmını gosteremıyorum ama ınsallah anlarsınız. yuvarlak dıslı ıcınde unlem ısretı lambası yandı.bırde galıba şanzımandan ınce bır ses gelmeye basladı. bunlar hakkında bana bıraz bılgı verırsenız sevınırım. Şımdıden sızlere tesekkurler kusuruma bakmayın sanzımandan anlayamadıgım ıcın boyle yazabıldım
  • sayın bulent41,


    aracınızın markasını da keşke yazsaydınız.. neyse o işaret otomatik vites sisteminde meydana gelen bir arıza olduğunun göstergesidir.. bu arızanın kodu alınması için ya aracın servisine ya da bosch car service gibi bir yere gitmeniz ve kodun ne olduğunu öğrenmeniz gerekiyor.. daha sonra bana tekrar yazın..
  • mteg usta verdiğil bilgiler için teşekkür ederim.
    Burada sorulan soruları cevapladığın için ayrıca ve daha fazla teşekkür ederim.
    Selametle
  • Meteg ustam

    Bende 2003 Passat 1.9 Tdi dizel Triptronik var. araç 250.000 'de. geçenlerde şanzıman arıza yaptı. Bir ustaya götürdüm. şanzıman'ı tamamen söküp, tribünü ve hidrolik beyni tamir ettiğini söyledi. ustanın dediğine göre Hidrolik beyin'e talaş basmış (metal artığı demek istedi herhalde). Elimden geldiği kadar temizledim dedi ve aracı teslim etti. Araç bazı vites geçişlerinde N-D vuruntu yapmaya devam etti. Özellikle 5'den 4'e geçerken hissedilir derecede, bir de R'den direk D'ye alınca da sert geçiş yapıyor. Başka bir ustaya götürdüm. O da selenoid değiştirdi, şimdi N-D geçişinde sorun yok, fakat 5-4 sorunu devam ediyor. Bir de 5. viteste gaz verdiğimde devir yükselmesi ile aracın hızlanması doğru orantılı olmuyor. (araç gaz yemiyor.). Bu konudaki yardımlarınızı bekliyorum.

    teşekkürler
  • sayın hakkurt,


    5-4 viteslerin kontrol eden solenoidde sorun olabilir.aracın gaz verilmesi sonrası hızlanmaması ise vites ile ilgili değildir.motorda veya enjektörlerde olabilecek ya da turboda olabilecek bir sıkıntı bu olaya sebep olabilir.elbette bu bir tahmindir.olayın en kolay çözümü aracı iyi tanıyan bir servisin sorunu çözmesidir.araç dizel olduğu için eğer euro dizel harici bir mazot kullandıysanız kısa süre de olsa motorunuzda karbon birikimi fazla olabilir. dizel araçlarda her 40,000 km de bir carbon clean işlemi gereklidir.kötü mazot yüzünden yüksek kükürt oranı karbon oluşmasına sebeptir. benim yorumum budur.
  • meteg usta öncelikle bu değerli bilgilerinizi bizimle paylaştınığız için teşekkür ederim size.
    Sorunuma gelince benim 2004 model skoda octavia otomatik vites lpg li aracım var aracımda bi süre önce şanzımandan sesler gelmişti pek önemsemedim iki gün önce
    aracım arıza yaptı benzin pompası arızalıymış değiştirdiler araç çalıştı ama dün sabahtan itibaren aracım durur vaziyeteyken D konumundayken kendi kendine gitmesi
    gerekirken çok az hareket ediyor gaza basıp yüklendiğimde gazı geç almaya başladı ve de araçlan 80 kmh hıza ulaşınca araç vites büyütmüyor bu yüzdende
    aracın devri çok yüksek, sizce arıza ne olabilir ve ne yapmam gerekir diyarbakırda ikamet ediyorum şimdiden cevaplarınız için teşekkürler saygılarımla
  • sayın magistra21,


    bence bu anlattıklarınızın otomatik vites ile ilgisi yok.. aracın ecusunda veya başka bir yerinde sıkıntısı var diye düşünüyorum.aracın akü kutup başlarını söküp 10 dakika bekleyip tekrar takmayı deneyin..araç kendini bir sıfırlasın bakalım fabrika değerlerine ondan sonra tekrar deneyin..
  • meteg ustam zaten bu sorun öyle başladı bahsettiğim gibi benzin pompası arızasını tespit etmeden önce oto elektirikçi geldi arabaya takviye yaparak çalıştırmaya çalıştı ama velakin çalışmadı marş bastı bi süre akü zayıfladı araç kendini sıfırladı çekici ile tamir atölyesine getirdim orda aracı tamir ettiler eve gelişimde sorun yoktu araba iyi gidiyordu ama dün sabah yani tamirden bir gün sonra bu arıza nüks etti, bu arada ben aracı 42000 km de aldım araç şu an 121000 km de ve yanılmıyosum hiç şanzıman yağı değiştirilmedi teşekkürler ilginiz için
  • sayın magistra21,


    eğer ki şanzıman yağı değişmedi ise hemen değişmelidir.yoksa araç bu gidişle yolda da kalabilir bunu unutmayın.. neler yapmanız gerektiği bu konunun önceki sayfalarında yazıyor.. gerisi ise size kalan bir iş..
  • selamalr.
    bir pecetede cubuktaki yagin resmi var yaninda ise kullanilmamis yag.renk farki cok.belkide meteg ustamiz yagimin can ceki$tigini soyleyecek :)
    bu arada bu onlu arkali cektigim yagin hic bir yerinde dexron iki uc felan yazmiyor.ozellik olarak bi tek tq-d yaziyor sanirim.ve tam olarak emin olmasamda yagin ilk degistigindede resmini cektigim yadan kullanildi.simdi sunu sormak istiyorum bu yag sanzimmana konulabilcek niteliktemiydi deiglmiydi?eger ki yanlis yag konmus ise 60 000 km once su anda sanzimanimi asindirmis ve bahsettigim hafif kusurlarin sebebi bu olabilirmi?

    http://img709.imageshack.us/img709/8682/dsc08345o.jpg
    http://img708.imageshack.us/img708/4624/dsc08346j.jpg
    http://img3.imageshack.us/img3/1626/dsc08347a.jpg




  • $imdi tq-d anlamini ara$tirdimda biraz morelim bozuldu.bu yag sanzimana uygun degil anladigim kadariyla.ve %90 da bu yag kullanildi diye hatirliyorum.tabi bu tapadan akitilip yag tamamlama seklinde degisti ancak yinede 4 litre aldi diye hatirliyorum.orjinal yagin yarisina yanlis yag kondu durumunda gozukuyor olay :(
  • ramadan89,


    büyük ihtimalle bana yazdığına pişman olacaksın ama söylemek durumundayım bu yağ araca uygun değil.castrolün doğru yağı TqD3 tür. bu yağı koysan sorun olmazdı.. normalden daha kalın yağ kullanılmış ve by yüzden de yağ kanalların tıkalı olabilir.. canını sıktım sanırım ama doğruları söylemek ve yazmak görevimiz..
  • peki bu tikanikligi duzeltmenin yolu varmi ? resimlere baktinizmi ozellikle karsilastirma kismi?makineyle yag desitirme islemi harici islem gerekecekmi?sadece bunu yaparak denemem bir i$e yararmi?birden cok fazla soru sordum sanirim ama iste meraktan...
  • valve body adı verilen ve içindeki solenoidlerin bulunduğu parçanın sökülmesi gerekebilir.. belki de gerekmez.. bunu anlamak için aracı doğru yağı koyup kullanmak gerekir.ama bence en iyisi eski yağı boşaltıp valve bodyi söktürüp temizletmek sonra da doğru yağı koymak daha iyi olabilir..
  • peki bu islem icin sadece elektronik kisim acilacak disli kasmina kadar acilamyip sanziman yerinden sokulmeden yapialbilecekmi ? ve bu anlattikalriniz bana cok masraf acacak cinstenmi?
  • selamlar aracım 315 glsi proton 1.5 3 ileri otomatik şanzıman .. aracımı revizyon yaptırdım . 3 .viteste boşa dönüyordu .balatalar tas ve burclar değişti . aracım revizyondan sonra vitesler arası geçerken ileri dogru ittirme olur gibi bir vuruntu oluyor .. motor kulakları ve şanzıman kulaklarıda değişti !! sizce ne olabilir ..?
  • mteg usta
    tekrar soruyorum kafam yine karıştı :)
    mitsubishi lancer otomatik vites aracın şanzıman yağı hakkında
    mitsubishi servisleri BP nin özel üretimi olan ve litresi 47 TL olan BP autron MM-SP 3 marka yağ yerine
    mobil 1 in dextron 3 tam sentetik yağı olabilir mi? Bazı ustalar olur diyor ama anladığını düşünmüyorum. litre fiyatı 20-25 lira arası değişiyor.

    autron mm-sp 3 ü bp mitsubishi için özel üretmiş.
    toptancı fiyatında bile litresi 47 TL. yani artık normal fiyat gözüyle bakacağım sizinde tavsiyelerinizle.
    mobil 1 in dextron 3 tam sentetik yağını kullanmamı tavsiye eder misiniz? Yoksa üreticinin önerisi autron mm-sp 3 mü kullanmalıyım.

    Bu konuda son sorumdur. Cevaplarsanız yarın değşime gideceğim.
    bu 2007 mitsubishi lancer için üreticinin önerdiinde başka birşey kullanmak sağlıklı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skarsel -- 17 Aralık 2010; 18:40:12 >
  • sayın skarsel,


    her iki yağ da anladığım kadar ile aracın şanzımanının gerektirdiği teknik özellikleri karşılıyor.. bu yüzden artık siz iki yağ arasında seçim yapacaksınız.sizin için ekonomik olarak hangisi cebinizi daha az yakacaksa onu seçin.. arada 25 tl fark demek 4 litrede 100 tl demektir. burada önemli olan şey yağın markası değil yağın dexron 3 olmasıdır.


    sayın ayhanbol,


    açıkçası hiç proton özellikle de otomatik olanınından kullanmadım bu yüzden aracın vites geçişlerinin karakterini bilmem mümkün değil.motor kulakları değişti,şanzımana revizyon da yapıldı acaba doğru yağı doğru miktarda koydular mı? eğer tüm bunlar doğru yapıldı ise geriye tek açıklama revizyon işleminin iyi yapılmadığı veya kullanılan parçaların kalitesiz olma ihtimali kalıyor.. lütfen şanzımanınıza konan yağ hakkında bilgi alın ve bana geri yazın..
  • 
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.