Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (146. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(

    Sayın Meteg ustam...

    bu bahsettiğimiz vites kademe sensör devresini bulunduğum ilde sordum otomatiğe ait parça yok dediler... sipariş etsek gelmezmi dedim... nerden sipariş edeceğimizi bilmiyoruz dediler...

    parça numarası : 000747

    bu parça numarasından internette biraz aradım ama bulamadım... sitemizde yada sizin çevrenizde bu parçayı benim temin edebileceğim yer varsa büyük iylik edersiniz bana....

    ücretini her türlü siz nasıl isterseniz gönderirim ...buradan bulmam imkansız görünüyor...



    slm aracinizin arizali parcasinin vites konum salteri oldugunu dusunuyorum.aracin tam verilerini gonderirseniz size yardimci olmak icin gereken yardimi yapmaya haziriz. iyi gunler.




  • Kamil usta,

    bilsem80 takma adlı arkadaşın konum sensörü probleminin çözümünü size devrediyorum.. benim ford ve parçaları konusunda çok bilgim ve bağlantım yok.. arkadaşın problemini çözeceğinize inancım tam..

    kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(

    Sayın Meteg ustam...

    bu bahsettiğimiz vites kademe sensör devresini bulunduğum ilde sordum otomatiğe ait parça yok dediler... sipariş etsek gelmezmi dedim... nerden sipariş edeceğimizi bilmiyoruz dediler...

    parça numarası : 000747

    bu parça numarasından internette biraz aradım ama bulamadım... sitemizde yada sizin çevrenizde bu parçayı benim temin edebileceğim yer varsa büyük iylik edersiniz bana....

    ücretini her türlü siz nasıl isterseniz gönderirim ...buradan bulmam imkansız görünüyor...



    slm aracinizin arizali parcasinin vites konum salteri oldugunu dusunuyorum.aracin tam verilerini gonderirseniz size yardimci olmak icin gereken yardimi yapmaya haziriz. iyi gunler.

    merhaba kamil usta...

    aracım 2001 model ford focus ambiente 1.6i benzinli ... tam otomatik vites...

    260 bin km de aracın genel olarak motor durumu iyi ... şanzıman yağını şahsen gidip yetkili servisten aldım .. yağ markası ise DEXRON 3 .... içindeki yağı komple boşaltıp dexron 3 koyduk.. henüz 1000 km falan yol yaptım eksiltme falan da yok yağı düzenli olarak kontrol ediyorum...

    siteye daha önceleride yazmıştım... aracımda geri vites lambası falan yanmıyordu viteslerde vuruntu vardı... bilgisayara bağlattım (vites kademe sensör devresi) arızası veriyordu...

    o parça şanzımana giden fişin takıldığı ufak el kadar bir şey... ortasında bir delik var krank mili gibi bir şey o deliğe giriyor üstünede vitesi kontrol eden kol vidalanıyor...

    hatay da götürdüğüm bi şanzımancı o parçayı söktü yenisi yok dedi şimdilik bunu tamir edelim temizleyelim ilerde değiştirirsin dedi... ve tamir edip yerine taktı... aracımdaki bütün problemler bir anda kalktı .. her şey çok güzeldi taaki arabayı temizlemeciye verip motoru tayzikli suyla yıkanana kadar...

    şu anda araç N konumundayken bişey yok D konumuna alınca hafif vuruntular oluyor ara sıra arıza lambası yanıp sönüyor...... manuel 1-2 konumuna getirdiğimde arıza lambası sürekli yanmaya başlıyor ve vuruntular daha şiddetli oluyor ...

    bu problem yine o parçadanmı kaynaklanıyor sizce? ben yine o parça arızalıdır diye yenisini aramaya başladım ama hiç bir yerde yok bulunduğum ilte... parça numarası 000747 internette arama yaptım ama yok böyle bişi...


    O PARÇANIN RESMİNİDE Koydum.... yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilsem80 -- 6 Ocak 2012; 17:55:44 >




  • merhaba meteg usat 2003 pejo 307 otom. kullanıyorum.13 ay önce vuruntu şikayetı ile selonoıd vanaları ve şanzm.yağını değiştirdim.düzeldi fakat 1ay önce vuruntu yine olmaya başladı. sabahları araç soğukken 3_4 km gıttıkten sonra dıt sesiyle automatıc gear falt arzası veriyor. kontak kapatıp açtıktan sonra gün içinde tekrarlamıyor. basınç ayarları n=2,70...d= 2,65 _2,75 arası gösteriyor.yağ basıncı .aralıklı. hata çıkıyor pc de.vanaları takrar değiştirmek gerekırmı.yoksa sadece yağ değişirse düzelirmi. motor ısınıca hiç sıkıntı yok teşekkürler.
  • aracım volvo ve kullanma klavuzunda otomatik şanzuman yağının ömrü boyunca değişmesine gerek yoktur yazıyor.ayrıca serviste isteğe bağlı değiştirdiklerini normalde değişmesine gerek olmadığını söylüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nesbay


    Meteg Ustam ben aracın ön ve arka hız(devir)okuyucu sensörlerini değiştirdim 2 adet maslak oto sanayi sitesinde tanesine 200 tl den işçilikte dahil 400 tl verdim.sence bu rakam nasıl çok yüksek mi acaba?

    Aracım yetkili serviste cihaza bağlandığında devir okuyucu sensör hatası vermişti o yüzden değiştirdim.Arıza esnasında otomatik şanzıman ışığım yanıyor ve aracın çekişi düşüp gaz yememeye başlıyordu.Kontağı aç kapa yapınca düzeliyordu ancak.

    Meteg Ustam bu sorumun cevabını vermemişsiniz?
  • selamlar herkese ve mete usta,
    forumu baştan sona okudu ve sanırım bana mete usta veya kamil usta cevap verebilir.

    benim aracım 2002 pejo 406 otomatik 180 bin de, şanzıman yağı değiştireli 5000 km oldu bakımları düzenli
    aracımda sanırım AL4 tipi şanzıman bulunuyor ve galiba klasik sorunsuz ve iyi bir şanzıman tipi.
    gelelim soruma. benim arabam 1 ile 2 nci vitesa arasında sanki 1,5 vitese atıyo gibi oluyo daha sonra kavramadan kurtulunca süper oluyo tanıdıgım ustaya sordum bu durum AL4 şanzıman tipinin özelliği dedi tork kovertöründen kurutlduğu anı vites geçişi gib algıladığımı söledi bu doğrumudur böyle bir durum normalmi?

    ikinci sorum benim araba soğukken ilk vites atışında çok hafiif vuruntu yapıyo ve bir daha yapmıyo arıza lambası d ayanmıyo, sadece soğukken ilk vite atışında oluyo daha sonra araç ısındığında yapmıyo, bunun sebebi ne olabilir (Forumdan okudugum kadarı ile yag seviyesi düşük olunca ilk çalıştırma ve hareket anında olabliir olarak anladım ) dogru anlamışmıyım

    üçüncü sorum ise; vitesi N den R ye aldığımda hafifçe bir boşluk yaıyo ve sonra yükleniyo bu boşluk 2 sn kadar. Sanki bir dişlinin diş araları genişlediğinde olur ya onun gibi, bunun sebebi de yağ seviyesinn füşüklüğü olabilirmi yada ne olabilir.

    Teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(

    Sayın Meteg ustam...

    bu bahsettiğimiz vites kademe sensör devresini bulunduğum ilde sordum otomatiğe ait parça yok dediler... sipariş etsek gelmezmi dedim... nerden sipariş edeceğimizi bilmiyoruz dediler...

    parça numarası : 000747

    bu parça numarasından internette biraz aradım ama bulamadım... sitemizde yada sizin çevrenizde bu parçayı benim temin edebileceğim yer varsa büyük iylik edersiniz bana....

    ücretini her türlü siz nasıl isterseniz gönderirim ...buradan bulmam imkansız görünüyor...



    slm aracinizin arizali parcasinin vites konum salteri oldugunu dusunuyorum.aracin tam verilerini gonderirseniz size yardimci olmak icin gereken yardimi yapmaya haziriz. iyi gunler.

    merhaba kamil usta...

    aracım 2001 model ford focus ambiente 1.6i benzinli ... tam otomatik vites...

    260 bin km de aracın genel olarak motor durumu iyi ... şanzıman yağını şahsen gidip yetkili servisten aldım .. yağ markası ise DEXRON 3 .... içindeki yağı komple boşaltıp dexron 3 koyduk.. henüz 1000 km falan yol yaptım eksiltme falan da yok yağı düzenli olarak kontrol ediyorum...

    siteye daha önceleride yazmıştım... aracımda geri vites lambası falan yanmıyordu viteslerde vuruntu vardı... bilgisayara bağlattım (vites kademe sensör devresi) arızası veriyordu...

    o parça şanzımana giden fişin takıldığı ufak el kadar bir şey... ortasında bir delik var krank mili gibi bir şey o deliğe giriyor üstünede vitesi kontrol eden kol vidalanıyor...

    hatay da götürdüğüm bi şanzımancı o parçayı söktü yenisi yok dedi şimdilik bunu tamir edelim temizleyelim ilerde değiştirirsin dedi... ve tamir edip yerine taktı... aracımdaki bütün problemler bir anda kalktı .. her şey çok güzeldi taaki arabayı temizlemeciye verip motoru tayzikli suyla yıkanana kadar...

    şu anda araç N konumundayken bişey yok D konumuna alınca hafif vuruntular oluyor ara sıra arıza lambası yanıp sönüyor...... manuel 1-2 konumuna getirdiğimde arıza lambası sürekli yanmaya başlıyor ve vuruntular daha şiddetli oluyor ...

    bu problem yine o parçadanmı kaynaklanıyor sizce? ben yine o parça arızalıdır diye yenisini aramaya başladım ama hiç bir yerde yok bulunduğum ilte... parça numarası 000747 internette arama yaptım ama yok böyle bişi...


    O PARÇANIN RESMİNİDE Koydum.... yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum...



    slm.arıza daha net anlaşıldığı üzere vites konum şalterinden kaynaklanmaktadır.parçanın soket koruma lastiği olmadığından parçaya en ufak nem sızdığında parça içerisinde birleştirmeler oluyor buda şanzuman kontrol ünitesine yanlış bilgi aktardığı için kontrol ünitesi doğru sinyal gönderemiyor.hafta başı telefonlaşarak sorununuza çözüm getirebilirim.(ilgili parçayı temin edebilirim.)
    iyi günler..........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: narkotik71

    merhaba meteg usat 2003 pejo 307 otom. kullanıyorum.13 ay önce vuruntu şikayetı ile selonoıd vanaları ve şanzm.yağını değiştirdim.düzeldi fakat 1ay önce vuruntu yine olmaya başladı. sabahları araç soğukken 3_4 km gıttıkten sonra dıt sesiyle automatıc gear falt arzası veriyor. kontak kapatıp açtıktan sonra gün içinde tekrarlamıyor. basınç ayarları n=2,70...d= 2,65 _2,75 arası gösteriyor.yağ basıncı .aralıklı. hata çıkıyor pc de.vanaları takrar değiştirmek gerekırmı.yoksa sadece yağ değişirse düzelirmi. motor ısınıca hiç sıkıntı yok teşekkürler.

    slm.daha önce yaşadığımız tecrübe arızanız hakkında selonoidlerin renault markalarda kullanılan(daha ucuz)slonoid olduğunu göstermektedir.parçalar benzer fakat belli bir süre çalıştıktan sonra uyum sağlamamaktadır.selonoidlerin orjinal kullanılmasını öneririm.
    iyi günler...........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    aracım volvo ve kullanma klavuzunda otomatik şanzuman yağının ömrü boyunca değişmesine gerek yoktur yazıyor.ayrıca serviste isteğe bağlı değiştirdiklerini normalde değişmesine gerek olmadığını söylüyor.

    slm.belli dömende üretilen araçların şanzuman yağları longlife(uzun ömürlü)değişimi gerek olmayan yağlardır.fakat aracımı uzun süre kullanacağım ve öncesinindeki kullanım şartlarını bimiyorum diyorsanız şanzuman yağından numune alınarak yağın durumuna göre karar verilir.şanzuman yağı ömürlük fakat normal kullanım şartlarında.sert kullanılan araçlarda şanzumanda vuruntular oluştuğu için balatalarda aşımalar meydana gelebilir.
    iyi günler.........
  • selonoıdler serviste orjınallerıyle degişmişti.teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    aracım volvo ve kullanma klavuzunda otomatik şanzuman yağının ömrü boyunca değişmesine gerek yoktur yazıyor.ayrıca serviste isteğe bağlı değiştirdiklerini normalde değişmesine gerek olmadığını söylüyor.

    slm.belli dömende üretilen araçların şanzuman yağları longlife(uzun ömürlü)değişimi gerek olmayan yağlardır.fakat aracımı uzun süre kullanacağım ve öncesinindeki kullanım şartlarını bimiyorum diyorsanız şanzuman yağından numune alınarak yağın durumuna göre karar verilir.şanzuman yağı ömürlük fakat normal kullanım şartlarında.sert kullanılan araçlarda şanzumanda vuruntular oluştuğu için balatalarda aşımalar meydana gelebilir.
    iyi günler.........

    haklısınız 300 bin km de aracım hiç değişmedi şanzuman yağı baktım rengide öyle çamurumsu değil koyu kırmızı. volvo servisinde akrabam çalıştığı için şanslıyım bazı hususlarda kar marjı düşünmeden sorularıma yanıt alabiliyorum mesela diyorki artık şanzumanın içindeki yağ kalınlaşmıştır değiştirirsek yeni yağ ince olacağı için bütün sorunlar bir anda çıkabilir bana mantıklı geldi teşekürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dayıcım

    selamlar 2001 peugeot 406 aracımda sabahları kar ve spor lambalarını yakarak arızaya geçme sorunu yüzünden salı günü aracımı kamil ustaya götürdüm selonidler ve koruma balatalarını değiştirdi dün aracımı teslim aldım bugün alıştığım arızayı tekrarlamadı umarım birdahada tekrarlamaz kamil ustaya teşekkürler ankaradaki arkadaşlara tavsiye ederim işini severek yapan bir usta...

    aynı sorun 2001 peugeot 206 aracımda vardı..yaptırdım (kamil ustayı tanımıyordum tabiki)
    ama birsüre sonra tekrarladı aynı sorunu..sonra sabahları soğukken değil ısındıktan sonra yapmayada başladı..
    başlarda kontak açıp kapatınca düzeliyordu..sonra artık kontak açıp kapatınca da düzelmemeye başladı..
    sattım kurtuldum..
    umarım sizin sorununuz tekrarlamaz..lanet bişey..




  • sayın nesbay,

    siz tamiri yaptırmışsınız ve ödemeyi de yapmışsınız ben burada neyi yorumlayayım ki? olay olmuş ve bitmiş.. bence çok üzerinde durmayın...

    sayın command1973,

    araçta kullandığınız yağ tam sentetik mi? 1 ve 2 arasındaki olay ustanızın dediği gibidir ve doğrudur..

    kamil usta,

    ömürlük yağ diye birşey yoktur.. bari sen bunlara inanma.. yok ömürlük yağ diye birşey...
  • selamın aleyküm ustalarım abilerim. yeni bir araç aldım (''96500 km.de 2001 peugeot 306 platinum BVA'') ve bu ömürlük yağ mantığı ile bugüne kadar otomatik şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. şimdi gelelim benim sorularıma
    * kaç litre şanzıman yağı almam gerekiyor?
    ** düşündüğüm yağ TOTAL FLUIDE AT 42 doğru mudur?
    *** şanzımanda değiştirmem gereken filtre mevcut mu?
    **** motor soğuk iken arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edersem şu malum arıza lambaları yanma olayı oluyor kontağı kapatıp tekrar açtığımda bir daha yapmıyor.fakat hareket etmeden önce 30 saniye kadar aracımı çalıştırıyorum aracı hareket ettirmeden 15 saniye R konumunda 15 saniye D konumunda aracı çalıştırdığım zaman hata vermiyor. yağ seviyesi düşük olduğu için basınç sorunu bunu yapar mı yoksa daha büyük bir arıza olabiliri mi?
    vereceğiniz cevaplar ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...




  • katologta yazanlar yanlış mı? volvo fabrikası baskı hatasımı yapmış? ömürlük yağ yok derken. aynene yazıyorum otomatik şanzuman yağının araç ömrü boyunca değişmesine gerek yoktur. abcak zor kullanım koşulları dışında.(sürekli yokuş çıkma ,ağır yükte çalışma,yüksek devirde kullanma) dolayısıyla kamil usta klavuzun aynısını yazmıştır. kendisini daha dün formda mesajıma cevap vermesiyle tanıdım. normalde tanımam.

    binlerce mühendisi çalıştıran fabrika katoloğa yazmış ÖMRÜ BOYUNCA DEĞİŞMESİNE GEREK YOKTUR.

    aracım 12 yaşında 300 000 (üçyüzbin) km de hiç değişmedi hiçbir problem yokk.

    motor yağımı bu ya.
  • slm.abiler ve mete ustam.bende 96 model otomatik laguna var.alalı 2 ay oldu.aldıgım kişi şanzıman yagı degiştirilmez sadece tamamlanır dedi.ben buna inanmadım.mete ustam şimdi izin verirsen sana sormak istiyrum.ben şanzıman yagını nasıl kontrol ederim..şanzımanın üst kısmında serçe parmagı büyüklüğünde bir tıpa var plastikten.onu çıkarıp bakıyorum hiç yağ izi falan yok .kupkuru.şanzımanda vites geçişlerinde falan hiç sorun yok.vites geçişini bazen duymuyorum bile.birde bulundugum yerde yani tekirdağ çerkezköyde bu işlerden anlayan yok.yoksa yağ kontrolü manuel şanzıman gibi şanzıman gövdesinde civatadan bir tıpa var ordanmı kontrol ediliyor ve benim arabamın yag cinsi ne olmalı.şimdiden saygılar
  • sayın fsnn,


    siz istediğinize inanmakta özgürsünüz.. ama ben bu kadar senedir bildiğim bir şeyi inkar edecek değilim.. bu saatten sonra 2x2=5 demem.. burada soru soranlara yardımcı olmaya çalışıyorum hepsi bu.. benim yazdıklarım yorumdur isteyen inanır isteyen inanmaz.. sizinle bir polemiğe girmek niyetinde değilim...

    sayın sözüak..

    teşekkür ederim desteğiniz için.. bu forumda belli aralıklar ile bazı kişiler anladığım kadarı ile çok ilgi gören konuları baltalamayı kendilerine görev ediniyorlar.. ben bunu ciddiye almıyorum.. çok gördük böyle insanları..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 8 Ocak 2012; 12:48:52 >
  • sayın tunalar52,

    konunun ilk sayfasını okuyun.. tüm bilgiler orada..
  • Passat 2006 model otomatik araç, birinci vitesten ikinci vitese geçerken hafif vuruntu, sarsıntı yapıyor...
    Diğer viteslerde hiçbir problem yok, sadece 1 den 2 ye gecerken!
  • 
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.