Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (56. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Semavi,


    sorun sadece 2 den 3 e geçerken olduğu için benim tahminim 2-3 geçişini kontrol eden solenoidin sorunlu olması.. herhangi bir sebepten dolayı solenoid devreye girmiyor ise bahsettiğiniz durum yaşanır.solenoid dediğim şey bir çeşit valftir.yağ kanalları içerisinde yer alır ve gereken zamanlarda açılır ve yağ geçişine izin verir.bu da vites geçişinin mümkün olduğunca yumuşak olmasını sağlar.eğer açılması gereken zamanda açılmıyorsa kanal içinde yağ geçemeyeceği için sizin yaşadığınız durum ortaya çıkar.eğer durum bu ise ki bence bu olmalı o zaman bu solenoid neden açılmıyor o araştırılmalı.. (elektrik gelmiyor olabilir.. solenoidin direnci düşük olabilir veya solenoid kapalı konumda takılı kaldı ise yani bozuksa yenisi gerekebilir.. ama unutmayın bu yazdıklarımı aracı görmeden yazıyorum.. önce bir kontrol ettirin solenoidleri sonra bana tekrar yazın..
  • Bende ustalara gitmeden bir araştırma yapmış olmak için yazdım konuya, hızlı cevap için çok teşekkürler, durumdan kesinlikle haberdar edeceğim.

    Anladığım kadarıyla yağ ile ilgili bir duruma ihtimal vermiyorsunuz. Yağı tam olarak 22500 km önce değişmiş aracın. Yağ değiştirmek yerine direk bir teşhis koymak gerkecek sanırım.
    ,
    Dediğim gibi sadece 2den 3e geçerken yapıyor... 3ten 4e yapıyor mu onu çok net hatırlamıyorum ama yapıyorsa bile farketmediğime göre çok azdır.

    Bir diğer sorum ise bu iş meşakkatli midir? Tahminen ne civarı istemesi gerekir ustanın?
  • sayın Semavi,

    eğer ki solenoid sorunlu ise yağınızın durumunun önemi kalmaz.çünkü solenoidler yağ kanalları içinde yer alan ve yağ geçişlerini düzenleyen(vites geçişlerini ve zamanlamalarını da) parçalardır.bunu şöyle düşünün vücudunuzda kan gitmesi gereken yere kan gitmezse ne olur? sizin durumunuzda 2-3 geçişinde sorun var çünkü bu vites geçişi sırasında kanaldan geçmesi gereken yağ geçemediği için geçiş vuruntulu oluyor. yağınızda sorun olduğu konusunda emin olmak için ise yağın rengine bakılması gerekir(kan kırmızısı olmalıdır) ve de seviyesi tam olmalıdır.yani seviye ölçülmelidir.. aracınız 93 olduğuna göre işiniz kolay

    önce motorun sağ tarafında(arabanın önünde olduğunuzu ve motora karşıdan baktığınızı varsayarak ve de aracın önden çekişli olduğunu varsayarak yazıyorum) şanzıman yağ çubuğunu(genelde sarı renktir) bulun ve yağın kalitesini kontrol edin.. eğer renk kan kırmızısı ise yağ sağlıklıdır.bir de seviye ölçümü yapın. aracı ısınana kadar sürün.sonra motoru durdurmadan sağa çekin ve tüm vites konumlarında(sağ ayağınız frende) 3 saniye bekleyerek kolu gezdirin.daha sonra 2 dakika kadar bekleyin ve seviyeyi ölçün.. seviye min ve max çizgileri arasında mümkünse max çizgisinde olmalıdır. tüm ölçüm boyunca motor rölantide çalışıyor olmalıdır.vites konumları arasındaki geçiş en fazla 2 saniye olmalıdır. yani D den R ye veya başka konuma geçerken geçiş 2 saniyeyi geçmemelidir.

    bu şekilde kafanızda yağ ile ilgili bir soru kalmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 26 Kasım 2010; 1:23:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ayhan bey,


    özel bir otomatik şanzıman servisine gidip bu testi yaptırabilirsiniz.illa ki aracın servisi olması şart değil.. nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum ama eğer İstanbulda yaşıyorsanız işiniz daha kolay.. Maslak oto sanayide bu test ve tamirleri yapan yerler mevcut..

    bu arada unutmuşum ben artık tamir veya servis hizmeti vermiyorum.. malum bu işler artık bize sadece zarar ettiriyor.. insanlarla uğraşmak zor zaten millet 3 kuruşun hesabını yapıyor kılı kırk yarıyor.. hepimiz mali buhran yaşıyoruz..

    kolay gelsin size..

    Selamlar Mete bey ..
    Bugün ögle saatlerinde maslak oto sanaayiine gittim , benim araçta selonoid bulunmuyormuş hidrolikle calışıyormuş tamamen yada oyle bişeyler soledi ( selanoid bulunmuyormuş )
    yağ basıncıda ölçülmüyormuş .aracın janzımanı indirildikden sonra balatalar değişcekmiş yağ da kokuda vardı 1 hafta once değiştirmeme ragmen rengide değişmişti .. türbün var birde diyor eger onda sorun yoksa 750 yi geçmez diyor türbünde sorun varsa daha fazla tutar dedi . ne önerirsiniz .. bildiginiz biyer varsa telini yazarsanız memnun kalırım.. tşk ederim iiyi geceler




  • mete bey kolay gelsin... forumu böyle canlı tuttuğunuz için teşekkürler...
    benim sorum bakım ile ilgili..
    aracım 2003 megan2 hb triptonik, 97000 km'de, aracın vitesinden, geçişinden roketleme sisteminden filan memnunum, şuan itibari ile bi sıkıntısı bulunmuyor.
    aracın 100bin bakımına girerken şanzımanda yaptırmam gereken bakım varmı, vede şanzımanı sağlıklı tutmak için nelere dikkat etmeliyim.
  • ayhan bey,


    aracınız japon aracımıydı? eğer aracınızın vites kutusu CVT adı verilen sistem ise size anlatılanlar doğrudur.bu durumda tamiratı yaptıracak kişi siz olduğunuz için kararı size aittir.bu noktadan itibaren bize söz düşmez.



    kindness,

    daha önce de birçok kez ifade ettiğim gibi otomatik vitesli(klasik ve tiptronik kutular) bir aracın otomatik vites kutusu yağı 60,000 km de bir veya 6 senede bir hangisi önce dolarsa gereklidir.periyodik bakım geciktikçe sorun yaşama riskiniz artar.ülkemizde birçok kişi ve de yetkili ya da özel servisler hala daha otomatik şanzıman yağı değişmesi gerektiğini bilmiyorlar.bazı otomobil üreticileri (ismini vermiyorum) araçlarındaki otomatik şanzıman sisteminin yağ değişimi gerektirmediğini araç kullanım kılavuzunda belirtip gerektiğinde yağ eklemenin yeterli olacağını ifade ediyorlar.ne yazık ki bu ifadelerin sebebi üreticilerin otomatik vites kutusu bozulduğunda kullanıcıya yeni komple otomatik vites kutusu satmak istelemeleridir.bu komple kutuların fiyatları en az 5000 tl den başlamakta ve montaj da işin için gireceği için bu işlem 7000 tllere çıkmakta ve servisler inanılmaz bir rant elde etmekteler.. eğer aracım gittiği yere kadar gitsin bozuldumu hurda niyetine satarım diyenlerdenseniz bakım yaptırmayın.ama aracı uzun seneler 5+ daha fazla kullanacaksanız bakımı ihmal etmeyin ve hemen yağ değişimini yaptırın.farkı kendiniz görün.benim yorumum bu kadar..

    iyi geceler..




  • MERHABA METE BEY BENDE EŞİMDEN DOLAYI OTOMATİK CHEVROLET LACETTİ ALMAYI PLANLIYORUM.CHEVROLETTE KULLANILAN OTOMATİK ŞANZIMANLAR NASILDIR,MÜZMİN SORUNLARI VARMIDIR. ŞİMDİDEN CEVAPLARINIZ İÇİN TEŞEKÜRLER.SAYGILAR.
  • MEteg Ustam merhaba;

    Hatırlatmak isterim aracım a3 1.6 2004 tiptronik.

    Tekrar rahatsız ediyorum sizi. Sorunum ile ilgili bir müddet daha test yaptıktan sonra size dönmek istedim. Aracımı iş ev arası sadece 10 dakikalık lık bir yolda kullanıorum hafta içleri. Hiç bir sorun olmuyor. Fakat hafta sonları biraz daha sürünce sanırım ısınınca demekte fayda var vurma yapmaya başlıyor. Bazen okadaar şiddetli vuruyorki arac sarsılıyor ve yüksek bi darbe sesi geliyor. Doğuş otoya götürdüm sadece arıza tespiti için bile randevu almam ve 150 tl para ödememi istediler. NE yapacağımı bilmiyorum varsa tavsiye edebileceğiniz Ankara'da bir usta ona götürebilirim hafta sonu. En azından bir fikir sahibi olurum. Çok can sıkıcı bir durum üstelikte aracımı alalı henüz 3 hafta falan oldu. Galeriden aldım aracı ve sıfıra sıfır aldım. Yani kredi öderken başıma 2-3 bin tl masraf çıkarsa işin altından kalkabileceğimi sanmıyorum.

    Yardımcı olursanız çok sevinirim. Birde bu şekilde aracı kullanmam dahada zarar verirmi sizce?




    Orijinalden alıntı: freedommaker

    Hızlı cevabınız için teşekkür ederim. Dün aracım sanki sıfır km araç gibi vites değiştirdi. Bugun ise bir yere gittim dönerken yine vurmalar yapmaya başladı. Birde bugun şunu farkettim. Aracım D konumunda iken yokuşta geriye kaçıyor. Aracı yeni aldığım icin daha çnce böyle bir probremi olup olmadıgını bilmiyorum. Vurma yapmasının bununla bir alakası varmı acaba inanın bilmiyorum.

    Birde ilginç olan ise beyinde sorun oplsa bu vurma olayını sürekli yapmazmıydı sizcede? Çok şiddetli vurmasada bugun düne nazaran vurarak vites geçirdi. Vites değiştirme devirleri vs normal sadece vurma yapıyor. Saygılarımla...



    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın freedommaker,


    yağ değişimi sonrası durum düzelmiş anladığım kadarı ile.. eğer ki bu aracın şanzıman yağı ilk defa değişti ise bugüne kadar sorununuzun kaynağının yağ olduğundan emin olabilirsiniz.çünkü özelliğini kaybeden yağ ilk önce rengini kaybeder ve daha sonra da akışkanlığını.. bal gibi bir kıvama gelir.. bu durumda yağ her noktaya ulaşamayacağı için sorunlar ortaya çıkar.bence sizin sorununuz yağ ile ilgili idi ve değişim sonrası durum düzeldi.. gene de bir süre aracı kullanın ve sorunun tekrar ortaya çıkıp çıkmayacağını takip edin.. eğer tekrar aynı sorunlar olursa bana yazın..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freedommaker -- 28 Kasım 2010; 14:54:08 >




  • sayın freedommaker,


    ne yazık ki size vereceğim haberler pek iyi değil.yaşadığınız sorunun aynısını ben yaşadım volvo aracım ile ve aynı dediğiniz gibi soğukken son derece akıcı olan vites geçişleri ısındıktan sonra çok sert olmaya başlamıştı.kendim tamirci olduğumdan yazlığa gidince yaptığım testlerde şanzımanın yağ basıncı sıkıntısı yaşadığı ortaya çıktı.. sonuç olarak şanzımanın sıfırını sandıkta getirttim İsveç Volvo merkezden ve taktım. çünkü ne kadar uğraştıysam da dikiş tutmadı şanzıman.. elbette bu iş bana biraz tuzluya mal oldu. korkarım ki siz de çıkma bir şanzıman aramak zorunda kalacaksınız.. ben bu yollardan geçtiğim için sizin de uğraşmamanız adına yazıyorum bunları.. keşke size iyi bir haber verebilseydim ama mümkün değil..size bol şans diliyorum...
  • merhaba yaklaşık 4 ay önce peugaut 206 x line triptonik şanzıman 2004 model 1.4 benzinli araç aldım şanzımanın yabancısı olduğum için başta nalamadım muayene için lastik değiştirdikten sonra problemin olduğunu anladım lastik ebadı normalden küçükmüş eski lastik takılyken araç 3. viteste 3.200 devirlerde vites atıyordu diger vitesler 2000 ile 3000 arasında orjinal ebat lastikleri taktıktan sonra 4000 devride 3. e geçiyor bu olay rampa aşagı olsada duz yol olsada değişmiyor illa 4000 görücek bende triptoniğe geçip 3 e atıyorum arabayı manuel olarak .4ve diğer vites geçişlerinde bir sorunla karşılaşmıyorum .
    fakat sabah ilk 10 dakikada 2.den 3 e geçerken hiçbirsorunla karşılaşmıyorum sonra aynı sorun devam 30-40 km lik yollarda vites geçişleri zorlanmalı ve vuruntulu oluyor bir otamatik şanzımancıyla test ettirdim aracı oda normal olmadığını soyledi yağ seviyesini kontrol etti normal imiş fakat yagın çok kararmış olduğunu söyledi muayene için kontrole gittiğim ozel serviste aşırı ısınma ve ya basınç arızaları olduğunu söylemişti umarım problemi tam olarak anlatabilmişimdir .
    göstergelerde herhangi bir arıza ışığı yanmıyor.
    su nada yakıt çok fazla yakıyor 100 tllik benzinle 250 km gidebiliyorum ve bu problemi nasıl halldeceğim bilemiyorum bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ediyorum teşekkürler.




  • Mete Bey, alttaki gibi cevap vermişsiniz. çok Teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    kartuswebtr,

    şanzıman iç basınç testi ve solenoid direnç ölçümleri olmadan tahmin yürütmek yanlıştır.hele hele şu kadar masraf var demek ezbere konuşmaktır. önce sorunun kaynağı tesbit edilmeli bunun için de testler gereklidir.
    ..



    Ama şu şekilde bir sorun var. Gittiğimiz usta/servis bu testleri yapmadan karar veriyorsa zaten hiç yanaşmamak lazım sanırım ama biz bu şekilde bir servisi nereden bulalım. Herkes dediğiniz gibi ticareti karşı taraftan alabileceği maksimum parayı alma şeklinde yaşıyor.
    Bu nedenle, sizden varsa Ankara'da değilse istanbul'da hiç değilse arıza tespitini iyi yaptırabileceğimiz bir yer için bilgi rica ediyorum. (hyundai 2004 1.6 admire)
    İlave olarak (o kadar özverili bilgi sağladıktan sonra böyle yaptığım için kızacaksınız muhtemelen ama) aracı bu şekilde neredeyse bir aydır kullanıyorum. 3. viteste sürekli kullanmak ve uzun yolda 90 k ile 3100 devir ile süerkli seyir halinde olmak ne gibi zarar verebilir bununla ilgili bilgi rica ediyorum.

    saygılar




  • sayın kartuswebtr,


    benim size kızmam diye bir şey söz konusu olamaz.. burada yazdıklarım tavsiye değeri taşımaktadır.ben resmi bir otorite değilim.. senelerimi bu işlerde geçirdiğim çok farklı arıza türleri ile karşılaştığım için bunları yazıyorum.basınç testi denen olay doğal olarak her serviste olmayabilir sonuçta bu testin yapılmasını sağlayan cihazlar pahalı ve herkesde bulunamayacak özelliklerdedir.ama İstanbul,Ankara, İzmir gibi illerde kolayca bu testi yaptırabileceğiniz yerler bulunabilir. benim basınç testinde israr etmemin sebebi eğer basınç değerleri sorunlu ise o şanzımanın tamiri için daha fazla çaba,zaman ve para harcanmaması en doğru olan davranıştır.çünkü sistem asla eskisi gibi sağlıklı olamayacağından çıkma bir kutu bulunması ki çıkma parçanın da sağlamlığından her zaman emin olunamaz bence en doğru ve az maliyetli yöntemdir.yoksa defalarca kutu açılacak kapatılacak parça değişecek ve sonuç alınamayacak.. bunlar hep boşa zaman ve para kaybı demek. Ankarada tanıdığım bir yer yok. İstanbul Maslak oto sanayide birçok yer mevcut.. size kalan onlardan birini seçmektir.zaten bu konularda tecrübesi olan bir yer sizin için testi yapacaktır. aracı bu şekilde sürmeniz evet zarar verir ama mecburiyet varsa da yapacak birşey yok..

    kolay gelsin..




  • Anlaşıldı ustam. Son kez birşey daha soracağım size. Bu şanzımanı sürekli Çinden araç parçası getiren bir arkadaşıma getirtsem. Nasıl sipariş vermeliyim. Yani kesin bire kod numarası vs gerekecektir. Bu konuda bana yardımcı olabilecek bir usta tavsşiye edebilirmisiniz Ankara'da. Aracım 2004 A3 1.6 Tiptronic.

    Tekrar teşekkürler.



    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın freedommaker,


    ne yazık ki size vereceğim haberler pek iyi değil.yaşadığınız sorunun aynısını ben yaşadım volvo aracım ile ve aynı dediğiniz gibi soğukken son derece akıcı olan vites geçişleri ısındıktan sonra çok sert olmaya başlamıştı.kendim tamirci olduğumdan yazlığa gidince yaptığım testlerde şanzımanın yağ basıncı sıkıntısı yaşadığı ortaya çıktı.. sonuç olarak şanzımanın sıfırını sandıkta getirttim İsveç Volvo merkezden ve taktım. çünkü ne kadar uğraştıysam da dikiş tutmadı şanzıman.. elbette bu iş bana biraz tuzluya mal oldu. korkarım ki siz de çıkma bir şanzıman aramak zorunda kalacaksınız.. ben bu yollardan geçtiğim için sizin de uğraşmamanız adına yazıyorum bunları.. keşke size iyi bir haber verebilseydim ama mümkün değil..size bol şans diliyorum...




  • sayın freedommaker,


    çinden getirtmek yerine bence hurdalıklardan veya sanayiden almayı deneyin.elbette ikinci el bir şanzıman olacağı için mutlaka çok iyi pazarlık yapmanız gerektiğini unutmayın.bu şanzımanı çinden getirtmek sizin için ekonomik olmayabilir.. elbette arkadaşınız yardımcı olacaksa durum başka.. ama size nasıl sipariş vermeniz gerektiğini söylemem zor zira aracınızın şanzımanının parça numarasını bilmiyorum.. şanımanın parça numarasını tespit ederseniz işiniz kolay olur.


    sayın acemasiran,

    yağın renginin kararmış olması demek yağın gereken yağlamayı yapmaması demektir.bu bir sorundur.. ayrıca basınçta sorun var demişsiniz.. eğer basınç gerçekten de sorunlu ise şanzımanın çıkması veya yenisi ile değişmesi gerekir.yani pek iç açıcı bir durum değil..


    sayın bozdem,

    chevrolet araçların şanzımanları general motors üretimidir.ve piyasada daha çok yeni oldukları için herhangi bir olumsuz bilgi gelmemiştir.ama Gm şanzımanlar genelde sorunsuz olarak bilinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 30 Kasım 2010; 0:23:50 >




  • İyi günler meteg bey

    Benim şöyle bir sorunum var. Benim aracım 2000 model seat toledo 1.8 lpg li bir araç. ilk kalkışta hiç bir sorun yokken 2. vitesten 3. vitese geçerken ve yokuş yukarı hızlanırken 2 den 3 e geçerken araba bir anda bana göre şiddetli bir biçimde sanki ani frene basıp çeker gibi bir hareket yapıyor ve bu hareketi yaparkende alttan vuruyor. araba baya bir sarsılıyor. Aynı şekilde yine aynı viteste yüksek devirde iken geçiş yaparkende aynı olayı yaşıyorum. Servise götürdüm arabayı bilgisayara bağladılar bir sorun bulunamadı. Usta bana şanzıman yağını birkaç kere üst üste değiştirirsem düzelebileceğini söyledi. Sizce doğrumudur? birde benim bir düşüncem var ben şanzıman yağının değişiminde yağ ile birlikte şu bor katkısı da eklesem nasıl bir sonuç alırım? Birde şunu unuttum P den R ye ya da D ye aldığımda bazen 2-3 saniye bekliyor bazende beklemiyor. Ama mesela aracı benzine aldığımda 2-3 vites arası biraz daha yumuşak oluyor ama yinede sarsılıyor. Yorumunuzu bekliyorum.

    Şimdiden çok teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi american99 -- 30 Kasım 2010; 3:49:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemokka

    meteg hocam

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederiz. çok faydalı bilgiler geçektende

    Renault Laguna 2001 model 2.0 RXE LPGli otomatik vites 175000 km de bir aracım var. 1 ay önce aldım.



    bazen araçla 30-50 km arası yaptıktan sonra mesela kırmızı ışıkta durup yeşil yanınca hareket etmek istediğimde araç vitesteyken (D de iken)
    gaza basmama rağmen boştaymış gibi 1-2 saniye gaz alıyor devir göstergesi artıyor daha sonra vitese geçip bir anda vuruyor ve devam ediyor.
    bunun nedeni nedir acaba?

    kırmızı ışıkta tamamen durduğumda frene basılıyken araç kendini 1-3 cm ileri atıp sanki motor kitleniyormuş gibi bir his veriyor
    yeşil yandığında ayağımı frenden çekip gaza bastığımda normal bir şekilde devam ediyor.
    bunuda çok sık yapmıyor ama can sıkıyor.


    birde 1-2 gün önce
    aracım fethiyede yokuş çıkarken 1 kere auto arızası verdi fakat vites geçişlerinde
    hiçbir vuruntu gürültü yada sarsma yok herşey normal.
    vites geçişleri geri vites herşey süper.
    stop edip 3-5 dk bekledim devam ettim hiç bir sorun olmadı.
    1 günsonra izmire dönüşte gökova yokuşunu çıkarken yine auto arızasını verdi.
    tekrar stop edip bekledim devam ettim yine sorun yok.

    servise gittim bilgisayara bağladılar arıza kodu düşük yağ basıncı çıktı.
    yağını en acil şekilde değiştirmek istiyorum.
    şanzıman yağı değişimi yeterli olurmu?
    DEXRON 3 G koyulması lazım değilmi?

    izmir bornovada oturuyorum.
    Sizin izmirde tavsiye ettiğiniz yer Bornova 3.sanayide Ak oto otomatik şanzıman servisiydi değilmi?

    bu konularda bilginiz varsa ve cevap yazarsanız cok sevinirim.
    şimdiden teşekkürler.

    NOT: bütün bu olayları araç sıcakken yapıyor. soğukken en ufacık bir şikayet yok.





    mete hocam

    söylemeyi unutmuşum.
    benim araçın yağını tamamlayınca problem ortadan kalktı.
    yaklaşık 500-750 ml arası yağ eklemişti usta.
    şuan menmunum hiçbir problemi yok.
    biraz böyle kullanayım ilkbaharda şanzıman yağının tamamını değiştireceğim.
    yardımlarınız için teşekkürederim.




  • ARKADAŞLAR 1998 MODEL BMW 318 İS ARACIM VAR DÜZ VİTES KALKIŞLARDA 1. VİTESTEN KÜT DİYE BOŞA ATIYOR 2-3 KERE DENİYORUM ANCA GEÇİYOR VİTESE GEÇTİKTEN SONRA ATMA YAPMIYOR SORUN NE OLABİLİR TEŞEKKÜRLER
  • Tekrar teşekkür ediyorum kardeşim,
    son olarak şunu sormak istiyorum:
    yağ olayı ile ilgili tüm yazılarınızı okudum. bizim 3 viteste takılma sorunu sizce yağın eksik veya kötü olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
    Yani yağı değiştirip sağlıklı ve tam uygun bir yağ ile deneyeyim mi sizce?
    ayrıca 2004 admire otomatik için ne yağ öneriyorsunuz?

    saygılar

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın kartuswebtr,


    benim size kızmam diye bir şey söz konusu olamaz.. burada yazdıklarım tavsiye değeri taşımaktadır.ben resmi bir otorite değilim.. senelerimi bu işlerde geçirdiğim çok farklı arıza türleri ile karşılaştığım için bunları yazıyorum.basınç testi denen olay doğal olarak her serviste olmayabilir sonuçta bu testin yapılmasını sağlayan cihazlar pahalı ve herkesde bulunamayacak özelliklerdedir.ama İstanbul,Ankara, İzmir gibi illerde kolayca bu testi yaptırabileceğiniz yerler bulunabilir. benim basınç testinde israr etmemin sebebi eğer basınç değerleri sorunlu ise o şanzımanın tamiri için daha fazla çaba,zaman ve para harcanmaması en doğru olan davranıştır.çünkü sistem asla eskisi gibi sağlıklı olamayacağından çıkma bir kutu bulunması ki çıkma parçanın da sağlamlığından her zaman emin olunamaz bence en doğru ve az maliyetli yöntemdir.yoksa defalarca kutu açılacak kapatılacak parça değişecek ve sonuç alınamayacak.. bunlar hep boşa zaman ve para kaybı demek. Ankarada tanıdığım bir yer yok. İstanbul Maslak oto sanayide birçok yer mevcut.. size kalan onlardan birini seçmektir.zaten bu konularda tecrübesi olan bir yer sizin için testi yapacaktır. aracı bu şekilde sürmeniz evet zarar verir ama mecburiyet varsa da yapacak birşey yok..

    kolay gelsin..




  • cevabınız için çok teşekkür ederim ama beni çok korkuttunuz yandık ozaman ne yapsam bilemiyorum.
  • iyi akşamlar ustam.2004 model 110000 km otomatik megane 2 sahibiyim.araç basınç arızası verdikten sonra yağ ve iki adet selenoid değişimi yapıldı.işlemden sonra şöyle bir durum ortaya çıktı 2. vitesten 3.vitese geçmeden önce sanki arada başka bir vites varmış gibi araç kendini ileriye doğru atıyor devir düşüyor sonra devir artıp 3.vitese geçiyor.önceden sanki yoktu veya ben hissetmiyordum.normal midir? işlemde bir hata yapılmış mıdır?teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.