Şimdi Ara

SÜRÜCÜ KURSLARI NEDEN TRAFİKTE ÖRNEK OLMUYOR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlarım,

    Türkiye'de yaklaşık 20 yıldır SÜRÜCÜ KURSLARI var.

    Daha önceden ehliyet almak için pratik eğitimi dışarıda (bir şekilde) tamamladıktan sonra Trafik Denetleme Şube Müdürlüğüne başvuruda bulunup yazılı sınava giriyor, 100 sorunun 70'ini doğru bilenler 2 saat sonra açıklanıyor, bir gün sonra da direksiyon sınavına giriyorlardı. Direksiyon sınavında sıra size geldiğinde yanınıza resmi kıyafetli bir polis memuru oturuyor ve birkaç yüz metre aracı kullanmanızı, sağa yanaşma, park etme, "fren patladı!" manevralarını yapmanızı ve doğuştan şanslıysanız da iniş aşağıda durup vitesi anaryaya takmanızı ve geri geri gitmenizi istiyor, göstermelik 1-2 hata puanı yazıp "hayırlı olsun, geçtin" diyor ve hemen inip arkadaki araca biniyordu.

    Sürücü belgesini alıp trafik tecrübenizi yine trafikte, bazen korka korka, bazen yüreğiniz ağzınıza gelerek, hata yaparak ve/veya çarparak, sürterek ve tıklayarak geliştiriyordunuz. Yaşı 40'a yaklaşan veya geçenler ile babalar, amcalar ve dedeler bu şekilde sürücü belgesi almışlardır. Daha sonra devlet bu işi biraz daha "Avrupaî" yapmak istemiş ve Sürücü Kursu Yönetmeliğini getirmiştir. Tabi herşeyde olduğu gibi iyi niyetle başlayan bir girişim sürücü belgesi almaması gerekenlerin de kolayca sürücü belgesi aldığı, sınava girmeden, pratik eğitime gelmeden, direksiyon kursuna katılmdan formalite (!) işlemlerle sürücü belgesinin selpak mendil gibi dağıtıldığı sürücü kurslarına bir dur demek için devlet hem sıkı denetim, hem de merkezi sınav uygulamasına geçti.

    Ayrıntılara girmemek kaydı ile SÜRÜCÜ KURSU sahiplerinin, sürücü kursunda ders veren eğitmenlerin, üzerinde sürücü kursu adı, telefonu ve *SÜRÜCÜ ADAYI* pamfleti bulunan araçları sürücü kursu eğitimi dışında da kullanan kişilerin araçlarını kullanırken trafikte ÖRNEK OLMASI GEREKİRKEN:

    1. Emniyet kemeri takmadıkları
    2. Sinyal vermedikleri
    3. Hatalı sollama yaptıkları
    4. Kurallara uygun sürmedikleri
    5. Müzik sesi, kol dışarıda gittikleri
    6. Nizami araç kullanmadıkları
    7. Trafik polisiymiş gibi davrandıkları
    8. Far, fren/stop lambalarının yanmadığı
    9. Hatalı park, hatalı dönüş, hatalı geçiş
    0. Şerit ortalamama, yol hakkı tanımama


    gibi durumlara müteaddit defalar şahit oldum. Hatta (forumda başka bir mesajımda da belirttiğim üzere) bir defa bir sürücü kursu aracı ile trafik ışıklarında yan yana durduğumda aracı kullanan genç hanımefendi bayanın yukarıdaki listedeki 1. ve 2. kuralı uygulamadığını camı açık olan kendisine sözlü olarak ilettim, aldığım (tek) cevap "Haklısınız..." oldu (ne yazık ki!).

    Ya ben fazla kuralcıyım, ya da herkesin kurallara uyacağını düşünüyorum, veyahut iyiniyet (bona fide) beklentilerinin gerçekleşmemesinin yarattığı sükût-û hâyâlin kızgınlık-öfke-üzüntü karmaşası içerisinde en azından EĞİTMENLERİN/ÖĞRETMENLERİN mutlak örnek olması gerektiği fikrimi savunmamdan ötürü bu tür durumlarla karşılaştığım sürece uyaracağımdan kendime hâkim olamıyorum.

    ÖRNEK OLMAYAN (=kötü reklam yapan) SÜRÜCÜ KURSLARININ nasıl ve ne tür sürücü adayı yetiştirdikleri en azından kendi hâl ve hareketlerinden, araçları ders dışında kendileri kullanırken fevri hareketler ve sürücü kursu aracı kullanmalarından dolayı "biz ne yaparsak kurallara uygundur, bu işi biz öğretiyoruz zaten" havası içerisinde acaba bir "dokunulmazlıklarının" olduğunu mu düşünüyorlar?

    Ben öyle düşünmüyorum. İnsan mesleğini yapıyorsa mesleğinin kurallarını da benimsemelidir. Trafik kurallarını ÖĞRETEN bir eğitmenin ders dışında bu kurallara uymama hakkına sahip olduğuna inanmıyorum. Zabıta memurlarının mesai içerisinde korsan CD'leri toplayıp kırmaları esasken mesai dışında korsan CD'leri 1 TL'ye satın alıp evde izlemeleri gibi "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu?" demezler mi insana? Bence derler ve demelidirler.

    Gerçi Trafik Polisi örnek oluyor mu ki trafikte sürücü kursu örnek olsun? Bu tabi tamamen başka bir konu (ki ona da değineceğim yakın zamanda) ve Trafik Polisinin de örnek olmadığını düşünüyorum ve fakat bunu daha sonra tartışacağız.

    SÜRÜCÜ KURSU ARACI KULLANAN KURSU SAHİPLERİ, ÖĞRETMEN VE EĞİTMENLER DE TRAFİKTE ÖRNEK OLMALI. Bu benim düşüncem.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Aşağıda görsel referans olarak bazı sürücü kursu ilan örnekleri:

     SÜRÜCÜ KURSLARI NEDEN TRAFİKTE ÖRNEK OLMUYOR?


     SÜRÜCÜ KURSLARI NEDEN TRAFİKTE ÖRNEK OLMUYOR?







  • evet olmalılar ve sürücü kursunun kursluğu sadece adında kalmamalı.. aslında layığı ile yapılsa eğitim ve sınavlar kolay kolay ehliyet alamaz insanlar.. ama eğitim öyle bir yapılmalı ki sürücü kurstan sonra araç kullandığında sinyali de vermeli kemerini de takmalı bu refleks haline gelmeli..
  • NOKTASI VE VİRGÜLÜNE KADAR KATILIYORUM SANA Ağabey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    ÖRNEK OLMAYAN (=kötü reklam yapan) SÜRÜCÜ KURSLARININ nasıl ve ne tür sürücü adayı yetiştirdikleri en azından kendi hâl ve hareketlerinden, araçları ders dışında kendileri kullanırken fevri hareketler ve sürücü kursu aracı kullanmalarından dolayı "biz ne yaparsak kurallara uygundur, bu işi biz öğretiyoruz zaten" havası içerisinde acaba bir "dokunulmazlıklarının" olduğunu mu düşünüyorlar?



    Yoruma gerek yok.
  • Hocam herhangi bı direksiyon sınavı gunü malum sınavın yapılacağı mekana gidip gözlemleyin, öyle durumlar gorceksinizki sanarsiniz sadece yarısı sınavı geçebilir. Ama öyle değil toplamda 5 kisi ya kalır ya kalmaz. Sinyalmis falan hikaye , 8 denemede aracı kaldiramayan sonra titreye titreye yarım debriyaj giden mı ararsın, yokusta kalkarken 5 defa stop edenmi. Hemde o guzelgahta 1 haftadır egitim aliyolar.
    Ben şahidim 1 hafta herkese yarımsar saat sınav guzelgahinda görevlilerin sınav yapacagı sekilde direksiyon dersi veriyolar. Sonra biz öğrenmiş oluyoruz.

    Dersten sonra hoca beni evime birakcak, 6 km yolda yapmadığı kalmadı bize ağır vasıtalara yanaşmayın diyolar, kendileri tırlar beraber 2 şeritli kavsaga giriyo.

    Başka bisi solememe gerek yok heralde :D
  • Ehliyetimi geçen sene kasım ayında bir arkadaşım ile aynı döneme yazılıp aldım.Ben daha önceden araba kullanmayı bildiğim için beni trafiğe bile çıkarmadılar.Arkadaşım ise daha önce hiç kullanmamış tabi caizse gaz fren debriyaj sıralamasını bile bilmezden, sözde direksiyon eğitimi adı altında şehir içinde bir kaç tur attırıp(aynı arabada bende vardım) tam puan verdiler.Eğitim bitip sürücü kursuna gelirkende eğitimi veren kişi arabayı kullandı.Baktım adam ne sinyal veriyor ne de gideceği yola ayrılan şeritte duruyor.En az 5 dk süren telefon görüşmesini söylemiyorum bile.Çünkü kendisinin direksiyon eğitimi verdiği için çok mükemmel araba kullandığını olası kazalardan hemen kurtulabileceğini düşünüyor.




  • Bu konuyu zaten daha önceden açmayı düşünühyordum ancak şeytanın bacağınuı kıran olay aynen aşağıdaki gibi geçen Cuma günü gerçekleşiyor:

    Alparslan Türkeş Bulvarında güneyden kuzey istikametine doğru gidiyorum. Ana caddedeyim, yol üstünlüğü bende, metro güzergahı olduğundan sola dönüş yok. Barış Manço Bulvarı yolun yarısında, ama kavşak yok, çıkan araç durmak zorunda. Nizami hızımla (77 km/h + 3 km/h fazlam var) devam ederken bir araç çıktı aniden. BULVAR SÜRÜCÜ KURSU'nun eğitim aracı (mavi B sınıfı hatchback) ve durmadı... Aracı kullanan sürücü adayı (kursiyer) ve sadece aracın gittiği yöne baktı, ana caddeye, çıkacağı ana caddedeki araçlara BAKMADI bile, bırakın görmeyi. Çarpmamak için ben ve arkamdaki araç manevra yaptık, esas zor durumu atlatan da arkamdaki araç oldu, sağ şeritte hareket ediyordu, ben sol şeritteydim.

    Tali yoldan ana caddeye çıkıyorsun. Arkadaşım, DURMAN GEREKMEZ Mİ...?!?!? Bu hatayı o kadar çok insan yapıyor ki (konuyu saptırmamak kaydı ile bayanların ve kamyonet şoförlerinin bu hatayı daha fazla yaptığını görüyorum) yani hayretler içerisinde kalmamak, şaşırmamak mümkün değil. Ben buna "ÖLÜMÜNE ÇIKMAK" demek istiyorum. Aniden, durmadan, yol hakkı tanımadan yan yoldan ana yola çıkmak ve BAK-MA-MAK. Kazaların sebebi genelde çok küçük, aniden gelişen durumlar. Bütün kurallara uysa yine tek bir kurala uymamak da kaza sebebidir.

    İnşallah hiçkimse böyle bir durumla karşılaşmaz. Allah korusun.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sayın Taner Göde....
    yer yer uzmanlık gerektiren görüşlerinize katılmamak elde deyil.
    M.E.B diye bir bakanlık var.milli eğitim bakanlığı.açılımı nedir bilirmisiniz;gereksiz hatta fuzuli çöp bilgilerle çocukların beynini dolduran organizasyonun başı........
    milli eğitimin içine nasıl oluyorda TRAFİK dersi girmiyor.trafiği öğrenmek sadece araç sürmek deyildir.araç kadar yayalarında ayrılmış kesimde hal ve hareketlerinin bilinmesi gerekir.bunun yoluda OKULdan geçer.
    acaba o kadar zormudur yoksa TRAFİK denen(bizde canavarlaştırılıp)tuzağa bunca CAN ve MALI heba ediyoruz.
    bu benim naçiz fikrimdir:trafik kazalarında(ölümlü-yaralanmalı-maddi hasarlı)tek kusurlu,amma tek kusurlu İNSANDIR günümüz teknoloji harikası araçların kusuru bana göre sıfırdır.
    yollarda TUZAK kurup habire ceza ile bu işlerin düzeleceği HİÇ amma HİÇ yok.çünkü eğitimsiz kişilere oto kontrol yapamazsınız.
    son sözüm:EĞİTİM TEK ÇÖZÜM............
    kalın sağlıcakla




  • bu ülkedeki trafik ki trafik demeye dilim varmıyor keşmekeş diyelim biz buna.. sürücüler de yayalar da tesadüfen yaşıyoruz.. aslında bu karmaşa ve kaosta çoktan hakkın rahmetine kavuşmamız gerekirdi allahın sevgili kuluymuşuz onca atlatılan tehlikeye rağmen hala hayattayız. ben zaten şaşıyorum bu sözde trafikte biz nasıl hayatta kalıyoruz diye?


    ne kadar trafik kuralı varsa hepsi ihlal edilir.. alkollü,uykusuz,aşırı hızlı araç kullanılır.. yol ve hava durumuna asla dikkat edilmez ve karlı havalarda kendini cip sanan araçlar kabak lastiklerle trafiktedir.. şans bu ya sadece maddi hasarlı kazalar ile atlatılır.. allahtan çok hız yapamazlar da ölen pek olmaz... ben artık kendi ruh sağlığım için ve tasarruf için zorunlu olmadıkça kendi aracımla trafiğe çıkmıyorum.. gideceğim yere ya bisikletle giderim ya da toplu taşıma ile.. toplu taşıma ise toplu kelle koltuk taşıma aslında ya.. kurbanlık koyun modunda insanlar taşınır..


    allah herkese sabır versin ve korusun.. başka da diyecek birşey yok..




  • Hem kurallara uymalılar hem de zorunlu kamu hizmeti ile görevlendirilmeliler. Örneğin sene içinde belli bir saat okullarda seminerler, uygulamalı çalışmalar yapılabilir. Bunun dışında yine özel gün ve bayramlarda sokakta çeşitli etkinliklerle trafiğe ve kazalara dikkat çekebilir, duyurular yapabilirler.
    Sürücü kurslarının bu şekilde kamuyu bilinçlendirme gibi zorunlu yükümlülükleri olmalı, çünkü kullanabilecekleri insan, ekipman vs gerekli şeylere sahipler.
  • Kursları bırakın direksiyon sınavında arkada oturan meb müfettişleri elimi attığım halde nedense bana kemer taktırmamışlardı ve 100 ile geçirmişlerdi. Hayır taksam nolur takmasam nolur be andaval hayatından çok değerli 2 saniye mi kaybedersin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [dodo] -- 13 Haziran 2010; 2:34:30 >
  • Sonuna kadar katılıyorum benim yaşadığım çevredede böyle durum gerçekten can sıkıcı oluyorlar
  • Sayın Taner Göde
    Eşim Ögretmen ve ilçe milli eğitim müdürlüğünce yapılan sürücü kursu sınavlarında gerek yazılı gerekse pratik uygulamalarda görev alıyor
    Yaşadıklarını tam olarak yazsam ülkemizde bu işin nasıl suyunun çıktıgını bir bilseniz!!!!
    Hamili kart yakınımdır mantığıyla bu kişi şube müdürünün bilmem nesi,yok bu kişi bilmem hangi sürücü kursu sahibinin gelini veya damadı,
    yok şu sürücü kursu bilmem hangi okulun şu laboratuarını yada kütüphanesini yaptırdı aman adaylarını bırakmayın vs
    İşin aslı ülke insanı olarak hepimiz ofsayttan gol atmaya meraklı oldugumuzdan dolayı eline fırsat geçen bu kuralsızlığı sonuna kadar kullanmaktan
    çekinmiyor.Her şeyin üstünde olması gereken Kanun ise maalesef ülke insanının gözünde sanat musikisinde bir çalgı olarak geçiyor
    Saygılarımla




  • imam cemaat olayı gibi. Trafikte her tür insan mevcut

     SÜRÜCÜ KURSLARI NEDEN TRAFİKTE ÖRNEK OLMUYOR?
  • 19 yaşındayım bir buçuk ay önce H sınıf ehliyetimi aldım ilk defa direksiyona geçmeme rağmen hocam o kadar özgüvenimi okşadı ki çok rahat bir direksiyon alıştırması geçirdim 4 gün boyunca ama o kadar yumuşak adam yaptığım ufak hatalarda hemen sertleşiyordu(olması gerektiği gibi). 4 günün sonunda eğer sınavdan 100 puan almazsan gelme beni ziyarete dedi eğer 100 alırsan gelirsin bize alırsın beni size misafirliğe giderim dedi.Ben de hocamın beklentisini boşa çıkarmadım 100 puan aldım ama sınavda arabada bulunan komisyon üyeleri gerçekten hocama göre çok zayıftı bilgi açısından.Demek istediğim sürücü kurslarında illa ki birilerinde gevşeklik mevcut ya hocada ya da komisyonda bu durumda da kazalar kaçınılmaz oluyor ne yazık ki.Kardeşiniz olarak haddim değil tabii fakat siz siz olun ben ehliyetimi aldım artık herşeyi biliyorum demeyin yanınızda uzun zamandır ehliyeti olan bir büyüğünüz varsa kesinlikle nasihatlarına uyun.Kazasız belasız günler dilerim.Saygılar.




  • kurslar ilk açıldığında,alt yapısı,sıkıntıları vs.vs. zamanla oturacak dediler.aradan bunca yıl geçti,bu yapı hala oturamadı.kurs sahipleri para kazanamamaktan şikayetçi.o yüzdende masrafı kısıyorlar(eğitim için yakıt,daha bilgili,dinamik,işini yadırgamayan hoca).eğer bu masrafları çıkaramıyorsan yapma bu işi.
  • Geçen Aralık ayında eklediğim videonun 1.30 dakikasında (Tansaş Levhasını geçtikten sonra, yol sağa doğru döndükten sonra sola doğru viraj başlıyor. Böyle bir noktada SOLA BAKMADAN, YOLA BAKMADAN, ARAÇ VAR MI/YOK MU, GÜZERGAH VE İSTİKAMET KONTROLÜ YAPMADAN aniden çıkmak bir sürücü kursu eğitmeninin daha kursiyer direksiyona geçmeden sınıfta öğretmesi gereken bir durum. Tabi kursiyer heyecanlı, elbete hata yapacak, hata yapmadan öğrenmesi imkansız zaten. Devlet de sürücü kurslarına MECBURİ TRAFİK EĞİTİM PARKURU/ALANI yapma ve işletme zorunluluğu da getirmiş ama bunlar uydurmasyon ve şehrin dışında en atıl ve değersiz arsaların birleştirilmesi ile meydana getirilen göstermelik EĞİTİM ALANLARI. Müfettiş yıllık raporunu yazmaya geldiğinde "görsün" diye yapılmış formalite şeyler.

    Arkadaşların paylaşımlarını okuduktan sonra çok ciddi olarak SÜRÜCÜ KURSLARINA bir çeki düzen verilmesi gerekiyor. Sol şeritten ve aynaya bakmadan 50 km/h ile giden ve sürücü belgesini yeni aldığı tahmin edilebilen araç sürücüleri eminim kimsenin gözünden kaçmamıştır ve herkes yolda bunlarla karşılaşmıştır. Neden sol şeridi işgal ediyorlar? Sağ şeritte gitmek tehlikeli de ondan. Sağdan her an birisi çıkabilir, park etmiş araç, insan, top, bisiklet, motor, kamyon, vb. Ama sol şerit güvenli, dümdüz git, arkana bakma, korna ve selektörden çekinme, geçmek isteyen sağdan geçer gider zaten, sakın kafanı çevirme, ne dediklerine kulak asma...

    Acaba bunu mu öğretiyorlar SÜRÜCÜ KURSLARINDA...?







  • ben dikkat ediyorum,
    artık pek çok TV dizisinde emniyet kemeri takılıyor,
    sigara içilmiyor.
    böyle giderse,
    bizden sonraki nesiller bizden daha akıllı ve becerikli olacak inşallah.
    sürücü kurslarıda bu konularda ön ayak olmalı.
    ama önce hoca yapacakki, hitap ettiği toplumu etkilesin, motive etsin.
    "--hocanın dediğini yap, yaptığını yapma" anlayışını yıkmak lazım.
    dediğini yapmayan kişiye, hocalık yaptırmamak lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.