Bildiğiniz üzere Dünya üzerinde çok değişik alanlarda yarışan fabrika takımları var.Elbette en çok yatırımın yapıldığı F1 bunun başını çekmekte. Sormak istediğim; takımların yaptığı ar-ge yatırımları bu yatırımın sonuçları olarak elde edilen teknolojik gelişmelerin yol otomobilleri üzerinde ne kadar kullanıldığı ne kadar başarılı olduğu ve sizin bu konudaki düşünceleriniz.
Son zamanlarda gerek süper sporlarda gerek binek yol otomobillerinde kullanılan sistemlerden bahsedelim,fikirlerimizi çarpıştıralım.
kers sistemi,aktarma organları,çekiş kontrol,hava kanalları,sürüş dinamikleri vs vs...
Bildiğiniz üzere F1 teknolojisini en iyi şekilde yola aktaran firma Ferrari... Mercedes-MC Laren de az da olsa aktarıyor... BMW'de aynı şekilde...
Yarışlarda vites değiştirme önemli olduğu için geliştirilen teknikleri ya da benzerlerini kullanarak yapılan DSG ya da benzer sistemli şanzumanlar da göz ardı edilmemeli...
benim düşüncem ise wtcc'de yarışan bmw'nin başarılı bir şekilde bilgi ve birikimlerini yol otomobillerine aktardığı.
pist performansı yol tutuşu dengesi olarak bakıldığında her zaman m serisi diğerlerine karşı başarılı.
ferrari herkes tarafından ulaşılabilir olmaması açısından ayrı bir sınıfta.baktığımızda f1 teknolojisini f1 çizgisini her aracında görmek mümkün.
mitsubishi ve subaru wrc ve diğer ralli gruplarından elde ettiği birikimleri evo ve sti araçlarına iyi adapte ettiler.
ford focus'unda dayanıklılığı ve yol tutuşu'nun wrc'de elde ettiği deneyimler sonucu geliştiğini söyleyebilirim.
porsche içinde aynı şeyleri söylemek mümkün.keza pist yarışlarında iyi bir yerdeler.iyi bir feedback aldıklarını söyleyebilirim.
renault clio rs megane rs-r26r gibi araçları ürettiğini düşünürsek onlarda teknolojiyi kullanıyordur eminim.
ama;
citroen yıllardır wrc'de şampiyonluğu elinde tutmasına rağmen bu geleneği araçlarına yansıttığını düşünmüyorum.en azından hot-hatch denilebilecek bir araçları yok yıllardır.
quote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64
Bildiğiniz üzere F1 teknolojisini en iyi şekilde yola aktaran firma Ferrari... Mercedes-MC Laren de az da olsa aktarıyor... BMW'de aynı şekilde...
Yarışlarda vites değiştirme önemli olduğu için geliştirilen teknikleri ya da benzerlerini kullanarak yapılan DSG ya da benzer sistemli şanzumanlar da göz ardı edilmemeli...
Evet bunu en iyi yapan ferrari. Adamlar neredeyse f1 araçlarını satmaya başlayacaklar. F1'de bazıları dışında ne teknoloji varsa yol otomobillerine geçiriyor.
Citroen konusunda çok haklısınız. Adamlar wrc'den hiçbir şey almıyorlar. Hatta wrc şampiyonu loeb için çıkardıkları özel c4 versiyonunun dalga geçer gibi bir de dizelini yapıyorlar.
nsx'i de unutmamak lazım
direksiyondan vites değiştirme, dsg, esp, abs, asr f1'in katkıları diye biliyorum. bunun dışında eğim iniş destek kontrol sistemi dakar rallisi araçlarında kullanılmıştı.
aman vw'i bu tip organizasyonlarda görmemeye devam edelim lütfen. doğuş otomotiv "tecrübe opsiyonu" der birşeyler yapar da jetta'yı bmw 3'ten pahalı satar. demedi demezsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: joushkun
aman vw'i bu tip organizasyonlarda görmemeye devam edelim lütfen. doğuş otomotiv "tecrübe opsiyonu" der birşeyler yapar da jetta'yı bmw 3'ten pahalı satar. demedi demezsiniz.
doğuş oto yapar
quote:
Orijinalden alıntı: EIRP
quote:
Orijinalden alıntı: joushkun
aman vw'i bu tip organizasyonlarda görmemeye devam edelim lütfen. doğuş otomotiv "tecrübe opsiyonu" der birşeyler yapar da jetta'yı bmw 3'ten pahalı satar. demedi demezsiniz.
doğuş oto yapar
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme