< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Hocam merhaba, tecrübenizi paylaşmanız için sordum, öyle de yapmışsınız, iyi de yapmışsınız. Kusurluk bir şey yok hatta bu tecrübenizi paylaşmanızdan memnun oldum, teşekkür ederim. Ben de bir süre nemli bezle temizledim; ancak bir süre sonra yüzeyde ağarma (beyazlaşma) başladı. Tamam, temiz ama diğer tarafta da yüzeyin alındığı gün gibi plastik görünmesini istedim, o haliyle en azından ara. doğal görünmüyordu. Bu sebeple farklı ürünlerden sonra Sonax'ın parlatıcılı olanı uzun yıllar kullandım. Hem plastik trimler daha iyi göründü, hem de daha temiz. Arayışım bundan dolayı. |
_____________________________
|
Merhaba, torpidoda kir yok, bir kaç kez sildim. Sorun şu: Sonax'ın torpido temizleyicisi bu aracın plastik aksamlarında, öncek iaraçlarımda gördüğüm etkiyi göstermedi. Mat olan dal dalga iz bıraktı, parlak olansa torpidoda 2-3 yerde yağlı gibi görünen bölgeler bırakmış. Ön sağ kapıyı açtığımda da kapıda sprey püskürtmüşüm gibi damla izlerini görünce, nemli bezle sildim. Şimdilik bu izler kayboldu ama uzun süre nemli bezle silersem ağarma yapacağını düşündüğüm için... Gönderdiğiniz ürünü inceleyeceğim, hatta satın alırım. İstediğim şey: Uzun yıllar araç içinin olabildiği kadar ilk günkü gibi kalması. Araç dış temizliğine çok özenli olduğumu söyleyemem, haftada bir petrole gidip, sadece basınçlı suyla kiri temizlesem yetiyor bana. Belki yılda bir yıkamacıya veririm, onda da kullandıkları ürünün ucuz olduğunu düşündüğüm için içeriyi nemli bezle silmelerini istiyorum. |
_____________________________
|
Size de merhaba, ekonomik bir çözüm fakat mümkün mertebe her yerde kullanabileceğim ürün bakıyorum. Bu şekilde yaptığınızda yüzeyde ağarma oluyor mu? 10 yaşında ceed'de torpido diri, temiz ve plastik gibi duruyordu. Suyun içerisindeki kireç yüzeydeki desenlerde beyaz beyaz kalıyor (sanırım) ondan dolayı zamanla ağarmış gibi görünüyor. Yukarıda da bahsettiğim gibi ilk günkü rengini koruyacak bir şey lazım. |
_____________________________
|
10 yılı aşkın aldığım tüm araçlarda kullandım bir sorun görmedim 2025 model t roc tada kullaniyorum daha oncesinde 2024 corolla da kullandim sabun bazli bir ürün. Yanliz fitil ve farlara surmemelisiniz.Tabi bu benim kararım sadece paylaşmak istedim hersey gönlünüzce olsun < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Araciniz hayirli olsun. Eco, standart konfort ayarlari my way ekranindaki asist ayarlarinda acc’nin yanindaki oka basinca cikiyor. Ben ekoda tutuyorum. Suzulme ya da yelken modu esintisi diyeyim:) ust viteslerde gaza cok hafif dokunuslarla aliniyor. Arkadaslarin aktardigi gibi sag ve sil bilgi ekranlarinin oldugu gosterge ayarinda anlik tuketimi acarsaniz gorursunuz iki silindiri. Daha cok yokus asagi veya gaza cok az basincta gozukuyor ama yakit tuketimine etkisi start stop gibiyse hic acmasa da olur. Daha once vag grubu kullandiginiz icin kullanim aliskanliklariniza yakin bir arac oldugunu dusunuyorum. saygilarimla. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Arkadaşlar merhaba orjinal paspas ve bagaj havuzu alıp kullanan var mı? Orjinale en yakın sahler midir? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SORMA_NEDEN -- 18 Eylül 2025; 21:44:26 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Muhtemelen dedigijiz gibi. Onceki kullandigim arac toyotada 3 mod secilebiliyordu, direksiyona etkisi yoktu ama hizlanma konusunda cvt'nin calisma sekline mudahale ediyordu. T-roc'ta bu sekilde bir sanziman tepkisi almadim. Ama vitesi geri cekince spora geciyor. Acikcasi vites ile surus modu degistirme onceki aliskanliklrimdan dolayi su an pratik gelmiyor. Ya da eco modu corollanin spor modundan daha seri calisiyor diyebilirim. Saygilarimla. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ediyorum. Müsait olduğunuzda paspas ve bagaj havuzlarının fotoğraflarını gönderme şansınız var mı? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Cevap yazayım derken, size hayırlı olsun dileklerimi lletmeyi unuttum, kusuruma bakmayın lütfen. Yeni aracınız hayırlı-uğurlu olsun, Allah iyi günlerde, kazasız-belasız, dertsiz-tasasız binmeyi-kullanmayı nasip etsin. Bizim araçta şunu gördüm: Sürücü ekranındaki görünümü değiştirdiğinizde (direksiyonun sağındaki tuş grubunda View tuşu) ortada hız, iki yanında birer kutucuk açılan görünüme geldiğimde, kutucuklardan sol tarafta olanda 2 silindir aktif (ya da ona benzer bir ifade) gördüm. Ekrandan takibi başka türlü yapılabiliyor mu bilmiyorum. |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SORMA_NEDEN -- 18 Eylül 2025; 22:20:58 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
5 Eylül'den bugüne kendimce tecrübelerim ve edindiğim izlenimler: Ben, bu silindir kapatma işini çok sevemedim. Eğer kitapçıkta yazdığı gibi vitesi boşa alıyorsa, araç Mokka'ya göre daha az süzülüyor, hızını daha çabuk kaybediyor. Bunu ağırlıktan yapar mı bilmem, lastik taban genişlikleri aynı. Ben ayağımı gazdan çektiğimde daha uzun mesafe süzülmesini bekliyorum fakat beklentimden daha az gidiyor. Bu noktada ayağım daha alışamadı. Bir de ben mi ayarlayamıyorum, lastiklerden mi kaynaklanıyor bilmiyorum... Işıklardan kalkışta, geçmesini beklediğim bir araçtan sonra harekete geçtiğimde lastikler patinaja düşüyor. Şimdiye kadar hiç bu durumu yaşamamıştım. Gazı mı ayarlayamıyorum, yoksa araç çok güçlü de ben mi farkında değilim veya (lastikler hankook) lastiklerden mi kaynaklanıyor anlamadım. Lastiklerden şüpheleniyorum, 2-3 sene kullanayım sonrasında değiştiririm büyük ihtimal. Aradan geçen 12 yıla rağmen lastikte bir gelişme göremedim ben. Hız sınırlama veya hız sabitleme kullanmak istesem, onun menülerine ulaşmak da dert, zahmetli. Gözümü yoldan ayırıp, sürücü ekranından menüde nerede olduğumu takip etmem gerekiyor. Yol müsait olduğunda, önüm boş olduğunda hız sınırlayıcı ya da hız sabitlemeyi ayarlamaya çalışmak kötü. Bir tuşla hız sınırlama, hız sabitleme gibi sürücü yardımcılarına ulaşmak daha pratik olurdu. ACC kullanmak istemiyorum, ayağımı gazdan çekmek ve sürekli bir şey olursa hemen müdahale ederim fren üzerinde ayağımı yoruyor. 10 yıl kullandığım Ceed'de de hız sabitleme vardı, sırf bu sebeple hiç kullanmadım. Kontrolün bende olmasını istiyorum açıkçası, hız sınırlama bu noktada bana daha çok hitap ediyor. Dokunmatik klima tuşları kullanımı kolay değil. Makyaj öncesindeki klima ünitesi bulsam, bütçem de yeterse büyük ihtimal alır ve bu klima tuşlarını kaldırırdım. Sık kullandığım düğmeler olmasa da, kullanacağım zaman yine mecburen gözümü yoldan ayırıyorum. Frenlerine yavaş yavaş alışıyorum. Frene bastıktan sonra (balatalar diski öpecek kadar diyeyim) aracın hızı düşerken ya vites düştüğünden bu oluyor ya da araçtaki yazılımdan dolayı böyle oluyor bilmiyorum: Frene basarken ilk bir kaç saniye hafif ısırıyor gibi, sonrasında frenlerin gücünü hissediyorum.. bu durum 3-5 saniye devam ettikten sonra frende bir hafifleme hissediyorum sonra gücü hissediyorum. Frenleri güçlü, çok etkili fakat sürüş sırasında ışıklara yaklaşırken ayağımın altında bunu hissediyorum. 5 Eylül'de teslim aldık, bugüne kadar oğlan arka koltukta oturmadı. Arkada seyahat ettiği bir gün ses konusunda düşüncelerin öğrenip, eğer gerekiyorsa stepne havuzu, arka stoplara kadar ses yalıtımı yapacağım. Şu ana kadar daha sessiz, daha konforlu geldi. Şehir içi konforu, çukur-kasislerden geçişlerinde çok memnun kaldım, tok bir hissi var. Sürüşü de öyle, çok tok, çok stabil, çizgisi belli, güven veren bir yapısı var aracın. Direksiyon ilk aldığımda baya ağır gelmişti, şimdi ona da alıştım. Hızlı turlamada artık daha rahat hareket ediyorum. Araçta neredeyse ne radyodan, ne telefondan (ben bu spotify gibi uygulamaları da bilmiyorum) hiç müzik dinlemiyorum. Araç ayarına bakmak için orta ekrandan düğmeye bastığımda radyodan gelen sesler oluyor, ses kalitesi benim gibi sıradan, amatör dinleyiciler için iyi geldi. Geri vitese taktığımda sağ aynanın aldığı pozisyonu ayarlanabiliyor mu bilmiyorum, şu haliyle de benim için kısmen yeterli. 1.73 boyda olsam da koltuğum yüksek ayarlı olmadığından olsa gerek aynanın az daha aşağı bakması (benim için) iyi olurdu. Geri görüş kamerasına alışamadım, Belki yukarıda olmasından kaynaklı, belki geniş bir görüş açısına sahip olmasından kaynaklı, aracın genişliğini olduğundan daha fazla gösteriyor. Sensörlerden gelen uyarılara bakıyorum, sağ aynaya bakıyorum, arkamdaki araçla bizim aracın tamponu arasındaki mesafe kameraya bakınca daha az, gerçekte ise daha fazla görünüyor. Kamerada direksiyona duyarlı çizgiler olmadığından park ederken zorlanır mıyım diye düşünüyordum, bu noktada bir zorluk yaşamadım. aracın genişliğini gösteren yeşil çizgiler aracın genişliğini tam olarak hizalıyor. Park ettikten sonra yaptığım kontrolde: Kamera ekseni ve araç ekseni birbirine mükemmel denecek derece paralel. Geçen hafta sonu sıkışık trafikte, frenleri ayarlayamadığımdan önümdeki araca çok yaklaşmışım... Bir anda uyarı sesiyle birlikte araba çivi gibi olduğu yere çakıldı, önümde araca vurdum zannettim fakat çarpışma önleyici devreye girmiş. İlk defa bu durumu yaşadım, şaşırdım. Usta bir sürücü değilim, amatör bir sürücü olarak benim de tecrübelerim bunlar. Uzun yıllar markaya soğuktum, uzaktım. Ben, ölçülerinden ve sürüş pozisyonumu çok rahat bulmaktan dolayı bu aracı tercih etmiştim. Bence... Bizim gibi 3 kişilik çekirdek aileye uygun Genellikle şehir içi kullanılacak küçük ebatlı araç aranıyorsa; Maddi imkanlardan dolayı ailenin tek aracı olacaksa; Şehir dışı yolculuklarda aşırı olmamak kaydıyla rakiplerine göre nispeten büyük bagaj da isteniyorsa; Alınası bir araç. Nihayetinde biz araçta 4 yetişkin 850 km yolu, bagajı dolu, arka koltuk yolcuları arası dolu şekilde Mokka ile seyahat etmiş aileyiz. Bize fazlasıyla yeter görünüyor. |
_____________________________
|
Benimkisi "kargadan başka kuş tanımam" misali oldu. 10 yıldan fazla zamandır Sonax kullanıp, üstüne torpidosuna en ufak bir sürtmede dahi iz yapan Ceed'de izleri tertemiz yapan ürün elbette çok iyi geldi. Farklı markalardan tek bildiğim Meguiars, bir zaman onu da kullandım ama çok da fark göremediğim için Sonx'tan devam etmiştim. İlginiz için teşekkür ederim, bu ürüne de bakayım, bir başka arkadaşın önerisiyle karşılaştırıp, birisini alıp deneyeyim. İyi akşamlar. O bir başka arkadaş da sizmişsiniz < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalpan -- 18 Eylül 2025; 22:40:31 > |
_____________________________
|
İşinize karışmak gibi olmasın. Bir zamanlar havuzlu paspaslar yoktu ve çok iyi iş gördüler; fakat şimdi aracın tüm halısını kaplayan tipte paspaslar var. Bu paspasları araca bir defa yerleştiriyorsunuz, çıkarmanıza gerek yok (çıkarması da zahmetli). Nemli bezle silmesi kolay, lekeleri ıslak havluyla temizlemesi kolay. İnerken ayaklar halıya dokundu, çamur oldu derdi kalmıyor. Elbet bütçe meselesi (kabul ediyorum), eğer sık aralıklarla araç değiştirmiyorsanız bana göre bu tip paspaslar daha kullanışlı. Aldıysanız da hayırlı olsun, güle güle kullanın. İyi akşmlar. |
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |