Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (57. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın american99,

    otomatik şanzımandan önce aracın motor kulaklarının tamamının sağlam olduğundan emin olmalısınız.aracınızın 10 yaşını doldurduğunu düşününce ben şanzımandan önce motor kulağının kontrol edilmesini öneririm.çatlak veya kopuk kulaklar bahsettiğiniz olaylara sebep olur.çünkü 5. seneden sonra esnekliklerini kaybederler ve esneyemedikleri için çatlar veya koparlar.. ve araçta anormal sarsıntılara sebep olurlar.


    sayın acemasiran,

    ben gerçekleri yazdım bundan korkmanız değil sevinmeniz gerekir.size boşuna masraf edip daha fazla uğraşmayın diyorum.. çünkü o şanzımandan artık pek hayır gelmez bence.


    sayın kartuswebtr,

    evet şanzıman yağının bozulmuş veya eksik olması her zaman sorun yaratır.denemekten zarar gelmez.. 1995 ve üstü tüm model otomatik araçlar için dexron3g özelliklerinde yağ kullanılması gereklidir.3g yağlar tam sentetik 3 yağlar ise yarı sentetiktir.

    sayın mvlt42,

    evet bence işlem hatasız yapılmış olsa o ileriye doğru atma olayının olmaması gerekir diye düşünüyorum.işlemi yaptırdığınız yerden bunun düzeltilmesini istemeniz gerekiyor.

    sayın ersinylmaz,

    dilkkat ettiyseniz burası otomatik şanzımanlar ile ilgili konu.. düz vites konusu ayrı birşey ve yeri burası değil.lütfen kirlilik yaratmamak için konuyu doğru yerde açtığınızdan emin olun..

    sayın cemokka,

    sorununuzun çözüldüğüne sevindim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    sayın freedommaker,


    çinden getirtmek yerine bence hurdalıklardan veya sanayiden almayı deneyin.elbette ikinci el bir şanzıman olacağı için mutlaka çok iyi pazarlık yapmanız gerektiğini unutmayın.bu şanzımanı çinden getirtmek sizin için ekonomik olmayabilir.. elbette arkadaşınız yardımcı olacaksa durum başka.. ama size nasıl sipariş vermeniz gerektiğini söylemem zor zira aracınızın şanzımanının parça numarasını bilmiyorum.. şanımanın parça numarasını tespit ederseniz işiniz kolay olur.


    sayın acemasiran,

    yağın renginin kararmış olması demek yağın gereken yağlamayı yapmaması demektir.bu bir sorundur.. ayrıca basınçta sorun var demişsiniz.. eğer basınç gerçekten de sorunlu ise şanzımanın çıkması veya yenisi ile değişmesi gerekir.yani pek iç açıcı bir durum değil..


    sayın bozdem,

    chevrolet araçların şanzımanları general motors üretimidir.ve piyasada daha çok yeni oldukları için herhangi bir olumsuz bilgi gelmemiştir.ama Gm şanzımanlar genelde sorunsuz olarak bilinir.


    CEVAPLARINIZ İÇİN TEŞEKÜRLER.İYİ AKŞAMLAR




  • Yeni mesaj göndermeyi beceremediğim için üzgünüm:((
    Benim sorum: 2010 model hyundai i30 dizel otomatik (25,000 km.de) aracımdan özellikle soğuk havalarda vitesi D konumuna alınca rahatsız edici uğultu sesi geliyor. Gaza yüklendiğinizde daha da artıyor. 2-3 km sonra motor ve şanzıman ısınca kesiliyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • selamlar meteg usta sonunda açtırabildim 315 proton otomatigin şanzımanını .. sorunlar şunlarmış balata bitmiş tas denilen parça erimiş sanırım . araba nasıl yuruyormuş şaşırdım dedi usta . bide burc değişimi olacakmış toplam tutar işcilik dahil 1100 tl pazarlıkla oda zar zor .. (tas cıkma olacakmış 200 tl )balata takım 450 tl imiş amerikan malıymış markası aklımda değil .burc da 150 tl işcilik 300.. sizce uygunmu . araba son vitese geçiyodu fakat boşa donuyordu motor .1. 2. vites arasıda bazen uzuyordu 4000 devire gelince 2. vitese geçiyordu ..yorumunuzu merakla bekliyorum .. cok canım sıkıldı arabayı 5000 liraya almıştım ..6000 i geçti :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sayın american99,

    otomatik şanzımandan önce aracın motor kulaklarının tamamının sağlam olduğundan emin olmalısınız.aracınızın 10 yaşını doldurduğunu düşününce ben şanzımandan önce motor kulağının kontrol edilmesini öneririm.çatlak veya kopuk kulaklar bahsettiğiniz olaylara sebep olur.çünkü 5. seneden sonra esnekliklerini kaybederler ve esneyemedikleri için çatlar veya koparlar.. ve araçta anormal sarsıntılara sebep olurlar.


    sayın acemasiran,

    ben gerçekleri yazdım bundan korkmanız değil sevinmeniz gerekir.size boşuna masraf edip daha fazla uğraşmayın diyorum.. çünkü o şanzımandan artık pek hayır gelmez bence.


    sayın kartuswebtr,

    evet şanzıman yağının bozulmuş veya eksik olması her zaman sorun yaratır.denemekten zarar gelmez.. 1995 ve üstü tüm model otomatik araçlar için dexron3g özelliklerinde yağ kullanılması gereklidir.3g yağlar tam sentetik 3 yağlar ise yarı sentetiktir.

    sayın mvlt42,

    evet bence işlem hatasız yapılmış olsa o ileriye doğru atma olayının olmaması gerekir diye düşünüyorum.işlemi yaptırdığınız yerden bunun düzeltilmesini istemeniz gerekiyor.

    sayın ersinylmaz,

    dilkkat ettiyseniz burası otomatik şanzımanlar ile ilgili konu.. düz vites konusu ayrı birşey ve yeri burası değil.lütfen kirlilik yaratmamak için konuyu doğru yerde açtığınızdan emin olun..

    sayın cemokka,

    sorununuzun çözüldüğüne sevindim..



    Sayın meteg aracı götürdüm dediğiniz gibi şanzıman kulağı çok kötü bir hal almış parçayı değiştirince sarsıntı tamamen kesildi. Çok teşekkür ederim. Birde belki sıkıyorum sizi ama yine 2den 3 e geçerken araba atılıyo öne doğru bakan usta normal dedi ama benim içim rahat etmedi sizce normal mi?




  • Mete bey,

    Foruma desteğinizden dolayı tesekkürler,

    2003 model 93.000 km de otomatik VW Bora aracımda çok rahatsız etmesede vınıltı seklinde tiz bir ses geliyor ayrıca farkettimki sanzımandan oldukça fazla yağ sızıntısı var.
    Sızıntının kapaktan olduğu tespit edildi önemli birsey olmadığı kolaylıkla halledilebileceğini söylediler ve kapak civatalarını sıktılar tekrar damlatma görürsem o zaman servislerine götürmemi söylediler.Aracı kuru bir yere parkettim ve 5 saat sonra kontrol ettim hiç damlama yok.( sabah baktığımda yine epeyce damlatmıs değisiklik yok)

    Bunun dısında D ye aldığımda doldurma hemen olmuyor 3-4sn gecikme var. Damlama olduğundan yağın eksilmis olması sebebiyle bunun olduğunu düsünüyordum fakat serviste sanzıman yağı tapasını açıp yağın aktığını görünce yağ miktarının tamam olduğunu söylediler.
    Konunun tamamını okudum ayrıca google de vb. uzun arastırmalar yaptım ancak bu tip bir ses problemi bulamadım otomatik sanzımanlarla ilgili.
    Her usta baska birsey söylüyor fakat sesin kaynağını tespit edebilen olmadı henüz. tekerlerden gelebileceğini söyleyende oldu ses olmadığını iddia edende.
    Bahsettiğim tiz ses sadece araç hareket halindeyken geliyor ve aracın hızına göre değisiyor. ustalardan birisi test sürüsü yaparken N konumuna aldı ve seste herhangi bir değisiklik olmadı.

    Sanzımandan olduğuna inanarak söktürmeli ve islem yaptırmalımıyım yoksa sesin kaynağını aracın baska aksamlarındamı aratmalıyım?

    Tesekkür ederim.

    edit: ekleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erginates -- 5 Aralık 2010; 20:50:11 >




  • Evet arkadaşlar sonunda sorunum düzeldi. PO732 arızasının kaynağını bulduk.

    Öncelikle otomatik şanzıman konusuyla ilgili olarak şunu söyleyeceğim. Sanayide kime sorsanız herkes profesör, hatta herkes ordinaryus profesör. Sonunda işinin erbabı gerçek ustayı buldum. İsterseniz reklam kokan hareket deyin ne derseniz deyin ama işin özü şu ki;
    - Eğer bir ustanın adı gerçekten iyi diye anılıyorsa ve de siz fazla para alır diye korkuyorsanız sakın ama sakın korkmayın direkt o adamı gidin bulun!!

    Ben bu korkuyla 2000 TL'ye yakın boş yere para harcadım. Meğerse sorunum 200 TL ama sana 170 TL olur cinsten ve de üstüne değil aylarca yatmalık sadece 13:00-17:00 arasında test dahil herşeyin tamamlandığı bir arızaymış. Değişen parçada resimdeki gibi servo adında bir parça.

    Sağolsunlar gittiğim zaman öğle yemeğine rastladığı için beni orada bir lokantada yemeğe bile aldılar. Bu kadar sıcak kanlı çalışanları var.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


    Resimde ki parçanın komplesi 3 adet parçadan oluşuyor.
    1- alttaki tabak
    2- tabağın çevresindeki fitting sızdırmaz conta
    3- sap gibi duran mil

    Sorunun kaynağı ise;
    3 nolu mil ile 1 nolu tabak birbirine kafa şişirme şeklinde çakılı. Fakat benim komplede bu mil tabaktan çıkmış. Bu kadar basit bir sorun.
    Çalışma mantığı ise şu; bu parça tabağın altından gelen basınç ile 2nci vitesin çalışması için 2-4 bantına mil ile baskı yapıyor ve 2nci vitesi aktif hale getiriyor. Fakat benim parçada mil yerinden çıktığı için basınç için gelen hidrolik sıvı milin oturduğu yerden sızıp çıkıyor ve basınç oluşmuyor. Parça değişti ve tüm sorunlarım bitti.

    Yaptırdığım yerin web adresiwww.otomatiksanzuman.net
    Avni gün sahibidir, gerek kendi gerekse yetirdiği personel açısından profesyonel olarak çalışıyor ve her markaya yanıt verebilecek bir çokta çıkma şanzıman var elinde. Şanzıman konusunda sorun yaşayan varsa hiç düşünmeden buraya uğrasın.


    Bir önceki şanzımancıda 2000 TL gibi harcamayla rezil de oldum, arabamdan da soğumuştum. Beyindendir deyip arabaya ECU bile aldırdılar. Ama sorun sadece herşey dahil 170 TL'ye bir parçadaymış.

    Avni Bey'e ve personellerinden Veli Bey'e buradan teşekkürlerimi bir borç bilirim.

    Saygılarımla.




  • sorununuzun kalıcı olarak çozumlenmesıne sevındım darısı dıger arkadaslların basıne dıyelım..

    pm olarak ustanın sehır ve adresını yazarsan sevınırım
  • 1996 model otomatik vites waswagen polo aracım şanzımandan alt karterden yağ kaçırıyordu aracın karter contası değişti 1 hafta geçmeden sanzıman yağ filtresinden ince bir sızıntı başladı ayrıca kalkarken vuruntu var bu sorunu hangi ustaya göstermem gerekir şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
  • sayın benimbirim,

    aracınız daha çok yeni ve şanzıman dahil garanti kapsamında.. bu yüzden sorununuzu en kolay ve cebinizden beş kuruş çıkmadan çözeceğiniz yer servistir..


    sayın ayhan bey,

    eğer bu aracı uzun süre kullanmak niyetinde iseniz yaptırmayı seçebilirsiniz.. elbette bütçenizin durumu uygunsa.. yok ben bu aracı satayım bu hali ile masrafından bıktım diye düşünüyorsanız aracı bu hali ile satın derim..

    sayın american99,

    aracı kullanmadan normalmi değil mi anlamak zordur.aracın modeli ne idi?

    sayın erginates,


    bence sorun akslar ile ilgili.. özellikle hız artınca sesin artması klasik bir aks sorunu göstergesidir.. akslarınızın kontrolü gerekir ve araç önden çekiş olduğundan akslar vites kutusuna direkt bağlıdır.


    sayın akustika,


    biraz uzun sürdü ama sorununuz nihayet halloldu.. bu olay bize şanzıman denen parçanın ne kadar karmaşık ve uzmanlık gerektiren bir şey olduğunu bir kez daha ispatlamıştır.


    sayın olcay ceyhan,

    bu sorun için özel bir vw servisi ya da şanzıman servisi size yardımcı olacaktır.bu sorun bir ihtimal şanzıman ile motorun birleştiği yerden de olabilir.. volan ile şanzıman arasındaki conta da kontrol edilmelidir.




  • Sayın meteg,
    Cevap verdiğiniz için teşekkürler.
    Aracı rot balanscıya götürdüm balans finish makinası ile çevirdiler ve sorun olmadığını söylediler. Diferansiyelden gelme olasılığı varmıdır acaba? servis servis dolaşıyorum ama makul bir yaklaşımda bulunan biryere rastlayamadım henüz. Sanırım bu günlerde servislerin işi yeterince iyi ve yapalım edelim bulalım diye bir dertleri yok hiçbirinin. Hepsinde aynı umursamaz tavırlar..
  • Mete bey selamlar...
    İzmirde yaşıyorum 95 model audi a4 aracım var 1,9 tdi otomatik şanzuman... Aracımın şanzumanı yaklaşık 9 ay önce arızalanmıştı ve burda bir ustaya yaptırmıştım o zaman bütün parçaların degişecegini falan söyleyip 2000 liraya yapmıştı şanzumanı ama 4 ay gitti araç sadece.. 4 ayın sonunda tekrar arızalandı yine aynı ustaya gittik bu kesde balatanın yandıgını söyleyerek bu kez 1200 liraya yapabilecegini söyledi ama ben artık güvenmedigim için yaptırmadım yaptıramadım... ve şimdi aracım yaklaşık 5 aydır yatıyor maddi durumları ayarladım bende bu arada.. Sadede geleyim şu an bi miktar para biriktirdim ve izmirde aracımı işin ehli birine yaptırıp aracımı sorunsuz şekilde kullanmak istiyorum... Bir yazınızda izmirde bi şanzuman ustası arkadaşınızdan falan bahsetmişsiniz banada bi tavsiyeniz olurmu bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim nasıl bir yol izlemeliyim... İşlem gören şanzuman ayar tutmaz başka çıkma bul diyorlar onuda buldum fiyat biraz yüksek ama dahamı iyi olur. Bu sorunlardan dolayı otomatikten sogudum bu kadar sorun olması normalmidir şimdi bu şanzumanı yaptırırsak tekrardan risk büyükmü ? Yardımlarınızı bekliyorum.. Şimdiden teşekkür ederim.




  • hayalsinbana,


    benim İzmirdeki arkadaşım o işi bırakmış dükkanını da kapatmış... siz epeyce para harcamışsınız bence artık çıkma şanzıman bakın ve bu şanzımana daha fazla tamir parası harcamayın.. bu şekilde daha az maliyetle hiç değilse daha sağlıklı bir şanzımanınız olur.


    kolay gelsin..
  • Peki hocam ben bu şanzumanı burda herhangibir başka tamirciye yaptırıcam öyle gibi gözüküyor durum.. Yapım aşamasında kullanıcalak balata vs. gibi malzeme kalitesi degişiyormu , yapımda kullanılacak ekipmanların şanzumanın saglıklı çalışması üzerinde bir etkisi oluyormu ve bunun gibi dikkat etmem gereken bişeyler varmı tavsiyeniz nedir..... Şimdi mesela çok iyi usta dedikleri biri var dükkanında çok fazla bi ekipman yok aama iyi usta oldugunu söylüyorlar bunun yanında gayet güzel gelişmiş ekipmanlı başka bir usta var birde bunu mrak ediorum gelişmiş aletler falan varmı bu işte daha verim alabilmek için falan.. tavsiyenizi bekliyorum... teşekkürler.
  • bir önceki mesajımda da yazdım.. bu şanzımana yeterince para harcamışsınız.. bence çıkma bir şanzıman alın ve taktırın sizin için en doğrusu bu olur.öbür türlü gene tamir parası vereceksiniz ve gene sonuç alamama riskiniz yüksek..

    şanzıman tamirinde kullanılan birçok özel ve pahalı ekipmanlar vardır.ama bunlara sahip olmak o kadar da kolay değildir.
  • mete ustam kolay gelsin.. ben geçen haftalarda şanzımanımdan çok memnunum, şanzıman sağlığını nasıl karuyabilirim diye sormuştum, nazar değdirdim sanırım
    ustam aracım 2003 megan2 hb triptonik..
    dün gece hava baya soğuktu bende araba ısınmandan hareket ettim hatta araba soğuk olduğu için lpg ye bile geç geçti... ve araba soğukken önce yokuş indim ve arkasından yokuş çıktım ve tam yokuş bitiminde "vites kutusunu kontrol edin" uyarısı yandı.. çevre yoluna çıktığım için arabayı durduma şansım olmadı ve yaklaşık 30km fln yol yaptım müsait bir yerde arabayı istop edip tekrar çalıştırdım uyarı varmedi.. sebebi ne olabilir, bu şekilde kullanmanın ne gibi zararı olabilir.. aracın şanzıman yağı ne zaman değişti bilmiyorum, yakın zamanda değişmediği muhtemel...
    formlarda soğuk havalarda araba ısınmadan yokuş inmek ve çıkmaktan olur fln dediler doğurumur... vede bu araç için verebilceğiniz yağ marka ve modeli varmıdır..
    ustam son olarak triptonik araçlarda yokuşta kalkarken manuel olarak 1 de kalkmak mı sağlıklı yoksa D de kalkmak mı?
    saygılar

    dipnot
    ustam mesajı sabah yazdıktan sonra gün içerisinde renault yetkili servise götürdüm ve "elektro vana modülü" arızalanmış dediler ve 3 tanesinin değişimi için 1200 tl fiyat verdiler ama benim yetikili servise zerre kadar güvenim olmadığı için hiçbir işlem yaptırmadım araç şuanda hiçbir uyarı vermiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kindness -- 7 Aralık 2010; 17:59:23 >




  • satın kindness,


    böyle durumlarda ilk yapacağınız iki şey vardır.birincisi yağ seviyesi ve kalitesi ölçümü.. yağ seviyesi tam ve kalitesi de iyi olmalıdır.sağlıklı yağ kan kırmızısı renktedir. seviye eksikse de sorun yaratabilir.ama sizin aracınızda yağ çubuğu olmayabilir.bu yüzden bir özel servisten yardım alarak kontrolleri yapmanız gerekir.ve eğer yağ rengi kan kırmızısı değilse derhal değiştirmeniz gerekmekte.(dexron3g özelliklerinde) yağ ile.. bozulan yağlar akışkanlıklarını kaybederler. ben sizin bu konuda sorun yaşadığınızı düşünüyorum..


    arıza konusunda acele etmeyin ilk olarak dediklerimi yapın eğer yağ sağlıklı olmasına rağmen aynı arıza tekrarlarsa o zaman düşünürsünüz..
  • ustam cevabınız ve formu canlı tuttuğunuz için teşekkürler... ustam triptonik viteste yokuş kalkışlarında manuel olarak 1 de kalmak ve otomatik "D" kısmında kalkmak arasında fark varmıdır...
    tekrar teşekkürler
  • elbette fark vardır D konumunda şanzıman mümkün olan en kısa zamanda 2.vitese geçecektir.diğerinde ise 1 konumunda müsade edilen en yüksek devire kadar 1 de ilerler ve sonra 2 ye geçer..çekişin gerektiği hallerde vitesi elle küçültmek faydalıdır.
  • slm arkadaşlar bende 2001 model peugeot 406 2,0 motor benzinli araç vardı ve otomatik vitesti.. benbu aracı sattım ama tekrar 406 almayı düşünüyorum ama sattığım arabada nükseden bir problem vardı tekrar aldığımda böyle bir sorun olacak diye korkuyorum..sıkıntım şöyle idi..araç la gidiyorsunuz 2 de 3 e atarken bir anda aracın altına taş gelmiş gibi bir dişli sesi ile araç ta automatic gear default gibi bir şey yazıyordu yani anladığm kadarı ile otomatik vites hatası gibi bir şey anladım ve ay nı zamanda gösterge kadranında bulunan SPOR ve WİNTER tarız sürüş için yapılan iki lamba yeri vardı onlar aynı zamanda yanıp yanıp sönüyordu..ve araç gaz yemiyordu..aracı stop ediqp tekrar çalıştırtığımda düzeliyordu ama tekrar oluyordu..serviste otomatik vites bloğu çatlamış gibi bir şey dediler..1350 TL ama ben 406 formundan okudum ve elektronik valf gibi 50 TL olan valfleri var ondan kaynakladığını tahmin ediyorum..siz bu konuda ne dersiniz aydınrlatırsanız sevinirim ayrıca ben Ordu ilindeyim, Samsun ve Ordu ilinde otomatik vites tamiri yapan bir yer var mı tavsiye edeceğiniz..şimdiden teşekkür ediyorum kardeşim..




  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.