DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Su kaynatma problemi
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
43
Cevap
3
Favori
63.000
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      239 Mesaj
      11 Nisan 2006 11:04:16
      Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

      sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.



      _____________________________

      psn: madmax82_ist
    • Yarbay
      6514 Mesaj
      11 Nisan 2006 11:17:42
      Termostat arızalı . Değişmesi lazım. Ama pahalı birşey değil. 15 YTL'ye alabilirsin


      _____________________________

    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      11 Nisan 2006 11:19:15
      Su kaynatan arabanın radyatörüne su eklenmez! Bari üç beş kalıp da buz atsaydın, hararetini alırdı! Ferahlatırdı.
      Sular etrafa fışkırmış, iyi ki yanmamışsın. Su kaynatan arabanın radyatör kapağı açılmaz, yoksa el ve kol haşlama olursun. hatta surat ve burun haşlama çeşitleri de olabilir.



      _____________________________

    • Yarbay
      6514 Mesaj
      11 Nisan 2006 11:33:40
      Evet sıcakken radyatör kapağı kesinlikle açılmaz. Çabuk soğuması için (motor bloğuna sıçratmamak şartıyla) ılık su ile radyatör dıştan soğutulur. Birşey olmaz yani ama su çok soğuk olmamalı.
      böyle durumlarda arıza giderilmeden yola devam edilmemeli. Motorda ciddi hasar oluşabilir. termostat takılı kaldıysa tamamen yerinden sökülebilir. Yola öyle devam edilir. Tabii bunun için de alet edevat ve termostatın tam olarak nerede olduğunun bilinmesi gereklidir.
      Yeni motorlar da bilmece gibi yaw bi de o var.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      11 Nisan 2006 11:40:40
      Hocam,
      araba su kaynatıyorsa kenara çekip, motoru durdurup, 15-20dk. hatta yarım saat bekleyeceksin. Kaynattığına güre büyük ihtimal bir problemi vardır, o nedenle motoru durdur, rölantide çalıştırma. eski arabaların soğutma tertibatları motoru biraz zorlayınca yetersiz kalabiliyordu ama yeni arabalarda artık soğutma tertibatları oldukça gelişmiştir. Bu nedenle su kaynatıyorsa vardır bir sorunu.

      Motor yeterince soğuduktan sonra radyatör kapağını aç ve eksik suyu tamamla. sonra motoru çalıştır ve rölantideyken su seviyesini kontrol et eksilmeye başlarsa azar azar ekle. hava yapmış olabilir, motoru dolaşan radyatör suyu hortumlarını kontrol et genelde üst ölü noktalarında hava alma tapaları olabilir. buradaki tapaları gevşetip su gelene kadar beklersen havasını da almış olursun. Yalnız dikkat, gelen su sıcak olur, eldiven veya bez kullanabilirsin. Ara ara hararet göstergesini kontrol et. motor fanı devreye girdiyse, artık su eksiltmiyorsa ve havalrı da aldıysan yola devam edebilirsin.
      Ama sürekli bir gözün hararet göstergesinde olsun ve kırmızı bölgeye yaklaşmaya başlarsa hemen kenara çek ve soğuması için motoru kapat. ilk işin de bir ustaya gidip arabyı bir göstermek olsun. mutlaka radyatör suyunu yenilesinler ve antifriz seviyeni tamamlasınlar. yaz kış antifriz olsun. hararet yaptı dersen zaten sorununu bulmak için usta gerekli kısımları kontrol eder.



      _____________________________

    • Yarbay
      2195 Mesaj
      11 Nisan 2006 14:05:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: madmax82

      Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

      sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.

      Burada birçok yanlış var.
      1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
      2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
      3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.



      _____________________________

    • Teğmen
      124 Mesaj
      11 Nisan 2006 14:16:41
      +1 dogrusun .
      quote:

      Orjinalden alıntı: silicon



      Alıntıları Göster


      Burada birçok yanlış var.
      1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
      2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
      3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.




      _____________________________

    • Yarbay
      3136 Mesaj
      11 Nisan 2006 14:39:59
      kardeş benim şahindede bi aralar çok oluyodu.acanın şurlarına baktırısan olumlu sonuç alırsın;
      1) termostat sağlamsa yaz ayında isen yazlık konumuna kış ayında isen kışlık konuma getir.
      2) termostat bozulmuşsa zaten deişmesi gerek gereksiz bi madde
      3) servise motor kapağını açtır ve contayı deiştir.(benim aracın motor contası eskimiş dışarıdan su kapmış motorun yağıylada birleşince motorkapağında ve pistonlarda boza gibi yağ-su karışımı olmuş onu temizlettim hararet diye bişi kalmadı)



      _____________________________

      M. KEMAL
      ATATÜRK
    • Binbaşı
      1890 Mesaj
      11 Nisan 2006 15:55:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: kkvan

      Termostat arızalı . Değişmesi lazım. Ama pahalı birşey değil. 15 YTL'ye alabilirsin


      Termostat arızalı olsa radyotördeki su buz gibi olurdu çünkü termostat açmadığı için radyotördeki su devreye girmemiş olurdu.Aracın markası modeli nedir? Araç sumu eksiltiyor yoksa fışkırdığı içinmi su ekledin?Ayrıca sen mıtıru açtığında fan çalışıyormuydu çalışmıyormuydu?Büyük ihtimalle fan problemidir fakat aracına 2 kere hararet göstermen iyi olmamış.Umarım çok yüksek derecelere çıkmamıştır.



      _____________________________

      Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
      HEP DESTEK TAM DESTEK!!!
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      11 Nisan 2006 16:32:43
      hava yapmıştır renolar çok yapıyor soğuyunca su ilave etsen bile fayda etmiyor havayı alman lazım tarif etmişler yukarda


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      527 Mesaj
      11 Nisan 2006 17:30:44
      Su kaynatan arabanın motorunu durdurursan contayı yakarsın.Su kaynadığında arabanın motoru kesinlikle stop ettirilmez.


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      11 Nisan 2006 21:13:00
      doğru söze nedenir...
      quote:

      Orjinalden alıntı: silicon



      Alıntıları Göster


      Burada birçok yanlış var.
      1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
      2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
      3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.




      _____________________________


    • Binbaşı
      1890 Mesaj
      11 Nisan 2006 21:25:37
      quote:

      1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.


      quote:

      Su kaynatan arabanın motorunu durdurursan contayı yakarsın.Su kaynadığında arabanın motoru kesinlikle stop ettirilmez.


      Araç düz yolda hareket halindeyken rölantiden daha az hararet yapar.Ayrıca sebebini bilmediğimiz bir nedenle hararet yapan arabayı çalıştırmaya devam etmek yatakların sarmasına ve motorun kitlenmesine(yanmasına) neden olur.Heralde conta yanmasından daha iyi bir sonuç doğurmaz Hararet yapan araç eğer nedeni su eksiltme değilse hemen stop ettirilmeli ve çalıştırılmadan nedeni araştırılmalıdır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 11 Nisan 2006; 21:26:29 >
      _____________________________

      Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
      HEP DESTEK TAM DESTEK!!!
    • Motor Uzmanı
      2702 Mesaj
      11 Nisan 2006 21:47:43
      MOTOR NEDEN SU KAYNATIR?
      1. FAN AÇMADIĞI İÇİN,
      2. SU KAÇAĞI OLDUĞU İÇİN,
      3. TERMOSTAT KAPALI KALDIĞI İÇİN,
      4. DEVİRDAİM POMPASI ARIZALIDIR.

      1. FAN NEDEN AÇMAZ?
      *FAN MÜŞİRİ ARIZALI OLABİLİR.
      *MÜŞİR SAĞLAMSA, MÜŞİRİN OLDUĞU YERE SICAK SU ULAŞAMIYOR OLABİLİR. (BUNA DA EKSİK SU SEVİYESİ, DEVİRDAİMİN BOZUK OLMASI, TERMOSTATIN KAPALI KALMASI NEDEN OLABİLİR.)
      *FAN MOTORU ARIZALI OLABİLİR.
      *FAN MOTORU VE MÜŞİR KABLOLARINDA KOPUKLUK VARDIR.
      *FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞ OLABİLİR.

      2. SU KAÇAĞI NEDEN OLUR?
      *KAPALI DEVRE ÇALIŞAN SOĞUTMA SİSTEMİ HER ZAMAN BELİRLİ BİR BASINÇ ALTINDADIR. HERHANGİ BİR HORTUMDA DELİK YA DA HORTUM BAŞLARINDAKİ KELEPÇELERDEKİ GEVŞEKLİK KAÇAĞA SEBEP OLABİLİR. BU KAÇAK SONUCUNDA SİSTEME HAVA GİRER VE DEVİRDAİM POMPASI GÖREVİNİ YAPAMAZ.

      3. TERMOSTAT NEDEN KAPALI KALIR?
      TERMOSTATIN GÖREVİ MOTORUN ÇALIŞMA SICAKLIĞINA ÇABUK ULAŞMASINI VE ÇALIŞMA SICAKLIĞINDA KALMASINI SAĞLAMAKTIR.
      *ÇALIŞMA ÖMRÜNÜ DOLDURDUĞU İÇİN YA DA ARIZALANDIĞI İÇİN GÖREV YAPAMAZ.
      BU DURUMDA RADYATÖRE SICAK SU ULAŞAMAZ. MÜŞİRE DE ULAŞAMAYACAĞI İÇİN FAN MÜŞİRİ FANI DEVREYE SOKAMAZ.

      4. DEVİRDAİM POMPASI NEDEN ÇALIŞMAZ?
      * DEVİRDAİM POMPASINI ÇALIŞTIRACAK KAYIŞIN KOPUK OLMASI,
      * SOĞUTMA SIVISI EKSİKLİĞİNDEN DOLAYI, DEVİRDAİM EDECEK SU OLMAMASI,
      * YA DA SU OLDUĞU HALDE, POMPANIN KANATÇIKLARININ KIRILMASI,
      POMPANIN GÖREVİNİ YAPAMAMA SEBEBİDİR.

      BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

      ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.

      BU ARAÇTAKİ PROBLEM,
      FAN MOTORLARI KOLAY ARIZALANMAZLAR.
      YA FAN MÜŞİRİ ARIZALIDIR.
      YA FAN MÜŞİRİ VE MOTORUYLA İLGİLİ SOKETLERDE VE KABLOLARDA BİR TEMASSIZLIK VEYA KOPUKLUK VARDIR,
      YA DA FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞTİR...




      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      12 Nisan 2006 00:13:14
      motorun suyunun kaynaması demek,suyun motoru soğutamaması demektir..
      motorun soğuyamaması demek içindeki yanmadan dolayı her an sıcaklığının artması demek.

      motorun soğuyamadan sıcaklığının artması demek ömrünün hızlı birşekilde kısalması demek..




      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      12 Nisan 2006 00:16:56
      eeee...sen ne demek
      quote:

      Orjinalden alıntı: emre.

      motorun suyunun kaynaması demek,suyun motoru soğutamaması demektir..
      motorun soğuyamaması demek içindeki yanmadan dolayı her an sıcaklığının artması demek.

      motorun soğuyamadan sıcaklığının artması demek ömrünün hızlı birşekilde kısalması demek..






      _____________________________

    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      12 Nisan 2006 00:21:52

      quote:

      Orjinalden alıntı: skyclad

      eeee...sen ne demek


      anlamak için arif olmaya gerek yok,
      kaynatıyorsa arabayı çalıştırmayın demek



      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Teğmen
      162 Mesaj
      12 Nisan 2006 00:27:08
      motorun soğumasına destek olması için aracın içerisine gelen havayı tam sıcağa çevirip fanı da son hızda çalıştırabilirsin... içerisi hamam olur ama gelen ısı motordandır...


      _____________________________

    • Teğmen
      239 Mesaj
      12 Nisan 2006 01:00:27
      cevap yazan herkese teşekkürler.
      ben de sizlere cevabımı yazayım:
      1- arabam '90 model skoda favorit 136L
      2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
      3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
      4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
      5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
      6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
      7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???



      _____________________________

      psn: madmax82_ist
    • Binbaşı
      1890 Mesaj
      12 Nisan 2006 01:03:52
      quote:

      Orjinalden alıntı: madmax82

      cevap yazan herkese teşekkürler.
      ben de sizlere cevabımı yazayım:
      1- arabam '90 model skoda favorit 136L
      2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
      3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
      4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
      5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
      6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
      7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


      Devir-daim pompasını kontrol ettirdinmi?Eğer buda çalışıyorsa ve araç su eksiltmiyorsa tek ihtimal vardır o da bloktaki su kanallarında kireçlenme sonucu tıkanma vardır veya radyotör kanalları tıkanmış olabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 12 Nisan 2006; 1:04:52 >
      _____________________________

      Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
      HEP DESTEK TAM DESTEK!!!
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.