Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (126. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
764.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 124125126127128
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 666,


    ben de şanzıman yağından bahsediyorum zaten.. benim burada anlatmaya çalıştığım bazı araç üreticileri şanzıman yağı için çubuk koymayabiliyor.. e çubuk olmayınca yağ seviyesi ya da kalitesini ölçmek haliyle mümkün olmuyor..

    muziko,

    motor yağı her araca ve kmsine göre tavsiye edlir. aracınız 2002 model ama kmsi kaç? dizel mi benzinli mi hiç bilgi vermemişsiniz.. bu şekilde size yardımcı olmam zor.. şanzıman yağı eğer dexron3g dir.. bir sürü marka seçebilirsiniz...

    remzikaya,

    bu konuyu reklam amaçlı kullanmazsak sevinirim.. lütfen cihazlarınız için ayrıca konu açın...

    littlegreenman,

    vites kolunu kilitleyen mekanizma sorunlu.. bunun için özel bir mitsubishi servisinden yardım alın.. sakın sanayide kurcalatmayın..

    sayın Eahmet,

    artık İstanbulda ikamet etmiyorum.. tanıdığım tek bir yer vardı o da kapandı.. ne yazık ki size ancak Maslak oto sanayiyi önerebilirim...

    sayın cemilyky,

    bahsettiğiniz aracı yakından tanımak gerekli.. benim bu araçla ilgili fazla tecrübem yok o yüzden de yorum yapmam zor.. durum normal de olabilir normal olmayabilir de.. sebebi ise günümüzde egzost emisyonları düşürülmek istendiği için ve Ab ülkeleri bu işi çok sıkı tuttuğu için çoğu zaman aracın gücü törpülenerek yapılıyor emisyon düşürülmesi.. ne demek istediğimi anlamak için aynı aracın 3 sene önceki modelini inceleyin(aynı motor aynı şanzıman..) eski model araç daha güçlü ve daha hızlıdır.. bu konu uzun zamandır tartışma konusu olmaktadır..

    yazar111,

    bahsettiğiniz cihazdan bende yok.. kaldı ki almak istesek bile bu cihazlar öyle ucuz cihazlar da değil.. siz eğer cihazı almak konusunda ciddi iseniz bence özel şanzıman servisleri ile görüşün..


    yetişen,

    konunun ilk sayfasını okuyun... orada hangi durumlarda hangi vites konumu kullanılır yazdım.. aracınızın şanzımanı tiptronic mi?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    666,


    ben de şanzıman yağından bahsediyorum zaten.. benim burada anlatmaya çalıştığım bazı araç üreticileri şanzıman yağı için çubuk koymayabiliyor.. e çubuk olmayınca yağ seviyesi ya da kalitesini ölçmek haliyle mümkün olmuyor..

    muziko,

    motor yağı her araca ve kmsine göre tavsiye edlir. aracınız 2002 model ama kmsi kaç? dizel mi benzinli mi hiç bilgi vermemişsiniz.. bu şekilde size yardımcı olmam zor.. şanzıman yağı eğer dexron3g dir.. bir sürü marka seçebilirsiniz...

    remzikaya,

    bu konuyu reklam amaçlı kullanmazsak sevinirim.. lütfen cihazlarınız için ayrıca konu açın...

    littlegreenman,

    vites kolunu kilitleyen mekanizma sorunlu.. bunun için özel bir mitsubishi servisinden yardım alın.. sakın sanayide kurcalatmayın..

    sayın Eahmet,

    artık İstanbulda ikamet etmiyorum.. tanıdığım tek bir yer vardı o da kapandı.. ne yazık ki size ancak Maslak oto sanayiyi önerebilirim...

    sayın cemilyky,

    bahsettiğiniz aracı yakından tanımak gerekli.. benim bu araçla ilgili fazla tecrübem yok o yüzden de yorum yapmam zor.. durum normal de olabilir normal olmayabilir de.. sebebi ise günümüzde egzost emisyonları düşürülmek istendiği için ve Ab ülkeleri bu işi çok sıkı tuttuğu için çoğu zaman aracın gücü törpülenerek yapılıyor emisyon düşürülmesi.. ne demek istediğimi anlamak için aynı aracın 3 sene önceki modelini inceleyin(aynı motor aynı şanzıman..) eski model araç daha güçlü ve daha hızlıdır.. bu konu uzun zamandır tartışma konusu olmaktadır..

    yazar111,

    bahsettiğiniz cihazdan bende yok.. kaldı ki almak istesek bile bu cihazlar öyle ucuz cihazlar da değil.. siz eğer cihazı almak konusunda ciddi iseniz bence özel şanzıman servisleri ile görüşün..


    yetişen,

    konunun ilk sayfasını okuyun... orada hangi durumlarda hangi vites konumu kullanılır yazdım.. aracınızın şanzımanı tiptronic mi?


    hocam pardon 2002 model 152000 de benzinli lpgli :)
    _____________________________
    2002 Focus/ 1999 Mondeo / 1991 Mercedes 200/ 2011 Mazda 3 / 2007 Honda Accord, 2018 Vitara 1.4S allgrip. /2019 Audi A3 30tfsi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU

    Selamlar saygılar.Mete Bey,şanzıman yağı konusunda bilginize danışmak istedim.
    99 model S80 2.0 T5(225) AT aracımda belli rahatsızlıklardan dolayı şanzıman açtırmadan önce yağ değişimi yapmak istiyorum.Bunları yapmadan evvel 1000 km kadar önce tirübin bakımı, balatalar, selenoidler filtre v.s. değişimleri yapıldı lakin arızalar devam etti,son olarak URGENT şeklinde acil uyarı verdi.
    Ben de şimdi ECU ve şalteri tekrardan yenileyerek yağını da değiştirerek denemek istiyorum.Lakin son yapılan bakımda koyulan yağı kontrol ettiğimde temiz ama sarı renkli bir görüntü mevcut.Bundan şüpheleniyorum.Yanlış biliyor olabilirim ama sanırsam bu araçta ATF3 kullanmak gerekiyor (araç 4 ileri otomatik)Son bakımların yapıldığı yer parça temin ve ustalık açısından çok da iyi değildi,Yağda kararma yok lakin sarımsı.Bu araçların sizin de bildiğiniz üzere radyatör delip su verme olayı var.Radyatörün de kısa süre önce(son balata değişiminden 5.000km önce) değiştiğini belirtmeliyim.Yağın bu rengi alması neye sebeptir yahut bu sarı renk hangi yağın alacağı haldir?
    Ben yanlış yağ kullanıldığından şüphe ediyorum.Şanzumanı komple değiştirmeden önce önerebileceğiniz kontrol etmem gereken bir husus var mıdır?
    Aracın rahatsızlığına binayen şunları söyleyebilirim;
    Sabah ilk çalıştırmada ve uzun bekleme sonrası çalıştırmada hareket yok 3-4 dakika çalıştıktan sonra var.
    Bazen hiç hareket yok,stop edip çalıştırınca hemen hareket var,lakin hızlanınca boşa çeviriyor,yada vites değiştirince de boşa çeviriyor,stop edip tekrar çalıştırınca hemen yine hareket ediyor.Saçma salak tepkiler veriyor.Kısa zaman sonra da yola çıkacağım kararsız kaldım...Son çare olarak Komple bir çıkma şanzuman ve beyin ünitesi alıp komple revize ettirip takmak kalıyor ama 2-3bin km kadar beni götürmesi lazım.Öneriniz varsa,özellikle yağ çeşidi,değişimi işlemleri ve kontrol edilmesi gerekenlerle ilgili ;duymak isterim.
    Edit;Son işlemlerde mobil ATF 220 yağ kullanılmış.Lakin klasman olarak ATF2 mi ATF3 mü bilmiyorum.Yanılmıyorsam Alisson C-4 ibareli bir ürün.Bununla beraber 94 ve alt modellere uygunluğundan bahsedilmiş.Ama ben yine de bir ümit yağı değiştirmeyi düşünüyorum.

    İyi günler dilerim.Ayrıca herkese hayırlı bayramlar diliyorum,Saygılar..


    Merhabalar...
    Son olarak şanzımanı tekrardan indirdik,balata dökme denilen olay gerçekleşmiş ve filitreyi tıkamış.Bu olayı 3. viteste kalkmaya çalışmış şeklinde yorumladılar,Sonuç olarak iç revize yapıldı tekrardan.kaliteli de bir yağ aldım lakin türbün yada tirübün adı her ne ise onu revize etmedim daha.Balata dökme işi olduğu için ve filitre bayağı fazla tıkalı olduğu için içinin partikül ile dolduğunu düşünüyorum.Lakin şuan olduğum yerde bu işlemi yapan yok.Acaba açmadan benzin-tiner yahut birkaç kez temiz yağ ile doldur boşalt yapsam bir fark olur mu, ya da gereken temizliğe ulaşabilir miyim?daha 1000 km önce revize yapıldığı için değişmesi gereken aksamlara zarar verdiğini düşünümüyorum.Ama içi sökülmeden yapılan temizliğin de bir fayda edeceğini pek sanmıyorum.Denemeye değer mi diye karar aşamasındayım,fikri olan varsa bilmek isterim.
    Saygılar...S.DURU
    _____________________________
    VolvoClubTr




  • otomatik vitesli arabalarda kirmizi isikta dururken vitesi N mi yoksa P yemi almak daha mantikli?

    Kimi diyorki duz vitesteki N otomatik vitesteki N den farklidir o yuzden kirmizida beklerken N ye almak sakincali kimi diyorki otomobil kilavuzunda N ye alin yaziyor.

    ee hangisi dogru?
    _____________________________
    HAYATTA O KADAR COK YALAN VE YANLIS VARKI INANILMAZ!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1

    otomatik vitesli arabalarda kirmizi isikta dururken vitesi N mi yoksa P yemi almak daha mantikli?

    Kimi diyorki duz vitesteki N otomatik vitesteki N den farklidir o yuzden kirmizida beklerken N ye almak sakincali kimi diyorki otomobil kilavuzunda N ye alin yaziyor.

    ee hangisi dogru?


    İmzamdaki aracımın kullanım kılavuzunda N manuel viteslerdeki boş gibidir. Trafik sıkışıklığında 20 sn den fazla bir süre beklerken D den N konumuna alabilirsiniz diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 6 Eylül 2011; 1:09:29 >
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2004 LANCER 1.6 AT TRİPTONİC LANDİRENZO BLUE Ş.D. 7,5 Litre LPG
    Casper I450 M 2.4 Ghz 4 Gb DDR3 1066 Mhz.
    Navitech PX 120
    Atlanta HD Box 2.47v
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1

    otomatik vitesli arabalarda kirmizi isikta dururken vitesi N mi yoksa P yemi almak daha mantikli?

    Kimi diyorki duz vitesteki N otomatik vitesteki N den farklidir o yuzden kirmizida beklerken N ye almak sakincali kimi diyorki otomobil kilavuzunda N ye alin yaziyor.

    ee hangisi dogru?


    İmzamdaki aracımın kullanım kılavuzunda N manuel viteslerdeki boş gibidir. Trafik sıkışıklığında 20 sn den fazla bir süre beklerken D den N konumuna alabilirsiniz diyor.


    Bu forumun en başında verilen bilgilerde var: uzun süre bekleyecekseniz D'de ve frende durmak iyi değil. Hem şanzıman ısınır, hem de frenlere yük biner. Ben N'ye alıp el frenini çekiyorum.
    _____________________________
    ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU


    quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU

    Selamlar saygılar.Mete Bey,şanzıman yağı konusunda bilginize danışmak istedim.
    99 model S80 2.0 T5(225) AT aracımda belli rahatsızlıklardan dolayı şanzıman açtırmadan önce yağ değişimi yapmak istiyorum.Bunları yapmadan evvel 1000 km kadar önce tirübin bakımı, balatalar, selenoidler filtre v.s. değişimleri yapıldı lakin arızalar devam etti,son olarak URGENT şeklinde acil uyarı verdi.
    Ben de şimdi ECU ve şalteri tekrardan yenileyerek yağını da değiştirerek denemek istiyorum.Lakin son yapılan bakımda koyulan yağı kontrol ettiğimde temiz ama sarı renkli bir görüntü mevcut.Bundan şüpheleniyorum.Yanlış biliyor olabilirim ama sanırsam bu araçta ATF3 kullanmak gerekiyor (araç 4 ileri otomatik)Son bakımların yapıldığı yer parça temin ve ustalık açısından çok da iyi değildi,Yağda kararma yok lakin sarımsı.Bu araçların sizin de bildiğiniz üzere radyatör delip su verme olayı var.Radyatörün de kısa süre önce(son balata değişiminden 5.000km önce) değiştiğini belirtmeliyim.Yağın bu rengi alması neye sebeptir yahut bu sarı renk hangi yağın alacağı haldir?
    Ben yanlış yağ kullanıldığından şüphe ediyorum.Şanzumanı komple değiştirmeden önce önerebileceğiniz kontrol etmem gereken bir husus var mıdır?
    Aracın rahatsızlığına binayen şunları söyleyebilirim;
    Sabah ilk çalıştırmada ve uzun bekleme sonrası çalıştırmada hareket yok 3-4 dakika çalıştıktan sonra var.
    Bazen hiç hareket yok,stop edip çalıştırınca hemen hareket var,lakin hızlanınca boşa çeviriyor,yada vites değiştirince de boşa çeviriyor,stop edip tekrar çalıştırınca hemen yine hareket ediyor.Saçma salak tepkiler veriyor.Kısa zaman sonra da yola çıkacağım kararsız kaldım...Son çare olarak Komple bir çıkma şanzuman ve beyin ünitesi alıp komple revize ettirip takmak kalıyor ama 2-3bin km kadar beni götürmesi lazım.Öneriniz varsa,özellikle yağ çeşidi,değişimi işlemleri ve kontrol edilmesi gerekenlerle ilgili ;duymak isterim.
    Edit;Son işlemlerde mobil ATF 220 yağ kullanılmış.Lakin klasman olarak ATF2 mi ATF3 mü bilmiyorum.Yanılmıyorsam Alisson C-4 ibareli bir ürün.Bununla beraber 94 ve alt modellere uygunluğundan bahsedilmiş.Ama ben yine de bir ümit yağı değiştirmeyi düşünüyorum.

    İyi günler dilerim.Ayrıca herkese hayırlı bayramlar diliyorum,Saygılar..


    Merhabalar...
    Son olarak şanzımanı tekrardan indirdik,balata dökme denilen olay gerçekleşmiş ve filitreyi tıkamış.Bu olayı 3. viteste kalkmaya çalışmış şeklinde yorumladılar,Sonuç olarak iç revize yapıldı tekrardan.kaliteli de bir yağ aldım lakin türbün yada tirübün adı her ne ise onu revize etmedim daha.Balata dökme işi olduğu için ve filitre bayağı fazla tıkalı olduğu için içinin partikül ile dolduğunu düşünüyorum.Lakin şuan olduğum yerde bu işlemi yapan yok.Acaba açmadan benzin-tiner yahut birkaç kez temiz yağ ile doldur boşalt yapsam bir fark olur mu, ya da gereken temizliğe ulaşabilir miyim?daha 1000 km önce revize yapıldığı için değişmesi gereken aksamlara zarar verdiğini düşünümüyorum.Ama içi sökülmeden yapılan temizliğin de bir fayda edeceğini pek sanmıyorum.Denemeye değer mi diye karar aşamasındayım,fikri olan varsa bilmek isterim.
    Saygılar...S.DURU


    Tekrardan selamlar.
    Son olarak türbünü bugün benzin ile yıkadım.İçine koyduğum benzin ilk seferlerde siyaha yakın bir kırmızı şekilde çıktı.aynı işlemi birkaç kez tekrarladım.Daha açık renk ve temiz benzin gelene kadar.Daha sonra ATF 2 yağ ile aynı işlemi birkaç defa yaptım.İlk başlarda içeride kalan benzin geldi.Daha sonra yağlı benzin,en sonunda temiz ve kırmızı yağ geldi.Son bir iki seferde partikül-metal tozu yahut herhangi bir gübür gelmedi.Ben de yarım saatte bir yan çevirerek içindeki yağı boşaltmaya devam ediyorum.Yarın sabah da arabaya takacağız kısmetse.Sonuçları buradan da paylaşırım.İçimde çalışmayacak gibi bir his olsa da bir umut denemeye karar verdim.En çok merak ettiğim kısım ise temizlemek için kullandığım benzin türbün içindeki balataya yahut var ise o-ringlere zarar verebilir mi?Bunu yarın göreceğim ama yine de derin merak içindeyim.Bu işlemleri yaparken her iki sıvıyı da döktüğümde ulaşabildiğim kadar türbünün içinde dönen kısımları çevirdim,çalkaladım.Bakalım sonuç ne olucak,
    Ya etkili olacak bir müddet sorunsuz bineceğim,ya tesir etmeyecek değişen hiçbirşey olmayacak.Yada tam tersine zarar verdiğimizin farkına varacağız.Kendime şans diliyorum..
    Saygılar..S.DURU
    _____________________________
    VolvoClubTr




  • mrb mete usta volvo s70 şanzımanı acaba toplam kaç litre yağ alır tesekkurler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU


    quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU


    quote:

    Orijinalden alıntı: S.DURU

    Selamlar saygılar.Mete Bey,şanzıman yağı konusunda bilginize danışmak istedim.
    99 model S80 2.0 T5(225) AT aracımda belli rahatsızlıklardan dolayı şanzıman açtırmadan önce yağ değişimi yapmak istiyorum.Bunları yapmadan evvel 1000 km kadar önce tirübin bakımı, balatalar, selenoidler filtre v.s. değişimleri yapıldı lakin arızalar devam etti,son olarak URGENT şeklinde acil uyarı verdi.
    Ben de şimdi ECU ve şalteri tekrardan yenileyerek yağını da değiştirerek denemek istiyorum.Lakin son yapılan bakımda koyulan yağı kontrol ettiğimde temiz ama sarı renkli bir görüntü mevcut.Bundan şüpheleniyorum.Yanlış biliyor olabilirim ama sanırsam bu araçta ATF3 kullanmak gerekiyor (araç 4 ileri otomatik)Son bakımların yapıldığı yer parça temin ve ustalık açısından çok da iyi değildi,Yağda kararma yok lakin sarımsı.Bu araçların sizin de bildiğiniz üzere radyatör delip su verme olayı var.Radyatörün de kısa süre önce(son balata değişiminden 5.000km önce) değiştiğini belirtmeliyim.Yağın bu rengi alması neye sebeptir yahut bu sarı renk hangi yağın alacağı haldir?
    Ben yanlış yağ kullanıldığından şüphe ediyorum.Şanzumanı komple değiştirmeden önce önerebileceğiniz kontrol etmem gereken bir husus var mıdır?
    Aracın rahatsızlığına binayen şunları söyleyebilirim;
    Sabah ilk çalıştırmada ve uzun bekleme sonrası çalıştırmada hareket yok 3-4 dakika çalıştıktan sonra var.
    Bazen hiç hareket yok,stop edip çalıştırınca hemen hareket var,lakin hızlanınca boşa çeviriyor,yada vites değiştirince de boşa çeviriyor,stop edip tekrar çalıştırınca hemen yine hareket ediyor.Saçma salak tepkiler veriyor.Kısa zaman sonra da yola çıkacağım kararsız kaldım...Son çare olarak Komple bir çıkma şanzuman ve beyin ünitesi alıp komple revize ettirip takmak kalıyor ama 2-3bin km kadar beni götürmesi lazım.Öneriniz varsa,özellikle yağ çeşidi,değişimi işlemleri ve kontrol edilmesi gerekenlerle ilgili ;duymak isterim.
    Edit;Son işlemlerde mobil ATF 220 yağ kullanılmış.Lakin klasman olarak ATF2 mi ATF3 mü bilmiyorum.Yanılmıyorsam Alisson C-4 ibareli bir ürün.Bununla beraber 94 ve alt modellere uygunluğundan bahsedilmiş.Ama ben yine de bir ümit yağı değiştirmeyi düşünüyorum.

    İyi günler dilerim.Ayrıca herkese hayırlı bayramlar diliyorum,Saygılar..


    Merhabalar...
    Son olarak şanzımanı tekrardan indirdik,balata dökme denilen olay gerçekleşmiş ve filitreyi tıkamış.Bu olayı 3. viteste kalkmaya çalışmış şeklinde yorumladılar,Sonuç olarak iç revize yapıldı tekrardan.kaliteli de bir yağ aldım lakin türbün yada tirübün adı her ne ise onu revize etmedim daha.Balata dökme işi olduğu için ve filitre bayağı fazla tıkalı olduğu için içinin partikül ile dolduğunu düşünüyorum.Lakin şuan olduğum yerde bu işlemi yapan yok.Acaba açmadan benzin-tiner yahut birkaç kez temiz yağ ile doldur boşalt yapsam bir fark olur mu, ya da gereken temizliğe ulaşabilir miyim?daha 1000 km önce revize yapıldığı için değişmesi gereken aksamlara zarar verdiğini düşünümüyorum.Ama içi sökülmeden yapılan temizliğin de bir fayda edeceğini pek sanmıyorum.Denemeye değer mi diye karar aşamasındayım,fikri olan varsa bilmek isterim.
    Saygılar...S.DURU


    Tekrardan selamlar.
    Son olarak türbünü bugün benzin ile yıkadım.İçine koyduğum benzin ilk seferlerde siyaha yakın bir kırmızı şekilde çıktı.aynı işlemi birkaç kez tekrarladım.Daha açık renk ve temiz benzin gelene kadar.Daha sonra ATF 2 yağ ile aynı işlemi birkaç defa yaptım.İlk başlarda içeride kalan benzin geldi.Daha sonra yağlı benzin,en sonunda temiz ve kırmızı yağ geldi.Son bir iki seferde partikül-metal tozu yahut herhangi bir gübür gelmedi.Ben de yarım saatte bir yan çevirerek içindeki yağı boşaltmaya devam ediyorum.Yarın sabah da arabaya takacağız kısmetse.Sonuçları buradan da paylaşırım.İçimde çalışmayacak gibi bir his olsa da bir umut denemeye karar verdim.En çok merak ettiğim kısım ise temizlemek için kullandığım benzin türbün içindeki balataya yahut var ise o-ringlere zarar verebilir mi?Bunu yarın göreceğim ama yine de derin merak içindeyim.Bu işlemleri yaparken her iki sıvıyı da döktüğümde ulaşabildiğim kadar türbünün içinde dönen kısımları çevirdim,çalkaladım.Bakalım sonuç ne olucak,
    Ya etkili olacak bir müddet sorunsuz bineceğim,ya tesir etmeyecek değişen hiçbirşey olmayacak.Yada tam tersine zarar verdiğimizin farkına varacağız.Kendime şans diliyorum..
    Saygılar..S.DURU


    Selamar;

    Yorum yapan olmadı ama belki sonucu merak edenler olmuştur.Şanzıman monte edildi.Biraz tarak (şalter) ayarı sonucunda işlemleri bitti.7 litre ATF ZF yağ aldı,belki biraz daha ekleyebiliriz.Şuanda kalkışı vites değiştirmeleri sorunsuz ve olması gerektiği gibi.Çok endişe ettiğim türbün sıkıntı açmadı.100 km kadar şehir içi ve dışı yol yaptık bir sorun yok.Sadece R ye attığımda ilk başlarda sert geçiş yapıyordu o da yavaş yavaş azaldı.Tahminim kullandıkça hep geçecek.Belki de başka bir sorun çıkaracak ama şimdilik güzel.Türbün bakımı yapılmadı ama kendi çapımda yaptığım temizlik de tahminimce yine 1000 km civarında kendini belli edecek.Bu arada kullandığım yağ ATF 2 gibi kırmızı değil sarı renkli.Bu da bana ilginç geldi.Acaba yanlış seçim mi yaptık?Neyse ilerleyen zamanlarda bir değişim olursa buradan paylaşırım.
    Saygılar.....

    S.DURU
    _____________________________
    VolvoClubTr




  • Sayın S.Duru,

    Benim aracımın yağı Esso 71141 (mobil şirketine ait), Mobil'in buna yakın yağı (en azından kendi sitelerinde belirtilen) Mobil ATF 320 kırmızı renkli ve Esso 71141 sarı renkte. Bu nedenle yağa çok takılmayın derim.
    Bende eski sayfalarda paylaştım, şanzımana bayağı iyi bir bakım yap(tır)tım (kendim de çalıştım). Balatalar, fren bandları teflon contalar, oringler, tork konvertörü. Hepsi elden geçti. Şanzımanın o halini görseniz toplayınca bir daha çalışmaz düzgün derdiniz ama çalıştı. Gayette iyi durumda. Bende sadece şöyle bir kötü durum oldu ki o da şanzımanın girişinde motordan sürekli tahrik edilen yağ pompasının burcu yağ keçesini parçaladı ve yağ kaçağı nedeni ile şanzıman komple indi(içi açılmadı) keşke o basit aliminyum burcu da değiştirseydik dedim ama dışarıda olduğu için ve bizde içine odaklandığımızdan gözden kaçırdık. Neyse o yenilendi bir sorun çıkmadı. Yaklaşık 5000 km yi geçtim.
    Umarım sizinde uzun vadede sorununuz olmaz. Yalnız bana dediler ki şanzıman inince tork konvertörünü de açtır zira sonrasında tekrar şanzıman indirip bindirmek gerekir (eğer problem çıkartırsa) Bende açtırdım. Yıpranma, vs problem olmadığı söylendi. Bakalım takılı kullanıyoruz.
    Sanırım bende son sök-taktan sonra bir yağ eksikliği vardı ki bazen vites geçişlerini hissediyordum. Bugün yaklaşık 15 dakikada hava filtresini söküp, vites değiştiren kabloyu çıkartıp tapayı açıp 600-700 ml yağ ekleyip herşeyi geri toplayabildim. Yaptığım kısa sürüş testinde de geçişlerin ancak motor sesi ile devir göstergesi ile farkedilir duruma geldiğini gördüm.
    Demek ki yağ biraz eksik kalmış. Yağ eksik olunca hafif hissedilir geçişler ve kick down esnasında vites kutusunun değiştirem mi değiştirmesem mi şeklinde hafif tereddütü meydana geliyordu. Umarım artık o da bir daha tekrarlamaz.
    Yağ seviyesi kontrolü için Peugeot AL4 vites kutusunda (Renault aynı vites kutusuna DPO diyor) 0.5 lt yağ ekleyip öyle bakın diyor. Bence 0.5 ltlik yağ fazlalığı kutuya zarar vermez çünkü kutu tamamen yalıtılmış değil iç basıncını dış basınca göre ayarlayabilmesini sağlayan havalandırma deliği var.

    N konumu için ise durum bildiğim kadarı ile şöyle:
    Vites kutusu motor çalıştığı sürece yağlandığından boşa almalarda eğer motor stop eder ve farketmezseniz yağlama olmadığında sisteme kalıcı zarar verebilir yada parçaların ömürleri kısalabilir. Bunun dışından n konumu tamemen manuel vitesin boşta konumu gibidir. Sistem bunu elektriksek olarak algılayıp yağ basıncını yükselmiyor selenoid vasıtası ile. Bu nedenle 20-30 sn lik durmalarda ben aracı boşa alıyorum, bazen ayağım hafifçe frende bazen de el freni ile sabit kalıyorum. Yakıt tüketimi ve yağın ısınması ile ilgili olarak avantajlı olan budur.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sayın S.Duru,

    Benim aracımın yağı Esso 71141 (mobil şirketine ait), Mobil'in buna yakın yağı (en azından kendi sitelerinde belirtilen) Mobil ATF 320 kırmızı renkli ve Esso 71141 sarı renkte. Bu nedenle yağa çok takılmayın derim.
    Bende eski sayfalarda paylaştım, şanzımana bayağı iyi bir bakım yap(tır)tım (kendim de çalıştım). Balatalar, fren bandları teflon contalar, oringler, tork konvertörü. Hepsi elden geçti. Şanzımanın o halini görseniz toplayınca bir daha çalışmaz düzgün derdiniz ama çalıştı. Gayette iyi durumda. Bende sadece şöyle bir kötü durum oldu ki o da şanzımanın girişinde motordan sürekli tahrik edilen yağ pompasının burcu yağ keçesini parçaladı ve yağ kaçağı nedeni ile şanzıman komple indi(içi açılmadı) keşke o basit aliminyum burcu da değiştirseydik dedim ama dışarıda olduğu için ve bizde içine odaklandığımızdan gözden kaçırdık. Neyse o yenilendi bir sorun çıkmadı. Yaklaşık 5000 km yi geçtim.
    Umarım sizinde uzun vadede sorununuz olmaz. Yalnız bana dediler ki şanzıman inince tork konvertörünü de açtır zira sonrasında tekrar şanzıman indirip bindirmek gerekir (eğer problem çıkartırsa) Bende açtırdım. Yıpranma, vs problem olmadığı söylendi. Bakalım takılı kullanıyoruz.
    Sanırım bende son sök-taktan sonra bir yağ eksikliği vardı ki bazen vites geçişlerini hissediyordum. Bugün yaklaşık 15 dakikada hava filtresini söküp, vites değiştiren kabloyu çıkartıp tapayı açıp 600-700 ml yağ ekleyip herşeyi geri toplayabildim. Yaptığım kısa sürüş testinde de geçişlerin ancak motor sesi ile devir göstergesi ile farkedilir duruma geldiğini gördüm.
    Demek ki yağ biraz eksik kalmış. Yağ eksik olunca hafif hissedilir geçişler ve kick down esnasında vites kutusunun değiştirem mi değiştirmesem mi şeklinde hafif tereddütü meydana geliyordu. Umarım artık o da bir daha tekrarlamaz.
    Yağ seviyesi kontrolü için Peugeot AL4 vites kutusunda (Renault aynı vites kutusuna DPO diyor) 0.5 lt yağ ekleyip öyle bakın diyor. Bence 0.5 ltlik yağ fazlalığı kutuya zarar vermez çünkü kutu tamamen yalıtılmış değil iç basıncını dış basınca göre ayarlayabilmesini sağlayan havalandırma deliği var.

    N konumu için ise durum bildiğim kadarı ile şöyle:
    Vites kutusu motor çalıştığı sürece yağlandığından boşa almalarda eğer motor stop eder ve farketmezseniz yağlama olmadığında sisteme kalıcı zarar verebilir yada parçaların ömürleri kısalabilir. Bunun dışından n konumu tamemen manuel vitesin boşta konumu gibidir. Sistem bunu elektriksek olarak algılayıp yağ basıncını yükselmiyor selenoid vasıtası ile. Bu nedenle 20-30 sn lik durmalarda ben aracı boşa alıyorum, bazen ayağım hafifçe frende bazen de el freni ile sabit kalıyorum. Yakıt tüketimi ve yağın ısınması ile ilgili olarak avantajlı olan budur.




    Otomatik vites bir aracı kontak hariç stop ettirebilen var mı?
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2004 LANCER 1.6 AT TRİPTONİC LANDİRENZO BLUE Ş.D. 7,5 Litre LPG
    Casper I450 M 2.4 Ghz 4 Gb DDR3 1066 Mhz.
    Navitech PX 120
    Atlanta HD Box 2.47v




  • Merhaba üstatlar.............silindi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prince_of_alanya -- 10 Aralık 2011; 18:26:56 >
    _____________________________
    Nissan Almera 1.8 Luxury Otm. - 2001 - 67000km
    Samsung Star-Wifi
    Casper Nirvana Notebook
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    Vites kutusu motor çalıştığı sürece yağlandığından boşa almalarda eğer motor stop eder ve farketmezseniz




    Otomatik vites bir aracı kontak hariç stop ettirebilen var mı?




    Bu açıklama teknik dökümantasyondan öğrenilen bir bilgidir. Motorda örneğin rölantide stop etme problemi varsa elbette boşa attığınızda aracınız stop edebilir. Saçma bir soru olmuş bence. Motor cut-off a girdiğinde de boşta olmayan bir otomatik vites sistemi motorun stop etmesini önler çünkü tork konverteri kilitleme balatası kilitlidir ve tekerleklerden gelen dönme momenti tüm sistemi dönmeye zorlar. Bu durumda yağ pompası da çalışır olduğundan yağ basıncı vardır ve dişlileri devrede tutatn pistonlar konumlarını korurlar. Öte yandan motoru çalışmayan bir otomatik vites sisteminde yağ basıncı olmadığından pistonlar ilgili dişlileri devreye sokamaz ve aracı ittirseniz bile tekerleklerin dönme momenti diffransiyelin ötesinde başkaca bir dişliyi döndüremez.


    Adamlar biz Türkler gibi olaylara yüzeysel yaklaşmıyor. Daha bilimsel ve olasılıklar dahilinde düşünüyorlar. Allah yapısı değil ya bu stop etmesin. Örneğin bizler yeni piyasaya çıkan aracın kaportasına odaklanıp şöyle olmuş böyle olmuş derken adamlar yeni çıkan aracın sürtünme katsayısışuna düşürülmüş, motordaki falanca teknoloji verimi böyle yapmış, vs diyorlar. Bence olaylara daha geniş bir perspektiften bakmaya alışmalıyız. Tamam araçta debriyaj yok kaldırırken stop etme problemi olmuyor olabilir (sağlıklı bir araçta) ama boşta çalışan her motor kontak anahtarı ile stop ettirilene, yakıtı bitene kadar çalışır diye birşey yok.

    Kullanım kılavuzunda yazar bizim aracın (otomatik vites):

    Araç arıza yaptığında mümkünse çekiş yapan tekerlekleri kaldırın. Mümkün değil ise maksimum 50 km mesafe ve maksimum 50 km/s hızla çektirin. Motor çalışmadığından yağlama olmaz bu da zararlı olabilir.
    _____________________________




  • arkadaşlar merhaba bende meteg usta gibi sizin tüm otomatik şanzumanla ilgili soru ve sorunlarınızı buradan cevaplamaya hazırım yeni yerim ankara gimat oto sanayi sitesinde çözüm otomotiv'in sahibiyim kamil usta telefonum 0555 501 75 94 burdan meteg ustanın uzmanlığı tartışılmaz bunun dışında yanlış bilinenleri elimden geldiği kadar çözümlemeye çalışmak isterim tüm arkadaşlara saygılar sunarım.
    _____________________________
    çözüm 555 501 75 94
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prince_of_alanya

    Merhaba üstatlar. Benim aracım 2001 tam otomatik Nissan Almera 1.8 luxr. Sorunum ise vitesin P konumunda kilitli kalması. Yalnız bu kilitli kalma hani eğimli yerlerde şanzımana yük binince Pden çıkmakta zorlanma şeklinde değil. Vites kolunun üzerindeki parlak kilit tuşunun basılmayarak vites değişimine izin vermemesi. Mesela benzinliğe giriyorum aracı Pye alıp kontağı kapatıyorum.yakıtı alıp devam etmek istediğimde vites kolundaki parlak kilit düğmesi bir türlü vites değiştirmeme izin vermiyor, bi süre bekliyorum, frenden ayağımı çekip yeniden basıyorum ancak öyle izin veriyor. önceleri bu olay arasıra olurken artık her seferinde oluyor. arabaya ilk bindiğimde hep o parlak düğme izin verecek diye çaba sarf ediyorum. Sizce bu olay neden olabilir acaba, bana bir yardımcı olursanız çok sevinirim kafama çok takılmaya başladı :( Şimdiden teşekkürler dostlar...


    arkadaşım merhaba vites kolunun yanındaki park şalterin arızalı olabilir veya vites kolunu zorladıysanız ayar kaymış olabilir
    _____________________________
    çözüm 555 501 75 94




  • YENI DEXRON STANDARDI

    Yeni Dexron standardı çıkmış. GM eski standartların hepsinin geçersiz olduğunu ilan etmiş ve bu yeni standardın tamamıyle eskiye uyumlu olduğunu, yani önceki dexron standartlarına uygun araçlarda da güvenle kullanılabileceğini söylemiş.

    DEXRON-VI

    DEXRON-VI was introduced in 2005. According to the DEXRON®-VI label[2], "DEXRON®-VI replaces DEXRON®-III and DEXRON®-III-H in all applications except power steering and manual transmissions. . . GM Vehicle applications not designed for DEXRON®-VI usage: Power Steering and Manual Transmissions; Chevrolet: Aveo, Epica, Equinox, Optra; Pontiac: Torrent, Vibe, Wave; Saturn: Astra, S Series; CVT Auto Trans, and Trans RPO's (M09, M45, MJ7, MJ8). See Service Bulletin 04-07-30-037C."[3] According to General Motors DEXRON®-VI Global Service-Fill Specification, "earlier type fluids are not forward compatible with transmission hardware that was designed to use DEXRON®-VI fluid, i.e. DEXRON®-III is not compatible with the most recently designed transmissions, and the use of these earlier type fluids could result in transmission damage. All current calibrations and certification tests are now conducted with DEXRON®-VI ATF. DEXRON®-III fluids should not be used for these applications where the owners manual recommends the use of DEXRON®-VI. . . DEXRON®-VI licensed fluids are fully backward compatible and can be used in all applications covered by earlier GM ATF specifications."[1] Note that the latter statement has been modified by the DEXRON®-VI label, referenced above. The specification (GMN 10060) defines both a performance level and specific additives that provide improved shift feel, friction durability and oxidative stability compared to earlier specified fluids.

    GM'in Dexron standardıyla ilgili detaylı bilgileri buradan bulabilirsiniz:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dexron
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111


    Değerli dostlar otomatik şanzımana olması gerekenden fazla yağ doldurulursa bunun ne gibi yan etkileri olabilir?

    Yani, çekiş düşüklüğü, viteslerin sarsıntılı geçişi, şanzıman içerisinde aşırı basınç meydana gelmesi dolayısıyla bir yerlere zarar vermesi veya fazla ısınma, beyinde hata mesajına yol açma gibi yan etkileri de olur mu? Yoksa sadece fazlasını püskürtüp ortalığı batırmakla mı kalır?

    Sevgi saygıyla.


    slm arkadaşim eksık yağ olursa vites değişmı sert olur fazla olursa kecelerı bozar bilginıze iyi günler
    _____________________________
    çözüm 555 501 75 94
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kmuro


    quote:

    Orijinalden alıntı: kmuro

    meteg usta merhaba bugün benim başıma bi iş geldi araçın motorunu yıkattım. vitese geçmiyo d,1 ve n ye geçmiyo motorun yıkanmasından kaynaklanabilirmi.sadece 2 ve r geçiyo. yıkama eve yakındı çektim eve duruyo.neden olabilir. 2001 megane 130000 binde yardımlarınızı bekliyorum. böyle sanayiye götürebilirmiyim.bir sorun yaratırmı?


    ARKADAŞLAR MERHABALAR METEG USTAYA SORMUŞTUM AMA MEŞGÜL HERHALDE CEVAP YAZAMADI BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.


    slm arkadaşim vites şarteline nemlemışdır onu temizlemenız lazım ondan sonra düzelmesı lazım düzelmedıse değiştırmenız lazım iyi günler
    _____________________________
    çözüm 555 501 75 94




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kmuro


    quote:

    Orijinalden alıntı: kmuro

    meteg usta merhaba bugün benim başıma bi iş geldi araçın motorunu yıkattım. vitese geçmiyo d,1 ve n ye geçmiyo motorun yıkanmasından kaynaklanabilirmi.sadece 2 ve r geçiyo. yıkama eve yakındı çektim eve duruyo.neden olabilir. 2001 megane 130000 binde yardımlarınızı bekliyorum. böyle sanayiye götürebilirmiyim.bir sorun yaratırmı?


    ARKADAŞLAR MERHABALAR METEG USTAYA SORMUŞTUM AMA MEŞGÜL HERHALDE CEVAP YAZAMADI BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.


    slm arkadaşim vites şarteline nemlemışdır onu temizlemenız lazım ondan sonra düzelmesı lazım düzelmedıse değiştırmenız lazım iyi günler
    _____________________________
    çözüm 555 501 75 94




  • Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta
    zx<x<



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prince_of_alanya -- 10 Aralık 2011; 18:27:25 >
    _____________________________
    Nissan Almera 1.8 Luxury Otm. - 2001 - 67000km
    Samsung Star-Wifi
    Casper Nirvana Notebook
  • 
Sayfa: önceki 124125126127128
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.