Şimdi Ara

SUBARU İMPREZA AWD 1.5 (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
566
Cevap
18
Favori
214.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek

    Adı üstünde zaten aracı manuel olarak vites artırıp alçaltmanızı sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek

    power düğmesi olabilir.normalde 3000rpmde vites atıyorsa o tuşa basılınca 4500-5000 devir aralığında vites atar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek

    Adı üstünde zaten aracı manuel olarak vites artırıp alçaltmanızı sağlıyor.

    foto atıcam hocam, alakası yok manuel olarak arttırabileceğimiz bi yer yok bi çıt çıt düğme, çıt yapyıyor içeri giriyor bi daha basınca çıt yapıp geri çıkıyor fotosunu çekmiştim zaten atiim :)

    ekleme: buyrun fotosu
     SUBARU İMPREZA AWD 1.5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 30 Eylül 2012; 23:39:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek

    Adı üstünde zaten aracı manuel olarak vites artırıp alçaltmanızı sağlıyor.

    foto atıcam hocam, alakası yok manuel olarak arttırabileceğimiz bi yer yok bi çıt çıt düğme, çıt yapyıyor içeri giriyor bi daha basınca çıt yapıp geri çıkıyor fotosunu çekmiştim zaten atiim :)

    ekleme: buyrun fotosu
     SUBARU İMPREZA AWD 1.5





    açıkladım ya seri kullanımlarda o tuşa basılır biraz daha geç vites atar araba.aynısının manuelini kullanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ya arkadaşlar subaru legacy 90 model gibi bir araca bindim 1.8 idi otomatik vites de yanındaki manuel düğmesi ne işe yarıyor onu anlamadım.. Bilen söylebilir mi merak ettim pek

    Adı üstünde zaten aracı manuel olarak vites artırıp alçaltmanızı sağlıyor.

    foto atıcam hocam, alakası yok manuel olarak arttırabileceğimiz bi yer yok bi çıt çıt düğme, çıt yapyıyor içeri giriyor bi daha basınca çıt yapıp geri çıkıyor fotosunu çekmiştim zaten atiim :)

    ekleme: buyrun fotosu
     SUBARU İMPREZA AWD 1.5





    açıkladım ya seri kullanımlarda o tuşa basılır biraz daha geç vites atar araba.aynısının manuelini kullanıyorum

    anladım hocam, manuel diince şaşırdım ben de :) Ondan sordum lewel'de öyle yazınca düşündüğü gibi olmadığını göstermek için attım yoksa sizin cevap ile ikna olmuştum aslında




  • [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=zdINKfqoN7o&feature=player_embedded#!]
  • SUBARU İMPREZA 1.5 İZLENİMLERİM Bu izlenimde sadece forumda çok sık sorulan soular üzerine yoğunlaştım. Tüm yönleriyle ele almadım.

    Fanatik bir Subarusever olarak Subaru sahiplerini rahatsız etme eylemlerinden birin daha gerçekleştirdim.
    Araç hantalmış, yok ağırmış, kalkmıyormuş gibi forum efsanelerinde okumaktan duymaktan sıkılıp bizzat görüp incelemeye karar verdim. Forumdan değerli REDSTONE78 @Özgür abim aracını inceleme ve kendiyle tanışma imkanı verdi çok sağolsun.
    İzleminlerim.
    İç Dizayn
    Aracın iç dizaynı sade ve ergonomik. Tavan mesafesi Harika boyum 190 olduğu için bir çok araçta kafa neredeyse tavana değiyordu. impreza da gayet rahat.
    Koltuk oturuş pozisyonu, koltukların konumu, iç mekanın dış ses yalıtımı, cam ve konsol, tavan direklerin mesafesi şuyunu buyunu göz önüne alırsak hakikaten impreza'nın parasından daha fazla iş çıkardığını söyleyebilirim. Yüksek hızda bir çok araçta şahit olduğum sağda soldan gelen özellikle konsol titremesi falan acaip bir tıkırı ses duymadım. Çok ferah bir içmekanın var. Benim gibi Renault kullanmak zorunda kalan birisi için ise iç mekan mükemmel ötesi.
    Performans
    En önemli konu Performansı Nasıl 107 hp yetiyor mu? Benim en çok Subaru sahiplerine sorduğum soruydu cevabını kendim veriyorum.
    Tek kelime ile yetiyor. Özellikle yokuşta düşük torq nedeniyle ecel terleri döken abilerimizin arasında Subaru sahipleri kesinlikle yok. ister 0-100 olsun ister 80-120 olsun araç 1.5 standartlarında tatmin edici bir performansa sahip. youtube videolarını referans alıp ve sadece ağırlığa bakıp bu gitmez diyenler araca haksızlık ediyorlar. 80 beygirlik renolar 90 beygirlik 1.4 fiestalar'a falan şöyle hızlı böyle hızlı diyenleri gördüğüm için imprezanın performans konusunda kullanıcılarına sorun çıkarmayacağı tereddütsüz söyleyebilirim. Belki kağıt üzerinde değil ama kullanımda çok tatminkar bir araç. Ama siz derseniz 1.5 olup daha hızlı olan araçlar var örneğin Honda City aracın hafif olmasın etkeni büyük. Tabi bunu Honda adında hafif araç kullanaları da içeren bir genelleme yapabiliriz ki bu hafiflik uzun yolun çileye dönüşmesine neden oluyor. Bu Hızlı! araçların uzun yol konforu hiç biri imprezayla kıyaslanamaz.
    İmpreza'da araç hızlanırken devir göstergesi kırmızıya ulaşıncaya kadar araç kararlı bir torq üretiyor. Dyno testine sokmanıza gerek yok hissedebiliyorsunuz. Yani benim reno veya diğer dizel araçlardaki gibi 3000-3500 devire kadar torq üretim ondan sonra bağırmaktan başka bir şey yapamama olayı imprezada yok (Tabi benzinli olduğu için. Dizellerde böyle ). Birde aracın symetrical AWD olmasıda dolayı sanıyorum aracın hızlanması ve hareketleri son derece stabil. Yani elektronik AWD lerdeki gibi arka ön uyumsuzluğunun yerine stabilite var. simetrical AWD'nin araç konforuna da katkı sağladığını iddia ediyorum Ben öyle hissettim gerisin bilmem 3500 devir sonrası motor sesi çok deli. Burada motor sesinden bahsediyorum eksoz sesini motor sesi zannen arkadaşların dikkatini çekerim.
    Dual Range Bu olay impreza sedanı bitiren olaydır. Bu özellik iki açıdan çok ilgimi çekti.
    1-Malum markalı grubun çoğu aracına tork sınırlayıcı koyarken Subaru tork arttırıcı koymuş. Bu imprezanın "Biz yürüyen aksam konusunda bir numarayız" deme şekli herhalde Popülar bir markanın aracını sıkıntısından dolayı servise götürdüğümüzde elemanlar bize -araca yüklenmeyin sonuçta yarış arabası değil (Tabi arkadaşın cevabı daha manidardı o zaman bu beygirler ne b.ka yarıyor dedi) diyen marka ve servisleri bile gördükten sonra kullanıcının diferansiyele mudahale edebilme ve yüklenme imkanı veren bir firma bayağı garip geldi.
    2- Deneyin kendiniz görün :) rampada millet yokuş bitsin diye dua ederken impreza da -çek kolu al yolu hesabı araç performansının yokuşta da sürelklilğini sağlıyor. Bununla ilgili video paylaşacağım adam 10 saniyede bu kolla aracı 0 dan 100'e ulaştırıyor.


    Yol tutuş ve viraj performansına yorum yapmayayım. çünkü bununla ilgili kimsenin aklında bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Son derece stabil bir araç ESP 1.5 lerde yok bildiğim kadarıyla. Aslımda araç son derce stabil gerek yok denilebilir yine de çoğumuzun başından değişken yol şartları ile ilgili olumsuz bir olay geçmiştir. Kendim aracı yağışlı havada spin atıp üniversitesinin bariyerlerinin koparmıştım.
    Sonuç olarak aracın özellikle satış fiyatını, kullanıcı memnuniyetini, aracın sahip olduğu önemli özellikler göz önüne alındığında kaatimce gerçekten kaçırılmaması gereken bir araç, Kronik bir sorunu olduğuna dair bir bilgi yok. açıkçası farklı bir araç alacak olan bir varsa ve yakınında bir subaru satılıyorsa hiç olmazsa gidip denemesini öneririm. Bunu sonuna kadar hakeden bir araç ve harcadığınz zaman boşa gitmeyecektir garanti veririm.
    Servis sorunu var deniliyor. Sanki servisi olan araçların hepsi mükemmel çalışyor. Kendi aracım kışın ilk çalışmada ötüyor 2 yıldır hala gideremediler servis tanıdık ve 500 mt evimden uzakta. Ne oldu servis. Allah düşürmesin ne diyeyim. İmpreza kullanıcıları Ferrari Porsche ile aynı sıkıntıyı paylaşıyor servis azlığı.

    Değerli REDSTONE78 @Özgür abime çok teşekkür ediyorum. Abicim araban çok kral bir araç ama sen daha kral bir insansın. Tanıştığıma çok memnun oldum.




  • Kardeş yeni gördüm konuya yazdığın yorumu bende çok memnun oldum gerçekten tanıştığımıza. Arabayı güzel anlatmışsın gerçekten. Ben bindiğim araçlarla kıyaslayınca çok kaliteli olduğunu zaten biliyordum ama bindiğim bir çok araç C segmentiyken bu arabanın D segmenti olması ilginç gelmişti (segmentleri boyutlara göre sanırdım bir ara ama değilmiş :) Sonuçta D segmenti araçların kalitesi fiyatına yansımasa da araca yansımış. Gerçekten 10 numara işçilik koymuşlar ortaya. Tabi bir de kullandıkları malzeme de kaliteli olduğu için araç verdiğiniz her kuruşu fazlasıyla hakediyor az bile verdim dedirtiyor gerçekten.

    Servis sorunu (!) denilen olayı dert etmiyorum Sivas tayım ama bana en yakın Kayseri de servis var. Ayrıca Jaguar ı olan ya da Porche aracı olan nasıl hallediyorsa servis olayını bende bir şekilde hallederim. Zaten diğer araçlar gibi dandik bir araç değil. Çoğu Avrupa araçları parayı araç satışından ziyade servis ve yedek parçadan kazanıyor. Dandik bir araç olsaydı Reno gibi (parçasını neredeyse bakkaldan alabilirsiniz) her yerde parçası bulunurdu. Bu aracın parçacısı Jaspasubaru başta olmak üzere bir sürü yer vardır zaten. Servisi dert ederek bu aracı almaktan çekinenlerin %99u İstanbul dışındadır eminim. Valla ben korkmuyorum o tip şeylerden sonuçta hem güvenli hemde sorunsuz olan (6 ay kadar süren araştırmamda hiç bir kronik sorundan bahsedilmeyen tek markadır Subaru) bir araç sahibiyim. İnşallah hepte öyle olur. Bir arabaya ne kadar bakarsan o kadar işini görür (tabi fransız markalarını bunun dışında tutuyorum siz masraf ettikçe hiç bana mısın demeden sorun çıkarmayı esirgemeyen sevgili fransız araçları var ve deli gibi alıyor millet o araçları hayret) Japonların takıntı derecesindeki mühendisliklerine de güveniyorum tabi. Mesela 15 yıldan fazla sadece bakımını yaparak Subaru suna binen bir tanıdığım var. 21 Yaşındaki Mazda 626 aracı daha tık dememiş far ampulü bile değişmemiş kayınbabamdaki aracın. O kadar uzun süre dayanan araç olarak Avrupa araçlardan Mercedes vardır sadece ya da Mercedes kalitesinde bir iki marka daha. Ama Subaru da olumsuz bir yön göremedim daha. Bizim millet yedek parçayı ucuza alınca aldığı arabayı iyi bir şey sanıyor. Oysa yedek parçaya ihtiyacı olmayan ya da yedek parça ihtiyaç aralığı uzun olan araçları tercih etmiyor. İnsan düşününce Subaru için şu sonuca varmalı ; "Neredeyse tüm araçların bakım aralığı 10000 km ama Subaru da bu aralık 12,500 km, durum böyle olduğuna göre 5 yılda 4 kere bakıma giden araçla 5 yılda 5 kere bakıma giden araç bir olmamalı Subaru daha sağlam bir araç üretmiş ki bakım aralıklarını bu kadar uzun tutuyor" demeli insan.

    Ama her yerde servisi var bir şey olursa hemen gider yaptırırım parçasını gidip alırım hemen taktırırım mantığıyla araba alıyorlar ve aldıkları arabanın her an bir sorun çıkarma ihtimali olduğunu çok iyi biliyorlar öğrenilmiş çaresizlik psikolojisiyli alınan araçları da bir kaç yılda elden çıkarıyorlar. Oysa Alırım bir Subaru yıllarca binerim tamirciyle parçacıyla kanka olmama gerek yok senede bir bakımını yaptırırım kafamı dinlerim demek bana daha mantıklı göründü.

    Bundan önce C4 te çok çektim halen üzerimden atamadığım bir psikoloji var C4 ten kalan o da şu ; ne zaman arıza verecek bu araba? diye her gün düşünmekten kendimi alamıyorum inanın. Ama biniyorum işe gidip geliyorum geziyorum tozuyorum. Akşam arabayı kapının önüne koyduğumda biliyorum ki sabah bastığım gibi çalışacak ve hiç bir arıza çıkarmayacak. Ama ne yaparsın arıza verecek psikozuna o kadar takılı kalmışım ki herhalde bir kaç ay daha sürecek bu durum. Maşallah gerçekten harika bir araç üretmişler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redstone78 -- 6 Ekim 2012; 0:21:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    Kardeş yeni gördüm konuya yazdığın yorumu bende çok memnun oldum gerçekten tanıştığımıza. Arabayı güzel anlatmışsın gerçekten. Ben bindiğim araçlarla kıyaslayınca çok kaliteli olduğunu zaten biliyordum ama bindiğim bir çok araç C segmentiyken bu arabanın D segmenti olması ilginç gelmişti (segmentleri boyutlara göre sanırdım bir ara ama değilmiş :) Sonuçta D segmenti araçların kalitesi fiyatına yansımasa da araca yansımış. Gerçekten 10 numara işçilik koymuşlar ortaya. Tabi bir de kullandıkları malzeme de kaliteli olduğu için araç verdiğiniz her kuruşu fazlasıyla hakediyor az bile verdim dedirtiyor gerçekten.

    Servis sorunu (!) denilen olayı dert etmiyorum Sivas tayım ama bana en yakın Kayseri de servis var. Ayrıca Jaguar ı olan ya da Porche aracı olan nasıl hallediyorsa servis olayını bende bir şekilde hallederim. Zaten diğer araçlar gibi dandik bir araç değil. Çoğu Avrupa araçları parayı araç satışından ziyade servis ve yedek parçadan kazanıyor. Dandik bir araç olsaydı Reno gibi (parçasını neredeyse bakkaldan alabilirsiniz) her yerde parçası bulunurdu. Bu aracın parçacısı Jaspasubaru başta olmak üzere bir sürü yer vardır zaten. Servisi dert ederek bu aracı almaktan çekinenlerin %99u İstanbul dışındadır eminim. Valla ben korkmuyorum o tip şeylerden sonuçta hem güvenli hemde sorunsuz olan (6 ay kadar süren araştırmamda hiç bir kronik sorundan bahsedilmeyen tek markadır Subaru) bir araç sahibiyim. İnşallah hepte öyle olur. Bir arabaya ne kadar bakarsan o kadar işini görür (tabi fransız markalarını bunun dışında tutuyorum siz masraf ettikçe hiç bana mısın demeden sorun çıkarmayı esirgemeyen sevgili fransız araçları var ve deli gibi alıyor millet o araçları hayret) Japonların takıntı derecesindeki mühendisliklerine de güveniyorum tabi. Mesela 15 yıldan fazla sadece bakımını yaparak Subaru suna binen bir tanıdığım var. 21 Yaşındaki Mazda 626 aracı daha tık dememiş far ampulü bile değişmemiş kayınbabamdaki aracın. O kadar uzun süre dayanan araç olarak Avrupa araçlardan Mercedes vardır sadece ya da Mercedes kalitesinde bir iki marka daha. Ama Subaru da olumsuz bir yön göremedim daha. Bizim millet yedek parçayı ucuza alınca aldığı arabayı iyi bir şey sanıyor. Oysa yedek parçaya ihtiyacı olmayan ya da yedek parça ihtiyaç aralığı uzun olan araçları tercih etmiyor. İnsan düşününce Subaru için şu sonuca varmalı ; "Neredeyse tüm araçların bakım aralığı 10000 km ama Subaru da bu aralık 12,500 km, durum böyle olduğuna göre 5 yılda 4 kere bakıma giden araçla 5 yılda 5 kere bakıma giden araç bir olmamalı Subaru daha sağlam bir araç üretmiş ki bakım aralıklarını bu kadar uzun tutuyor" demeli insan.

    Ama her yerde servisi var bir şey olursa hemen gider yaptırırım parçasını gidip alırım hemen taktırırım mantığıyla araba alıyorlar ve aldıkları arabanın her an bir sorun çıkarma ihtimali olduğunu çok iyi biliyorlar öğrenilmiş çaresizlik psikolojisiyli alınan araçları da bir kaç yılda elden çıkarıyorlar. Oysa Alırım bir Subaru yıllarca binerim tamirciyle parçacıyla kanka olmama gerek yok senede bir bakımını yaptırırım kafamı dinlerim demek bana daha mantıklı göründü.

    Bundan önce C4 te çok çektim halen üzerimden atamadığım bir psikoloji var C4 ten kalan o da şu ; ne zaman arıza verecek bu araba? diye her gün düşünmekten kendimi alamıyorum inanın. Ama biniyorum işe gidip geliyorum geziyorum tozuyorum. Akşam arabayı kapının önüne koyduğumda biliyorum ki sabah bastığım gibi çalışacak ve hiç bir arıza çıkarmayacak. Ama ne yaparsın arıza verecek psikozuna o kadar takılı kalmışım ki herhalde bir kaç ay daha sürecek bu durum. Maşallah gerçekten harika bir araç üretmişler.



    REDSTONE78 @ Özgür abi İmpreza ile ilgili olumlu yorumları -çoğu kullanıcı, sadece araç sahibi olmanın psikolojisi ile iyi yanlarını öne çıkarıp araçlarınından sadece iyi yönleriyle bahsettiklerinin düşünüyor. Ben Subaru araç sahibi değilim, Dışarıdan birinin gözüyle araca baktım. Gerçekten uğruna harcanan parayı sonuna kadar hakettiğini düşündüğüm bir araçtır. legacy'i 20 yıldır kullanıp hala satıp satmama konusunda kararsız kalan insanlarla bile tanıştım. 370,000 km'yi geçmiş ve hala fren diskleri bile değişmemiş Subaru araçlardan bahsedilince şok geçirdim. Subaru sonradan tanıştığım, tanıdıkça sevdiğim bir markadır. Sorun yaşayan insan sayısı oldukça düşük.
    Fakat şu yol bilgisayarını yapan çekik gözlü muhendisi bulsam iki tane tokat patlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 6 Ekim 2012; 8:42:10 >




  • Yol bilgisayarı Megane da ve C4 te çok daha başarılıydı benim gördüğüm kadarıyla. Ama Subaru da böyle Honda Civic lerde de böyle yeni kasalarını bilmem ama. O konuya gerçekten el atmaları lazımdı atmışlar zaten yeni kasasında. Yol bilgisayarı bizim gibi benzinin mazotun pahalı olduğu yerlerde kıymetli gözümüzün biri yakıt ibresinde diğeri yolda gezdiğimiz için. Subaru gibi bir araca ağız tadıyla binemeden LPG taktırdığımız için en çok bizim için gerekli. Yoksa benzinin ucuz olduğu yerlerde adamlar iplemiyor bile yol bilgisayarını. Subaru nun videolarına bak yakıt tüketimiyle ilgili bir videoya rastlarsan ya orada benzin pahalıdır yada orası Türkiye dir :)

    Kusursuz güzel olmaz ne yapalım.
  • Ne yapalım abi Türküz. Yol bilgisayarı bizim için herşey. Ne derler bilirsiniz "sadece bir çekice sahipsniz, herşeyi çivi olarak görürsünüz." Her ay başında benzin koyup o ay ki ekonomik düzenlemeleerini ona göre yapanlar bile var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    ... 370,000 km'yi geçmiş ve hala fren diskleri bile değişmemiş Subaru araçlardan bahsedilince şok geçirdim...

    Bu Subaru ile ilgili değil, aracın kullanım şartlarıyla ilgili. Devamlı otoyolda ve düşük süratlerde kullanılıp, virajlarda bile freni kullanılmayan bir aracınki tabiki değişmez. Normalde şehir içi kullanımda bile 100.000km'den önce değişim gerekmez.


    Farklı araçların fren disklerinin kalitesi birbirinden çok farklı değil. Zaten üç beş tane üretici marka var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    ... 370,000 km'yi geçmiş ve hala fren diskleri bile değişmemiş Subaru araçlardan bahsedilince şok geçirdim...

    Bu Subaru ile ilgili değil, aracın kullanım şartlarıyla ilgili. Devamlı otoyolda ve düşük süratlerde kullanılıp, virajlarda bile freni kullanılmayan bir aracınki tabiki değişmez. Normalde şehir içi kullanımda bile 100.000km'den önce değişim gerekmez.


    Farklı araçların fren disklerinin kalitesi birbirinden çok farklı değil. Zaten üç beş tane üretici marka var...

    daha önce
    http://forum.donanimhaber.com/m_29671259/tm.htm
    veya bunun gibi bir kaç başlığı incelemiştim. adamlar 10,000 km'de kontrol ettirin falan diyenler vardı. Ford mondeo'nun 65,000'de ön diskleri inceleme olduğu için yine değiştirilmesi gerektiği söylenmişti. Kullanımdan dolayı olabilir bilmiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_33661458/tm.htm Bu başlıkta 60,000 de değişende var 150.000 de de..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 6 Ekim 2012; 21:35:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    ... 370,000 km'yi geçmiş ve hala fren diskleri bile değişmemiş Subaru araçlardan bahsedilince şok geçirdim...

    Bu Subaru ile ilgili değil, aracın kullanım şartlarıyla ilgili. Devamlı otoyolda ve düşük süratlerde kullanılıp, virajlarda bile freni kullanılmayan bir aracınki tabiki değişmez. Normalde şehir içi kullanımda bile 100.000km'den önce değişim gerekmez.


    Farklı araçların fren disklerinin kalitesi birbirinden çok farklı değil. Zaten üç beş tane üretici marka var...

    daha önce
    http://forum.donanimhaber.com/m_29671259/tm.htm
    veya bunun gibi bir kaç başlığı incelemiştim. adamlar 10,000 km'de kontrol ettirin falan diyenler vardı. Ford mondeo'nun 65,000'de ön diskleri inceleme olduğu için yine değiştirilmesi gerektiği söylenmişti. Kullanımdan dolayı olabilir bilmiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_33661458/tm.htm Bu başlıkta 60,000 de değişende var 150.000 de de..

    Bence abartmışlar 10,000 de bir değişir mi balata durmadan balataya para verilmez kardeş. Servis kitapçığında hangi km de hangi bakımın yapılacağını tek tek yazar. Bazısı uzun yolda kullanır frene ihtiyaç duymaz balatası yeni kalır bazısı da sürekli dur kalk ile şehir içi kullanır o zaman balata biter.

    Bazısı da salak salak tek ayak debriyajda diğeri ara gazı verir vermez frende gezer ona hem fren balatası hem de baskı balata gerekir
    Yani kullanımla alakalı bir durum.
    Disk taşlatmak tek seferlik olabilir aslında ama fazlası zarar giderken fren balatalarının kuvvetinden dolayı kırılabilir sonra Allah muhafaza telef olursunuz.
    Fren balatası değişince fren hidroliği de şartmış sonradan öğrendim ama mutlaka baktırmalı böyle şeylere.
    Ben C4 te taşlatmıştım (yani tornaya vermiştim) diskleri bir de yeni fren balatası almıştım harika tutuyordu frenler.




  • Valla abi ben linklerdeki başlıktakilerin yalancısıyım :)
  • DEĞERLİ SUBARUSEVERLER
    Google streetwiev projesi çerçevesinde Subaru ile anlaşmış buulunmaktadır. Artık sokakların resimlerini çeken araçlar Subaru :)


     SUBARU İMPREZA AWD 1.5
  • subaru gc8 nasıldır arkadaşlar? yakıt olarak sakin kullanımda 50 kuruş yaktığını söylüyorlar. 96 gc8 18-19 bin civarında. sizce değer mi bu paraya?
  • Merhaba Arkadaşlar,
    Yazdıklarınızı ilgiyle okudum ve okuyorum.

    Bende de subaru ışığı yanmak üzere :) Ancak eski kullanıcılardan birkaç öneri ve tecrübe paylaşımı rica edeceğim.

    2010 model altı subaru'larda esp yokmuş, o yüzden 2010 üstü subaru bakıyorum.
    Eşimle beraber kullanacağımız için malesef otomatik modeline bakıyorum.
    Dünyanın en pahallı benzinini kullanmak istemiyorum. Ancak LPG uygulaması sağlam mı bilmiyorum.
    Hızlanmasına vs takılmıyorum. Ancak hızlanamayıp çok yakması can sıkıcı olur. Buradaki tek endişem işletim maliyeti. Yani yakıt + yedek parça (ve servis) masrafı.
    wolfien, Ncap'ten 4 yıldız aldığını ve güvenliği konusunda eksiklik olduğunu yazmıştı. "Subaru impreza 1.5 A/T Elegance inceleme" başılığında. Bu konu da aklımı kurcalıyor açıkçası.


    - LPG konusunda görüşlerinizi, olumlu veya olumsuz tecrübelerinizi yazabilir misiniz?

    - yedek parça ve servis konusunda canınızı yakan bir maliyet oldu mu?

    - İstanbul'da mümkünse Anadolu tarafında iyi bir Subaru ustası biliyor musunuz? Eğer hoşuma giden bir araç bulursam expertize sokmak istiyorum. ve tabi sonrasında da o servisle devam etmek istiyorum.

    - active, comfort ve elegance modelleri olduğunu biliyorum. bunları nasıl ayırabiliriz? elegance larda direksiyonun sol tarafında ses kontrol tuşu mu oluyor? esp 2010 üstü tüm modellerde var mı örneğin?

    - son olarak fiyat konusu. hiç bilmiyorum, hiçbir fikrim de yok. 2010 üstü araçlar hep 30 üstü.
    mesela şu ilandaki araç pahallı mı?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-servis-bakimli-garantili-102423500/detay/
    onun yerine hazır lpgli olan şu araç daha mı mantıklı olur?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-sahibinden-kazasiz-boyasiz-lpg-li-otomatik-vites-impreza-102406191/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttimess

    Merhaba Arkadaşlar,
    Yazdıklarınızı ilgiyle okudum ve okuyorum.

    Bende de subaru ışığı yanmak üzere :) Ancak eski kullanıcılardan birkaç öneri ve tecrübe paylaşımı rica edeceğim.

    2010 model altı subaru'larda esp yokmuş, o yüzden 2010 üstü subaru bakıyorum.
    Eşimle beraber kullanacağımız için malesef otomatik modeline bakıyorum.
    Dünyanın en pahallı benzinini kullanmak istemiyorum. Ancak LPG uygulaması sağlam mı bilmiyorum.
    Hızlanmasına vs takılmıyorum. Ancak hızlanamayıp çok yakması can sıkıcı olur. Buradaki tek endişem işletim maliyeti. Yani yakıt + yedek parça (ve servis) masrafı.
    wolfien, Ncap'ten 4 yıldız aldığını ve güvenliği konusunda eksiklik olduğunu yazmıştı. "Subaru impreza 1.5 A/T Elegance inceleme" başılığında. Bu konu da aklımı kurcalıyor açıkçası.


    - LPG konusunda görüşlerinizi, olumlu veya olumsuz tecrübelerinizi yazabilir misiniz?

    - yedek parça ve servis konusunda canınızı yakan bir maliyet oldu mu?

    - İstanbul'da mümkünse Anadolu tarafında iyi bir Subaru ustası biliyor musunuz? Eğer hoşuma giden bir araç bulursam expertize sokmak istiyorum. ve tabi sonrasında da o servisle devam etmek istiyorum.

    - active, comfort ve elegance modelleri olduğunu biliyorum. bunları nasıl ayırabiliriz? elegance larda direksiyonun sol tarafında ses kontrol tuşu mu oluyor? esp 2010 üstü tüm modellerde var mı örneğin?

    - son olarak fiyat konusu. hiç bilmiyorum, hiçbir fikrim de yok. 2010 üstü araçlar hep 30 üstü.
    mesela şu ilandaki araç pahallı mı?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-servis-bakimli-garantili-102423500/detay/
    onun yerine hazır lpgli olan şu araç daha mı mantıklı olur?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-sahibinden-kazasiz-boyasiz-lpg-li-otomatik-vites-impreza-102406191/detay/

    Hocam gerekli cevapları burada bulabilirsin başlığı takip eden Subaru sahipler var.
    Ncap ile ilgili mevzuya gelince Subaru (sadece impreza değil) güvenlik açısından üst sıralardır.
    Ncap performansının düşük olması nın nedeni aşağıda da belirtildiği gibi Subaruda VDC yani ESP'nin olmayışı linke bakabilirsiniz. Yetişkin ve yaya güvenliği anlamında araçta pek bi eksiklik yok.
    Ayrıca siteye göre bu artaçta perde hava yastığı yokmuş. benim bildiğim var. Emniyet kemeri takılı değil uyarısın olmadığından ve kemer gerdiricilerinin eksikliğinden falan bahsediyor.

    Driver frontal airbag single stage
    Front passenger frontal airbag single stage
    Side body airbags
    Side head airbags
    http://www.euroncap.com/results/subaru/impreza/2009/349.aspx

    Avusturya Ncap'i ise 5 yıldız vermiş
    http://www.ancap.com.au/crashtestrecord?Id=387
    Avusturya Ncap'i ise aracta NCAP'in bahsettiği özelliklerin hepsi var göürünüyor. Araç 16 üzerinden 14.93 almış. BU çok iyi bir rakam.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.