Şimdi Ara

Sübap ayarı bilgi lazım ustalar içeri!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
2.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar,

    Doğan L marka bir arabaya talip oldum ve satıcısı bana arabanın sübap ayarı istediğni söyledi. Sübap ayarı pek sorun değil yaptırılır da; ben sübap ayarı beklerken sübap ayarının bozuk olmasından dolayı beni ne gibi sorunlar bekleyebilir ve bu sorunların bana maliyeti ne olabilir?

    Sübap ayarı isteyen bir araba sırf bu nedenle alınmamalı mıdır, riskler nelerdir?

    Acil lütfen



  • Şimdi süpap ayarı derken iki çeşit var. Birincisi zaman ayarı, ikincisi egzantrik iticileri ile süpap şimleri arasındaki boy farkı. (motor ısınınca aralık kapansın diye boşluk bırakılır)

    Eğer boy farkından ötürü sorun varsa, örneğin sıkılık varsa, aracınız sesli çalışacaktır. Anlarsınız zaten sesten. Şak şak şak diye süpap sesi gelir. Aşınmadan dolayı boy farkı artmışsa ilk çalışmada zorlanacaktır araç bir nebze olsun. Yüksek devirlerde güç veremez. Çekişi düşer.

    Zamanlama açısından süpap ayarı isteyen motor eğer yürür vaziyetteyse normale oranla çok yakacak fakat gücü düşecektir. Doğan gibi eski düzen araçlarda zamanlamayla süpap ayarı yapmak çok da zor değil. Fakat zaman ayarı komple kaçarsa çalışma sırasında pistonlar süpaplara çarpıp ezer, tüm süpapları belki pistonları bile değiştirmek zorunda kalırsınız.

    Eski sahibinden itici ile arasındaki boşluk farkına bağlı olarak süpap ayarı bozuk şekilde verilmişse, büyük ihtimalle ya zamanla aşınmadan ötürüdür, ya da motor daha önce yanlış süpap ayarı görmüştür.

    Eğer zamanlama hatası varsa, trigeri değiştiren usta yanlış ayar yapmış olabilir, egzantrik veya krank üzerinden diş atlamış olabilir, araç daha önce üst kapaktan işlem görmüş olabilir.

    Genele bakarsak, süpap ayarı problem değildir. Yarım saatlik işçilikle fazla maliyet olmadan yapılır. Ufak bir ihtimal süpap şimleri değişir. Fakat asıl bakılması gereken bu motorun süpap ayarının neden bozulduğudur. Önemli olan nokta orası.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam çok tşkler, eski sahibi 6-7 aydır kullandığını, aracı şuan da sürekli kullandığını, sübaptan vurma sesi geldiğini söylüyor. bu sorun da yeni yeni ortaya çıkmış anladığım kadarıyla.

    tamam ben aracı belli bir masrafı da kabul ederek alabilirim çünkü fiyat piyasanın altında, cazip bir fiyat.

    Benim merak ettiğim konu şu; en kötü senaryoda, bana bu aracın masrafı ne kadar olur? yani tahmin etmediğimiz sizin öngördüğünüz sorunlar çıksa bana maliyeti ne olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hocam çok tşkler, eski sahibi 6-7 aydır kullandığını, aracı şuan da sürekli kullandığını, sübaptan vurma sesi geldiğini söylüyor. bu sorun da yeni yeni ortaya çıkmış anladığım kadarıyla.

    tamam ben aracı belli bir masrafı da kabul ederek alabilirim çünkü fiyat piyasanın altında, cazip bir fiyat.

    Benim merak ettiğim konu şu; en kötü senaryoda, bana bu aracın masrafı ne kadar olur? yani tahmin etmediğimiz sizin öngördüğünüz sorunlar çıksa bana maliyeti ne olur?

    Şimdi açıp bakmadığım için birşey demek pek mümkün olmaz. Ben ihtimalleri söyleyeyim.

    Süpap şimleri dediğimiz parçalar değişebilir. Fiyatını bilmiyorum fakat çok pahalı olduğunu sanmıyorum. Tabi aracınız 8 valf ise 8 tane almanız gerekecek. Şöyle bir parça:

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1545241/2074efb7-82c6-4a89-8ff1-d56f15013843.JPG


    Süpap yüzükleri değişebilir belki. Sonuçta vurma sesi oradan da yapar. Eğer süpap oturmuyorsa. Fakat süpap tam oturmazsa araç zaten kompresyon kaçırır çook zor çalışır oradan anlarsınız. Şöyle bir parça:

     Sübap ayarı bilgi lazım ustalar içeri!


    Egzantrikten ayar gerekebilir, diş sıyırmışsa triger kayışı isteyebilir.

    Eeeen kötü ihtimal sübap takımı ister araç. Ancak bu ihtimali pek düşünmüyorum. Sonuçta araç yürüyemez hale gelir sübaplarda sıkıntı olsa. Yürüyor fakat özellikle(cidden kendini çok belli eder) soğuk motorda ses yapıyorsa ayarı kaçmıştır veya şimlerde problem vardır.

    İşlem de şu şekilde :http://www.youtube.com/watch?v=tVRC3XOAJ_c sanırım forumdan bir arkadaşın videosuydu yanlış hatırlamıyorsam. Eğer öyleyse kendisine burdan bir kez daha teşekkür etmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 18 Ocak 2014; 21:40:23 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam araç yürüyor,sahibi işe gidip geliyor her gün 50 km den fazla yol yapıyor. Bana da söylediği aracına bin git. 6-7 aydır kullanıyormuş ve daha hiç tamirciye girmedim diyor. Kesin bir bilgi vermenin imkansız olduğunu biliyorum, ben aracı görmek için hemen hemen 200 km yol gideceğim. Buna değer mi bunu bilmek için aşağı yukarı fiyat soruyorum yanlış anlamayın. Kötü bir sürprizle karşılaşma olasılığım nedir yani


    Edit: Az önce izlemiştim o videoyu ben de tşk ederim kendisine ve size benim gibi bilgisiz birini bile az çok bilgi sahibi yaptığınız için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soulstriper -- 18 Ocak 2014; 21:44:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hocam araç yürüyor,sahibi işe gidip geliyor her gün 50 km den fazla yol yapıyor. Bana da söylediği aracına bin git. 6-7 aydır kullanıyormuş ve daha hiç tamirciye girmedim diyor. Kesin bir bilgi vermenin imkansız olduğunu biliyorum, ben aracı görmek için hemen hemen 200 km yol gideceğim. Buna değer mi bunu bilmek için aşağı yukarı fiyat soruyorum yanlış anlamayın. Kötü bir sürprizle karşılaşma olasılığım nedir yani


    Edit: Az önce izlemiştim o videoyu ben de tşk ederim kendisine ve size benim gibi bilgisiz birini bile az çok bilgi sahibi yaptığınız için..

    Araç yürüyorsa yolda bırakmaz geri getirir diye tahmin ediyorum. Yürümesinde bir sıkıntısı olmayan araç sadece ayar istiyor olabilir. Sanırım kötü bir sürprizle karşılaşma ihtimaliniz biraz düşük.

    Sonuçta araç yürüyebiliyorsa zamanlama, süpap açma kapama, kompresyon sağlama gibi işlemleri yerine getiriyor fakat bu işlemlerin zamanı biraz kaymış demektir. Ben sadece araç yürüyor mu duruyor mu vs bilmediğim için her ihtimali sıralamıştım size. Fakat araç yürüyorsa bu ihtimaller epey azalıyor tabi ki




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam çok çok tşk ederim beni aydınlattığınız için. Aynı zamanda forumda da bu konuda sorun yaşayan arkadaşlar olacaktır, onlar için de bir çözüm niteliğinde oldu. İlginiz için çok tşkler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hocam çok tşkler, eski sahibi 6-7 aydır kullandığını, aracı şuan da sürekli kullandığını, sübaptan vurma sesi geldiğini söylüyor. bu sorun da yeni yeni ortaya çıkmış anladığım kadarıyla.

    tamam ben aracı belli bir masrafı da kabul ederek alabilirim çünkü fiyat piyasanın altında, cazip bir fiyat.

    Benim merak ettiğim konu şu; en kötü senaryoda, bana bu aracın masrafı ne kadar olur? yani tahmin etmediğimiz sizin öngördüğünüz sorunlar çıksa bana maliyeti ne olur?

    50 TL
  • ForteVeloce kullanıcısına yanıt
    eyvallah :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hocam çok tşkler, eski sahibi 6-7 aydır kullandığını, aracı şuan da sürekli kullandığını, sübaptan vurma sesi geldiğini söylüyor. bu sorun da yeni yeni ortaya çıkmış anladığım kadarıyla.

    tamam ben aracı belli bir masrafı da kabul ederek alabilirim çünkü fiyat piyasanın altında, cazip bir fiyat.

    Benim merak ettiğim konu şu; en kötü senaryoda, bana bu aracın masrafı ne kadar olur? yani tahmin etmediğimiz sizin öngördüğünüz sorunlar çıksa bana maliyeti ne olur?

    50 TL

    +1




  • hocam sibob ayarının yapılması maliyetli değil.
    Büyük ihtimalle o aracın egzantrik mili aşınmıstır.O yuzden satıcı kendı yaptırmayıp ayar dıyor.
  • ManneVille M kullanıcısına yanıt
    ben de böyle bir ihtimal nedeniyle temkinliyim hocam, bu kadar düşük maliyetli bir sorunu yaptırmıyorsa altında neden aramak gerekir diye düşünüyorum.

    peki egzantirik mil aşınmış olsa bana maliyeti ne olur tahminen?
  • msansertekin Arkadaşımız detaylı ve oluşabilecek endüşük ihtimalli arıza ve eğişecek parça bilgisiin vermiş.

    Doğal L araçlarda egzantirik mili pek aşınmaz aşınsada motor yağsız kalması lazımdır buda egzantirk milinden önce krank milinin sarmasına neden olur. Sonuç olarak subap ayarı pek maliyetli bişey değildir genelde yaz ve kış mevsimlerine geçişlerde yapılır. doğal L de bulunan alttan tek egzantrikli motorun iyi yönü triger kayışı kopsa da sıyırsada motor ve subaplara zarar vermez.
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    hocam gene minimum 400 tl yibulur.Bozuksa sadece eksantrik miliylede kurtarılmayabilir.Ustanıza göstermeden almayın.
  • kenan usta yanımda aynen aktarıyorum: eksantrik mili bozuk olabilir ve fincanlar değişebilir. bu araçta genel arızalardan bir tanesidir. bu parçalar bozuk değilse 30-40 tlye ayar yaptırabilirsin. eğer bunlar bozuksa 300-400 tl parası gider. bu sebepten dolayı araba alınabilir bu parçaların takılabilmesi için motorun aşağı inmesi şart.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.