Şimdi Ara

**** Taigo Kullananıcıları Ana Forum **** (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.941
Cevap
98
Favori
226.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emreodtu E kullanıcısına yanıt
    Çok gerekli şu ya. Benim açımdan arabamın en büyük eksiği CC ve 95 beygir olması. CC gelirse çok rahat edeceğim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1000-2000 km sonrasi yakit tuketimleri nasil acaba? 200 km kullandim boyle yakarsa ben satarım bu arabayi ☺️

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Emreodtu E kullanıcısına yanıt

    ne kadar yaktı aracınız.Benim araç şu anda 20 bin km de ortalama 7 litre yakıyor.şehir dışında da 5.5 litre civarı yakıtı.bu arada aracım 1.0 olan motor.

  • Emreodtu E kullanıcısına yanıt
    Manuel versiyon var bende. Şehirler arası 5.8 lt. Şehir içi 6.8 lt.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Rodaj süresindeki yeni araçların katalitik konvertörü (katalizör) henüz daha egzoz gazıyla tam dolmadığından zaten normalden çok yakar. 2k-3k km. sonra sistem ancak oturmaya başlar ve yakıt düşer. Ayrıca rodaj süresince motor+şanjıman uyumundan dolayı çok agresif değil de yumuşak kullanmakta da fayda var. Ben genelde sakin kullanıyorum ve çok hız yapmıyorum, uzun yolda 5.0 lt ortalamayı gördüm. Şehiriçi genelde 6.5 lt.

  • Araçlarımız altın oldu,bir haftada peşpeşe iki zam ( toplamda 140 bin TL) yapıldı. İyi ki almışız, kimbilir ikinci eller bile nerelere uçacak!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kk35 K kullanıcısına yanıt
    İkinci ellere o zamlar pek yansımadı yansıyamadı. Bayadır takip ettiğim ilanlar var duruyor öyle. Bence durgunlaşma evresine az kaldı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1 ay kadar önce ön taraftan gelen ses için servise gideceğimi söylemişti. 08/06/2023 tarihinde gittim servis elemanıyla yapılan kısa bir turun ardından her arızada olduğu gibi servis elemanıylayken o ses gelmedi:)) ama yine bakacaklarını söylediler. silecekler de çok kötüydü onlarında değişmesini istedim.(ilk 6 ay ve 10bin km garanti kapsamından değişti) silecekler şimdilik çok iyi iz falan yapmıyor. ama sağ önden gelen sesle alakalı açıkcası hiç bir işlem yapılmamış öyle bir ses algılanamadı dediler ve anlattığım gibi bir sesin bu araçta normal olacağını çünki süspansiyonların sert ve cupe bir araç kullandığımı söylediler. ben pek ikna olamadım bana göre bu ses normal değil sadece sağ taraftan geldiği için. başka bir konu da aracı maslak doğuştan alırken cam filmi ve seramik kaplama yaptırmıştım oradaki elemanın dediği tüm yetkili servislerde hem cam filmin hem seramik kaplamanın bakımının 2 yıl boyuna ücretsiz olacağını demişti. cam filmlerimde kabarcıklar var onu söyledim. zonguldak yazıcıoğlu yetkili servisin bana dediği ''böyle bir uygulama yok''


    sonradan araştırmalarımda anladığım sadece doğuş otolarda bu işlemleri yaptırabiliyormuşuz. tüm yetkili servislerde değilmiş :))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adem1901 -- 9 Haziran 2023; 15:58:46 >




  • adem1901 A kullanıcısına yanıt

    Ön taraftan gelen sesle ilgili benim bir tahminim var, muhtemelen ses motor bağlantı takozlarından geliyor. Malum motor 3 silindirli ve biraz fazla titreşimli bir motor. Bu titreşimi kesmek için Vw tarafından özel motor takozları ve bağlantısı geliştirilmiş. Araç tümsekten geçerken veya geri-ileri manevra yaparken motor sallanıyor ve ses yapıyor diye düşünüyorum. Dediğim gibi sadece tahmin...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar, araçtaki eco modu denedim , ayağınızı belli süre gazdan çekip ilerlediğinizde eco yazısı geliyor ve araç hız düşürmeden ilerliyor , baya uzun bir mesafe düz yolda gaz basmadan gidebildim. Açıkçası bunu bilmiyordum sanırım üst paketlerde direksiyon kontrollerinden eco mod sürüşe geçebiliyorsun. Life pakette bu yok, dediğim gibi sistem otomatik geçiş yapıyor.

  • belmont B kullanıcısına yanıt

    Bende ki model style ama dediğiniz şeyi göremedim acaba varmı bir ayarı bilen arkadaşlar yazsın bu eko moda geçişin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malahit M kullanıcısına yanıt
    ayağınızı yavaşça gazdan çektiğinizde bormalde devreye girmesi gerekiyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • belmont B kullanıcısına yanıt

    Sürüş profil seçimi maalesef Türkiye versiyonlarının hiç bir donanım seviyesinde yok, sadece özel sipariş geçerseniz o zaman ekleniyor. Bizdeki versiyonda Eco moda gazdan ayağını çekince otomatik geçiyor, gaza basınca devreden çıkıyor. Eco modta gaza basınca normalde devreden çıkmaması lazım, az gaz yemesi lazım. Yani tam da Eco mod değil, hatta hiç değil. Aslında fren enerjisi geri kazanımı (veya yelken mode) diye bir şey. Sport mode ise vitesten geçiyor. Vitesin D modu ise normal mode zaten. Yani bizde iki mode var; Normal ve Sport.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueice76 -- 9 Ağustos 2023; 11:0:45 >
  • Evet galiba söylediğiniz şu bizim araçlarda vites göstergesinde sadece d yazıyor ve söylediğiniz eko sistemine geçiyor ama eko diye bir ifade göstergelerde yazmıyor.Galiba buna yelken modu da deniyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malahit M kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle bizdeki Eco Mode=Yelken Mode veya eskilerin tabiriyle peygamber vitesi 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında Taigo'da gerçek Eco mode özelliği yokta Eco Mode yazılımı var gibi. (Gerçek Eco mode diyorum çünkü Taigo'daki Eco mode, gerçek değil Yelken mode aslında.) Şöyle ki; vites D konumundayken aracı gazlayarak belirli bir hıza getirdiğinizde ve bu hızda uzun bir süre devam ettiğinizde araç gerçek Eco modda olduğunu kabul ediyor ve gaz verip daha da hızınızı yükseltmek istediğinizde yumuşak dokunuşlara gaz pedalı tepki vermekte gecikiyor. Dip gaz yaparsanız ancak ani tepki veriyor. Hatta vites küçültmesi gerekirken küçültmemek için nazlanıyor. Ama vites Sport konumunda iken böyle bir durum olmuyor, gaz pedalı her türlü basmaya anında tepki veriyor ve vitesi de tereddütsüz küçültüyor. Bu iki durumun da fayda ve zararı var aslında. Vites D konumundayken araç hem az yakıyor, hem de az vites değiştirdiğinden şanzıman daha uzun ömürlü oluyor. Vites Sport konumundayken ise araç biraz fazla yakıyor ve daha fazla vites değiştirdiği için şanzıman bakım zamanı öne çekiliyor. Malum DSG şanzımanlar bakım maliyetleri nedeniyle çok eleştiriliyor, Vw bunun önüne bu şekilde geçmeye çalışmış gibi. Bence Taigo'daki vitesin S(Sport) konumu Normal mode, vitesin D konumu gerçek Eco mode gibi çalışıyor 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueice76 -- 17 Haziran 2023; 6:18:0 >




  • Araçtaki eco mod dediği yelken modu/serbest sürüş demek. Yani, araç yolda giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde süzülmeye geçiyor motor devri rölantiye düşüyor(aracı boşa atmış gibi düşünün) bu sayede motor freni yapmasının önüne geçerek hızı yavaşlatmıyor. Sürüş modları(eco, comfort, sport) farklı bir olay, bunlar sürüş şeklinizi belirliyor. Araca göre değişmekle birlikte bu modlarda gaz tepkimesi, direksiyon ve süspansiyon sertliği değişiyor.

  • Arkadaşlar, Taigo'daki sürücü ve yolcu koltuğu arasında bulunan merkezi hava yastığı ile ilgili bir bilgiyi belki bilmeyenler vardır diye paylaşayım dedim. Artık yeni EuroNcap çarpışma testi standartlarına göre eğer bu merkezi hava yastığı yoksa yolcu ve sürücü korumasından %75 koruma ve tüm testten 4 yıldız veriliyor. Bu hava yastığı Vw araçlarda şuan sadece 2 modelde var. Biri Taigo diğeri ise Golf 8, diğer tüm Vw'lerde (Polo, T-Cross, T-Roc, Passat, Tiguan, Toureg) yok gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueice76 -- 14 Haziran 2023; 11:23:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.