Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (84. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.716
Cevap
67
Favori
415.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arzecelik A kullanıcısına yanıt
    Km daha düşük olsa olabilir ama o km ile çok para bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizde Subaru markasından neden bu kadar çok korkuluyor anlamış değilim. 2015 model dizel foresterim var (sıfır almıştım) , 120 bin kilometre oldu bu zamana kadar herhangi bir sorun yaşamadım.Foresterden önce 2013 model outback vardı onda da herhangi bir sorun yaşamadım. Bakım maliyetleri sadece Subaru markasında artmadı , bütün markaların bakım maliyetleri artmış durumda.
  • merhaba kıymetli Subaru kullanıcıları evet şu an Forester 3700km de ve ortalama yakıt 7,3 ama bu kilometre dahilinde sahilde 5-10 dakikalık kum üzerinde ve kısa topraklı ve engebeli güzergahlar(4-5 kilometre) gerisi fazlası ile şehir trafiğinide(istanbul)ve yaklaşık 1000km yakın sahiller ve piknik alanları,bana göre yakıtı sarfiyatı tatmin edici , lakin performansını pek beğenmedim hızlanma( ivme) düşük, motor deviri sonlara yaklaşınca anca hız kazanıyor ani sollamalar sıkıntılı rampa yukarı çıkışlarda hız kesiyor bir diğer gözlemim süspansiyonların sert ve arka süspansiyonlardan sert geçişlerde ses geliyor, sürücü ve ön yolcu koltuğunda sırt desteği yok ki bana göre kabul edilmez konfor eksikliği . bir husus daha otomatik pilot veya hız sabitleyici modunda olsun veya olmasın şerit ihlalında şeritte tutma fonksiyonu ya yok veya çalışmıyor veya dedikleri gibi değil (tüm güvenlik elementleri devrede hız 80km üzerinde doğrusu benim Manuel olarak güvenlik ayarlarına müdahalem olmadı)teşekkür ediyorum




  • Merhaba arkadaşlar Subaru starlınk güncellenme alıyor mu ayırca program filan yüklemek mümkün mü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkxx

    merhaba kıymetli Subaru kullanıcıları evet şu an Forester 3700km de ve ortalama yakıt 7,3 ama bu kilometre dahilinde sahilde 5-10 dakikalık kum üzerinde ve kısa topraklı ve engebeli güzergahlar(4-5 kilometre) gerisi fazlası ile şehir trafiğinide(istanbul)ve yaklaşık 1000km yakın sahiller ve piknik alanları,bana göre yakıtı sarfiyatı tatmin edici , lakin performansını pek beğenmedim hızlanma( ivme) düşük, motor deviri sonlara yaklaşınca anca hız kazanıyor ani sollamalar sıkıntılı rampa yukarı çıkışlarda hız kesiyor bir diğer gözlemim süspansiyonların sert ve arka süspansiyonlardan sert geçişlerde ses geliyor, sürücü ve ön yolcu koltuğunda sırt desteği yok ki bana göre kabul edilmez konfor eksikliği . bir husus daha otomatik pilot veya hız sabitleyici modunda olsun veya olmasın şerit ihlalında şeritte tutma fonksiyonu ya yok veya çalışmıyor veya dedikleri gibi değil (tüm güvenlik elementleri devrede hız 80km üzerinde doğrusu benim Manuel olarak güvenlik ayarlarına müdahalem olmadı)teşekkür ediyorum
    hocam hangi forester 2003-2020 ? :):Alıcıları üzmeyelim şimdi.




  • forester 29/05/2020 yeni
  • subaru şu efsane levorg motorunu niye forester ve xv ye takmaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şimdi, olayın özeti şudur insanları yanlış yönlendirmeyelim. Subaru ile problemler garanti bittikten sonra yaşanır. Sık arızalanan bir aramıdır? Hayır değildir. Ancak arıza sorunu çözülememişse, sorun yaşamaya devam edersiniz. Sık arıza yapmayan bir araçtır ancak, arıza yaptığında yetkili servis dışında hatta Ankara, İstanbul gibi şehirler dışındaki yetkili servis dahi sorunu tam çözemeyebilmektedir. Aynı arıza için 2-3 sefer teknik servis yolu tutma ihtimali vardır.]Artvin'den Ankara'ya gelen var, Ağır Bakımlar ve arıza için. Subaru Forester sık bakım ister nazlıdır. Türkiye'de arıza durumunda teknik servis pahalıdır.
    Koca Türkiye'de yetkili servislerin bir kaçı dışında gittiğinizde tamir sorunu tam çözülemezse aynı sorun için iki üç kez servise gidince de, haliyle sahibini bıktırır.
    Konforu diğer muadillerine göre daha düşüktür. Arabanın içi de gürültü seviyesi daha yüksek. Yol tutuşu iyidir ancak, hızlanması gerçekten sorunludur. 2.0, ya da 2,5 motora göre hızlanması çok gecikmeli. Ayrıca yokuş yukarı çıkışta da ağır kalmakta, hızlanma problemi gerçekten olmaktadır. Subaru 90 lar ve 2000 lerin başına kadar mekanik efsanesiydi. Ama o misyonu bitti. Artık öyle subarular. 2010 öncesi modeller arıza sorunları sebebiyle çok yıldırıcı olur, teknik servis bulunamaması sebebiyle garanti kapsamında olmadığı için teknik servis ve ağır bakım maliyetleri çok yüksek olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olrich -- 25 Temmuz 2020; 20:37:37 >




  • bjkxx kullanıcısına yanıt
    Acaba outbackler de böyle eksi lere sahip midir merak ettim şimdi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bazı subaru forester arıza ve subaru forester teknik servis sorunlarına ilişkin şikayetler, subaru kronik sorun , subaru teknik servis ve subaru yedek parça sorunları. 80 binlik araca 80 binlik masraf. Bu teknik servis ağı ile milletin canı daha çok yanabilir.

    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-aracim-krank-kirdi-80-bin-tl-hasarim-var
    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-80-bin-tllik-araca-80-bin-tl-fatura
    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-yedek-parca-sikintisi-yasanmasi
    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-turkiye-hizmet-kalitesi
    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-tamir-suresi
    https://www.sikayetvar.com/subaru/subaru-zv-46000de-dagildi-ve-servis-avucunu-kasiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olrich -- 28 Temmuz 2020; 2:31:56 >




  • merhaba arkadaşlar yeni foresterlerde yüz tanıma var daha önce yapmıştım ve sonra sildim şimdi tekrar yapamıyorum söylendiği gibi tüm prosedürleri harfiyen yerine getirdiğim halde olmadı hatta dün ASAL yetkili bayisine götürdüm ve onlar da yapamadılar fikri olan bir arkadaş var mı aca bir özelliği mi kapattık bilmeden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olrich

    Şimdi, olayın özeti şudur insanları yanlış yönlendirmeyelim. Subaru ile problemler garanti bittikten sonra yaşanır. Sık arızalanan bir aramıdır? Hayır değildir. Ancak arıza sorunu çözülememişse, sorun yaşamaya devam edersiniz. Sık arıza yapmayan bir araçtır ancak, arıza yaptığında yetkili servis dışında hatta Ankara, İstanbul gibi şehirler dışındaki yetkili servis dahi sorunu tam çözemeyebilmektedir. Aynı arıza için 2-3 sefer teknik servis yolu tutma ihtimali vardır.]Artvin'den Ankara'ya gelen var, Ağır Bakımlar ve arıza için. Subaru Forester sık bakım ister nazlıdır. Türkiye'de arıza durumunda teknik servis pahalıdır.
    Koca Türkiye'de yetkili servislerin bir kaçı dışında gittiğinizde tamir sorunu tam çözülemezse aynı sorun için iki üç kez servise gidince de, haliyle sahibini bıktırır.
    Konforu diğer muadillerine göre daha düşüktür. Arabanın içi de gürültü seviyesi daha yüksek. Yol tutuşu iyidir ancak, hızlanması gerçekten sorunludur. 2.0, ya da 2,5 motora göre hızlanması çok gecikmeli. Ayrıca yokuş yukarı çıkışta da ağır kalmakta, hızlanma problemi gerçekten olmaktadır. Subaru 90 lar ve 2000 lerin başına kadar mekanik efsanesiydi. Ama o misyonu bitti. Artık öyle subarular. 2010 öncesi modeller arıza sorunları sebebiyle çok yıldırıcı olur, teknik servis bulunamaması sebebiyle garanti kapsamında olmadığı için teknik servis ve ağır bakım maliyetleri çok yüksek olur.

    Subaru'dan herkes anlamaz. Anlamayana dokundurursanız da başınız yanar. İstanbul, Ankara belki biraz da İzmir/Bursa'daysanız işiniz çözülür de bu şehirlerden uzakta olanlar daha standart araçlara yönelmeli. Ancak eskiden mekanik efsanesiydi şimdi bitti komik olmuş :) Subaru Toyota ile ortak olan BRZ hariç tüm modellerinde Boxer motor ve 4 çeker sistemini kullanır ve ağırlık merkezi en iyi konuşlandırılmış araçtır. Bu sayede virajlarda millet frene basarken siz gazı köklersiniz. Çünkü gaza bastıkça arka tekerlere güç dağılımı artar. Subaru'yu araştıracaksanız özel forumlarına göz atın.





  • Arkadaşlar bütçemden dolayı 2008-2009 2.0 atmosferik forester alabiliyorum ancak merak ettiğim bazı konular var sizce motorda çok masraf çıkartır mı ? Parçaları pahalı mı 2021 için önerir misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sdenizkoc S kullanıcısına yanıt

    Mesela yanıp yanıp duruyor bu arabalar. Bugün yine cayircayir eski sayılmayacak bir subaru yandı.


    Belki fabrikasyon değil ama bu arabalardan anlayan yok, surekli problemleri olmuyor ama olduğunda yaptıracak adam bulamadığın kesin.


    https://www.sabah.com.tr/video/yasam/istanbul-maltepede-luks-cip-boyle-alevlere-teslim-oldu-video




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2021; 17:30:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Mesela yanıp yanıp duruyor bu arabalar. Bugün yine cayircayir eski sayılmayacak bir subaru yandı.


    Belki fabrikasyon değil ama bu arabalardan anlayan yok, surekli problemleri olmuyor ama olduğunda yaptıracak adam bulamadığın kesin.


    https://www.sabah.com.tr/video/yasam/istanbul-maltepede-luks-cip-boyle-alevlere-teslim-oldu-video

    Hocam yer İstanbul,Subaru'dan anlayacak adam da yoksa ülkeyi kapatalım,işinde uzman onlarca özel/yetkili servis var İstanbul'da.


    Aracın ne durumda oldugunu bilmeden böyle birşey söylemek hata olur,kim bilir ne sorunu vardı,hiçbir araç durup dururken yanmaz ki,elbet bir sıkıntısı olmuş,bakımı atlanmış vb olabilir.





  • dökümcübaba kullanıcısına yanıt

    Sen bilirsin, arabayla sadece istanbul'da geziyorsan, ya da yedek parça ile kesin problem yasamam diyorsan bence hiç sakıncası yok.


    12 13 yasinda araba alıyorsun sonuç olarak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 24 Ocak 2021; 13:22:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sdenizkoc S kullanıcısına yanıt

    LPG'siz bir araç bakmanızı öneririm. İsterseniz kendiniz sonradan taktırabilirsiniz tabi ama bunda önemli olan boxer motoru tanıyan bir lpg ustasına, düzgün montaj yaptırmaktır. Sonrasında ayarlarını, bakımlarını aksatmamak da çok önemli. Motoru sorunlu bir Subaru varsa bu büyük ihtimalle LPG'li bir Subaru'dur.

  • sdenizkoc S kullanıcısına yanıt

    Merhabalar bende de 2009 forester var, lpg ile kullanıyorum. Diğer arkadaşların dediği gibi lpg'siz bir araç bulursanız iyi olacaktır. Bunu yazma sebebim de aracın lpg ile ne kadar yürüdüğünü, montaj durumunu bilemeyecek olmanızdır. Aracı satın alacağınız sıra sübaplar erimişse ve gizlemek istiyorlarsa şu lpg katkıları gibi sıvılar biraz sarsıntıyı örtbas edebiliyor ama en fazla 500 kilometre sonra sarsıntıyı hissetmeye başlayıp gereksiz yere hem para harcarsınız hem de hevesiniz kaçar. Alacağınız aracın da bakımları nerede yapılmış ya da yapılmış mı bakmanız faydanıza. Misal bendeki aracın tüm mekanik bakımları sadece Jaspa'da yapıldı satın aldığım günden bugüne kadar. İlk satın aldığımda garanti sonrası bakımlara ulaşamayınca servise götürüp tüm sıvı ve gereken değişimleri yaptırmıştım. Bunun tek istisnası airbag fişeği için geri çağırma kapsamında Bayraktar'a götürmem. O esnada çatlak olan ön camı da değiştirmiştim kaskodan.


    Arabanın yaşından ve muhtemel kilometresinden ötürü değişmesi gerekebilecek şeyleri yazmaya çalışayım.

    • Alacağınız araç zorlanarak kullanılmışsa orjinal radyatörü bir süre sonra üstten sızdırma yapabiliyor. Rezerv su haznesi olduğu için düzenli kontrol yapıyorsanız çok sıkıntı yaşamazsınız ama değişmesi gerekir. Dalgın olduğunuz bakmadığınız bir aralıkta hararet yapabilir. Güzel masraf açtırır.
    • Aracın hız yükseldikçe arkadan uğultu geliyorsa porya değişmesi gereklidir. Benim başıma geldiği için yazıyorum, bilye dağılıyor ve uğultu yapmaya başlıyor. Düşük hızda farkedilmez ama yüksek hızlarda artan bir uğultusu vardır.
    • Direksiyonu tam sağ ya da sol kırıp gaza yüklediğinizde düzenli tıkırtı yapıyorsa aks başlarında aşınma vardır. Subaru orjinal parça olarak sadece aks başı satmıyor. Yarım aksla beraber almanız gerekiyor. En azından SH kasa için. Ben de gidip Yender'den Tayvan malı aks başı aldım, Jaspa'da taktırdım bakım zamanı. Birer bakım arayla ikisini de değiştirdim ses yapmaya başladı diye. Aks ile almaktan daha mantıklı ve ucuz geldi.

    Bunun dışında standart bakım aralıklarında değişmesi gereken parçalar, eskiyen kauçuklar, kayışlar vs. ve ağır bakımlar yapıldı. Aracı lpg ile kullandığım için sübaplar sıkıntı çıkarttığında sübap takımı değiştirdim komple. En son seferde sübap takımı değiştirirken, ağır bakıma 20bin kilometre kaldı diye ağır bakımını da yaptırdım. Sonra gidip tüm lpg tesisatını tank vs. daha güncel bir sistem ile değiştirdim. 30bini geçti şimdilik bir sorun yok şükür. Benim kullanım tarzımda ortalama 60bin kilometre civarı lpg ile gittikten sonra sübap yaptırmak gerekti şimdiye kadar. Daha uzun giden arkadaşlar da var. Ki lpg'siz kullanacaksanız zaten bu kısım gereksiz.


    Cidden bir Subaru almak niyetindeyseniz klasik ekspertizden sonra ayrıca adı bilinen bir Subaru servisine gidip kontrol ettirmenizi tavsiye ederim ya da direkt servislere sorun kendi bakımını yaptıkları araçlardan satılık olan var mı diye. Subaru özelinde midir bilmiyorum ama daha butik bir çevre olduğundan misal ben de arabayı satmaya ya da takasa karar verdiğimde ilk söyleyeceğim servis olacaktır "Abi 2009 kasa bakan var mı, satacağım yada model yükselteceğim." diye.





  • Teknik servis ve parça maliyeti sebebiyle tavsiye etmesem de , illa ki almak istiyorsanız 5-6 yaşından büyük almayın. 5-6 yaş alınıp 2-3 yıl kullanılıp elden çıkarılır. Çünkü subaru forester 8 yıl ve sonrasında sizi teknik servis, arıza , yedek parça konusunda hem çok yorar hem de epey masraf çıkarır

  • Çok yerinde bir bilgilendirmede bulunmuşsunuz benim gibi düşünenler için yardımcı olacağına inanıyorum. Her araba yaşı gereği masraf çıkartıyor fakat subarunun usta konusu biraz özen istiyor. Teşekkür ederim

  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.