Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (129. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
764.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzi_ko

    merhaba hocam tekrardan 2002 model ford focus sedan otomatik.
    153000 binde şanzuman yağını ne kadar sıklıkla değiştirmeliyim..
    günlük kontrol edilmesi gerek mi?,
    hangi marka yağ kullanmalıyım?
    masrafı nedir.
    teşekkür ederim...


    meteg hocam cevabınızı bekliyorum.meteg hocam cevabınızı bekliyorum.
    _____________________________
    2002 Focus/ 1999 Mondeo / 1991 Mercedes 200/ 2011 Mazda 3 / 2007 Honda Accord, 2018 Vitara 1.4S allgrip. /2019 Audi A3 30tfsi
  • Yanıtınız için teşekkür ederim Meteg usta, dediklerinizi dikkate alarak bir filtre değişimi ve solenoid temizliği yaptıracağım sanırım ilk bakımda. Selamlar.
    _____________________________
  • sayın muziko,

    araçta dexron3 yağ(bu bir marka değil yağ standardıdır)marka hiç önemli değildir.. kullanmanız gerekir.her 60,000 km veya 5 senede bir değişmesi gereklidir.. aracınızda yağ çubuğu varsa 2 haftada bir kontrol edin seviyeyi.. bunun nasıl yapılacağı konunun ilk sayfasında yazmakta.. masraf konusunda yorum yapmam imkansız..
    _____________________________
  • meteg üstad öncelikle selamlar 2001 model peugeot 406 aracımda sabahları motor soğukken şanzumanın korumaya geçmesi kar ve spor lambalarını yakması şikayetim var şanzuman yağını değiştirdim yaklaşık 4 lt yağ koydular ancak sorunum hala devam ediyor devirli kullanımlarda ve kick dovn sonrasında araç çok geç vites büyütüyor ne yapmam lazım yardımcı olursanız sevinirim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın muziko,

    araçta dexron3 yağ(bu bir marka değil yağ standardıdır)marka hiç önemli değildir.. kullanmanız gerekir.her 60,000 km veya 5 senede bir değişmesi gereklidir.. aracınızda yağ çubuğu varsa 2 haftada bir kontrol edin seviyeyi.. bunun nasıl yapılacağı konunun ilk sayfasında yazmakta.. masraf konusunda yorum yapmam imkansız..

    teşekkürler usta..
    _____________________________
    2002 Focus/ 1999 Mondeo / 1991 Mercedes 200/ 2011 Mazda 3 / 2007 Honda Accord, 2018 Vitara 1.4S allgrip. /2019 Audi A3 30tfsi
  • sayın dayıcım,


    araçta bu lambaların beraber yanması vites kutusu elektronik sisteminde arıza kaydı var anlamına gelmekte.. önce arıza kodlarını okutmanız gerekir daha sonra ise ilk önce solenoidlerin bulunduğu kısmı söktürüp temizletmeniz gerekir..benim tahminim solenoidlerde tıkanıklık var... eğer bu işlemler de fayda etmezse o zaman sizin solenoidlerde arıza kalıcı demektir ve o zaman bunların değişimi gereklidir.. yağı yeni değiştirdiğiniz göre sıkıntı solenoidlerde tıkanıklık veya kalıcı arızadır.. temizlik veya değişim sonrası sorun ortadan kalkar..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın dayıcım,


    araçta bu lambaların beraber yanması vites kutusu elektronik sisteminde arıza kaydı var anlamına gelmekte.. önce arıza kodlarını okutmanız gerekir daha sonra ise ilk önce solenoidlerin bulunduğu kısmı söktürüp temizletmeniz gerekir..benim tahminim solenoidlerde tıkanıklık var... eğer bu işlemler de fayda etmezse o zaman sizin solenoidlerde arıza kalıcı demektir ve o zaman bunların değişimi gereklidir.. yağı yeni değiştirdiğiniz göre sıkıntı solenoidlerde tıkanıklık veya kalıcı arızadır.. temizlik veya değişim sonrası sorun ortadan kalkar..

    ilginize teşekkürler üstad.
    _____________________________
  • sayın meteg ustam ,
    geçtiğimiz yıldan beri forumu takip edip yazdığınız tüm cevaplarıda ilgi ile okuyorum sayenizde otomatik vites ile ilgili pek çok şey öğrendim. Şu sıralar yaşadığım sorun ile ilgili yardımınızı rica edeceğim. aslında birebir şanzımanlada alakalımıdır onuda bilemiyorum. Benim derdim aracın düşük devirlerde sıkışık trafikde veyahut rampa çıkarken avans vurması gaz verdiğinizde yada ayağınızı gazdan çektiğinizde vuruntu yani tıkırtı geçiyor. rolantide sıkıntı yok. yada yüksek hızlarda bir sıkıntı yok. araçta şanzıman yağ değişimi oldu , carbonclear yaptırıldı , soğutma sıvısı ve bujiler değişti , motor yağı çok yeni filtreler yeni.kayışlar ve devirdaim 2 gün önce değişti fakat bizim avans vuruntusu geçmedi.dediğim gibi gaz verince kesiyor ama daha önce yapmayan araba bunu niye şimdi yapmaya başladı unutmadan yakıt değiştirdim 95 yerine 97 kullandım ama çare olmadı. Son çare aklıma selonoid valflerle ilgili olabilirmi diyede düşünüyorum aracım 2005 model peugeot 307 xt , triptonik vites. bu meşhur gear fault arızasını geçtiğimiz sene yaşamış ve sizden öğrendiğim üzere 60 bin kmde yağımı değiştirip problemi çözmüştüm zaten bir dahada hata almadım. taki avans vuruntusuna kadar. araç üstündeki eski tip selenoidler yenisi ile değişip yeni yazılım yüklenince acaba sorunu çözermi diyede düşünüyorum. vites geçişleri ile ilgili olarak. biraz uzun oldu ama sabrınız ve cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. hayırlı günler.
    _____________________________




  • mete ustam mrb aracım volvo s70 t5 98 model 106.000 de daha önce şanzıman yağı hiç değişmedi bildiğim kadarıyla ama şanzımanımda şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım bir şeyi merak ettim geçenlerde servisdeki ustamla görüştüm şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum bana dedi ki yeni yağ koyduktan sonra şanzıman biraz vuruntu yapabilir dedi genelde öyle oluyo dedi selenoidler eski yağa alıştığı yeni yağ kalın geliyo dedi yağı değiştirdikten sonra aracı bilgisayara bağlayıp şanzımana reset atmak gerek dedi selenoidlere.var mı böle bişi acaba doğruluğu nedir tesekkurler
    _____________________________
  • haksen016,

    bence bu avans vuruntusu değil, tork konvertörünün kilitlenme fonskiyonunu kontrol eden solenoidin sorunlu olmasından kaynaklanan bir durum... SL adı verilen bir solenoid konvertörün bu fonksiyonun kontrol eder.. bence bu solenoid kontrol edilmelidir..


    deeperblue,

    size söylenenler tek kelime ile komik.. ben yazdıklarımın sonuna kadar arkasındayım... ve hala daha aynı şeyi savunuyorum..
    _____________________________
  • teşşekkürler meteg ustam sağolasın araç kısmet olmadı.
    _____________________________
    oku oku
  • tesekkurler mete usta yanı dıyosun kı yenı yağ koyduktan sonra sorun olmaması gerek?yanlıs anlamadıysam?ayrıca bılgısayara şanzımanı baglatmaya da gerek yok yanı?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeperblue

    tesekkurler mete usta yanı dıyosun kı yenı yağ koyduktan sonra sorun olmaması gerek?yanlıs anlamadıysam?ayrıca bılgısayara şanzımanı baglatmaya da gerek yok yanı?

    bence solenoidleri kontrol ettirmeniz gerektiğini söylüyor..
    "tork konvertörünün kilitlenme fonskiyonunu kontrol eden solenoidin sorunlu olmasından kaynaklanan bir durum... "diyor
    _____________________________
    İmza yok..Kalıbımı bassam olur mu?
  • deeperblue,



    benim yazdığım şu... solenoid adı verilen parçalardaki yağ kanalları çok küçüktür.. bu kanalların görevlerini kusursuz yapmaları yağın iyi durumda olmasına bağlıdır.. vuruntu denen durumun iki sebebi vardır.. bakımı ihmal edilen ve yağı değişmeyen şanzımanlarda solenoidler balçıklaşan yağ nedeniyle tıkanır kanal içinden yağ geçemediği için de vuruntu meydana gelir.. bir diğer sebebi ise gene ihmal edilen bakım sebebi ile yeterince yağlama olmayacağı için mekanik parçalar yağsız çalışır ve aşırı aşınma meydana gelir.. bunun sonucunda gene vuruntu oluşur ama bu defa bakım yapılsa bile uzun süre düzgün yağlama olmadan çalışan parçalar hasar görür.. bu yüzden size söylenen solenoidler eski yağa alışmış yeni yağ konunca vuruntu olur açıklaması talihsiz olmuş.. tam tersine yeni yağ konduğunda çalışma çok daha akıcı ve pürüzsüz olur..


    solenoidler vites değişimlerinin pürüzsüz olması yani yumuşak olmasını sağlarlar. elbette tıkanma olursa yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı işte o zaman sıkıntılar başlar.. dilerim bu defa anlatabilmişimdir olayı..
    _____________________________




  • tesekkurler mete ustam sen olmasan yicekler bizi yani saoll
    _____________________________
  • selam bilsem 80 , bende engelliyim ve otomatik vites aracım var senin sorununa benzer sorunlar benimde basıma geldi... konum sensörü denilen sey benim aracımda da hata verdi ve şanzıman sökülmeden değiştirildi. sıfırının 450 tl olduğu söylendi ben çıkma taktırdım. 150 tl işçilik falan hepsi dahil mersinde durmuş ustaya yaptırdım. problem düzeldi yağını filitresini de değiştirince sorun kalmadı. allaha şükür. vuruntu vitese geçmeme gibi bir problemimn yok suan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeusferhat -- 26 Eylül 2011; 11:27:12 >
    _____________________________
  • sayın meteg hocam,
    aracımda bir kaç kez duruş kalkışlarda N den D ye aldığımda vites geçişi 1-2 saniye sonra oldu ve frenden ayağımı çekmiş bulunduğumdan küt diye vuruntu oldu. bu gecikmenin sebebi ne olabilir. zira vitese geçmediğini farkettiğimde ayağımı frenden çekmekten çekiniyorum. çektiğimde vurma olayı can sıkıyor.
    _____________________________
  • sayın cps42,

    bahsettiğiniz durum soneoidlerde ya da mekanik parçalarda sıkıntı olduğunun bir işareti ve normal değil en kısa zamanda vites kutunuzu özel bir servise kontrol ettirin.. eğer sorun büyürse hasar meydana gelebilir.. yağ kalitenizin iyi ve yağ seviyesinin de normal olduğundan emin olun...
    _____________________________
  • sayın meteg hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    müsadenizle ilaveten bi sorum daha olacak.
    araç giderken bazen ses olarak değil ama gaz pedalında dişli sürtmesi gibi bişey hissediyorum.
    şanzımanda mekanik problem olabilir demişsiniz belki de buna işaret olabilir. normal vites geçişlerinde hızlanmada veya vites düşürmede hiç bi sıkıntı yok.
    ayrıca belirtmem gereken aracımın elektronik kontrollü dört çeker olduğu. buda transfer kutusunda da bi sıkıntı olabilirmi diye düşündürüyor beni.
    inşallah basit bi arızadır. Ankara da belli olacak herşey. Sağlıcakla kalın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cps42 -- 27 Eylül 2011; 13:00:22 >
    _____________________________
  • sayın cps42,


    araç 4 çekerse elbette transfer kutusu sıkıntılı olabilir..bunu da bir inceleme yapmadan anlamak zordur.. umarım sorunu çözersiniz...
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.