Şimdi Ara

suyla calısan araba varmi ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
10.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kardeş belki haklısında ne var şurda su ile çalışana raba mükün mü değil mi diye tartışmamızda? ayrıca başlıkta ne diyor "suyla çalışan araba varmı" bizde buna cevap arıyoruz, illa o bis den mi bahsetmemiz lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    kardeş belki haklısında ne var şurda su ile çalışana raba mükün mü değil mi diye tartışmamızda? ayrıca başlıkta ne diyor "suyla çalışan araba varmı" bizde buna cevap arıyoruz, illa o bis den mi bahsetmemiz lazım.


    Dostum en son mesajımda size lafım olmadığını belirtmiştim. Onu okumadın sanırım.
  • yakıt olarak suyla çalışan arabalar vardı ama çok eski zamanlarda...

    discovery izleyenler bilirler.. arabalarla ilgili programlar olur... araba delisi ünlü bir adam (ismi bilmiorum) suyla çalışan arabaya sahip... hatta belli bi mesafe kattetmişti, programda...

    tarihleri söylemişti programda ama hatırlayamıorum... su buharıyla çalışan arabalar kışın çalışmakta zorlandığı ve menzili kısa olduğu için benzinli arabalara o zamanki gelişen teknolojiyle(!) :))) geçiş yapılmış ve bu tipteki arabaların imalatı durdurulmuş....
  • valla kım ıcat ederse benzıncıler o adamı oldurur
  • 50bin defa anlatıldı

    Su kullanılan İLK YAKITTIR zaten
    İLK ARABA SU BUHARI ile gidiyordu

    Suyla çalışan araba yapmak çook kolay ama hiç verimli değil,
    belki ülkemiz şartlarında verimli olabilir ama dünya genelinde değil

    neden: kaba hesap ile 1lt benzindne elde ettiğin gücü elde etmek için 10 lt su harcaman gerekiyor

    ve suyun litresi ABD de 3$ iken benzin 1$'dan daha ucuz
    yani su daha değerli bir yakıt


    Bilimsel olarak ise
    BMW suyu hidrojene dönüştürerek yakıt olarak kullanma amacında
    bu tür arabala üretti
    bunlar dünya turuda attı
    tek sorun yakıtın -250 derecede tutulması zorunluluğu

    daha evvel defalarca detaylı anlatıldı

    konuyu açan arkadaş arama yapsa sevinirdim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    dunyada hiçbir mekanizma yoktan çalışamaz yani enerji olmadan çalışamaz bi ısı enerjisi potansiyel bi enerjı olacakkki calıssın mantıken dusun sudan nasıl bi enerji elde etmeyi dusunuyorsun???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YBA -- 3 Eylül 2006; 22:41:55 >




  • motor yerine su değirmeni konursa olabilir.
  • o kadar da karmaşık, teknik detaylara girmeye gerek yok. hiçbir enerji yoktan varedilemez, varolan bir enerji de yokedilemez. sudaki hidrojen ve oksijen birleşirken çevreye bir ısı enerjisi vermiştir ve iş bitmiştir. o hidrojen ve oksijeni tekrar ayırmak enerji gerektirir. ayrılınca tekrar aldığı bu enerjiyi geri verebilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    öncelikle şunu belirteyim, hidrojen ve füzyon tepkimesinden bahsedilmiş, füzyon tepkimesinin başlatılabilmesi için 100 milyon derecelik bir sıcaklık gerekmektedir ve başladıktan sonra kontrol altında tutulması apayrı bir derttir, fzikçiler ve nükleer fizikçiler bu işlemi gerçekleştirebilmek için bir taraflarını yırtmaktalar.

    su,yu elektroliz ile hidrojen ve oksijene ayırıp ardından hidrojeni yakıt olarak kullanmanın saçmalığınıda şu şekilde izah ediyim. elektroliz bildiğiniz gibi suyun elektrik akımı ile hidrojen ve oksijen atomlarına ayrışması olayıdır, bu iş için elektrik gerekir bu elektrik enerjisini motordan elde edebilirsiniz ancak motorların verimi en yüksek %40 olduğu için kullandığınız yakıtın ancak %40 ını enerjiye çevirebilirsiniz bir sonraki kayıpta dinamoda yaşanır dinamonun tam verimini bilmiyorum ancak %100 olmadığını hepimiz biliyoruzdur, dinamonun veriminide %90 alıcak olursak motorun elde ettiğini %40 lık verimin %90 ı toplam gücün ancak %36 sı yapar yani hidrojeni suyun elektrolizi ile üretmek karlı değil zararlı bir iştir. şimdi diyiceksiniz o ürettiğimiz hidrojeni motorda yakarak tekrar hidrojen üreticez bu yüzden karlı diyceksiniz ancak şunu gözden kaçırmayınki verim %36 olduğu için ürettiğinizden fazlasını tüketiceksiniz. ayrıca daha başkı sorunlar mevcut ama onlar burda anlatılmıycak kadar teknik detaylar. kısacası suyun elektrolizi ile çalışan araba tamamen bir safsata.




  • orda su buharı bir kayıt değil sadece hareket enerjisini iletmekte kullanılan bir araç. yakıt kömürdür. bu birinci yanlışın.

    suyu hidrojene dönüştürürken bir enerji harcarsın. o araba da suyla gitmez, hidrojenle gider. yani burda da enerji kaynağı su değildir. su ancak barajlarda ve su değirmenlerinde bir enerji kaynağı olabilir. bilimsel olaraktan filan bahsediyorsun ama kusura bakma fizik-kimya bilgin epeyce zayıf gibi görünüyo.

    quote:

    Orjinalden alıntı: YBA

    50bin defa anlatıldı

    Su kullanılan İLK YAKITTIR zaten
    İLK ARABA SU BUHARI ile gidiyordu
    ...
    Bilimsel olarak ise
    BMW suyu hidrojene dönüştürerek yakıt olarak kullanma amacında
    bu tür arabala üretti
    bunlar dünya turuda attı
    tek sorun yakıtın -250 derecede tutulması zorunluluğu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    beni tanıyanlar bilir, arabaya ödediğim paradan fıttırmış ve proje yapmaya çalışan bir insanım ve çeşitli projeler için kafa yoruyorum elektrikli araba falan gibi. suyla çalışan araba yapılabilir şöyleki, güneş panelleri çok gelişti, 1 metre karelik bir solar panel artık bir klimayı bile çalıştıracak kadar güç üretebiliyor, mercedes in maybach isimli modelinde tavanda bir solar panel var bu araba güneş altında dururken, klima, içindeki buzdolabı, uydu telefonu, internet vs bütün elektrikli araçlar hiçbir güce ihtiyaç duymadan çalışabiyor bi solar panel alıp hidroliz yaptırıp hidrojen ve oksijen depolanırsa suyla çalışan arabaya sahipsiniz demektir



    E iyi de madem güneş panelinden elektrik elde ediyorsunuz, niye boşu boşuna araya verimsiz bir elektroliz ve daha da verimsiz hidrojenle çalışan bir içten yanmalı motor sokuyorsunuz? Elektrikle çalıştırın arabayı, olsun bitsin...




  • Tv De görmüştüm Bir Türk Yapmış Çalısıyorduda Aslında Bence Var Üretimi Yapılabilirde Bazı Güçler Tarafından İzin Verilmiyor Yapılmıyor Petrolde Dünyaya Sahip Olmaya Çalısan Bazı Güçler
  • suyla çalışan araba da ney ya
  • benim arabada tüp var. bu daha az nasıl yakar .. bide bu sralı sistem diyolar kesinlikle kimseye tavsiye etmem. bu gelişmiş elektronik beyinli motorlarda bi türlü randımana gelmiyor ve motorun ömrünü çookkkk kötü bi şekilde kısaltıyor. zaten bu sıralı tüp te enjektörlü ve beyinli arabalara takılıyor. bu konuda tecrübwsi olanlarla deneyimlerini paylaşabilirmiyiz
  • suyla çalışan araba dünyanın düzenini bozar yaw...herkes araba alır 24 saat trafik olur...bakkala bile arabayla gidilir artık nedim abi arabanın suyu bitmiş senin tulumbadan çekemmi töbee töbee
  • ya arkadaşlar buna benzer bi konu açılmıştı ordada açıklamıştım. Hidrojen bir enerji kaynağından daha çok (yani enerji üretimi için) enerjinin taşınması için kullanılır. Yani sudan hidrojeni ayırmakla hidrojeni yakıp kullanacağın enerji enredeyse aynı hatta arada kayıplarda var birde her ne kadar hidrojenin ısısı benzine oranla çok yüksek olsada kütle bazında kat kat fazla ısı versede hacim bazında alındığında bu oran düşük çıkmaktadır. Çünki hidrojen gazdır (en hafif olan hemde) ve araba deposunda saklayabileceğin hidrojenle gidebileceğin mesafe gayet kısıtlıdır. uzun emsafe yapmak istesen dahi bunun için hidrojeni sıvılaştırmak gerekir o da apayrı bir masraf.

    Sözün özü şu ki suyu biz otomobillerde anca soğutma, cam silecek suyu ve yıkama için kullanabiliriz. Yakıt olarak kullanma şu zamanın şartlarıyla bilim kurgu ya kaçıyo. Tabi zamanla yeni teknikler bulunur düşük enerjiyle ayrıştırılır biz bilemeyiz ya siz bilebilirmisiniz sizde bilemessiniz :P

    Ama borla çalışan oto olabilir bak bor bizde maşallah bol bol var.




  • arkadaşlar. borla çalışan araba için bana biraz açıklama yaparmısınız. bor yanar mı. nasıl dönüştürülür. bu konu hakkında hiç bi bilgim yok. ama almanyada hava ile çalışan araba üzerine çalıştıklarını gazeteden okumuştum. sizce hava nasıl olur..
  • bor hidrojeni depolamak için kullanılıyor bildiğim kadarıyla. yani aracın yakıtı yine hidrojendi.
  • borla çalışan araba yurdumuzdaki yanlış kullanımlardan birisidir. şuan borla çalışan araba diye birşey yoktur. hidrojenle çalışan arabalar vardır bor bu hidrojenle çalışan arabaların yakıt depolarında hidrojen tutucu madde olarak kullanılmaktadır. herkesin düşündüğünün aksine hidrojenle çalışan arabalarda bor bir sarf malzemesi değildir.

    ayrıca WR11 sudan hidrojen elde etmek konusunda haklısın şuan için ekonomik olmayan bir yöntem ama şöyle düşün gün gelipde petrolün varili 100 doları aştığı zaman bu sistem bile ucuz kalıcaktır, ayrıca hidrojeni elde etmenin başka yollarıda var.
  • İyi hoş güzel şeyler konuşulmuşta insanların daha net birşeyler yazmasını beklerdim.

    bir kere youtube u açın ve water fueled car yazın gelen videoları ve deneyleri izleyin

    Eğer safsata olduğunu düşünüyorsanız Özgür ansiklopedi wikipedi içinde water fuel cell diye aratın dönen sonuçları bir okuyun araştırın

    yok daha da tatmin olmadıysanız zehirlenerek öldürülen stanley meyer ve şu an internette yüzlerce sayfa dökümanı olan,patentleri olan birsürü kişinin projelerini araştırın
    dennis klein'ın suyla çalışan arabası,bill williams adlı kişinin joe cell projesi ,daniel dingel,rus prof kanarevin patentleri ve daha onlarca niceleri...

    Dökümanlar,yazılar resimler elektroliz hücreleri,kesilen biçilen çelik plakalar,elektronik kontrol devreleri hepsi yalan hepsi safsata,videolarda çalışan arabalar da yalan.

    Daha da inanmıyorsanız Bizdeki bencillerin aksine adamların cayır cayır nasıl bilgi teknoloji paylaştığına bir bakın.

    Free and clean energy sloganı altında insaların geliştirdikleri projeleri paylaştıkları siteleri bir arayın bulun göz atın derim.

    Bu arada elektroliz hücresi ve elektronik devresi tamam.Vakit ve para bulabilirsem kutulayıp çalıştırmak kaldı.Projeyi yapmak 2 gün sürüyor.Sanayi sitesindeki amelelere ve amele tipli ezik karakterli patronlara(bu ifadeleri haketmeyen nice temiz esnafı tenzih ediyorum) iş yaptırmak,malzeme almak,araştırmak,soruşturmak 20 günden fazla zaman alabiliyor.Malzeme zor bulunuyor,uymuyor,olmuyor,pahalı vs vs...

    Acemiliği atlatır ve ne istediğinizi önceden planlarsanız çarçabuk bitiveriyor.

    Bu işte muvaffak olabilirsem 2. planda perendev motoru projesi var.Bunlar zor şeyler değil.Tekerleği yeniden icat etmek gereksiz.Yapılmış olanı siz de yapın,kendi bilgi beceri,beklentilerinizi ekleyin yeter.Bizler de zeki insanlarız neyimiz eksik araştırma geliştirme dışında ?

    Saygılar selamlar efendim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danakonda -- 20 Ağustos 2007; 6:17:56 >




  • iyi walla ama sularda yokkki o arabalar kullanılmaz
  • biz oto tamircisiyiz babam yıllar önce değişik dinamolarla yapmış gayette güzel olmuş motorda çok değişiklilik yapmışlar fakat 20 gün sonra motor bitmiş silindir kapağı açmış motorda pas tutmayan yer kalmamış bi daha da denememiş
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.