DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
2.937
Cevap
53
Favori
602.151
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Er
      14 Mesaj
      05 Haziran 2011 15:06:35
      Volvocuserkan kardesim, eger dedigin gibi ise icim rahat edecek. biraz daha bilgi vere bilirmisin ford marcon demissin mesela, o ayri bir yag benim kullandigimla ayni standartlarami sahip. Bilgiler icin tesekkurler.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3057 Mesaj
      05 Haziran 2011 21:55:44 Konu Sahibi
      zeusferhat,


      bana bulduğun yağın linkini yollarmısın?



      _____________________________

    • Çavuş
      60 Mesaj
      05 Haziran 2011 23:28:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: kmuro

      meteg usta merhaba bugün benim başıma bi iş geldi araçın motorunu yıkattım. vitese geçmiyo d,1 ve n ye geçmiyo motorun yıkanmasından kaynaklanabilirmi.sadece 2 ve r geçiyo. yıkama eve yakındı çektim eve duruyo.neden olabilir. 2001 megane 130000 binde yardımlarınızı bekliyorum. böyle sanayiye götürebilirmiyim.bir sorun yaratırmı?


      ARKADAŞLAR MERHABALAR METEG USTAYA SORMUŞTUM AMA MEŞGÜL HERHALDE CEVAP YAZAMADI BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.



      _____________________________

      2001 RXT MEGANE =OTOMATİK=
    • Onbaşı
      19 Mesaj
      05 Haziran 2011 23:47:10
      Değerli meteg kardeşim inanın 1 haftadır CASTROL ATF TQ DEXTRON III yağının (sizin tavsiyenizle kullanmıştım.) 2005 golf triptonik araca uyup uymadığı konusunu araştırıyorum. 1 hafta önce
      90000 bakımına gittim. Bu aracın şanzıman yağı ömürlük denildi. Ben itiraz ettim yetkili servise ve özel servise giderek castrol ATF TQ DEXTRON III 4 lt koydurdum. Filtre temiz denildi. değişmedi.
      Yetkili serviste benim aracın şasesine göre çıkan yağ G 055 025 A2 denilen kırmızı VW,AUDİ,SEAT,SKODA yazan bir yağ.Resmi ekleyeceğim. Bu yağın kodunu yazdım ve özelliklerine baktım.
      CASTROL ATF TQ DEXTRON III ile aynı sayılır. Ama Castrol yetkilisine attığım maile karşılık bana cuma günü telefon edildi castrol Türkiyeden . Sorunu anlattım. İsmi Ender Bey olan yetkili
      Bu yağın benim aracıma uygun olmadığını ve yetkili servise gidip şasiden baktırıp yağ almamı söyledi. Çok şaşırdım.Çünkü özel serviste çalışan arkadaşım şanzıman ustası değil ama parça ve yedek
      parça konusunda VW de üstüne yoktur. Sizide zaten bu olaylardan sonra çeşitli yerlerdeki yazılarınızı okuduğum için rahatsız ediyorum. Mobil ATF 3309 yağının altında Şasiden çıkan yağ kodu bulunuyor. Ama
      yağ herhalde Türkiyede yok. Birde Febi ATF yağının altında bu kodu buldum. 10000 km sonra tekrar Castrol ATF TQ Dextron ııı koyacak ve %75 yağı değiştirmiş olacaktım. Şimdi açıkçası şaşırdım.
      Ne tavsiye edersiniz? SAYGILARIMLA...........



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      05 Haziran 2011 23:49:15
      Şaze numarama göre çıkan yağ G 055 025 A2




      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      06 Haziran 2011 00:29:26
      CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
      TYPICAL CHARACTERISTICS
      UNIT
      TEST METHOD
      VALUE
      ATF TQ D
      III
      Density at 15ºC
      g/ml
      ASTM D4052
      0.859
      Colour
      Visual
      Red
      Kinematic Viscosity @ 40 ºC
      cSt
      ASTM D445
      35
      Kinematic Viscosity @ 100ºC
      cSt
      ASTM D445
      7.2
      Viscosity Index
      ASTM D2270
      172
      Pour Point
      ºC
      ASTM D97
      -46
      Flash Point, COC
      ºC
      ASTM D92
      216
      The above figures are typical of those obtained with normal production tolerance and do not constitute a specification



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      06 Haziran 2011 00:45:50
      Meteg hocam buda G 055 025 A2 VW ile eşdeğer olan TİTAN atf 4400 ÜN DEĞRLERİ
      DENSİTY AT 15ºC----------0,852g/ml
      colour........................red
      flash point ................-43ºC
      dynamic viscoty at - 40ºC............17mpas
      kinematic viscosity at 40ºC...............37,3mm/s
      kinematic viscotiy at 100 ºC................7,3mm/s
      viscosity index ...............................165



      _____________________________

    • Yarbay
      3057 Mesaj
      06 Haziran 2011 02:22:31 Konu Sahibi
      candan03,


      atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

      CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
      TYPICAL CHARACTERISTICS
      UNIT
      TEST METHOD
      VALUE
      ATF TQ D
      III

      gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

      başka firmada da farklı olabilir..


      kmuro,


      motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      06 Haziran 2011 02:35:53
      Meteg kardeşim ben 4 litre koydum. Şu günlerde 4 litre daha koyup biraz daha yenilemeli miyim.SAYGILAR........


      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      06 Haziran 2011 02:38:23
      Filtre için ne söylersiniz. Filtre şeffaf çok temiz görünüyordu.




      _____________________________

    • Yarbay
      3057 Mesaj
      06 Haziran 2011 02:46:02 Konu Sahibi
      candan03,


      eğer kalan 4 ü boşaltabileceksen elbette bunu da yap.. ama bu işlem özel makine olmadan zordur.. çoğu yeni nesil araçta filtre yoktur. ama sizinkinde varsa ve değişebilecek bir yerde ise elbette değiştirmek iyi olur..


      iyi geceler..



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      06 Haziran 2011 02:59:35
      Kardeşim teşekkürler iyi geceler.......


      _____________________________

    • Çavuş
      60 Mesaj
      06 Haziran 2011 09:07:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: meteg



      candan03,


      atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

      CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
      TYPICAL CHARACTERISTICS
      UNIT
      TEST METHOD
      VALUE
      ATF TQ D
      III

      gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

      başka firmada da farklı olabilir..


      kmuro,


      motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..




      meteg usta çok teşekkür ederim degerli biliglerinizi paylaştıgınız için çalışma hayatınızda başarılar...



      _____________________________

      2001 RXT MEGANE =OTOMATİK=
    • Er
      14 Mesaj
      06 Haziran 2011 09:11:38

      http://www.epc.shell.co...3298681_200909141125.pdf
      meteg usta nette arayıp buldugum link yukarıda...



      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      06 Haziran 2011 10:20:17
      Meteg Hocam Merhaba
      aracım 99 Passat 1.8
      Problemim: Araç soğukken Geri vitese aldığımda problem yok,5 km gidince Geriye aldığımda sarsıntılı geçiyor,10 km gittiğimde geriye alınca boştaymış gibi çalışıyor ve hafif gaz verince vuruntu yapıp geçiyor.
      Yapılanlar : Yağı Değiştirildi : Düzelmedi - Selenoid valfleri kontrol edildi problem görülmedi ( Avni Usta İstanbul - Bostancı )

      sizin öneriniz,tavsiyeleriniz nelerdir Yardımcı olursanız sevinirim

      Teşekkürler



      _____________________________

    • Yarbay
      3057 Mesaj
      06 Haziran 2011 10:26:47 Konu Sahibi
      oldkid,


      kusuruma bakma bazen arada kaynayabiliyor bazı sorular..


      yağ değişti demişsin bu tamam ama solenoidler nasıl kontrol edildi? dirençleri ölçüldü mü? eğer ölçülmedi ise solenoidler hala sorun sebebi olabilir..


      zeusferhat,

      bu yağ kullanıma uygundur.. için rahat olsun...



      _____________________________

    • Çavuş
      96 Mesaj
      06 Haziran 2011 13:31:31
      Meteg usta,

      Toyota 2002 Corolla Linea SOL AT (zze112L) aracının bakımlarını bizmkiler aksattığı için ben devraldım bu işi. Yazılanları okuyorum ama tam bitmedi yanlız bugün bu araçla ilgili birşey dikkatimi çekti. Yağ çubuğunda bir hot bir de cold seviyesi var. Hot ve cold yazan yerlerin iki başında da çentikler ver. Fotoğrafını gerekirse perşembe gününden sora çekebileceğim. Buradaki seviyeyi nasıl yorumlamalıyım. Asıl kafamı karıştıran şey şu. Kullanım klavuzundan ayen aktarıyorum:

      Yağ tipi:

      Toyota Otomatik Transaks Yağı D-ll veya DEXTRON lll (DEXTRON ll)

      Bu araç şanzuman bakımına girdi bir ara başlığı tam okuyup sorularını listeleyeceğim bu araç hakkında.
      YAğ çubuğunda da aynı ifade vardı bunu anlamadığım için soruyorum.

      Bunu bir yerde açıkladıysanız ve ben atladıysam açıkladım yazın ben bulurum. Tamamını okumaya yetişemedim yoğunum bu ara ama sormadan da edemedim :)



      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      06 Haziran 2011 16:10:55
      Selamlar meteg arkadaşım,

      Konuyu mümkün olduğunca kaçırmadan okumaya çalıştım ama benim
      sorun ile ilgili birşeye denk gelmediğim için soruyorum.

      Aracım 2004 Model Güncel kasa Range Rover Vogue 3.0TD6 ve yaklaşık 95.000 kmde.GM nin 5 vitesli bir şanzumanını kullanıyor.

      Aracımı yaklaşık 1,5 yıl önde alığımda ,hemen yurtdışı forumlardan öğrendiğim üzere şanzuman yağını ve filtresini Texaco 7045 E (Kılavuzda
      olması gereken yağ) ile değiştirdim.Ama o zamandan beri süregelen sorun şu;

      Araç sabahları ilk çalıştırma sonrası D ye alındığında hareket için 4-5 sn bekliyor ve sonra hareket ediyor.
      Daha sonrasında vites geçişlerinde veya aracın gidişinde en ufak sorun yok.Kısa süreli stoplardan sonra 1-2 saat gibi aracı tekrar çalıştırıp D ye aldığımda beklemeden hareket ediyor.Ama stop süresi uzarsa tekrar bu beklemeyi yapıyor.

      Son zamanlarda bu bekleme süresi daha da uzadı ama şunu farkettim.
      Aracı D ye aldıktan sonra triptronige alıp manuel olarak 1. vitesi seçince hemen haraket ediyor.Biraz haraket edip tekrar D ye geçtiğimde araç sorunsuz devam ediyor.

      Servisin bu duruma çözüm önerisi revizyon Kendileri buna sıfır diyor)bir hazır şanzumanla değişim.
      Ama oldukça yüksek bir maliyet çıkarıyorlar.Bana da bu sorun şanzumanı değiştirecek kadar büyük birşey değilmiş gibi geliyor.
      Sizin yorumlarınızı bekliyorum ve varsa lütfen bu tip şanzumanlarda tecrübeli iyi bir şanzuman servisi öneriniz varsa buradan olmasa bile özel mesaj ile paylaşmanızı rica ederim
      Şimdiden teşekkürler.
      Atilla.



      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      06 Haziran 2011 18:49:03
      selam meteg ustam göndermiş oldugunuz dosyayı aldım çok teşekkürler bu arada çok enteresan birşey yaşadım bugün frenler zayıf diye sanayiye gittigimde arabanın abs li oldugu ama iptal edildigini ögrendim sigortaları sökülmüş takınca çalışıyor ama bir garip p.tesi makina ile bakalım dediler tamda anlamadılar bu konuya ilişkin birşeyler varmıydı hocam saygılarımla hoşçakalın


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      06 Haziran 2011 21:00:16
      Meteg ustam kolay gelsin. 2002 model reno clio 1,4 motor 16 valf 109 binde otomatik vites arabam var. Benim birinci sorunum araba ilk kalkış esnasında zorlanarak titreyerek kalkıyor. Ama bu sadece gazda yapıyor benzinde denedim olmadı. Yüksek hızda hiç bir şey yok. Sadece 4. vitesten 3. vitese geçip tekrar 4. vitese geçerken aynı olayı yapıyor. ustaya götürdüm oto gazcıya götür dedi. Otogazcı bobinlerde hata var dedi.
      ikinci sorunum; Bu yeni oldu belli bir yokuş tırmandıktan sonra durdum. Bayagı yokuş vardı Tekrar kalkış yapayım dedim araba hiç bir şekilde gaz yemedi. Gaz ibresi hareketlenmedi bile. Yokuş yukarı duran araba geriye doru kaçış yaptı. Düz yoldan hızlanarak geldim araba çıkmaya başladı. ama yokuş çok olduğundan araba yavaşladı gaz yemez oldu. biraz arabayı zorladım. Auto lambası yandı. Arabayı söndürdüm tekrar çalıştırdım yanmadı. Ustaya götürdüm otomatik vitesten pek anlamadığını ama arabada teklemenin oldunu söyledi. Bilgisayara bagladı şanzımanda bir arıza oldugunu ama bu geçici bir hata oldugunu söyleyip sildi. Bobinlerin dördünü degiştirdi. Teklemenin geçtiğini söyledi. Sonra arabaya binip bayagı gezdik. Vites geçişlerinin çok güzel oldugunu herhangi anormal durumun gözükmediğini söyledi. Şanzıman yağına baktı yağın durumu iyi dedi. Ama ne tip yağ kullanıldıgı, filtlelerin, balataların, yag basıncının durumu bilinmiyor. daha sonra ben denedim yokuş yukarı durdup kalkış yaptım gaza basınca hemen gaz yemiyor ama araba hareketlenip gidiyor. gaz yememezlik yapmadı. Geri kaçırma çok az oldu. Viteslerin geçişleri çok güzel gibi göründü. ben KAHRAMANMRAŞ tan yazıyorum burda otomatik vitesten anlayan yok. Beni bilgilendirirseniz sevinirim. Kolay gelsin



      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.