Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (380. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.146
Cevap
203
Favori
1.025.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 378379380381382
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waylander

    Aşağıdaki videoda roller testinin direksiyon düz haldeyken yapılanı da var, araç ön tekerlekler pek spin atmadan engeli kolayca aşıyor:
    https://www.youtube.com/watch?v=wYWcPFd5-v4

    Diğer konuda belki bir kafa karışıklığı veya yanlış anlaşılma olmuş olabilir. Servis görevlisinin kastettiği Subaru'ların 4WD olmadığı, kilitli diferansiyellerinin bulunmadığı olmalı. Bu sebeple eski model Subarular mesela meşhur diagonal spin testini geçemeyebilir. Aşağıdaki iki videoyu izlerseniz aracın sağ ön ve sol arka tekerlerinde tutunma olmadığı için boşa dönüyorlar ve gücü diğer tekerlere aktaramıyor:
    https://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWURkg
    https://www.youtube.com/watch?v=L6jgiORFBQM

    Ama bildiğim kadarıyla 2012 ve sonrasındaki Subaru modellerinde bu sorun, elektronik çekiş kontrol sistemleriyle boşa dönen tekere fren uygulayarak çözülüyor. (Belki daha eskilerde de vardır, benim bulduğum kaynak bu şekilde belirtmiş.) Subaru4ever.com sitesinde bir üye XV ile kendisi yaptığı testin videosunu koymuştu, aşağıda paylaşıyorum. Sağ arka ve sol ön tekeri askıda bıraktığı durumda araç tırmanmayı başarıyor.
    http://www.subaru4ever.com/index.php?topic=2215.0

    Aslında olay Subaru'nun sürekli dört çeker olmaması değil, tam tersi sürekli dört çeker olması. Diferansiyel kilidi olan araçlar sürekli dört çeker değildir, ayrı arazi modları vardır, yoksa kuru zeminde viraj dönemezler.




    Merhaba,

    Subaru'ların çekiş sistemleri ile ilgili izlediğim videolardan anladıklarımı izah etmeye çalışayım ;

    Manuel Subaru'larda "Viscous Clutch Pack" olarak adlandırılan güç aktarma sistemi bulunuyor,çalışma prensibine gelince kapalı bir kutu benzeri bir düzenekte birbirine değmeyen ve viscous sıvısı içinde yüzen plakalar var,bu plakaların bir kısmı(mavi) giriş şaftına diğer kısmı(siyah) çıkış şaftına bağlı bulunuyor ,normal (hareket-dönüş esnasında) şartlarda bu sıvı evsafını korur ,şaftların birisinde diğerine göre güç kaybı yaşandığında yani farklı döndüğünde bu sıvı kalınlaşıp ve yoğunlaşarak dengeyi(çekiş) sağlamaya çalışır.Bu sistemde tam olarak kilitlenme olmasa da %90 %10 a kadar bir oranda iş çıkarır.

    XV nin de içinde bulunduğu otomatik Subaru'larda yine bu yukarıda bahsedilen kavramaya çok yakın bir sistem mevcuttur.Fakat bu sistemde kararı "Aktif Tork Dağılımı" esaslı olarak bilgisayar verir ve sistemi yönetir.Yukarıdaki sistemden farkı ; bu çekiş gerektiğinde değil olması gerektiğinde(intiyaç duyulduğunda) kesin ve anındadır. Yani bir tekerlekte tutunma kaybı yaşanıyorsa klasik Haldex kavramalarda ve benzer sistemlerde ,çekişi sistem kendi kendine iç dengeleriyle yönetip gerektiğinde hareketlilik kazandırırken bizde bu karar saniyede defalarca denetlenen tescilli/patentli bilgisayar ve yazılım sistemleri tarafından verilir.Bir teker boşa dönüyorsa bunu ancak denetim yapan sistem anlayabilir ve torku arttırır, her yüzeyde çekiş oranının farklılık gösterme sebebi budur.

    İşte bu yüzden bazen klasik 4wd veya Awd araçlarda araç iki tekerlek üzerinde askıda kaldığında ,kilitli diferansiyel yok ise diğer iki teker sürekli boşa döner,daha önce kullandığım 4WD araçta LSD (Limited Slip Dif.) vardı ,Lock moduna almadığımda bu engelleri aşamıyordum veya sol ön ve arka teker buzda iken Lock yapmadığımda buzda olmayan tekerlekler boşa dönerlerdi.Evet Lock modunun negatif yönlerinden biri kasıntı sesleri idi,bu modda ilerlerken direksiyonu tam döndüremezsiniz,sistemin vuruntu sesleri duyulur ve sürekli böyle hareket etmeniz sisteme zarar verir,ayrıca belli hızın üzerine çıkamazsınız,motor devri ve tepkisi çok fazladır gibi gibi...

    Sonuç olarak belirttiğiniz gibi 4WD nin çok çeşitli kombinasyonları vardır ama esas olan arazide Lock modu olmayan bir 4WD zaten 4WD değildir,bizler Subaru kullanıcıları olarak bu açıdan çok şanslıyız,Lock modu olmasa da bu işi görebilecek ayrıcalıklı bir çekiş sistemine sahip araçları kullanıyoruz.Hafif arazi koşullarında benim bildiğim 2 tekerlekle ilerleyebilecek 2 marka var Subaru ve Audi Quattro.Dediğim gibi hafif arazi..( 4WD nin gerçek efsanelerini tenzih ederek bu yorumu yapıyorum)

    Bizler tek bir çekiş sistemi ile hafif-orta şartlarda bile standart,kusursuz,problemsiz sürüşler yapabiliyoruz. X Mode sahibi olacak yeni modeller bu yüzden bizlerden daha üstün arazi performansına da sahip olacaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    O zaman XV ile Vitaranin cekis sistemleri birbirine cok brnzer diyebiliriz

    Diyemeyiz. İkisi de videoda uygulanan roller testinde iyi performans göstermişler diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemaster1

    AT TEMP uyarısı cvt şanzıman içindir. 60 k bakımda cvt yağı değişmişmiy di?

    Tam gaz 15-20dk kadar sürüşü sistem farklı algılamış olabilir, sadece o şartlardaki gidişatla ilgili dikkat gerektirebilecek bir uyarı olabilir.AT Temp ile direk alakası olduğunu düşünmüyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waylander


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    O zaman XV ile Vitaranin cekis sistemleri birbirine cok brnzer diyebiliriz

    Diyemeyiz. İkisi de videoda uygulanan roller testinde iyi performans göstermişler diyebiliriz.

    O videonun da gercekleri cok yansitmadigi ortada.

    Örnegin Nissanla ayni sistemi kullanan Duster, caprqz tekerler askida kalirsa yürümüyor.

    Ama o adamin videolarinda Qasqai 3 teker rollerdayken yürüyebiliyor.

    Anlayamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SaMKoC S kullanıcısına yanıt
    İyi günler,

    Periyodik bakımlarda(60.000 km) Sakın !!!CVT!!! yağını değiştirmeyin.
    https://www.subaru.com.tr/Bakim-Tablolari
    Subaru Araç Bakım Periyorları
    http://www.subaru.com.tr/Bakim-Tablolari
    ( Bakım -2 kısmı) !!! Bakım-1 tablosuna bakınca değişeceğini zannediyor insan!

    13 Diferansiyel (Ön ve Arka) yağları (Dişli yağı) D NOT 4'e bakınız
    14 Otomatik ve düz şanzıman yağı K D K K NOT 4'e bakınız
    15 CVT (sürekli değişken) şanzıman yağı K K K

    60.000 bakımda sadece Ön ve Arka Diferansiyel yağları değişmektedir. XV'ler CVT olduğu için asla(periyodik bakımda) şanzıman yağı değişmemektedir!!!

    14 no lu sırada bulunan Otomatik ve düz şanzıman yağları 60.000 km de değişmektedir. XV'leri bu kapsamda değerlendirip sorunu yoksa yağını kesinlikle değiştirmeyin.

    Bizim araçlar CVT otomatik olduğu için CVT şanzıman yağı periyodik olarak değişmez sadece kontrolleri vardır. Aman diyim;

    Yazık etmeyin!
    Kazık yemeyin!
    Çalışıyorsa dokunmayın!

    Kazasız Belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06_XV_75 -- 24 Temmuz 2017; 12:19:9 >




  • Öncelikle burada ileti gönderenlere çok teşekkür ediyorum, yazılanların bir çoğunu okudum ve nihayet maddi meseleleri halledip bir xv sahibi olmayı planlamaktayım kısa-yakın vade içerisinde. Bazı kullanıcıların kendilerince eksi görüş verdikleri ağır ivmelenme, hantal kalma ve kol dayama vb mevzularında şahsi bir problemim olmayacağını düşünmekteyim ayrıca. Çünkü son 2-3 yıl boyunca farklı marka b segment 1.2 benzinli araçlarım oldu. Benim siz değerli kullanıcılara sorum 2. el olarak almayı düşündüğüm(2013-2016 model aralığı) tavan raysız olan modellere bu donanım dışardan ekleniyordur muhtemelen (servis veya diğerleri) ücretleri ne kadardır ve bu donanım, baktığım model aralığında sadece premiumlarda mı sunuluyor? Tavan raysız olan xv'ler nedense gözüme bir eksik geliyor. Şimdiden teşekkür ediyorum.
  • poias P kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilmiyorsam dispribütör elegance ile de tavan raylı araç getiriyor son iki yıldır
    Eğer turbo araç sahibi iseniz öncesinde, çekiş ile ilgili mutsuzluğunuz olabilir
    Ama araçta CVT var, hızdan düşme vs olmuyor bunu hergün sabuncubeli geçidini geçen biri olarak söyleyebilirim
    Tavan rayı orjinali çok pahalı ancak benzer uygun ürünler var, bence de aracın görüntüsünü tamamlıyor tavan rayı.
  • descartes46 kullanıcısına yanıt
    Orjinali çok pahalı ise fabrikasyon raylı olanlardan almak daha mantıklı gibi görünüyor. Önceki araçlarım da atmosferik oldu, turbo motorlu aracım henüz olmadı. Sabuncubeli de zaten maşallahı vardır orada da problem görmediyseniz daha birşey söylemek zor.
  • poias P kullanıcısına yanıt
    Eskiden Premium modellerde ravan rayı yoktu,sonra opsiyonel olarak tavan raylı da satılmaya başlandı,Elegance larda standart ,Comfort larda mevcut değil.



    Şu an Subaru sitesine baktığımda Elegance için tavan raylı fiyat verilmiş,bu da tavan rayı olmayan Elegance varmış algısı yaratıyor veya bunda da 2 seçenek sunulmaya başlanmış sanırım.



    Bence de tavan raysız eksik gibi duruyor ve çok işe yarıyor,sonradan takılanlar orjinal gibi olmuyor maalesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • poias P kullanıcısına yanıt
    Devri çok düşürmezseniz rampalarda da iyi iş çıkarıyor merak etmeyin .Gökova Sakar geçidi rampalarında da çok iyi iş çıkardı,daha önce paylaşmıştım.Bildiğiniz gibi en zorlu tırmanışlardandır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever


    quote:

    Orijinalden alıntı: waylander


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    O zaman XV ile Vitaranin cekis sistemleri birbirine cok brnzer diyebiliriz

    Diyemeyiz. İkisi de videoda uygulanan roller testinde iyi performans göstermişler diyebiliriz.

    O videonun da gercekleri cok yansitmadigi ortada.

    Örnegin Nissanla ayni sistemi kullanan Duster, caprqz tekerler askida kalirsa yürümüyor.

    Ama o adamin videolarinda Qasqai 3 teker rollerdayken yürüyebiliyor.

    Anlayamadim

    Diğer videoları çok incelemedim, belki yorumlar kısmında tartışılıyordur. Ama XV açısından incelenirse direksiyon çevrili konumdayken ön tekerler biraz spin attktan sonra hareket ediyor, düz konumdayken ise bu yaşanmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tatil bitti ve başladığımız noktaya dönmüş olduk. 20 günlük süre içerisinde yaklaşık 4000km yol yapmış oldum. Güzergah, Lüleburgaz, Ankara, Gaziantep, Kahramanmaraş, İzmir(özdere), Çanakkale, Lüleburgaz şeklinde oldu. Yolculuk boyunca XV bana ve aileme iyi davrandı, bizi yormadı, huzurumuzu bozmadı. Gerek gece, gerek gündüz yolculukları güzel geçti.

    Daha önceki mesajlarımda tüketimle ilgili verileri de paylaşmıştım. 3 ana bölümde ölçüm yaptım. Lüleburgaz, Antep arası 7.0lt ortalama, Maraş, İzmir arası 6.4lt ortalama, İzmir, Lüleburgaz arası 7.4lt ortalama( İzmir Çanakkale arası trafik yoğunluğu ve ışıklar nedeniyle neredeyse şehir içi gibiydi ve ortalama 8.0lt idi. İkinci bölüm olan Çanakkale, Lüleburgaz arası 6.3lt ile geçince İzmir, Lüleburgaz ortalaması 7.4 lt oldu.) ile yolculuğum bitti.

    Yolculuk boyunca keşke daha iyi olsaydı dediğim iki konu, bagaj hacmi ve sollamalar için gerekli hızlanma performansı. Yeni XV de sanırım bagaj biraz büyüyor ama motorlar aynı. Benim için ideal araç sanırım levorgdaki turbo motorun takıldığı bir forester olurdu.

    XV nin yerden yüksek yapısının rahatlığına alışmasam levorg da tam bana göre aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguroz76 -- 25 Temmuz 2017; 15:16:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poias

    Orjinali çok pahalı ise fabrikasyon raylı olanlardan almak daha mantıklı gibi görünüyor. Önceki araçlarım da atmosferik oldu, turbo motorlu aracım henüz olmadı. Sabuncubeli de zaten maşallahı vardır orada da problem görmediyseniz daha birşey söylemek zor.

    Bu durumda Xv sizi çok mutlu edecektir.
    Benim tek handikapım BMW320 aracım 0-100 7.6 sn lik hızlanma performansı ile tek şerit yollarda sollamak için karşıdan araç geliyor mu diye dahi bakmamamdı.
    Yoksa Xv de sakar geçidi, korkuteli, sabuncu beli geçitleri sorunsuz
    Zira CVT aracı yüksek devire çıkarıp gücü koruyor. Boxer motor olduğu için titreşim hiç yok, motordan gelen ses 1 lt motor sesi gibi.
    Şunu söylemeliyim BMW320 aracımda rölantide araç kafa sallar, bunu premium bir araç sahibi olarak hiç sevmezdim. Boxer motor mucize bir teknoloji.
    Ben kullanmadım ama mesela boxer dizel bir forester ı denemek isterdim. Malum dizel motorun en kötü yanı yüksek vibrasyon ve motor sesidir. Boxer benzinli elektrik motoru gibi olduğuna göre dizeli de sıralı 4 benzinli motor gibi midir acaba?

    Bu arada aşağıda da yazıyor bence de Xv levorg motoru bu işin nirvanası olurdu ama şu da bir gerçek atmosferik kendini ispatlamış kararlı bir motor. Dirayetli. Arıza ihtimali çok daha düşük. Fiyat uygun. Xv şekil olarak ta tüm subaru modellerinden yakışıklı bir araç.
    Dolayısı ile ben memnunum. Hız tutkum için birgün BRZ alabilirim ama Xv yi aile arabası olarak tutarak.




  • descartes46 kullanıcısına yanıt
    Sollama noktasında benim aceleciliğim yoktur iyice yol emniyetinden emin olana kadar seyrederim. Zaten kullandığım araçlar da bu tarz bir sürüş yapısına uygundu. Bu arada maliyetten dolayı sıfır bir xv sahibi olamayacağım lakin hem 1.6 boxer motoru bir deneyip hemde sürüş keyfine bir bakmam için Ankara Bayraktar'dan bir test sürüşü randevusu mu alsam diyorum siz ne dersiniz ? Şu anda genelde ikinci el fiyatlarını seyrediyorum araştırıyorum.
  • poias P kullanıcısına yanıt
    Mutlaka test sürüsü yapın, hatta biraz uzun kullanmak istediğinizi söylerseniz yardımcı olacaklardır. İşlevsel olması için orginal tavan raylı olan modelleri tercih edin. Birde min 2014 model araç tercih edin çünkü ciddi teknik iyileştirmeler var. Tavan rayılı araçlar 2014 sonundan itibaren gelmeye başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    2014 model öncesinde içeriye ses alma ve yalıtım gibi hususların 2014 ve sonrasına göre farklılıklar barındırdığını okumuştum forumun geçmiş sayfalarında, sanırım sizde teknik iyileştirmeler derken bunlara işaret olmalısınız. Evet baya ilan inceledim bilhassa tavan raylıları malum sitelerden önceki modellerde pek yok.
  • Yalıtımın yanında direksiyon sistemi ve amortisörde iyileştirme var diye hatırlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 27 Temmuz 2017; 19:14:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün malum o dolu ya tutuldum. Görüş sıfır bir sekilde. Marmara park avm ye gitmek için yola çıkmıştık ama aniden bastıran dolu ıstanbullu felç etti. Neyse avm otoparkına girmek için yaklaşık 60-70 cm su birikintisi vardı. Önümdeki araci bekledim mecburen kalır diye ve kaldı, indiler arabadan ve ittiler araci. Arabanin içinde eşim geçemeyiz kalırız diyor ve su birikintisinin yan tarafındaki görevliler ikaz yaptılar gelme araban kalır gibilerinden. Dedim bende bu araba burda kalırsa satarim (tabi icimden) su birikintisi yaklaşık 30 m. Kalan aracin yanına geldiğimde geçmiş olsun dedim arkadaşlara. Içlerinden biri abi helal olsun iyi geçitin dedi. Tabi azda olsa gururlandim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MKarmil kullanıcısına yanıt
    Dolu sırasında bizde arkadaşın Xv sindeydik, tavanı ve kaputu baya zarar gördü, sizin aracınızda durum nasıl. Bizim araçların saçı ince sanırım, fluence ve bazı eski tip araçların saçına baktığım pek zarar yoktu, Yeni corollanın tavanı kötü olmuştu. Umarım sizin araçta sıkıntı yoktur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemaster1

    Dolu sırasında bizde arkadaşın Xv sindeydik, tavanı ve kaputu baya zarar gördü, sizin aracınızda durum nasıl. Bizim araçların saçı ince sanırım, fluence ve bazı eski tip araçların saçına baktığım pek zarar yoktu, Yeni corollanın tavanı kötü olmuştu. Umarım sizin araçta sıkıntı yoktur.

    Otoparkta ilk baktığım şey o oldu ama mevcut ışıkta yaptığım kontrolde birşey yoktu ama yarın sabah gün ışığı ile bakicam inşallah yoktur. Mermi gibi yağıyordu bi ara dedim cam patladı sandim ama dediğim gibi inşallah yoktur birşey. Eğer karşıda oturuyorsunuz o tarafa daha iri dolu yagmis. Ben yaklaşık 5 km falan şiddetli dolu da gittim. Birde haramidere de e5 de ( yokuş bitip tekrar yokuşun başladığı yerdeki yapısal cukur) herkez (birkaç arac haric) sağdan giderken ben ise soldan suyun biriktirdiği yerden gittim arac güven veriyor gerçekten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 378379380381382
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.