Şimdi Ara

Start Stop'un devreye giriş bilmecesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
48.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Bir suru etken var. Motorun sicakligi bunlardan sadece biri

    Her araba da farkli olabilir ama genlde benzerdir:

    Kalktiniz belli bir surati gecmediyseniz devreye girmez. Ilk once o belli hizi gecmeniz lazim. O yuzden belki aksam sicakken girmiyor olabilir. Direk dur kalk trafige giriyorsaniz hizlanamiyorsaniz falan
    Klima/kalofifer onemli, aracin kabini istediginiz dereceye gelmediyse ve kalorifer aciksa yine devreye girmez.
    Direksiyon konumu, direksiyonun duz duruyor olmasi lazim eger kavsaktaysaniz vs. direksiyon donukken durursaniz gene girmez.



    Direksiyonun konumuna hiç dikkat etmemiştim... Sanırım elektrik kullanan tüm donanımları sürekli kontrol ederek devreye giriyor ya da girmiyor. Direksiyon düz durmadığında elektrikli veya hidrolik neyse direksiyon sistemi belli bir elektrik kullanıyor diğer bir çok elektrikli aksam gibi ...

    Motor kapali olunca direksiyon cok zor donuyor hatta arac dururken nerdeyse imkansiz oluyor yeni nesillerde. O yuzden eger direksiyon donukse onu duzeltme ihtiyaciniz olabilir dusuncesiyle girmiyor.

    Hatta devreye girdikten sonra direksiyonu dondurmeye calsiin hemen calisiyor motor tekrar.

    Edit: Yani tabi benim arac bu sekilde dedigim gibi markadan markaya ufak tefek farkliliklar olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 16 Ocak 2014; 21:20:07 >




  • Peki start-stop teknolojisi olmayan bir araçta üzerinde saniye göstergesi olan kırmızı ışıkta durduk.Aracımızı kontaktan kendimizi durdursak yani start-stop u kontaktan yapsak herhangi bir zararı olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    arkadaşlar hiç gereksiz demeyin, yakıtı ciddi anlamda düşürüyor. Eğer aracınızda varsa kapatın, ışıklarda durduk yere yol bilgisayarındaki rakamın taksimetre gibi arttığını göreceksiniz. Çoğu yerde çok uzun kırmızı ışıklar var, 2 dakkayı bulan.

    Hocam 2dk isik oldugu zaman kontagi kapatmak daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    arkadaşlar hiç gereksiz demeyin, yakıtı ciddi anlamda düşürüyor. Eğer aracınızda varsa kapatın, ışıklarda durduk yere yol bilgisayarındaki rakamın taksimetre gibi arttığını göreceksiniz. Çoğu yerde çok uzun kırmızı ışıklar var, 2 dakkayı bulan.

    Hocam 2dk isik oldugu zaman kontagi kapatmak daha mantikli.

    işte start stop kontak kapatma tasarrufunu motor aksamına yan etki yapmadan yapıyor, diyor mühendisler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    arkadaşlar hiç gereksiz demeyin, yakıtı ciddi anlamda düşürüyor. Eğer aracınızda varsa kapatın, ışıklarda durduk yere yol bilgisayarındaki rakamın taksimetre gibi arttığını göreceksiniz. Çoğu yerde çok uzun kırmızı ışıklar var, 2 dakkayı bulan.

    Hocam 2dk isik oldugu zaman kontagi kapatmak daha mantikli.

    işte start stop kontak kapatma tasarrufunu motor aksamına yan etki yapmadan yapıyor, diyor mühendisler.

    Cok bilmis onlar hocam, start stopu satmak icin oyle diyolardir :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    arkadaşlar hiç gereksiz demeyin, yakıtı ciddi anlamda düşürüyor. Eğer aracınızda varsa kapatın, ışıklarda durduk yere yol bilgisayarındaki rakamın taksimetre gibi arttığını göreceksiniz. Çoğu yerde çok uzun kırmızı ışıklar var, 2 dakkayı bulan.

    Hocam 2dk isik oldugu zaman kontagi kapatmak daha mantikli.

    işte start stop kontak kapatma tasarrufunu motor aksamına yan etki yapmadan yapıyor, diyor mühendisler.

    Cok bilmis onlar hocam, start stopu satmak icin oyle diyolardir :D

    sanmıyorum, şöyle sanmıyorum, leonda en azından, zaten standarttı s&s. astra'da galiba opsiyondu, diye hatırlıyorum. bir de esas olarak, yakıt tasarrufu kısmı için motor duruyor ama diğer fonksiyonlar aktif kalıyor. en önemlisi de turbonun yağlanmasının devam etmesi, diyor mühendisler:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 16 Ocak 2014; 21:40:20 >




  • Yeni kasa a3, direksiyon düz değilken, kavşakta ss çalışıyor hocam. Direksiyonuda kitlediği için pek hoşuma gitmiyor açıkçası düzeltmek istiyorum düzeltemiyorum. @Hemican
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    arkadaşlar hiç gereksiz demeyin, yakıtı ciddi anlamda düşürüyor. Eğer aracınızda varsa kapatın, ışıklarda durduk yere yol bilgisayarındaki rakamın taksimetre gibi arttığını göreceksiniz. Çoğu yerde çok uzun kırmızı ışıklar var, 2 dakkayı bulan.

    Hocam 2dk isik oldugu zaman kontagi kapatmak daha mantikli.

    Otomatik olmayinca usenirsiniz kapatmazsiniz zaten 2dk icin.

    Hadi onu gectim birebir ayni seyler degil.
    Bir kere otomatik calisiyro ihtiyaciniz oldugunda. Oburunde isik yanacak kendiniz calisitrip gaza basacaksiniz vs. Bu direk calisiyor.
    Meslea yazin arabanin ici isinmaya basladi beklerken yine otomatik calisiyor. Kendiniz kapatmis olsaniz terleyeceksiniz iceri de.
    Otomatik araclarda P`ye almadan motoru kapatamazsiniz, yani once P ye alcaksiniz sonra kapatacaksinzi sonra calistirip tekrar D ye alacaksiniz.

    Ha benim aracta var SS kullanmiyorum kapali duruyor o ayri konu ama kendiniz kapatmakla kiyaslanacak bir sistem degil bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Bir suru etken var. Motorun sicakligi bunlardan sadece biri

    Her araba da farkli olabilir ama genlde benzerdir:

    Kalktiniz belli bir surati gecmediyseniz devreye girmez. Ilk once o belli hizi gecmeniz lazim. O yuzden belki aksam sicakken girmiyor olabilir. Direk dur kalk trafige giriyorsaniz hizlanamiyorsaniz falan
    Klima/kalofifer onemli, aracin kabini istediginiz dereceye gelmediyse ve kalorifer aciksa yine devreye girmez.
    Direksiyon konumu, direksiyonun duz duruyor olmasi lazim eger kavsaktaysaniz vs. direksiyon donukken durursaniz gene girmez.



    Faydalı bilgiler, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1nvdr

    Yeni kasa a3, direksiyon düz değilken, kavşakta ss çalışıyor hocam. Direksiyonuda kitlediği için pek hoşuma gitmiyor açıkçası düzeltmek istiyorum düzeltemiyorum. @Hemican

    Demekki markaya gore degisiyor. Benim arac bmw f30 direksiyon donukken kesinlikle devreye girmiyor. Duzken kapatiyor motoru, bir de kapattiktan sonra direksiyonu hafifce cevirmeye calisirsam hemen aciyor.

    Isin ilginci Audi web sitesinden alinti

    quote:

    In some cases the engine will not be switched off, for instance when …
    •the engine temperature is still too low
    •the difference between the interior temperature and the temperature selected via the air conditioning system is still too great
    •the outside temperature is very high or very low
    •the windscreen is being de-iced
    •the optional parking aid or the optional park assist is activated
    •the battery charge is too low
    •the steering wheel is at a sharp angle or is being turned
    •reverse gear is engaged
    •the road is steep


    Direksiyon donukken veya donduruyorsan devreye girmez diyor. Acaba sizin aracta bir sorun olabilir mi?
    Bu arada mesela dik yokusta da devreye girmiyormus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 16 Ocak 2014; 21:54:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1nvdr

    Yeni kasa a3, direksiyon düz değilken, kavşakta ss çalışıyor hocam. Direksiyonuda kitlediği için pek hoşuma gitmiyor açıkçası düzeltmek istiyorum düzeltemiyorum. @Hemican

    Demekki markaya gore degisiyor. Benim arac bmw f30 direksiyon donukken kesinlikle devreye girmiyor. Duzken kapatiyor motoru, bir de kapattiktan sonra direksiyonu hafifce cevirmeye calisirsam hemen aciyor.

    Isin ilginci Audi web sitesinden alinti

    quote:

    In some cases the engine will not be switched off, for instance when …
    •the engine temperature is still too low
    •the difference between the interior temperature and the temperature selected via the air conditioning system is still too great
    •the outside temperature is very high or very low
    •the windscreen is being de-iced
    •the optional parking aid or the optional park assist is activated
    •the battery charge is too low
    •the steering wheel is at a sharp angle or is being turned
    •reverse gear is engaged
    •the road is steep


    Direksiyon donukken veya donduruyorsan devreye girmez diyor. Acaba sizin aracta bir sorun olabilir mi?
    Bu arada mesela dik yokusta da devreye girmiyormus.

    yok hocam bunların hiç biri değil. park yerinde çalışyırıyorum, 3 hamlede önünü çeviriyorum, 10 metre gidiyorum. 15 dakka bekliyorum. ne klima, nekalorifer, ne cam resistansı. zaten ekrandsn kontrol ediyorum, konfor kullanıcıları açık değil yazıyor. motor rolantide geç ısınırı kabul, ama 50 saniye yürüme ile ısınan motor 15 dakka rölantide de ısınır mutlaka. bi şekilde mutlaka arabanın belli bir miktar yol katetmesi lazım. nedense.




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    10 metre gidiyorum demissiniz, bir onceki mesajimda belirttim belli bir hizi gecmeniz gerekiyor arac ilk calistiktan sonra yoksa devreye girmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    10 metre gidiyorum demissiniz, bir onceki mesajimda belirttim belli bir hizi gecmeniz gerekiyor arac ilk calistiktan sonra yoksa devreye girmiyor.

    o zaman tek çözüm var: esp'yi kapatıp, o 10 metrelik mesafede arabayı iyice patiye düşürüp tekerlere o hızı vermek :) ki çok zor olmaz, esp açıkken bile araba hemen patiye düşüyo çünkü:)
  • Araç anladığım kadarıyla golf .
    1) VAG araçlarında başka pek çok markadakinden farklı bir stop start sistemi var. Bunda stop start marşının enerjisi fren enerjisi geri kazanımından geliyor. Fren enerjisi geri kazanımı sayesinde akü şarjı %80 i aşmışsa stop start devreye giriyor. Akü şarjı %80in altındaysa girmiyor. Dolayısıyla bunun devreye girmesi için fren yapmış ve o enerjiyi depolamış olmanız lazım.
    2) emniyet kemeri takılı değilse stop start devreye girmiyor.
    3) KLima/kalorifer açık; iç ortam sıcaklığı ile klimada ayarlanmış olan sıcaklık arasında 4 derece ve daha fazla fark varsa (ayarlanan 21 ortam sıcaklığı 26 gibi) devreye girmiyor.
    4) stop start devreye giriş anında aracı azıcık kaydırırsanız veya direksiyonu çevirirseniz stop start devreden çıkıyor.
    5) Bir de auto hold tutmaya başladığı anda ayağını frenden çekersen stop start devreye girmiyor diyorlar ben bunu tam anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    start stop ne zaman devreye giriyor? belli sıcaklığa ulaşması mı lazım, belli metre yol yapmak mı lazım?
    şunun için soruyorum. arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edip, daha 1 dakka dolmadan 100,300 neyse metre yol yapıp durdum mu devreye giriyor.
    ama bu akşam olduğu gibi park yerinde 10, 15 metre hareket edip 15 dakka çalışmış olsa bile devreye girmiyor.
    hatta bişey daha ekleyim probleme daha bir zorlaşsın:) diyelim yarım saat kullandım arabayı, iyice ısındı. kapattım 1 dakka, hatta 30 saniye
    sonra hareket ettim, 5 metre sonra ışığa geldim, yine devreye girmiyor. çalıştığı zaman tam bir tasarruf canavarı, ama çalışmadığı zaman da adamı deli ediyor.

    Ekleme yapayım hemen, çünkü ilk akla gelen şey o olacak: hiç bir (arabanın deyimi ile) konfor kullanıcısı açık değilken
    oluyor bu anlattıklarım. cam ısıtıcısı, klima, kalorifer vb.

    İlk şart oplarak akünün voltajı var. Gerekli voltaj aralığında değilse devreye girmez.
    Sonra havalandırma, en soğuk ya da sıcak ısıya ya da buğu çözmeye ayarlıysa devreye girmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Araç anladığım kadarıyla golf .
    1) VAG araçlarında başka pek çok markadakinden farklı bir stop start sistemi var. Bunda stop start marşının enerjisi fren enerjisi geri kazanımından geliyor. Fren enerjisi geri kazanımı sayesinde akü şarjı %80 i aşmışsa stop start devreye giriyor. Akü şarjı %80in altındaysa girmiyor. Dolayısıyla bunun devreye girmesi için fren yapmış ve o enerjiyi depolamış olmanız lazım.
    2) emniyet kemeri takılı değilse stop start devreye girmiyor.
    3) KLima/kalorifer açık; iç ortam sıcaklığı ile klimada ayarlanmış olan sıcaklık arasında 4 derece ve daha fazla fark varsa (ayarlanan 21 ortam sıcaklığı 26 gibi) devreye girmiyor.
    4) stop start devreye giriş anında aracı azıcık kaydırırsanız veya direksiyonu çevirirseniz stop start devreden çıkıyor.
    5) Bir de auto hold tutmaya başladığı anda ayağını frenden çekersen stop start devreye girmiyor diyorlar ben bunu tam anlamadım.

    Golf değil, ufaklık kardeş , Leon, ama aynı sistemdir.
    Dediğiniz konfor tüketicilerini zaten hemen ezberledim, ki ekranda zaten yazıyor "klima açık enerji lazım" gibi.
    onlara dikkat ediyorum.
    1. madde bilmeceyi çözdü sanki. sıcaklığın tek değişken olmadığı belliydi zaten.

    bir kez yokuşta s.s devreye girmişti, frenden çekince ayağımı devreden çıkmadı, ama yavaşça öne doğru hareket edince hemen çalıştı araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    start stop ne zaman devreye giriyor? belli sıcaklığa ulaşması mı lazım, belli metre yol yapmak mı lazım?
    şunun için soruyorum. arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edip, daha 1 dakka dolmadan 100,300 neyse metre yol yapıp durdum mu devreye giriyor.
    ama bu akşam olduğu gibi park yerinde 10, 15 metre hareket edip 15 dakka çalışmış olsa bile devreye girmiyor.
    hatta bişey daha ekleyim probleme daha bir zorlaşsın:) diyelim yarım saat kullandım arabayı, iyice ısındı. kapattım 1 dakka, hatta 30 saniye
    sonra hareket ettim, 5 metre sonra ışığa geldim, yine devreye girmiyor. çalıştığı zaman tam bir tasarruf canavarı, ama çalışmadığı zaman da adamı deli ediyor.

    Ekleme yapayım hemen, çünkü ilk akla gelen şey o olacak: hiç bir (arabanın deyimi ile) konfor kullanıcısı açık değilken
    oluyor bu anlattıklarım. cam ısıtıcısı, klima, kalorifer vb.

    İlk şart oplarak akünün voltajı var. Gerekli voltaj aralığında değilse devreye girmez.
    Sonra havalandırma, en soğuk ya da sıcak ısıya ya da buğu çözmeye ayarlıysa devreye girmez.

    yani dediğim gibi, otoparkta devreye girecek bişey değil, ille biraz yol almak lazım.




  • Astra da debriyajdan ayağınızı çektiğinizde motor duruyor,debriyaja tekrar bastığınızda çalışıyor,eğer start stop devredeyken radya vs açıksa akünün boşalma durumuna göre tekeardan debriyaja basmasanız dahi motoru çalıştırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abi sen klimayı kapat emniyet kemerini tak ne kadar gidersen git start stop devreye giriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW HASTASI 07

    abi sen klimayı kapat emniyet kemerini tak ne kadar gidersen git start stop devreye giriyor


    Bir en için "hesabım çalındı biri konu açtı hesabimla" dedim , sonra hatırladım konuyu. Biraz eskide kalmis:)



    Hocam o zaman da dediğim gibi değişik huyları var. 1 saat çalıştı motor sıcak. Klima açık değil. Çalışması gerekecek birşey Yok. Stop ettim 10 dakka bekledim . Sonra yola koyuldum 200 mt gittim durdum. Devreye girmiyor.



    Ha şöyle bir çözüm buldum. Devreye girmesi gerek ve gitmiyorsa start stopu kapatıyorum . Sonra geri acinca araba stop ediyor. Çoğu zaman yiyor bunu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.